collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bloedoor  (gelezen 6024 keer)

Offline krista

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 580 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: bloedoor
« Reactie #20 Gepost op: oktober 31, 2006, 15:41:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
De honden(3) die ik ken met een bloomkool oor werden niet geopereerd .Dus op het net zal wel juist zijn . :wink:

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: november 29, 2006, 08:39:05 »
Ondertussen, na dagen van twijfelen en veranderen van mening, beslist om zeker ni

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #22 Gepost op: november 29, 2006, 13:41:38 »
ik denk wel dat die jeuk kna hebben door de zwelling. Maar wat eraan te doen... :denk:

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: november 29, 2006, 13:46:59 »
ik denk wel dat die jeuk kna hebben door de zwelling. Maar wat eraan te doen... :denk:

heb al geprobeerd er een ijsblokje tegen te houden, maar dat apprecieerde hij niet echt :oops:

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: januari 31, 2007, 14:25:23 »
update: uiteindelijk is het oor terug bijna helemaal normaal. Het is een ietsiepitsie verschrompeld en iets kleiner, maar als je het niet weet merk je het niet. Als je eraan komt, zijn er wel een aantal harde stukken door littekenweefsel dat zich binnenin gevormd heeft. Misschien dat dit met de tijd ook nog wat zakt.
In elk geval zijn we blij dat we uiteindelijk de beslissing genomen hebben om niet te opereren, want het was het vast en zeker niet waard geweest!

Offline sintbernardje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • http://mieke-trancez.magix.net
« Reactie #25 Gepost op: januari 31, 2007, 20:10:52 »
hallo, hier staat er het 1 en ander te lezen over oren.
Niet dat ik u wil ontmoedigen hoor, maar 't is beter om wat extra informatie te verzamelen.
groeten sintbernardje
http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=10

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: februari 01, 2007, 09:18:14 »
Niet dat ik u wil ontmoedigen hoor, maar 't is beter om wat extra informatie te verzamelen.

Ik heb het gelezen, en misschien heb ik erover gekeken, maar waarom zou ik moeten ontmoedigd worden? :denk:

Offline sintbernardje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • http://mieke-trancez.magix.net
« Reactie #27 Gepost op: februari 01, 2007, 20:52:27 »
weet niet of je de site eens hebt overlopen, ergens staat daar een operatie aan een oor, en als ik dat zo zag,brrrrr

groeten sintbernardje

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: februari 02, 2007, 09:37:32 »
 :denk:
Ofwel versta ik het nog altijd niet goed, maar ik denk dat je iets gemist hebt: we hebben beslist op niet te laten opereren, en nu, enkele maanden later, is het oor weer quasi normaal.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #29 Gepost op: februari 02, 2007, 22:35:53 »
update: uiteindelijk is het oor terug bijna helemaal normaal. Het is een ietsiepitsie verschrompeld en iets kleiner, maar als je het niet weet merk je het niet. Als je eraan komt, zijn er wel een aantal harde stukken door littekenweefsel dat zich binnenin gevormd heeft. Misschien dat dit met de tijd ook nog wat zakt.
In elk geval zijn we blij dat we uiteindelijk de beslissing genomen hebben om niet te opereren, want het was het vast en zeker niet waard geweest!

ah dat is goed te horen seg!! :thumbs:

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
« Reactie #30 Gepost op: oktober 23, 2007, 11:35:30 »
Bono heeft sinds gisteren ook een hematoom, ofte bloedoor.

Dierenarts is langsgeweest en gezegd om te wachten opdat het vanzelf zou wegtrekken.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline Piraatje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: oktober 23, 2007, 13:27:26 »
Hopelijk trekt het vanzelf weg... wij duimen alvast mee  :thumbs:
Een dier is voor het leven NIET voor even !!

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #32 Gepost op: juli 02, 2013, 10:42:37 »
ik pik hier even op in, we zitten nu -enfin, onze Maks zit nu- met hetzelfde probleem... ook bij ons werd aangeraden het eerst even zo te laten nadat ze het leeggetrokken hadden en cortisonen ingespoten hadden, vrijdagmorgen stond zijn linkeroor gelijk een waterballonneke... nadat ze het leeggezogen hadden was het veel beter, ondertussen is de zwelling sterk verminderd maar onze bruine geschelpten leert het niet af van met z'n oren te flapperen he... en vaak nog tegen de rand van tafel ook.  :roll:

nu die operatie, allemaal goed en wel, maar onze schat heeft hartruis, niet overdreven... maar toch genoeg om rekening mee te houden, dus bij dierenarts raden ze aan om even te wachten... als het gewoon weggaat, des-te-beter maar de kans is dat hij een "bloemkooloortje" krijgt... dat zijn mooie rechtopstaande oren, allez, dat linker toch, vanaf dan wat slapper zal gaan hangen... op zich zou ik dat wel spijtig vinden omdat het hem als Staffie zo doet opvallen tussen zijn soortgenoten waar de oren meestal 'half-mast' hangen, staan de zijne steeds mooi rechtop gelijk satellieten.
maar dat is puur esthetisch... dierenarts heeft gegarandeerd dat er geen kans tot erge complicaties is als we het gewoon zo laten of nog eens laten leegzuigen behalve dan dat het kan terugkomen natuurlijk...

ik vind het risico dat hij nooit meer uit z'n verdoving komt dan toch veel belangrijker dan dat hij een rechtop, en een slap oor heeft...

denken jullie dat het zou helpen om hem nu al gewoon met een handdoek over z'n kop te doen rondlopen om te voorkomen dat hij steeds flappert?! alhoewel ik weet... dat hij die handdoek niet lang zal aanhouden van zodra ik of vriendin even niet kijken...
merken nu dat de zwelling (is dus al één keer leeggetrokken) maar heel lichtjes is teruggekomen en hij krabt er ook belange niet meer zo vaak aan dan eind vorige week...
zo laten... of niet?!

had al gedacht om zelf een naaldje te ontsmetten en het nog eens open te prikken (die laat dat makkelijk doen) om nog eens te laten leeglopen maar vriendin vind dat geen goed idee...

operatie met verdoving zie ik dan weer niet zitten... omwille van z'n hartje dus...  :weetniet:
ga hier nog wat rondlezen om wat meer teweten te komen....

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #33 Gepost op: juli 02, 2013, 10:46:39 »
Ike heeft verleden jaar een bloedoor gekregen, 3X laten leegtrekken, is toch blijven hangen.

Nu, met een licht hartruis, en een DA die ervan op de hoogte is, zal het geen probleem zijn!
Maar weet niet of ik zelf een operatie zou overwegen...indien zijn bloedoor niet te erg is.

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #34 Gepost op: juli 02, 2013, 10:58:09 »
goh, tis dat... maar 250 euro is toch ook niet "zomaar effe een kleintje" he... ze zeiden me 200 voor de operatie en rond de 50 voor aanvullende medicatie. kijk, het is nu niet zo dat ik elke eurocent ga omdraaien als het over mijne schat gaat, maar als het is voor een schoonheidsoperatie ... want 'puntje bij paaltje' komt het daar wel op neer... dan vind ik het toch nét iets te duur, zeker nu ik de garantie heb -van dierenarts toch- dat het ergste dat er kan gebeuren als we het zo laten is, dat hij een lichtjes vervormd oor zal hebben, en er mogelijks een lichte zwelling blijft.... tja, + zijn hartruis bijgerekend... vind ik dat 2 factoren die doorwegen...

we gaan het voorlopig zo laten... is van vrijdagochtend, dus ondertussen al 5 dagen... lang hebben we blijkbaar niet meer ( heb dat van die 6 à 7 dagen net gelezen) maar de zwelling is bijna weg; is nog een klein pinkje groot, tegenover een dikke duim dat het op vrijdagochtend was...

we gaan in het oog houden dat het natuurlijk niet terug begint harder te zwellen, zo niet: gaan we het ook zo laten... misschien met steriel naaldje nog eens leeg prikken, of laten leegprikken. als ik het hier zo lees zijn er toch ook genoeg gevallen waarbij het zo gelaten is zonder probleem... moest het iets levensbedreigend zijn, of gewoon iets waarvan hij last zal blijven hebben, das iets anders... maar hij krabt er niet meer aan en is weer dezelfde frivole hond als tevoor... alleen dat hij nu dus terug volop flappert terwijl dat oor nog niet helemaal terug plat is...  :denk:
ik laat het hier nog wel weten moest er nu plots verandering in komen maar we merken dat hij er geen last meer van heeft, en het is idd al sterk verbeterd dus voorlopig.... zo laten en afwachten...
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2013, 11:00:56 door Maddock »

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #35 Gepost op: juli 02, 2013, 11:14:11 »
Ons Tessy heeft ook een bloedoor gehad afgelopen herfst. (Golden retriever °2/10/2002)
Ze heeft soms ook wat last van allergieen, begint te krabben en te schudden en ze moet een tafelrand ofzo hebben geraakt met haar oor.
We hebben het een paar keer laten leegtrekken, maar de dierenarts zei dat als het blijft vollopen, het een operatie moest worden. De reden waarom het blijft vollopen is omdat die holte in de oorflap geen tijd meer krijgt om zich aan elkaar te hechten omdat er steeds bloed in loopt.. Hier ging het om een golden = hangoor
De operatie en medicatie bij ons was +-200euro. Operatie was ook rap gedaan, ik ben er bij gebleven.(een uurtje met verdoven en wakker worden bij).
Ze sneden het oor open in een S-vorm, draaiden die binnenkant naar buiten, maakten veel kleine sneedjes (wondjes die dan binnenin makkelijker aan elkaar zouden groeien) en staken er zo'n 20hechtingen in om het oor weer toe te maken.
En na 3weken waren alle draadjes eruit.

In het begin na de operatie was dat oor nog wat verfrommeld. Maar nu het litteken zich wat uitgerekt heeft is het weer een normaal oor. Je voelt het amper en je ziet er niks meer van.

Maar natuurlijk bij een hond met hartgruis wordt de situatie ietsiepietsie anders hé..
In ieder geval, wat de uitkomst ook is, succes nog!  :thumbs:

Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: juli 02, 2013, 11:40:58 »
zou je het oor niet kunnen beschermen door een kap?

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #37 Gepost op: juli 02, 2013, 11:46:06 »
Merci Bloem!

hetgeen je hier zegt over Tessy's afhangende oren doet bij mij ook een belletje rinkelen als waarom het bij Maks misschien makkelijker wegblijft; zijn oren staan altijd loodrecht omhoog, hangen zelfs niet half-prick zoals bij de meeste Staffords... dus bloed heeft sowieso al minder de neiging om omhoog te lopen, toch bij kleine bloedvaatjes waar niet zoveel druk op zit...

we denken dat het bloedvaatje in kwestie bij onze Maks trouwens al dicht is want het is nog maar één keer leeggezogen en de mate waarin de zwelling teruggekomen is is zelfs niet de helft als wat het eerst was toen we het ontdekten... dus met wat geluk is hij er al vanaf!... alleen dat schudden he... zoals je zegt over die tafelrand... hoeveel keer ik het niet tegen vriendin gezegd heb; hij gaat zich eens echt pijn doen aan z'n oren door zo hevig te schudden en vaak ook tegen tafelrand.  :roll:

we gaan het nog één keer laten leegprikken en dan zo laten tenzij het moest verergeren natuurlijk maar ik betwijfel dat.
moest er nu iets zijn waardoor we hem zouden kunnen minder hevig met z'n oren laten flapperen he...  :denk:
met zijn oren zo groot als reclameborden horen we dat dus tot in de slaapkamer als die flappert he, met deuren dicht!  :shock:

iig merci voor je bericht!

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #38 Gepost op: juli 02, 2013, 11:46:45 »
zou je het oor niet kunnen beschermen door een kap?

hey, misschien wel een goed idee! is het proberen waard, thanx!

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #39 Gepost op: juli 02, 2013, 11:54:01 »
hallo, hier staat er het 1 en ander te lezen over oren.
groeten sintbernardje
http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=10

heb even jouw link aangeklikt en het lijkt me allemaal heel erg plausibel, is dan ook een wetenschappelijke verklaring...
maar -oef- van opluchting, nadat we het hematoom ontdekten en we er mee naar dierenarts gingen bleek er geen andere oorzaak te zijn -bij onze Maks i.i.g.- dan de gewoonte van hard met oren te flapperen, hij doet dit al sinds hij bij ons was, en hoogst waarschijnlijk al van pup-af-aan... hebben zijn oren laten controleren en alles is verder in orde: schone, vrije gehoorgang, geen ontstekingen of rode kleur, geen overmatig of ondermatig oorsmeer... alles is hier dus in orde... behalve voor de hematoom zélf dus... oef!  :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal