collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: castratie ja of neen..  (gelezen 2784 keer)

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: castratie ja of neen..
« Reactie #40 Gepost op: september 06, 2013, 20:32:56 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Roy heeft net eens getoond hoe hevig zo'n hormonenopstoot wel kan zijn na zo'n chemische castratie  :weetniet:

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #41 Gepost op: september 06, 2013, 20:56:24 »
Roy heeft net eens getoond hoe hevig zo'n hormonenopstoot wel kan zijn na zo'n chemische castratie  :weetniet:

Levi heeft hier ook ff zijn crise gehad...

:huggg:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: september 06, 2013, 20:59:08 »
Mannekes  :weetniet: op de losloopweide waren er 2 andere honden onderling wat aan het uitvechten, gaat hij hem effe moeien, ruziemaker  :weetniet: ben ik niet gewoon van hem, hij moeit zich nooit met andere conflicten, hij speelt gewoon met zijn speeltje en heeft geen oog voor andere honden..

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: september 17, 2013, 21:20:07 »
Heeft iemand een idee of de mayonaisepiet ook mindert met die chemische castratie? Da zit hier zowat weer half rood en gezwollen  :weetniet:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #44 Gepost op: september 17, 2013, 21:24:12 »
Weet ik niet  :denk:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: september 17, 2013, 21:30:54 »
DA kon me er ook geen sluitend antwoord over geven.. Kan mn vent moeilijk iedere keer antibiotica geven hé, das ook niet de bedoeling..  :denk: eventjes afwachten!

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: september 17, 2013, 22:48:02 »
Hier heb ik het niet meer gezien sedert zijn chemische (maar is nog maar 1 maand....)

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: september 17, 2013, 22:51:21 »
Hier heb ik het niet meer gezien sedert zijn chemische (maar is nog maar 1 maand....)

Tga morgen 2 weken zijn dat hij nu chemisch gecastreerd is, tis nog te vroeg denk ik om echt al effecten ten zien.. Maar ik hoop dat dat weg gaat.. Kheb geen zin om continu antibiotica te moeten geven, daar heeft hij geen deugd van hé  :weetniet:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #48 Gepost op: september 17, 2013, 23:44:15 »
Ik zal er hier eens op letten, moet wel zeggen, MY GOD!!!! Volgens mij hebben ze hier ne 're-juvenilisation-chip' gestoken of zoiet!!! Otto hier is zo zot als een deur! Hij is 5 jaar, heeft dus al een paar weken zijn chip en die is precies terug een jaar oud! Spelen gelijk zot, sjeest hier alle dagen door huis 'zeer vocaal' spelend met iedereen die er maar voor te porren is!
Als je reu dus wat 'ingedommeld is' en je er terug meer leven in wil brengen, dan kan ik het alleen maar aan bevelen  :mrgreen:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: september 17, 2013, 23:56:26 »
Ik zal er hier eens op letten, moet wel zeggen, MY GOD!!!! Volgens mij hebben ze hier ne 're-juvenilisation-chip' gestoken of zoiet!!! Otto hier is zo zot als een deur! Hij is 5 jaar, heeft dus al een paar weken zijn chip en die is precies terug een jaar oud! Spelen gelijk zot, sjeest hier alle dagen door huis 'zeer vocaal' spelend met iedereen die er maar voor te porren is!
Als je reu dus wat 'ingedommeld is' en je er terug meer leven in wil brengen, dan kan ik het alleen maar aan bevelen  :mrgreen:

Voor wat dat al niet goed kan zijn :D

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: september 27, 2013, 21:01:29 »
Roy zit nog steeds in die beruchte opflakkering. Waar hij voor de castratie best goed omkon met andere honden komt hij nu met élke reu in ruzie  :weetniet: daarnet op het strand geweest met hem, waren zo goed als geen honden dus wij laten hem los, komt er plots een vrouw met een hond.. Wij hielden ons hart al vast, maar hij ging gewoon es snuffelen, en dan kwam hij terug op commando.. wij blij dus  :weetniet: goed, wij lopen door, die vrouw loopt een aantal meter achter ons, in dezelfde richting.. Roy loopt mee met ons, alles goed.. Plots komt die andere hond toch weer vrij dicht (voor roy dan toch) niks aan het handje, hij laat zijn speeltje vallen, hup ernaartoe en beginnen vechten  :weetniet: ik begrijp er NIKS meer van, hij kon voor zijn castratie best wel goed overweg met andere reutjes..  :weetniet: m'n lieve mannetje is weg en ik word redelijk hopeloos eigenlijk..

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: september 27, 2013, 21:04:22 »
Roy zit nog steeds in die beruchte opflakkering. Waar hij voor de castratie best goed omkon met andere honden komt hij nu met élke reu in ruzie  :weetniet: daarnet op het strand geweest met hem, waren zo goed als geen honden dus wij laten hem los, komt er plots een vrouw met een hond.. Wij hielden ons hart al vast, maar hij ging gewoon es snuffelen, en dan kwam hij terug op commando.. wij blij dus  :weetniet: goed, wij lopen door, die vrouw loopt een aantal meter achter ons, in dezelfde richting.. Roy loopt mee met ons, alles goed.. Plots komt die andere hond toch weer vrij dicht (voor roy dan toch) niks aan het handje, hij laat zijn speeltje vallen, hup ernaartoe en beginnen vechten  :weetniet: ik begrijp er NIKS meer van, hij kon voor zijn castratie best wel goed overweg met andere reutjes..  :weetniet: m'n lieve mannetje is weg en ik word redelijk hopeloos eigenlijk..

Was hij onzeker bij andere honden?

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: september 27, 2013, 21:05:07 »
Was hij onzeker bij andere honden?

Voor de castratie?

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: september 27, 2013, 21:39:32 »
Voor de castratie?

Uhu, want de testosteron valt nu stil, dus als hij al onzeker was naar andere honden dan wordt dit gedrag mss erger?

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: september 27, 2013, 21:50:02 »
Tja wat is onzeker ?  :weetniet: Ik heb altijd gedacht van niet, maar nu staan al mijn gedachten over hem een beetje wankel  :weetniet: Andere honden interesseerden hem eigenlijk niet zo heel veel, wij gingen soms dagelijks met hem naar een losloopweide, hij liep daar tussen tientallen andere honden en er was géén probleem, sommige bekeek hij niet, met anderen speelde hij, en nog anderen had hij es een akkefietje mee en dan liepen ze even te rommelen, maar dat was het dan ook  :weetniet: ik weet het momenteel even allemaal niet meer  :weetniet: wat ik gewoon zo vreemd vind is dat ze eerst kennismaken en snuffelen aan elkaar, bij beide géén probleem, ze laten elkaar terug voor wat ze zijn en dan plots krijgt hij het in zijn kop  :weetniet:

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: september 27, 2013, 22:13:16 »
Tja wat is onzeker ?  :weetniet: Ik heb altijd gedacht van niet, maar nu staan al mijn gedachten over hem een beetje wankel  :weetniet: Andere honden interesseerden hem eigenlijk niet zo heel veel, wij gingen soms dagelijks met hem naar een losloopweide, hij liep daar tussen tientallen andere honden en er was géén probleem, sommige bekeek hij niet, met anderen speelde hij, en nog anderen had hij es een akkefietje mee en dan liepen ze even te rommelen, maar dat was het dan ook  :weetniet: ik weet het momenteel even allemaal niet meer  :weetniet: wat ik gewoon zo vreemd vind is dat ze eerst kennismaken en snuffelen aan elkaar, bij beide géén probleem, ze laten elkaar terug voor wat ze zijn en dan plots krijgt hij het in zijn kop  :weetniet:

Mja ik probeer mee een oorzaak te vinden  :huggg: ik hoop dat hij rap stabiliseert!
Hier is Levi sinds een week aan de beterhand ( morgen is het 5 weken )

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: september 27, 2013, 22:16:34 »
Mja ik probeer mee een oorzaak te vinden  :huggg: ik hoop dat hij rap stabiliseert!
Hier is Levi sinds een week aan de beterhand ( morgen is het 5 weken )

Mercitjes... Volgende woensdag is het hier 4 weken.. Als het zo blijft, gedurende zijn chemische castratie (ik hoop van niet, serieus) dan komt er hier van definitieve castratie NIKS in huis..  :? man man man.. Hij zit hier nu, me 3 serieuze kappen in zijn neus  :weetniet: tis zijn eigen dikke schuld.. Pff  :cry:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: oktober 01, 2013, 15:41:24 »
Ik durf stilletjes zeggen dat er verbetering komt. Hij snuffelt niet meer zo obessief, ook het obsessief markeren is aan het verdwijnen. Hij trekt ook niet meer aan de leiband, en luistert heel flink, enfin ik krijg er precies makkelijker binding mee  :denk: zou het?  :denk:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #58 Gepost op: oktober 01, 2013, 16:04:35 »
Ik duim dat het effect tevoorschijn aan het komen is  :thumbs:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: oktober 01, 2013, 16:11:59 »
Ik ook  :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal