collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Groene ontlasting  (gelezen 308 keer)

Offline Vic

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 71 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Groene ontlasting
« Gepost op: september 06, 2013, 13:21:47 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Even zien of iemand iets kan meedelen.

Mijn hond is zo'n 10 dagen aan een antibioticum geweest voor een blaasinfectie. Hij had geen last van de pilletjes. Dan 2 dagen na het einde van de kuur, gedurende 5 dagen, moest hij 2 keer per 24 uur overgeven. Halfverteerd eten, in papvorm en af en toe wat kwijl/slijm. Gisteren heb ik hem laten vasten(alleen water), dan zat er wat gal tussen, en nu heeft hij 24 uur niet meer overgegeven.  Daarstraks alleen wat rijst gegeven.

Zijn poep is wat mij eigenlijk zorgen baart. Gedurende al een week of twee is zijn poep donker groen, of donker grijs-groen-bruin. Hij eet wel wat gras (ondanks mijn preventie interventie :zot:), maar volgens mij verre van genoeg om zijn poep zo te kleuren. Tenzij hij ergens een geheime voorraad gras heeft...
Nu is de poep vrij...nat..zal ik maar zeggen, maar zeker geen diaree. En anders is t wel normaal stevig, maar nogaltijd wat groenig.

Voor de rest is hij zichzelf. loopt rond, snuffelt, springt op ( :boos:), vacht glanst..niets aan te zien dus.
Zo'n 3 weken geleden, heeft hij pipetten van Advocate gehad (da's tegen alles eigenlijk, ook wormen, dus dat zou het toch niet mogen zijn?)

Zou ik mij zorgen maken en naar de DA gaan, of hem eerst met zijn maag op dieet zetten en dan terug naar brok en zien wat er gebeurt, of zijn eten veranderen...?

Alvast merci, :wink:

Offline koenv

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 313 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: Groene ontlasting
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2013, 13:37:18 »
Groene ontlasting kan wijzen op een te grote aanmaak van gal of dat de ontlasting te lang in de darmen heeft gezeten. Mss toch even DA raadplegen en staaltje laten onderzoeken?  Of je kan beginnen met iets te geven dat de darmflora terug in orde maakt. Dat kan nooit geen kwaad.
« Laatst bewerkt op: september 06, 2013, 13:40:00 door koenv »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal