collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: castratie ja of neen..  (gelezen 2773 keer)

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: castratie ja of neen..
« Reactie #20 Gepost op: augustus 31, 2013, 13:38:58 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier was het ook een chip, en heb daarvoor 68 euro betaald.....

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: augustus 31, 2013, 15:34:41 »
Das te doen van prijs.. Ik denk dat het mij geruster gaat maken om het eerst eens zo te proberen.. Als ik merk dat hij er dan niet door stresst (puur het feit dat de hormonen weg zijn) dan kan ik het echte werk proberen, en het aandurven met die wond enzo..  :shifty:

Bedankt voor jullie advies  :merci:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: september 02, 2013, 12:07:48 »
Roy krijgt woensdag zijn chemische castratie  :mrgreen: Grondig overlopen met de dierenarts en zij vond het ook wel een goed idee om te gaan zien hoe het zijn gedrag beïnvloedt! Verder kunnen we dan nog 6 maand trainen op relaxatie, en dan zal hij toch alweer een stuk stabieler zijn  :shifty:

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: september 02, 2013, 12:55:22 »
 :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: september 02, 2013, 22:46:57 »
Zo zou ik het ook gedaan hebben, mocht het bij Bas niet medisch noodzakelijk zijn geweest. Daar het toch moest ineens de knoop maar doorgehakt. :thumbs:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: september 02, 2013, 22:57:52 »
Zo zou ik het ook gedaan hebben, mocht het bij Bas niet medisch noodzakelijk zijn geweest. Daar het toch moest ineens de knoop maar doorgehakt. :thumbs:

Hier enerzijds een combinatie van het medische (die prutpiet die regelmatig toch zo half en half begint te ontsteken, wij die er niet mogen aankomen om te spoelen) en anderzijds, zijn driften die nu toch wel goed beginnen doorkomen... Als er een loops teefje in de buurt passeert of zit dan luistert hij niét, hij trekt me zo in de struiken en schruwelt heel de buurt bijeen..Ook als we op de weide gaan en er zit een teefje die interessant is voor hem dan luistert hij ook helemaal niet meer naar ons, en das écht niet fijn, want we proberen zo goed op te trainen op het luisteren en kheb het gevoel dat het telkens een terugval is  :weetniet:

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: september 03, 2013, 17:23:03 »
Dan denk ik echt wel dat het een goede beslissing is.  Igor is nu ook rustiger in de kop, is voor hem toch ook aangenamer? 

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: september 03, 2013, 18:35:20 »
Vanmiddag weer op de weide, géén aandacht, heel tijd lopen rieken en dan 15 min aan hetzelfde grassprietje staan rieken, man man man  :mrgreen: hij heeft het zwoar zitten  :mrgreen: kzal blij zijn als de chemische castratie begint in te werken  :mrgreen:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #28 Gepost op: september 03, 2013, 18:41:43 »
Hij laat het niet doe dat ik het uitspoel, niet gewoon gemaakt bij 1e baasje en hij doet wel lelijk als wij er proberen aan te komen, ik probeer hem wat tolerantie aan te leren maar gaat ook niet op 1 2 3.. Tis niet dat het continu ontstoken zit, tis nog maar 1x ontstoken geweest en voor de rest ja, hangt er meestal een druppeltje of een korstje aan  :shifty:

Kga eerlijk zijn, die druppel stoort mij niet in die mate dak em echt wil laten castreren, mijn gevoel schreeuwt gewoon uit "néééé, tis veel te vroeg"...  :weetniet: Ook al zeggen GT e.a. andere zaken, mijn buikgevoel zegt datem nog niet stabiel genoeg is  :weetniet: Mss kunnen we dat chemisch castreren proberen, maar ik weet niet wat het ergste zou zijn voor hem.. Het feit dat hij zijn "mannelijkheid" kwijt is en dat hem onzeker maakt of de wonde van het castreren.. De wonde sowieso, ie gaat daar aan willen krabben en bijten.. Maar mijn GT zei, laat geen onzekere hond castreren of je maakt hem nog meer onzeker.. En op dit moment weet ik gewoon nog niet genoeg of em "zelfzeker" is..

Boogie is onzeker. Daarom heb ik gewacht tot hij 4 jaar was om hem te laten castreren. DA had mij verzekerd dat er vanaf 3 jaar geen risico meer was op gedragsverandering, dus ik heb nog een extra jaar gewacht voor de zekerheid  :mrgreen: 't is een asielhond en mag dus absoluut geen kindjes maken, en hij was altijd in alle staten in de buurt van een loopse teef (zoals je in de zomer wel vaker tegenkomt als je buiten komt met je hond). Hij had ook last van een 'mayonaisepiet', ik dacht dat dat normaal was en nooit vragen bij gesteld  :shifty: zat wel nooit ontstoken. Nuja van die lekkende piet is hij alleszins van af, dat was mooi meegenomen zo bleek, want ik had er nooit echt erg in gehad. En zijn karakter is niet veranderd! Hij niet nog meer onzeker nu dus... in tegendeel.
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #29 Gepost op: september 03, 2013, 18:44:40 »
ahja de pointe nog vergeten: ik ben dus content, en Boogie is rustiger in zijn hoofd bij teefkes enz, tevreden baasje en hondje dus  :mrgreen:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: september 03, 2013, 19:51:08 »
Duimen morgen voor m'n mannetje  :thumbs: :mrgreen:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #31 Gepost op: september 03, 2013, 20:03:59 »
 :thumbs: :thumbs:

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #32 Gepost op: september 03, 2013, 21:02:39 »
We duimen mee voor Roy  :thumbs:  :thumbs:  :thumbs:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: september 03, 2013, 21:17:27 »
Merci iedereen :)

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: september 04, 2013, 17:27:46 »
Zo.. het is gebeurd  :mrgreen: en zondér verdoving! een DA met ballen wou het proberen zonder.. En tis gelukt!  :shifty: nu afwachten!

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #35 Gepost op: september 04, 2013, 17:59:48 »
We zijn benieuwd! :thumbs:

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: september 04, 2013, 22:35:37 »
Het teefje snuffelen en markeren was hier na een week al opgelost, weet niet hoe snel chemische castratie werkt.

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #37 Gepost op: september 04, 2013, 23:04:31 »
Hier ook ne chemisch gecastreerden.
Cériel, mijn yorkshire is nogal een heetzakske, pups, reuen, teven, .. alles van honden moest geloven aan zijn rijgedrag
en persoonlijk, ik was dat beu.
Een teef op de hondenschool die nog niet loops is, ruikt hij al weken op voorhand en hij begon dan ook elke keer te knarstanden.
Ik heb niks gemerkt van opstoot eerlijk gezegd  :shifty:
En nu zijn chemische castratie deftig werkt (we zijn een goeie maand verder) merk ik duidelijk verschil.
Het knarstanden is zo goed als weg en tot hiertoe heb ik hem nog niet weten rijden.
Natuurlijk is de ultieme test er nog niet geweest want ik heb hem nog niet los laten lopen bij nieuwe honden.
Het enige moment waarop hij nog durft rijden is als ik de leibanden boven haal, dan is zijn gewoonte te gaan rijden op onze golden haar achterpoot, maar ik vrees dat dit een gewoonte is dat ik er niet meer zal uitkrijgen, een enthousiast opstootje..
Wat wel zo is bij chemische castratie, is dat het niet volledig hetzelfde effect heeft al castratie, want er blijft blijkbaar nog een deeltje van de hormonen over zei mijn DA, dus ALS hij nog zou rijden zou dat daar aan te wijten kunnen zijn.
In ieder geval, ik ben tevreden op het resultaat die we tot hiertoe hebben geboekt.

Cériel is chemisch gecastreerd met een inspuiting.
Er bestaan 3manieren zei mijn DA, inspuiting, chip en het 3e weet ik niet meer.
De chemische castratie van Cériel was echt belachelijk weinig geld
Chemische castratie, bezoekkosten dierenarts én oordruppels voor de kat = €50euro en ne klets
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: september 04, 2013, 23:11:50 »
Hier ook ne chemisch gecastreerden.
Cériel, mijn yorkshire is nogal een heetzakske, pups, reuen, teven, .. alles van honden moest geloven aan zijn rijgedrag
en persoonlijk, ik was dat beu.
Een teef op de hondenschool die nog niet loops is, ruikt hij al weken op voorhand en hij begon dan ook elke keer te knarstanden.
Ik heb niks gemerkt van opstoot eerlijk gezegd  :shifty:
En nu zijn chemische castratie deftig werkt (we zijn een goeie maand verder) merk ik duidelijk verschil.
Het knarstanden is zo goed als weg en tot hiertoe heb ik hem nog niet weten rijden.
Natuurlijk is de ultieme test er nog niet geweest want ik heb hem nog niet los laten lopen bij nieuwe honden.
Het enige moment waarop hij nog durft rijden is als ik de leibanden boven haal, dan is zijn gewoonte te gaan rijden op onze golden haar achterpoot, maar ik vrees dat dit een gewoonte is dat ik er niet meer zal uitkrijgen, een enthousiast opstootje..
Wat wel zo is bij chemische castratie, is dat het niet volledig hetzelfde effect heeft al castratie, want er blijft blijkbaar nog een deeltje van de hormonen over zei mijn DA, dus ALS hij nog zou rijden zou dat daar aan te wijten kunnen zijn.
In ieder geval, ik ben tevreden op het resultaat die we tot hiertoe hebben geboekt.

Cériel is chemisch gecastreerd met een inspuiting.
Er bestaan 3manieren zei mijn DA, inspuiting, chip en het 3e weet ik niet meer.
De chemische castratie van Cériel was echt belachelijk weinig geld
Chemische castratie, bezoekkosten dierenarts én oordruppels voor de kat = €50euro en ne klets
Ik dacht eerst dat het toeval was dat hij na een kleine week al resultaat had, maar ik moet hem echt zeggen dat hij moet plassen, anders doet hij het zelfs niet. Ervoor lichtte hij 100x zijn poot. Knarsetanden, over, buikje liggen lekken aan grasje, over. Hij is wel onderdaniger naar andere honden toe.

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #39 Gepost op: september 04, 2013, 23:20:43 »
Ik dacht eerst dat het toeval was dat hij na een kleine week al resultaat had, maar ik moet hem echt zeggen dat hij moet plassen, anders doet hij het zelfs niet. Ervoor lichtte hij 100x zijn poot. Knarsetanden, over, buikje liggen lekken aan grasje, over. Hij is wel onderdaniger naar andere honden toe.
Mijn DA zei dat het tot een maand kan duren eer je resultaat hebt, binnen die maand is alles dus mogelijk hé.
Kan evengoed inderdaad al na een week zijn.
Hier verdwenen enkele symptomen ook snel, dat markeren ook!
Hoewel hij van mij nooit echt heeft mogen markeren, hij mag enkel plassen als ik hem daar toestemming toe gaf (als hij die spuit nog niet had gekregen hé).
En nu alles zo positief geevolueerd is, wil ik hem binnenkort wel definitief laten castreren, maar kdenk dat ik nog een paar maand ga wachten, tot die chemische castratie bijna aan zijn einde is.
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal