collapse

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Chow chow eet niet meer. ten einde raad...  (gelezen 1230 keer)

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chow chow eet niet meer. ten einde raad...
« Reactie #20 Gepost op: februari 07, 2018, 10:10:43 »
Ik vrees dat het probleem zichzelf niet gaan oplossen met slechte nierwaarden. Een hond met een slechte nierwerking, is niet meer in staat om de in het lichaam geproduceerde afvalstoffen goed af te voeren via de nieren, waardoor die ophopen en misselijkheid veroorzaken. Resultaat: hond wil (bijna) niet meer eten. Infuus en nierdieet (en eventueel verder onderzoek) kunnen in dat geval zeker een werking hebben.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #21 Gepost op: februari 07, 2018, 10:29:20 »
Ik zou hem ook vers voer geven, je kan veel info vinden op Barfplaats.nl, succes en laat nog wat weten.

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: februari 07, 2018, 10:51:35 »
Ik vrees dat het probleem zichzelf niet gaan oplossen met slechte nierwaarden. Een hond met een slechte nierwerking, is niet meer in staat om de in het lichaam geproduceerde afvalstoffen goed af te voeren via de nieren, waardoor die ophopen en misselijkheid veroorzaken. Resultaat: hond wil (bijna) niet meer eten. Infuus en nierdieet (en eventueel verder onderzoek) kunnen in dat geval zeker een werking hebben.

Ja hij is inderdaad misselijk. Hij heeft al 2x moeten overgeven buiten.
Ik ging deze avond al is naar de dierenarts bellen voor een afspraak voor een infuus.

Het is wel raar dat hij honden snoepjes eet of zwan worstjes... en dan zen korrels die eet hij nimeer.

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #23 Gepost op: februari 07, 2018, 10:52:53 »
Ik zou hem ook vers voer geven, je kan veel info vinden op Barfplaats.nl, succes en laat nog wat weten.

Ben zojuist om kvv eten geweest. Even laten ontdooien en dan is proberen.

Offline ille

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #24 Gepost op: februari 07, 2018, 11:01:25 »
KVV is zeker een optie maar ik zou wel voorzichtig zijn in het begin omdat zijn nierwaarden nu slecht zijn. Ik zou eerder in het begin eerst starten met gekookte kip en gekookte aardappelen en gekookte groenten( bvb wortelen). Hij zal zeker verzwakt zijn en heeft wat minder afweer. Dan is rauw vlees misschien niet zo verstandig. Ik denk bijvoorbeeld aan+/- 400 g kip 800g aardappelen en 100 g groenten. En dit verdelen over 2 of 3 maaltijden. Als hij terug wat aangesterkt is kan je de kip vervangen door KVV.

Offline sportinggirl

• *
« Reactie #25 Gepost op: februari 07, 2018, 17:02:58 »
Ik heb zojuist een mail gestuurd dus ik hoop morgen antwoord te krijgen...
is hij in verlof ofzo?  anders zal ik wacko petshop is proberen, ik weet niet in hoeverre de mensen van Maxizoo opgeleid zijn voor zulke dingen.

Ik dacht iets gelezen te hebben van verlof maar geen idee wanneer het is, sorry.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #26 Gepost op: februari 07, 2018, 18:26:06 »
En...... Gegeten?

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #27 Gepost op: februari 07, 2018, 19:49:39 »
En...... Gegeten?

Ben vandaag achter 3 soorten blik eten geweest maar buiten is aan likken valt het niet in de smaak.
Kheb ook diepvries vlees meegebracht en dat is and ontdooien.  Kheb hem wel al is laten ruiken en hij wou het toch in zijn bek nemen maar het is nog ijs nu...

Vandaag ben ik wel verschoten. Hij heeft 3 honden snoepjes op gegeten. 2 zwanworstjes, een koek dat ik eigenlijk and eten was, een curryworst (ja we zijn naar de frituur geweest) :)

Hij heeft interesse in eten, hij kwam naast tafel zitten, dat heeft hij al dagen niet meer gedaan. Maar helaas geen hondenvoer.

Normaal krijgt hij zoveel lekkers niet hoor maar ik heb zoiets, nu hij eindelijk wilt eten kan ik hem maar iets geven het is beter dan niets.

Offline Neverever

• *
  • Just me and the dog
    • Quincy's Website
« Reactie #28 Gepost op: februari 07, 2018, 21:15:20 »
Normaal krijgt hij zoveel lekkers niet hoor maar ik heb zoiets, nu hij eindelijk wilt eten kan ik hem maar iets geven het is beter dan niets.

Begrijpbaar! Benieuwd hoe het gegaan is met de KVV. :pray:

Offline Artan

• *
« Reactie #29 Gepost op: februari 07, 2018, 21:45:02 »
Kip bakken..? Met wat pasta of rijst, desnoods ne kilo gehakt gaan halen alle  :? Een maand ni gegeten en 11 jaar.. da’s echt niet oké he... al moet je er elke dag iets anders voor opbakken van vlees...

Hopelijk valt de KVV in de smaak, succes

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #30 Gepost op: februari 07, 2018, 21:46:45 »
Diepvries kun je sneller ontdooien door de rol in het water te leggen.

Offline Linda G.

• *
« Reactie #31 Gepost op: februari 07, 2018, 22:10:23 »
Mijn Afghaanse windhond vroeger was ook zo moeilijk.
Ik kookte alle dagen voor haar Lee, maar ook dan had ze kuren dat ze echt niets wou eten.
Uiteindelijk nam ik haar mee naar de frituur. Ze kenden haar daar en ze mocht achter de toonbank.
Meestal hielp dat wel. Eens ik haar zover kreeg om iets te eten was ze terug vertrokken voor een tijdje.
Als de maag te lang niet gevuld geraakt verdwijnt het hongergevoel.
Dus al is het een pizza, het kan genoeg zijn om de eetlust terug aan te wakkeren.
Ik zou wel aanraden om nu met kleine porties te beginnen. Een maand met vrijwel geen eten is erg lang. Door hem nu een normale portie te laten eten zou je een maagkanteling kunnen risceren.

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #32 Gepost op: februari 07, 2018, 23:45:03 »
Kip bakken..? Met wat pasta of rijst, desnoods ne kilo gehakt gaan halen alle  :? Een maand ni gegeten en 11 jaar.. da’s echt niet oké he... al moet je er elke dag iets anders voor opbakken van vlees...

Hopelijk valt de KVV in de smaak, succes

Maar hoe weet ik hoeveel kip ik moet geven voor dat het genoeg is voor een hond van 26.5 kg? Hij komt van 31kg.

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #33 Gepost op: februari 07, 2018, 23:47:32 »
Diepvries kun je sneller ontdooien door de rol in het water te leggen.

Dat staat zeker voor morgen op het programma.  Vandaag heeft hij toch al defrig gegeten. Kunt ni verwachten da hij van niks naar alles gaat.
Ik hoop echt dat hij dat morgen gewoon eet!!

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #34 Gepost op: februari 07, 2018, 23:51:25 »
Ik zou wel aanraden om nu met kleine porties te beginnen. Een maand met vrijwel geen eten is erg lang. Door hem nu een normale portie te laten eten zou je een maagkanteling kunnen risceren.

Daar heb je inderdaad gelijk ik. Daarom dat ik gestopt ben om hem eten te geven. Hij liep nog achter mij om meer te krijgen.
Ik schrikte al toen hij aan tafel kwam zitten, heeft hij in dagen al nimeer gedaan.

Offline Topaaz

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #35 Gepost op: februari 08, 2018, 12:30:44 »
Hey Hey :)

Ik weet dat je ongerust bent maar een hond die een week niets eet gaat dood... laat staan een maand.
Moet zijn dat hij voldoende eten binnenkrijgt via een andere weg dan zijn brokken.
Je spreekt zelf van boterhammen met kaas en worst. Een oudere hond heeft al uit zichzelf een lagere eetlust (gekoppeld aan lager energieverbruik). Dit is bij de mens zo, maar ook bij het dier.
Dit gecombineerd met bill of health van de DA zou ik me om eten niet ongerust maken.
Wat voor mij een punt van aanpak is is de uitdroging. Ik zou verse bouillon geven in een poging hem te doen drinken (geen ajuin daar dit giftig is - gewoon beenderen in water 6 uur laag vuurtje en dan het water geven). Als honden en mensen te weinig drinken gaan hun nieren falen waardoor gifstoffen zich ophopen.

Indien je geintereseerd bent om vers eten te geven - wat ik zeker kan aanraden - raad ik de site barfplaats.nl aan.
Je kan dan gewoon via Orinake of Gwendolina op dit forum meebestellen.

veel succes

Offline Ilse23

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #36 Gepost op: februari 08, 2018, 12:40:41 »
Een blikje tonijn in eigen nat kan ook al veel doen... ik denk dat het eerder iets gedragmatig is...
Ik zou wachten tot je gaat eten en ook de hond zijn 'vlees' eten klaarmaken en dat dan geven tijdens jullie maaltijd...Zo denkt hij dat hij van tafel krijgt maar eigenlijk krijgt hij z'n eigen pot en dan terug opbouwen naar eten in een pot

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #37 Gepost op: februari 08, 2018, 12:44:45 »

Ik weet dat je ongerust bent maar een hond die een week niets eet gaat dood... laat staan een maand.
Moet zijn dat hij voldoende eten binnenkrijgt via een andere weg dan zijn brokken.

Ik zeg ook niet dat hij niks eet. Wij geven hem vanalles omdat hij toch iets zou binnen hebben. Maar dat is zeker niet voldoende. Hij is al bijna 4kg afgevallen.

Ik ga straks naar de dierenarts bellen om te vragen op wat we moeten letten ivm zijn nieren, en morgen ga ik naar hondjegezond om voer dat hij hopelijk wel eet.

Vandaag in ieder geval geen succes met het diepvries vlees.

Offline Jeroen1987

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #38 Gepost op: februari 08, 2018, 12:47:40 »
Een blikje tonijn in eigen nat kan ook al veel doen... ik denk dat het eerder iets gedragmatig is...
Ik zou wachten tot je gaat eten en ook de hond zijn 'vlees' eten klaarmaken en dat dan geven tijdens jullie maaltijd...Zo denkt hij dat hij van tafel krijgt maar eigenlijk krijgt hij z'n eigen pot en dan terug opbouwen naar eten in een pot

Ja normaal eet hij ook alleen samen met ons hoor. Normaal krijgt hij een beetje van ons en dan gaat hij zijn brokken leeg eten. Maar nu interesseren de brokken hem niet meer.

Offline Artan

• *
« Reactie #39 Gepost op: februari 08, 2018, 13:41:32 »
Probeer dan gewoon eens wat kip of vlees op de bakken voor hem?
Of zoals hierboven gezegd een blikje tonijn in eigen nat, eventueel met wat Pasta of rijst door ofzo?

Waarom pas weer morgen iets anders halen als hij vandaag dat diepvriesvlees niet heeft willen eten..

Hondenvrienden.be

« Reactie #39 Gepost op: februari 08, 2018, 13:41:32 »
Dier algemeen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

Medi Plan Verzekering van Wellopet.

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal