collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bloedoor  (gelezen 6006 keer)

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Loves animals
Re: bloedoor
« Reactie #40 Gepost op: juli 02, 2013, 11:55:43 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Merci Bloem!

hetgeen je hier zegt over Tessy's afhangende oren doet bij mij ook een belletje rinkelen als waarom het bij Maks misschien makkelijker wegblijft; zijn oren staan altijd loodrecht omhoog, hangen zelfs niet half-prick zoals bij de meeste Staffords... dus bloed heeft sowieso al minder de neiging om omhoog te lopen, toch bij kleine bloedvaatjes waar niet zoveel druk op zit...

we denken dat het bloedvaatje in kwestie bij onze Maks trouwens al dicht is want het is nog maar n keer leeggezogen en de mate waarin de zwelling teruggekomen is is zelfs niet de helft als wat het eerst was toen we het ontdekten... dus met wat geluk is hij er al vanaf!... alleen dat schudden he... zoals je zegt over die tafelrand... hoeveel keer ik het niet tegen vriendin gezegd heb; hij gaat zich eens echt pijn doen aan z'n oren door zo hevig te schudden en vaak ook tegen tafelrand.  :roll:

we gaan het nog n keer laten leegprikken en dan zo laten tenzij het moest verergeren natuurlijk maar ik betwijfel dat.
moest er nu iets zijn waardoor we hem zouden kunnen minder hevig met z'n oren laten flapperen he...  :denk:
met zijn oren zo groot als reclameborden horen we dat dus tot in de slaapkamer als die flappert he, met deuren dicht!  :shock:

iig merci voor je bericht!
Ja 't is daarom dat ik vermeldde dat Tessy hangende oren heeft. Lijkt mij het meest risicovol om zoiets blijvends te hebben..
Misschien kan je iets doen aan het schudden? Waarom schudt hij?

Bij Tessy is het 3x leeggeprikt geweest, maar haar oor was echt VOL gelopen. Ter grootte van een halve tennisbal ongeveer!
En toen hebben we beslist om te laten opereren
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #41 Gepost op: juli 02, 2013, 12:04:40 »
Ja 't is daarom dat ik vermeldde dat Tessy hangende oren heeft. Lijkt mij het meest risicovol om zoiets blijvends te hebben..
Misschien kan je iets doen aan het schudden? Waarom schudt hij?

Bij Tessy is het 3x leeggeprikt geweest, maar haar oor was echt VOL gelopen. Ter grootte van een halve tennisbal ongeveer!
En toen hebben we beslist om te laten opereren

:yeek: :yeek:
mja, dn zou ik ook laten opereren! zo een megadik oor! bij de onze was het vrijdag een goeie duim dik... nu nog maar een klein pinkje... en hebben de indruk (gisteren tegenover eergisteren en vandaag tegenover gisteren) dat het steeds iets minder dik staat.

mja, waarom schudt hij... geen idee... is het een tic-nerveux... weten het niet, hebben zijn oren al verschillende keren laten controleren, steeds zonder erg, in het begin van dit jaar heeft hij een lichtjes ontstoken gehoorgang gehad en dit behandeld met otoclean, dat is nu al lang over, ook vrijdag bleken zijn oren in orde te zijn.... maar dat hevige flapperen doet hij nog altijd. deed het ook al voordat zijn oor begin dit jaar lichtjes ontstoken was...

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #42 Gepost op: juli 02, 2013, 12:22:18 »
Mssn inderdaad tic-nerveux..

Ja bij Tessy was het vrij erg. En laten leegtrekken en ene paar uur later stond da weer even dik!
Khad zelfs schrik da da ging ontploffen, want daar stond wel neig spanning op.

Ma da komt wel goe bij Maks dan  :thumbs:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #43 Gepost op: juli 02, 2013, 12:49:02 »
Mssn inderdaad tic-nerveux..

Ja bij Tessy was het vrij erg. En laten leegtrekken en ene paar uur later stond da weer even dik!
Khad zelfs schrik da da ging ontploffen, want daar stond wel neig spanning op.

Ma da komt wel goe bij Maks dan  :thumbs:

denk het ook... thanx!  :thumbs:

Offline eeyore

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 377 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: juli 02, 2013, 14:59:49 »
Wij hebben het moeten laten opereren bij Hercule, dat is vier keer leeggetrokken en het bleef terugkomen en echt volledig vol lopen, hij had er echt last van. Maar als je het niet moet laten opereren, zou ik het niet doen, want hij heeft ook best wel wat last gehad van de operatie, 't is te zeggen, van de draadjes die ontstoken zijn, het heeft lang geduurd vooraleer het genezen was.

Ik trek dat zelf leeg met een naald, dierenarts had er een paar meegegeven, is niet zo moeilijk. En als ik het hoor dat het bij hem al bijna weg is na n keer leegtrekken, zou ik dat nog eens een keertje doen, en dan een wasknijper op zijn oor zetten. Dat zet druk, waardoor het oor niet zo snel meer vol kan lopen. Ze moeten die er wel een tijdje ophouden natuurlijk, maar dat helpt echt wel. Bij ons was dat helaas geen optie, omdat het bloed in het midden van het oor zat en ze zo geen grote wasknijpers hebben  :doh:

Offline wimL

• startende hondenvriend
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: augustus 07, 2013, 18:51:16 »
Onze Paris heeft ook een bloedoor sedert een paar dagen. Hijzelf heeft er geen last van. Naar de DA geweest: paar dagen wachten tot het oor zeker niet meer groter wordt (en de bloeding dus gestopt is) en dan zonder verdoving vocht eruit trekken en product inspuiten tegen schrompel-oor. Zou volgende onze DA in 95% van de gevallen moeten volstaan (en zonder verdoving ... wat met een 11jarige toch al wat riskanter is). Op hoop van zege ...

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #46 Gepost op: augustus 08, 2013, 10:08:48 »
yepla, zie dat dit topic opeens ook weer actief is... en idd... ik moet ook spijtig genoeg terug zeggen dat sinds gisteren onze Maks het weer zitten heeft... hetzelfde oor... maar deze keer een dikkere ballon.  :x :x :x
en het schaap ziet er van af he.. enfin, "afzien" misschien niet echt, maar ik merk dat hij het heel ambetant vind, slaapt altijd op andere zijkant, gaat altijd krabben aan dat oor, het voelt heel warm aan... allez, wr naar de DA... maar vandaag kan het niet, ben sowieso nog op het werk tot 17u, dwz om 18u thuis en om 19u heb ik al een afspraak in Wieze... vriendin is hoogzwanger en is vandaag ook van 's ochtends tot 's avonds weg, eerst naar kynesiste, dan met haar zus weg... morgen moet ik ook werken en 's avonds bezoek maar die moeten dan maar even wachten eventueel... grrrrr.

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #47 Gepost op: augustus 08, 2013, 18:10:30 »
Onze Paris heeft ook een bloedoor sedert een paar dagen. Hijzelf heeft er geen last van. Naar de DA geweest: paar dagen wachten tot het oor zeker niet meer groter wordt (en de bloeding dus gestopt is) en dan zonder verdoving vocht eruit trekken en product inspuiten tegen schrompel-oor. Zou volgende onze DA in 95% van de gevallen moeten volstaan (en zonder verdoving ... wat met een 11jarige toch al wat riskanter is). Op hoop van zege ...
Ik snap niet wat er riskant is aan die "zonder verdoving"
Dat wordt normaal (naar mijn weten) altijd zonder verdoving gedaan. Dat vocht eruit trekken is voor de honden meestal
een goed gevoel (dat lucht op, die druk gaat weg) en dat product inspuiten is gelijk een vaccin. Tzou pas riskant zijn
moesten ze uw oude hond wl verdoven voor zoiets..
De mijne was 10+ en maakte er niks van die handeling, bleef gewoon heel braafjes staan. Geen zorgen dus  :thumbs:

yepla, zie dat dit topic opeens ook weer actief is... en idd... ik moet ook spijtig genoeg terug zeggen dat sinds gisteren onze Maks het weer zitten heeft... hetzelfde oor... maar deze keer een dikkere ballon.  :x :x :x
en het schaap ziet er van af he.. enfin, "afzien" misschien niet echt, maar ik merk dat hij het heel ambetant vind, slaapt altijd op andere zijkant, gaat altijd krabben aan dat oor, het voelt heel warm aan... allez, wr naar de DA... maar vandaag kan het niet, ben sowieso nog op het werk tot 17u, dwz om 18u thuis en om 19u heb ik al een afspraak in Wieze... vriendin is hoogzwanger en is vandaag ook van 's ochtends tot 's avonds weg, eerst naar kynesiste, dan met haar zus weg... morgen moet ik ook werken en 's avonds bezoek maar die moeten dan maar even wachten eventueel... grrrrr.
Arme Maks  :huggg:
Mssn toch opereren?

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: augustus 08, 2013, 19:11:15 »
Ik snap niet wat er riskant is aan die "zonder verdoving"
Dat wordt normaal (naar mijn weten) altijd zonder verdoving gedaan. Dat vocht eruit trekken is voor de honden meestal
een goed gevoel (dat lucht op, die druk gaat weg) en dat product inspuiten is gelijk een vaccin. Tzou pas riskant zijn
moesten ze uw oude hond wl verdoven voor zoiets..
De mijne was 10+ en maakte er niks van die handeling, bleef gewoon heel braafjes staan. Geen zorgen dus  :thumbs:
Mssn toch opereren?

Ze bedoelt gewoon dat opereren met verdoving riskanter is dan prikken zonder verdoving.

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #49 Gepost op: augustus 09, 2013, 08:50:26 »
Mssn toch opereren?

ja he... dat zoetjen...  :braaf:
awel, ze hebben het nu nog eens leeggetrokken -kon er niet bij zijn helaas- en hebben gezegd tegen vriendin dat het, als het nu nog terugkomt dat een operatie toch aan te raden is, want dat ene oor hangt nu al 'flap' en het kan zijn dat hij er op den duur meer en meer last van krijgt en om de zoveel tijd een bloedoor zal hebben... terwijl het na een operatie niet meer terugkomt... maar vind het toch duur... niet voor "cheap" te doen hoor, maar het is nu niet iets levensbedreigend ook dus weet niet.... + het verdovingsrisico omwille van zijn hartruis... ben er allemaal niet gerust in... als het ergste dat kan gebeuren is dat zijn rechtopstaande oren flaporen worden... heb ik liever dt dan dat ik het risico neem dat hij niet meer uit zijn verdoving komt.... voor iets dat uiteindelijk maar een schoonheidsoperatie is...  :denk:

Offline antje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: augustus 09, 2013, 12:52:59 »
Maddock, kan je geen gas-narcose vragen? Houdt toch iets minder risico in dan een gewone.
Dasso is in het voorjaar geopereerd aan een bloedoor en 'k was er ook niet helemaal gerust in; 't vent is dan wel in goede conditie, maar toch al negen jaar (ben er ook wel bij mogen blijven). De DA was echter meteen duidelijk dat leegtrekken maar tijdelijk zou helpen. 'k Vond dat ook helemaal niet duur, denk dat het iets van een 60 was, met medicatie inbegrepen. 't Enige dat hij eraan over gehouden heeft, is dat zijn staande oor nu ook hangt, maar dat is het minste van mijn zorgen  :wink:

Beterschap voor Maks  :thumbs:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #51 Gepost op: augustus 09, 2013, 15:27:38 »
Maddock, kan je geen gas-narcose vragen? Houdt toch iets minder risico in dan een gewone.
Dasso is in het voorjaar geopereerd aan een bloedoor en 'k was er ook niet helemaal gerust in; 't vent is dan wel in goede conditie, maar toch al negen jaar (ben er ook wel bij mogen blijven). De DA was echter meteen duidelijk dat leegtrekken maar tijdelijk zou helpen. 'k Vond dat ook helemaal niet duur, denk dat het iets van een 60 was, met medicatie inbegrepen. 't Enige dat hij eraan over gehouden heeft, is dat zijn staande oor nu ook hangt, maar dat is het minste van mijn zorgen  :wink:

Beterschap voor Maks  :thumbs:

merci!

zal het vragen voor een gasnarcose... en om eventueel bij te blijven, alhoewel ze al zeiden dat ze dat bij operaties niet toelaten...
en dat leegtrekken is idd niet zo duur, 70 euro telkens, nu al 3 keer  :roll:
maar de operatie is 250 euro inclusief medicatie... vind ik er toch niet naast voor iets estethisch want mij maakt het ook niet uit dat dat oor afhangt... maar ja, wat moet moet he... enfin, het "moet" niet, maar als het elke keer terugkomt -want flapperen met z'n oren zal hij niet afleren vrees ik- is het tezot om nog jaren achereen telkens 70 euro te moeten betalen... dan komt het uiteindelijk nog veel duurder uit dan die 250 euro...

thanx voor je bericht!

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #52 Gepost op: augustus 09, 2013, 16:17:42 »
ja he... dat zoetjen...  :braaf:
awel, ze hebben het nu nog eens leeggetrokken -kon er niet bij zijn helaas- en hebben gezegd tegen vriendin dat het, als het nu nog terugkomt dat een operatie toch aan te raden is, want dat ene oor hangt nu al 'flap' en het kan zijn dat hij er op den duur meer en meer last van krijgt en om de zoveel tijd een bloedoor zal hebben... terwijl het na een operatie niet meer terugkomt... maar vind het toch duur... niet voor "cheap" te doen hoor, maar het is nu niet iets levensbedreigend ook dus weet niet.... + het verdovingsrisico omwille van zijn hartruis... ben er allemaal niet gerust in... als het ergste dat kan gebeuren is dat zijn rechtopstaande oren flaporen worden... heb ik liever dt dan dat ik het risico neem dat hij niet meer uit zijn verdoving komt.... voor iets dat uiteindelijk maar een schoonheidsoperatie is...  :denk:

Levensbedreigend is het niet neen, maar toch niet te onderschatten, als zijn oor helemaal verschrompeld en hij een "bloemkooloor" krijgt, is het iets helemaal anders.

Als de DA op de hoogte is van zijn hartruis, houd hij daar rekening mee!

Succes alvast  :thumbs:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #53 Gepost op: augustus 09, 2013, 16:32:41 »
Levensbedreigend is het niet neen, maar toch niet te onderschatten, als zijn oor helemaal verschrompeld en hij een "bloemkooloor" krijgt, is het iets helemaal anders.

Als de DA op de hoogte is van zijn hartruis, houd hij daar rekening mee!

Succes alvast  :thumbs:

ja, DA is op de hoogte... maar toch...
idd, dat bloemkooloor... hebben het idd ook gezegd van dat verschrompelen enzo... kzou het wel zonde vinden dus onderschat het zeker niet... is nu 3'de keer leeggezogen... als het nu nog eens gebeurd dan is het operatie... nu hij nog niet te oud is ook...

merci witte duivels!

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #54 Gepost op: augustus 09, 2013, 16:36:02 »
allez, goe weekend he iedereen! nu ben ik cht weg!  :mrgreen:

Offline Vito

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: september 07, 2013, 02:18:07 »
Onze Vito heeft aan beide oren een bloedoor gehad. Het ene is geopereerd ( niet verschrompeld, enkel een flapoor ), Het tweede is niet geopereerd ( reden : hij had net een zware operatie achter de rug ) heb in eerste instantie gewerkt met ijs en dan regelmatig ingesmeerd ( binnen en buiten kant ) met zalf ( haematoom oplossend ), Hier ook geen schrompel oor, maar ook juist een flap.
De operatie of beter nadien, is zeer pijnlijk voor de hond, eerst dat verband er af krijgen - zit net iets te goed ingepakt en probeer dan maar eens een gewone kraag over die kop te krijgen......da's echt in ene keer doorduwen ( korte pijn ) anders huilt hij hem gek van pijn.
Dus ja, ik heb nu een DH met 2 flappies :p

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #56 Gepost op: september 07, 2013, 02:41:33 »
Onze Vito heeft aan beide oren een bloedoor gehad. Het ene is geopereerd ( niet verschrompeld, enkel een flapoor ), Het tweede is niet geopereerd ( reden : hij had net een zware operatie achter de rug ) heb in eerste instantie gewerkt met ijs en dan regelmatig ingesmeerd ( binnen en buiten kant ) met zalf ( haematoom oplossend ), Hier ook geen schrompel oor, maar ook juist een flap.
De operatie of beter nadien, is zeer pijnlijk voor de hond, eerst dat verband er af krijgen - zit net iets te goed ingepakt en probeer dan maar eens een gewone kraag over die kop te krijgen......da's echt in ene keer doorduwen ( korte pijn ) anders huilt hij hem gek van pijn.
Dus ja, ik heb nu een DH met 2 flappies :p
Tessy had geen last van pijn nadien hoor.
Haar kap, deed ik uit als we gingen wandelen, maar thuis moest ze aan (zodat ze er niet aan kon krabben). Die kap moest helemaal niet over haar kop getrokken worden, was gewoon met makkelijke sluitingetjes, zoals je een halsband zou aandoen deed ik haar kap om. Verband errond? Nope ook dat niet, Tessy had geen verband, gewoon haar oor met de vele draadjes erin (zo'n 20hechtingen ofzo).
Ze kreeg de eerste dagen pijnstilling en ontstekingsspul, verder heb ik het gewoon verzorgd met een ontsmettingsspray en ze liet zich altijd heel mooi doen. Volgens mij had ze daar weinig of geen last van, behalve dan dat het jeukte..
Tessy heeft nu wel hangende oren, mssn dat dat wel een verschil maakt dan met rassen die opstaande oren hebben?

We zijn nu nog geen jaar verder, Tessy haar litteken is amper te zien, je voelt het wel een beetje, maar haar oor ziet er net zo uit als voordien, het is ook niet meer teruggekomen  :thumbs:

Offline wennie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #57 Gepost op: oktober 10, 2013, 14:52:57 »
Ons pluizenbolleke heeft ook prijs.
Waarschijnlijk door het heftig ravotten gisteren   :cry:
DA was duidelijk: gewoon onbehandeld laten voor deze dame op leeftijd. Het laten leegzuigen geeft geen garantie dat het niet terugkomt, de operatie vindt hij zonde voor pluizenbol ( ze wordt verdikke twaalf!).
Als je het onbehandeld laat wordt het een bloemkooloortje zonder erg.
Dus ja, ook een tube zalf meegekregen( ook  haematoom oplossend , het 'verlicht de druk' wat.
Pluizenbol werd nog eens goed onderzocht, te dik! en ze heeft wat ruis maar allemaal eigen aan de leeftijd.
Tandjes zijn dik in orde .... en de beslissing om haar voeding opnieuw aan te passen, dat mocht maar moest niet, hing van mij af.
En de dame in kwestie lag de hele tijd bij de arts op schoot en liet zich alles welgevallen, ik vond haar zelfs aanbiddend naar de DA kijken.

:loved:
If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.
― Woodrow Wilson

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: oktober 10, 2013, 14:58:06 »
DA was duidelijk: gewoon onbehandeld laten voor deze dame op leeftijd. Het laten leegzuigen geeft geen garantie dat het niet terugkomt, de operatie vindt hij zonde voor pluizenbol ( ze wordt verdikke twaalf!).
Dus ja, ook een tube zalf meegekregen( ook  haematoom oplossend , het 'verlicht de druk' wat.
Pluizenbol werd nog eens goed onderzocht, te dik! en ze heeft wat ruis maar allemaal eigen aan de leeftijd.
Tandjes zijn dik in orde .... en de beslissing om haar voeding opnieuw aan te passen, dat mocht maar moest niet, hing van mij af.
En de dame in kwestie lag de hele tijd bij de arts op schoot en liet zich alles welgevallen, ik vond haar zelfs aanbiddend naar de DA kijken.

Ik schrik ervan hoeveel honden dat hebben, ons Noor nooit gehad ...
Gelukkig voor je pluizenbolleke loopt het zo geen vaart .
Groot onderhoud viel mee , wat goed !
Toch een schat van een hond h wennie :thumbs:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #59 Gepost op: oktober 11, 2013, 11:13:10 »

Amai!  :shock: das andere koek!!

mijne pluizenbol liet het zich zo goed niet bevallen vandemorgen toen voor ditzelfde probleem zijn draadjes eruit moesten... pffff... wat was me dat zeg! met 4 man en nog moeite hebben om hem te bedaren... niet te doen!
maar bon, hij is dan ook heel kleinzerig... grote mond maar zo'n klein hartje...  :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal