Auteur Topic: hersenbloeding  (gelezen 5563 keer)

Offline Annemie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1102 HV-Punten
hersenbloeding
« Gepost op: mei 24, 2010, 12:14:52 »
Paravet
Boris heeft gisteren een hersenbloeding gekregen, hij kon gisterenochtend niet meer rechtstaan, na een tijdje wel maar dan liep hij heel waggelend, ging vaak liggen en hield zijn kop schuin.
Hij heeft bij de DA een vochtafdrijvend middel en een cortisonespuit gekregen en zijn toestand is gelukkig vrij snel verbeterd. Enkel zijn achterhand is nog niet helemaal zoals het was, maar hij kan korte rondjes wandelen en zijn behoeftes doen. Hij moet nu nog 2 weken prednisole nemen en dan zouden we er niets meer van mogen merken.

We zijn verschrikkelijk geschrokken, het ging de laatste tijd zo goed met hem, zijn laatste bloedonderzoek was ook uitstekend (hij wordt binnen enkele weken 12).
Het stemt me hoopvol dat ik zo snel verbetering zie maar ik had graag nog ervaringen gehoord. Hoe snel kwam het terug, kan ik iets doen om het te voorkomen (voeding, vitaminen) ...?

Online Fie

• *
  • 1028 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: hersenbloeding
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2010, 13:52:43 »
Ervaringen kan ik jammer genoeg niet met je delen, maar ik hoop alleszins van harte dat Boris weer vlot herstelt, dat je hem nog lang bij je kan houden!

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1066 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2010, 13:54:45 »
Geen ervaring, hoop op een spoedig herstel  :thumbs: :thumbs:

Offline Sofieketje

• *
  • 266 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2010, 14:20:48 »
De jongste pitbull van men zus heeft toen ze jong was een hersenbloeding gehad..
Uiteindelijk is het enige wat ze eraan heeft overgehouden een strak gehouden gelaat, waardoor ze altijd 'kwaad' lijkt (niet zo handig met een pitje  :doh:) maar verder niets.. Zij hebben wel ongelofelijk veel geluk gehad hierin  :oops:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline tommy en tiegan

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2010, 14:48:06 »
Annemie, hopelijk betert hij snel terug, zodat jullie nog vele jaartjes samen kunnen genieten!

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 887 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 24, 2010, 14:59:43 »
Oh Boris.  Ik heb hem nog maar één keer ontmoet, maar ik vind het zo'n zalige hond.  En je zou hem niet nageven dat hij al 12 jaar is!  Ik hoop echt dat hij hier snel van hersteld en dat jullie nog vele jaartjes samen mogen doorbrengen!

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 369 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 24, 2010, 15:00:43 »
Dat is echt wel schrikken !
Ikheb er ook geen ervaring mee, maar ik hoop dat je toch nog een tijd van je hond mag genieten !!

Offline Timo jr

• *
  • 274 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #7 Gepost op: mei 24, 2010, 15:24:07 »
das idd schrikken! Hoop op een spoedig herstel!

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 47 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 24, 2010, 16:25:43 »
veel beterschap gewenst voor Boris!

(Nu, als honden op dat vlak een beetje lijken op mensen, dan is het een goed teken dat je heel snel verbetering zag. Maar ik weet niet of die vergelijking überhaupt opgaat, zou ik eens moeten navragen)

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Sofieketje

• *
  • 266 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #9 Gepost op: mei 24, 2010, 16:31:06 »
veel beterschap gewenst voor Boris!

(Nu, als honden op dat vlak een beetje lijken op mensen, dan is het een goed teken dat je heel snel verbetering zag. Maar ik weet niet of die vergelijking überhaupt opgaat, zou ik eens moeten navragen)

Aangezien de werking van de hersenen eigenlijk globaal hetzelfde is zou ik denken van wél  :weetniet: :oops:

Trouwens: ben vergeten te zeggen dat ook hier geduimd wordt op spoedig herstel !!  :oops: :thumbs:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Little wolves

• *
  • 490 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #10 Gepost op: mei 24, 2010, 16:45:32 »
Is hij verlamd?Want alle symptomen die je beschrijft, lijken heel goed op het vestibulair syndroom die Sammy heeft gehad. Zeer verzwakte achterhand en lichaam, maar nergens verlamd en die schuine kopstand. Ook is Sammy heel snel hersteld. Bij hersenbloeding duurt het herstel ook wat langer en zijn ze meestal wel ergens verlamd.Maar dat hoeft niet altijd de poten of zo te zijn, dat kan bv ook de kaakspieren zijn en dan hebben ze zoals Sofieketje beschrijft een afhangend gezicht.
Sammy heeft toen ook cortisone gehad en vitamine B en karsivan (voor een betere doorbloeding in de hersenen)

Sammy is er zeer goed doorgekomen, alleen is hij dan eigenlijk op een korte tijd oud geworden en die schuine kopstand is gebleven, niet zo extreem als de eerste dagen, maar hij houdt nog steeds zijn hoofd wat scheef.Zo kan hij bv zijn eten niet uit zijn eetkom nemen.Dus ik geef hem al 3jaar lang met de hand eten.

Stuur anders eens je mailadres door en dan stuur ik je de info door van vestibulair syndroom. En misschien kan je het eens navragen bij die je dierenarts of het eventueel ook dit kan zijn.

Hopelijk voelt Boris zich binnenkort beter en kan hij nog steeds Sammy zijn leeftijd achterna :yes:
Geef hem maar een dikke knuffel van ons alledrie

He is watching over Eiji & Shunka

Offline wendy hostyn

• *
  • 14467 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 24, 2010, 16:49:06 »
veel beterschap!! :huggg:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Annemie

• *
  • 1102 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: mei 24, 2010, 16:56:40 »
LW: toen we hem 's morgens vonden, lag hij in het midden van de woonkamer met zijn kop plat tussen zijn poten, hij kon niet opstaan maar wel kwispelen. We hebben dan geprobeerd om hem aan de lijn te laten lopen, hij kwam een heel klein beetje vooruit, maar viel altijd neer dus hij was niet helemaal verlamd. Ik weet natuurlijk niet hoelang het al aan de gang was, 2 uur eerder was er nog niets aan hem te zien. Een half uur later kon hij al een beetje waggelend wandelen en zo ging het stelselmatig beter.

Bedankt allemaal voor de beterschapswensen!

Offline Bonita

• *
  • 2487 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: mei 24, 2010, 19:09:58 »
Oh da's schrikken zeg ! Boris toch :huggg:
Met info over hersenbloedingen kan ik je helaas niet helpen, maar ik wens Boris van harte beterschap en hoop dat hij er niet te veel last meer van heeft achteraf.

Offline binno

• hondenvriend pro
  • *
  • 479 HV-Punten
    • Wood Fen Moos
« Reactie #14 Gepost op: mei 24, 2010, 19:14:54 »
ik kan je helaas ook geen raad geven
enkel veel beterschap voor Boris, en hopen dat het eenmalig was :huggg:

Offline duke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 385 HV-Punten
    • Puppybegeleiding-opvoedingsadvies
« Reactie #15 Gepost op: mei 24, 2010, 19:34:16 »
Is er een scanner geweest of zo ? Want om te zeggen dat er sprake is van een bloeding zonder beeldvorming ? het kan dan eigenlijk een soort van herseninfarct zijn geweest, of een dreigend infarct . In de humane geneeskunde noemen ze dat laatste een TIA. Transient ischemic attack. Dus van voorbijgaande aard. En ik zou dat ook vermoeden door de voorbijgaande aard van de symptomen ?

Een bloeding en een infarct lopen fel uit elkaar qua behandeling.

veel veel beterschap voor Boris...

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 330 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: mei 24, 2010, 19:43:57 »
Ocharme, veel beterschap voor Boris.

Offline jerommeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: mei 24, 2010, 20:02:57 »
mijn eerste hondje heeft een hersenbloeding gehad als ze 12jaar was. ze draaide in cirkels rond en ging precies altijd langs de linkerkant vallen. ik vond het zielig hoe dat ze rondliep maar de dokter zei dat het heel anders is als bij mensen. honden komen er beter door. awel ze heeft er nix aan overgehouden. groetjes
banner jerom.jpg

Offline tommy en tiegan

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: mei 25, 2010, 10:41:58 »
Annemie, hoe is't ondertussen nog met Boris? Merk je nog steeds beterschap?

Offline Epona

• *
  • 301 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #19 Gepost op: mei 25, 2010, 10:48:22 »
Ervaringen kan ik jammer genoeg niet met je delen, maar ik hoop alleszins van harte dat Boris weer vlot herstelt, dat je hem nog lang bij je kan houden!

idem!

Hondenvrienden.be

« Reactie #19 Gepost op: mei 25, 2010, 10:48:22 »
Jolipet: Natuurlijke vriesverse voeding voor huisdieren

Paravet  |  Perro-Perro op Hondenvrienden  |  Woef Magazine
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal