collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: allergie  (gelezen 818 keer)

Offline SCE

• startende hondenvriend
  • *
  • 11 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
allergie
« Gepost op: september 10, 2013, 22:34:33 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
hallo, heeft iemand ervaring met een allergie voor honden? Vroeger hadden wij twee gote honden en ik ben nooit allergisch geweest, ook niet aan onze katten. Nu ben ik sinds vorig jaar allergisch geworden aan cosmetische producten ( jeukende ogen, niezen) maar sinds ik enkel bio gebruik ben ik daar volledig vanaf. Nu hebben we sedert een week een hond geadopteerd en ik vrees het ergste: de eerste dagen niezen en snotteren. Ik nam Ceterizine en daarmee verdwenen de sypmtomen wel tijdelijk, maar nu is het ook op mijn longens geslaan: ik ben erg kortademig en benauwd en hoest me de longen uit het lijf. Ik heb van bij de apotheker homeopathische drupjes maar ik twwijfel of dat zal helpen. Ik dacht eerste even dat het aan de Feliway verdamper lag, maar die heb ik uitgetrokken en het wordt er niet beter op. Naar de dokter durf ik niet te gaan uit vrees voor het verdict en het verbod om nog een hond te houden. De hond wegdoen is immers echt geen optie aangezien we hem om therapeutische reden in huis hebben gehaald: hem nu wegdoen zou natuurlijk ook voor de hond maar vooral voor onze dochter een catastrofe zijn.... Wie weet hier raad mee? Ik borstel hem zelf nooit, stofzuig en dweil veel, verlucht alles goed. Met een snotneus kan ik nog wel leven maar ik las ergens dat je met astmatische allergie op termijn permanente schade aan je longen kan krijgen en dat beangstigt mij wel. Help!

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
Re: allergie
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2013, 23:23:23 »
Oei, das ni niks. Ik herken jouw verhaal wel. Mijn dochter heeft ook een allergie ontwikkeld tegen haar ratjes. Had ook piepende ademhaling en ze dacht soms dat ze zou stikken. Bij de dokter kreeg ze een puffer en zo,(maar volgens mij heeft ze tegen de dokter ook nooit gezegd dat ze ratjes had) en dan ging het beter, maar ze kon er niet meer voor zorgen. Haar armen bij elke aanraking onder de uitslag, en vooral die ademhaling. De ratjes zijn gestorven en nu heeft ze geen last meer.

Offline Evil Lien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2013, 23:55:32 »
Ik ben ook nogal allergisch aangelegd voor vanalles en nog wat. Van onze hond vroeger had ik ook geen last, maar toen Dali hier toekwam heb ik de eerste weken enorm afgezien. Tranende en jeukende ogen, verstopte neus, hoesten, niezen tot in het oneindige... ik heb braaf mijn allergiepilletjes genomen en na enkele weken werd het beter. Ik heb de indruk dat mijn lichaam gewend geraakt is aan de hond omdat hij hier gewoon altijd is. Toen Leyka erbij kwam, heb ik geen extra last gehad.

Er zijn wel honden waarvoor ik extreem allergisch ben, en waarbij het absoluut niet verbetert, maar die zie ik niet vaak. Bij de hond van mijn tante was het zo erg dat ik al direct begon te niezen en tranen van het moment dat ik in de living van mijn grootmoeder binnenkwam wanneer het beestje 2 dagen ervoor even op bezoek was geweest. Maar mijn lichaam heeft ook nooit de kans gekregen om aan die hond te wennen.

Ik hoop voor jou echt dat het over enkele weken beter wordt of dat je het tenminste met cetirizine onder controle kan houden. Ik zou toch alleszins eens langs de dokter gaan en om advies vragen. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Het welzijn van je dochter is uiteraard heel belangrijk, maar je eigen gezondheid toch ook.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2013, 06:29:34 »
Ik heb als kind een lichte allergie gehad aan katten, maar die is over gegaan door veel contact met katten.

Aan sommige honden, vooral kortharen, heb ik ook een lichte allergie. Als ik ze aai krijg ik uitslag op mijn polsen en een loopneus.
Toen teckel Fritz hier vorig jaar kwam, mijn eerste eigen korthaar hond, heb ik de eerste weken ook een lichte allergie gehad. Loopneus, jeukogen, wat hoofdpijn en vooral véél jeuk over mijn hele lichaam. Ik heb een week of 3 antihistaminica genomen en daarna was het voorbij.

Ik hoop voor jou dat je er ook op die manier doorkomt!  :thumbs:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline SCE

• startende hondenvriend
  • *
  • 11 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2013, 13:49:48 »
Bedankt voor jullie reacties, ik hoop echt dat mijn lichaam eraan went! Ik loop in dieder geval toch eens langs de dokter... Mocht ik tips horen, dat post ik ze meteen! Ik heb van de apotheker ondertussen vernomen dat osteopathie kan helpen, dus misschien probeer ik dat even. Dat heeft me eens geholpen bij een rugprobleem maar blijkbaar behandelen zij ook allergieën en astma...
Groetjes

Offline 25011993

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 676 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 11, 2013, 15:04:05 »
Ik ben altijd al allergisch geweest voor honden en heb daar ook héél veel jaren mee afgezien. Ik ben er nu 20 en ik denk dat ik sinds vorig jaar kan zeggen dat ik genoeg antistoffen heb. Jaren snotteren, tranende ogen, overal jeuk, ... . Dokters hebben mij ook al vaak gezegd dat de honden wegdoen de beste oplossing zou zijn, maar voor mij is dat geen optie. Ik heb er niet zoveel jaar voor afgezien voor niks.  :hmpf: Ze waarschuwen er echter wel voor dat als ik nu een aantal jaar totaal niet in contact kom met honden mijn antistoffen weer zouden verminderen. Osteopathie heeft trouwens bij mij vooral geholpen in mijn kleuter/lagere schooltijd.

Ivm de schade aan de longen: Ik heb meer last van mijn longen/luchtwegen dan de gemiddelde mens. Ik heb ook enorm vaak sinusitis. Hoogstwaarschijnlij k ligt deze oorzaak allemaal bij de hondenallergie, ook al is dit nooit echt bewezen geweest. Ik heb ook 'tekenen van astma' maar voorlopig is dit allemaal onder controle en neem ik hiervoor medicatie.

Heel wat negatieve dingen dus maar ik kan er mee leven  :mrgreen:

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 11, 2013, 15:36:32 »
Ik hoop voor jou dat het inderdaad "went" en dat je lichaam minder en minder reactie gaat vertonen.

Wat ik ook zou doen is alle matten en stoffen weghalen (gordijnen, tapijten, voetmatjes, dekentjes, ...).
De hond beperken in zijn toegankelijkheid van bepaalde kamers, hou hem zeker weg uit de slaapkamer bv. zodat je 's nachts toch al wat minder last hebt.
Geen dekentje voor de hond maar een kussen, zo een waterdicht dat ook voor buiten kan waarvan je de hoes kan wassen.
En verder zijn mijn ideeën tijdelijk op....

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #7 Gepost op: september 11, 2013, 15:58:10 »
Homeopathie is dikke zever als het op je longen slaat en een gevaarlijk en onverstandig advies. Je hebt een klassieke arts nodig en hoogstwaarschijnlij k een puffer. Kortademig, benauwd en hoesten , het is exact zo dat het begint. Als ik jou was ik stond vandaag nog bij de huisarts voor de juiste medicatie en dan een doorverwijzing naar een longarts vragen.
Er is nu de visie dat de huidige allergiepilletjes uiteindelijk de puffers kunnen vervangen als je die pilletjes lang neemt en consequent. Maar zolang je hebt wat je nu beschrijft, ga je toch extra ondersteuning nodig hebben in de vorm van puffers en gaan die pilletjes op zich het niet meteen wegkrijgen, schat ik zo.
Blijf weg van homeopaten als je astmasymptomen hebt, die mensen zijn niet goed wijs in hun advies bij iets dat zo ernstig is, ik heb het zelf uit wanhoop geprobeerd vroeger met een homeopaat en die zot raadde mij aan mijn puffers weg te gooien, wat in mijn situatie op dat moment levensbedreigend was.
En verder zelfde als wat Calana zegt, dat zijn goede tips. :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal