collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: chemische castratie  (gelezen 398 keer)

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
chemische castratie
« Gepost op: september 20, 2013, 21:13:41 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Halfweg augustus heeft Igor zijn castratiespuit gehad omdat hij (en wij  :mrgreen:) hoorndol werden!  Hij reed op alles wat los en vast zat, was dikwijls erg onrustig, rondlopen, piepen...... Verder een crème van een hond  :loved:

Maar vandaar dus de castratie.  Ik had dus ook gelezen dat het eerst erger zou worden en dat het pas na een maand volledig effectief zou zijn.  Ik prees me dus erg gelukkig, want hiervan was bij Igor totaal geen sprake.  Integendeel, hij is rustiger en we zijn blij in zijn plaats omdat het toch geen leven moet zijn zo met die hormonen op hol... :denk:

Maaaaaarrr, sedert gisteren weer een gepiep zogauw we bij de deur komen, geblaf en gehuil als ik wegga, en buiten is hij niet tot rede te brengen.  Normaal wandelt hij mooi aan de lijn, maar nu is het een gesleur en getrek, wat ik ook probeer of doe  :zot:

Wat zou dit nu zijn?  Is dat die beruchte opflakkering, of werkt de castratie niet goed?  Hoop in elk geval dat het vlug over is, voor hem zowel als voor ons :mrgreen:

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
Re: chemische castratie
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2013, 22:35:50 »
Haha, Bas is sinds 2,5 maand volledig gecastreerd, en ik denk ook soms dat er ergens nog een 3de bal zit. Hij werd ook heel snel rustiger. Markeren doet hij totaal niet meer, obsessief snuffelen is ook voorbij. Maar nu sleurt hij soms zijn deken uit zijn mand en begint daar dan op te rijden.
Verder ook ne creme van een hond hoor. Maar hij heeft zo zijn momenten. :happywink:

Offline Liekeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #2 Gepost op: september 21, 2013, 07:53:09 »
Ik denk dat het uw opflakkering is. Hier heeft'm tot 6 weken erna geduurd...

Saint is ondertussen ook volledig gecastreerd. Nog nooit zo'n goede beslissing genomen. Gedaan met  obsessief markeren, hij komt veel vlugger rustiger bij andere honden, enz enz :-)

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 21, 2013, 08:09:49 »
Allé, nog even doorbijten dan :roll: Het manneke heeft ook al 2 dagen niks gegeten  :cry:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 21, 2013, 08:35:35 »
Hier ook nog in de moeilijke periode. Snuffelen gelijk gek, overal markeren, onverdraagzaam naar andere intacte reutjes, mij haast op de grond trekken als hij iets ruikt. Zucht. Woensdag ist 3 weken dat hij chemisch gecastreerd is. Phoeh. :)

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 22, 2013, 18:31:33 »
Wij zijn op vakantie geweest met Levi en zijn loopse zus. Levi was 4, ondertss 5 weken chemisch gecastreerd en de eerste dagen verliepen eigenlijk wel goed tot gisteren en eergisteren... Er was geen huis meer mee te houden, constant willen bespringen, janken,... Dus ik denk dat ze toen haar vruchtbare dagen had...

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 22, 2013, 18:45:57 »
Hier ook eentje met z'n opstoot. NIKS mee aan te vangen  :weetniet: Vanmiddag naar het strand geweest, hebben hem hele tijd aangelijnd moeten houden. Alles wat we hem "geleerd" hebben is meneer precies "vergeten"..

Nog eventjes tandenbijten  :zot:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal