collapse

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Chow chow eet niet meer. ten einde raad...  (gelezen 4476 keer)

Offline ille

• geavanceerde hondenvriend
  • *
Re: Chow chow eet niet meer. ten einde raad...
« Reactie #40 Gepost op: februari 08, 2018, 14:57:40 »
Maar hoe weet ik hoeveel kip ik moet geven voor dat het genoeg is voor een hond van 26.5 kg? Hij komt van 31kg.

Voor een volwassen hond moet je rekenen op 15à20g /kg/dag
Dus voor een hond van rond de 30kg is dat 450 tot 600g kip per dag.
Hierbij best ook wat groenten en rijst of oud brood(bruin) of aardappelen geven.
Ik heb vroeger deze raad van de dierenarts meegekregen als we niet voor droogvoer zouden gaan.

Offline petitparis

• begonnen hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: februari 08, 2018, 15:02:39 »
heb je eigenlijk al wel eens geprobeerd een ander merk brokken te geven? Brokken met vis ruiken vaak sterker. Of telkens wat zalm of tonijn uit blik onder de brokken te mengen.
of kvv met eventueel wat sperziebonen of een scheut olie.

Ik heb 1 enorm kieskeurige eter en eentje die regelmatig misselijk is ook nu we zijn voedselallergieën al 2 jaar onder controle hebben. Dus weet hoe frustrerend het is als een hond zijn eten niet wil eten, maar wel alle extra's komt halen en soms zelfs opschrokt alsof ze nooit iets te eten krijgen. Maar vind persoonlijk nog niet dat je zo heel veel geprobeerd hebt.
Van zodra ze meer dan 3 dagen niet/amper willen eten verander ik van brok of diersoort bij kvv en vanaf dag 5  haal ik alles uit de kast: van puree, stamppot, rookworst, kaas, gerookte zalm, vis uit blik, smeerkaas, yogurt, platte kaas, pasta, rijst, soep en frieten.

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #42 Gepost op: februari 08, 2018, 20:57:53 »
Begin november vorig jaar had ik iets gelijkaardigs met één van mijn cockers. Ze at niet meer en had ook een aantal fysieke problemen (oa manken). Een beloningssnoepje nam ze wel aan en een bullepeesje wilde ze ook. Maar haar eten (kvv) wilde ze niet.
De drie verschillende DA (twee tijdens wachtdienst in het weekend) waar ik geweest ben, wisten niet wat er scheelde. Echo, bloedonderzoek, RX... niets  te zien. Een bijkomend bloedonderzoek gaf wel sterk verhoogde ontstekingswaarden aan en de kliniek wilde haar opnemen en gaan dwangvoeren. Dat zag ik absoluut niet zitten en uiteindelijk ben ik naar een holistische DA gegaan. Twee dagen later at de cocker haar eetbak leeg en was ze weer ok. Ik heb nog altijd geen idee wat er aan de hand kan geweest zijn, het belangrijkste was dat ze na bijna 14 dagen weer goed at. Ze is behandeld met een natuurlijk antibioticum en iets om het immuunsysteem te versterken.
Ik zou met zo'n oudere hond echt niet blijven aanmodderen en hem eens goed laten onderzoeken. Een holistische DA met een reguliere opleiding bekijkt de hond in zijn geheel en niet enkel de symptomen.

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • ons chekepeeke
« Reactie #43 Gepost op: februari 10, 2018, 18:37:53 »
Ché heeft dat altijd als de buurhond loops is dan wil hij ook niet eten zelfs de kvv wil hij niet wij proberen dan ook van alles om hem te doen eten wat wel heel frustrerend is, hopelijk eet hij vlug weer  :huggg: :huggg:

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #44 Gepost op: februari 20, 2018, 15:05:27 »
Bedankt voor alle tips ivm het eten voor onze chow chow. Al het honden eten dat we gekocht hebben wilt hij niet. Zowel brokken als nat voer als rauw vlees... het 1nige wat hij wilde is als "snoepje" schapenvet wat ik gekocht had bij hondjegezond.

Wij geven het honden eten op en bakken nu kippenfilet of kalkoen. We geven boterhammen met kaas of honden snoepjes. Voor de rest wil hij niks. Gisteren wel 4 frolic hondenbrokjes van de grondgegeten, doen we het in zijn eet kom dan loopt hij er van weg.

We zullen hem nu blijven voederen uit de hand en geen honden eten meer en zien tot hoe lang we het nog kunnen rekken.
De zomer zal hij in ieder geval niet halen
door zijn nier problemen 😢 en dan nog is slecht eten... en de dierenarts heeft hem ook opgegeven.
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2018, 15:33:12 door Jeroen1987 »

Offline poeseline

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #45 Gepost op: februari 20, 2018, 15:17:34 »
Het is misschien een raar idee maar eet hij zijn voeding wel als het in je hand zit of op de grond ligt?

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #46 Gepost op: februari 20, 2018, 15:27:48 »
Het is misschien een raar idee maar eet hij zijn voeding wel als het in je hand zit of op de grond ligt?

Dat is geen raar idee hoor. Wij hebben alles geprobeerd te geven uit de hand. Zelfs die natte voeding of rauw vlees, beetje vies maar als hij zo zou eten maakt me dat niet uit. Zo wou hij enkel een paar frolic brokken en het schapen vet. We hebben ons hoofd al gebroken over het feit dat hij wel van de grond eet of uit het hand. Dingen die hij wel eet leg dat in zijn eet bakje en die gaat gewoon lopen, ofwel naar de andere kant van het huis ofwel naar buiten.  Een andere eetkom hebben we al gekocht en zijn eetbak op een andere plek gezet ook.

Offline poeseline

• *
« Reactie #47 Gepost op: februari 20, 2018, 15:34:44 »
Dat is geen raar idee hoor. Wij hebben alles geprobeerd te geven uit de hand. Zelfs die natte voeding of rauw vlees, beetje vies maar als hij zo zou eten maakt me dat niet uit. Zo wou hij enkel een paar frolic brokken en het schapen vet. We hebben ons hoofd al gebroken over het feit dat hij wel van de grond eet of uit het hand. Dingen die hij wel eet leg dat in zijn eet bakje en die gaat gewoon lopen, ofwel naar de andere kant van het huis ofwel naar buiten.  Een andere eetkom hebben we al gekocht en zijn eetbak op een andere plek gezet ook.
Maar hij eet het dus ook niet als je het over de grond uitstrooit?

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #48 Gepost op: februari 20, 2018, 15:37:30 »
Maar hij eet het dus ook niet als je het over de grond uitstrooit?

Het honden eten niet, buiten gisteren een paar frolic brokken.
Als we bv kip maken voor hem dan eet hij het uit de hand, van op de grond. Van zodra we het op een bordje of in zijn eet kom leggen is het gedaan met eten.

Offline poeseline

• *
« Reactie #49 Gepost op: februari 20, 2018, 15:39:58 »
Het honden eten niet, buiten gisteren een paar frolic brokken.
Als we bv kip maken voor hem dan eet hij het uit de hand, van op de grond. Van zodra we het op een bordje of in zijn eet kom leggen is het gedaan met eten.
Het is misschien niet zo proper maar ik zou gewoon stoppen met hem uit een eetbak te proberen geven. Leg die gekookte kip en of groentjes gewoon op de grond. En contacteer misschien eens een gedragsdeskundige? Je weet nooit dat hij ergens een schrik opgedaan heeft van kommen en borden.

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #50 Gepost op: februari 20, 2018, 15:44:59 »
Dat is nog zo'n gek idee niet Eline, een van onze honden vroeger heeft uit het niets een angst ontwikkeld voor zijn metalen bak. Eenmaal vervangen door een plastic bak was het in orde.
Maar ik denk niet dat het hier alles zal oplossen. Geniet nog van de laatste weken, maanden,... van je hond  :huggg: :huggg:

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #51 Gepost op: februari 20, 2018, 15:56:22 »
Dat is nog zo'n gek idee niet Eline, een van onze honden vroeger heeft uit het niets een angst ontwikkeld voor zijn metalen bak. Eenmaal vervangen door een plastic bak was het in orde.
Maar ik denk niet dat het hier alles zal oplossen. Geniet nog van de laatste weken, maanden,... van je hond  :huggg: :huggg:

Thx. Nee een andere bak lukt niet. We gaan hem gewoon voederen met vanalles wat hij wel wilt uit de hand tot zijn nieren het opgeven of we zien dat hij pijn heeft. Dat is nu nog niet het geval want hij is blij en jaagt nog achter vogels buiten enz dusja.

Offline maart

• *
« Reactie #52 Gepost op: februari 20, 2018, 19:13:55 »
Even heel cru,  maar ook objectief en nuchter...  Is het het wel nog allemaal waard?  Da geeft het op,  hond geeft het het zelf ook feitelijk op...  Moet je die paar nog rekken?  Wachten tot hij pijn gaat lijden?

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #53 Gepost op: februari 20, 2018, 23:47:16 »
Even heel cru,  maar ook objectief en nuchter...  Is het het wel nog allemaal waard?  Da geeft het op,  hond geeft het het zelf ook feitelijk op...  Moet je die paar nog rekken?  Wachten tot hij pijn gaat lijden?

Zolang ik hem nog een mooi leven kan geven geef ik hem dat. Een honden leven is al heel kort. Elke dag dat erbij kan zonder pijn die nemen we.

Offline maart

• *
« Reactie #54 Gepost op: februari 21, 2018, 07:38:43 »
Elk zijn eigen keuze natuurlijk.  Vind het alleen wat zielig als je wacht tot je pijn ziet,  wetende dat eer ze pijn tonen,  het in de meeste gevallen al heel erge pijnen zijn :/

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #55 Gepost op: april 04, 2018, 18:58:28 »
Raar maar waar maar hij is terug brokken beginnen eten. Soms zelfs 2 kommen per dag.  We snappen er zelf niets meer van. Maar zijn wel blij dat alles weer zoals vroeger is.

Enkel stel ik me nu vragen bij het resultaat over de slechte nieren. ze hadden hem opgegeven en konnen niet meer helpen. Nu is alles weer normaal, hij eet, hij drinkt, hij is actief...
Ik zou precies is overwegen om zijn bloed is te laten controleren bij een andere dierenarts en nu hij weer een dikke maand weer normaal eet.

Wat denken jullie hiervan?

Offline Linda G.

• *
« Reactie #56 Gepost op: april 04, 2018, 22:09:56 »
Een tweede opinie kan nooit kwaad.

Offline petitparis

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #57 Gepost op: april 05, 2018, 07:30:02 »
Zou ook opnieuw laten controleren. Dan weet je op zijn minst of het echt beter is of niet...

Offline gotcha

• *
  • her pawprints is in our hearts forever
« Reactie #58 Gepost op: april 05, 2018, 07:41:47 »
een hele maand al super . Zelfde brokken als vroeger?Medicatie?

Als je vertrouwen in je da hebt zou ik bij dezelfde een controle laten uitvoeren.Meestal zijn die toch ook blij als hun behandeling toch aanslaat of er alsnog een verbetering optreed. :denk:

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #59 Gepost op: april 05, 2018, 11:11:34 »
een hele maand al super . Zelfde brokken als vroeger?Medicatie?

Als je vertrouwen in je da hebt zou ik bij dezelfde een controle laten uitvoeren.Meestal zijn die toch ook blij als hun behandeling toch aanslaat of er alsnog een verbetering optreed. :denk:

Dat is het juist. Er is geen behandeling... ze wisten te zeggen dat er niets meer aan tedoen viel en dat we hem mochten brengen als hij dood zou gaan.   De enige manier waardoor het zijn nieren even een boost zou geven was hem aan een infuus leggen, maar hij zij dat het toch eigenlijk geen zin zou hebben.

Hij eet inderdaad zijn zelfde brokken als vroeger nu zonder problemen. We zeggen als we zelf eten van kom, eet u brokken flink op en hij begint er aan. ☺

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

Medi Plan Verzekering van Wellopet.

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal