collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Help!  (gelezen 548 keer)

Offline sportinggirl

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 248 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Help!
« Gepost op: september 08, 2013, 21:17:35 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Vrijdag vertrekken we voor een week naar frankrijk met Levi, zijn zus en nog 2 teefjes, waarvan 1 een pup is van 6 maand en de andere is gesteriliseerd.
Normaal ging Levi zijn zus enkele weken voor ons verlof loops zijn maar natuurlijk heeft ze gewacht tot nu...  :roll:
Levi is tegen dan 4 weken chemisch gecastreerd maar tot nu toe heeft hij nog altijd last van zijn hormonen.
Ze gingen sowieso al in een aparte kamer slapen en in hun bench maar hebben jullie nog tips om ongelukken te vermijden?

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
Re: Help!
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2013, 22:06:13 »
Normaal zou hij nog een 4-tal weken vruchtbaar zijn, volgens een andere bron lees ik 6 tot 8 weken. Ik zou ze toch zoveel mogelijk in 't oog houden en als je er niet bij bent niet samen laten.
Ikzelf heb hier ook zo iets, na 2 maanden castratie heeft hij nog steeds zo'n witte drup aan zijn piemel. Markeren doet hij eigenlijk niet meer, ook niet snuffen als een teef is gepasseerd, maar begint wel te rijden, hoewel hij dat ervoor niet echt deed.
Is het met een chip? Dan zou je toch resultaat moeten zien.
Bij ons zei de DA dat hij na 4 weken rustiger zou worden, maar hij is nog altijd zijn eigen zelve hoor. Tot groot jolijt van mezelf. :roll:

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2013, 22:19:23 »
Het is zo'n implantaat ja.
Voorlopig zie ik nog niet veel resultaat maar de dierenarts zei dat het nooit 100% betrouwbaar is voor de onvruchtbaarheid.
Ze samen laten zonder toezicht waren we al niet van plan, Levi is geobsedeerd door zijn zus en kan haar niet gerust laten, constant willen spelen enzo.

Maar op zich kunnen ze wel samen los onder toezicht?

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2013, 23:13:17 »
Mijn reu is ook zeer geinteresseerd in de teef van mijn dochter. Das eigenlijk de enige hond waar hij niet onderdanig naar is, hoewel zij wel heel dominant is. Toen hij net gecastreerd was, was ze loops. Er is niks gebeurd, volgens hen laat ze het ook niet toe. Ik hou ze wel in 't oog dan, mocht hij interesse krijgen om te dekken. Ik denk dat als je er bij bent dat je wel nog kunt ingrijpen en het kan zien aankomen.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2013, 23:18:02 »
Ik zou het persoonlijk niet doen ze onder toezicht samen los laten spelen, al is het alleen maar om het feit dat je dan constant moet bezig zijn met ze in het oog te houden.
Allé, ik zou het alleszins niet doen bv. 's avonds bij het barbecuen of zo want dan is het ook niet plezant meer hé...
Alleszins een leuke vakantie gewenst  :thumbs:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2013, 23:19:21 »
Het teefje zo'n broekje aandoen?  :mrgreen:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2013, 23:56:02 »
Aangezien ze samen op vakantie gaan, heel goed opletten en voorzien van zo'n broekje?

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: september 09, 2013, 00:00:23 »
Broekjes zijn ook al gekocht :)

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2013, 06:26:01 »
Het is zo'n implantaat ja.
Voorlopig zie ik nog niet veel resultaat maar de dierenarts zei dat het nooit 100% betrouwbaar is voor de onvruchtbaarheid.
Ze samen laten zonder toezicht waren we al niet van plan, Levi is geobsedeerd door zijn zus en kan haar niet gerust laten, constant willen spelen enzo.

Maar op zich kunnen ze wel samen los onder toezicht?

Ja, maar pas op, want hier heeft er eens een dek plaatsgevonden 'onder toezicht'. 30 sec waren ze de hoek om, ik hoorde de teef piepen en ze waren al gekoppeld  :zot:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal