collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Abortusspuit  (gelezen 1351 keer)

Offline BeauenSlisse

• startende hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Abortusspuit
« Gepost op: september 20, 2013, 13:15:08 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo, graag wil ik even mijn verhaal hier kwijt. Wij hebben een Amerikaanse Cocker teef genaamd Beau en een Jack Russel reu genaamd Slisse. Beau is nu 2 jaar en heeft eigenlijk al vanaf haar eerste loopsheid het probleem dat ze heel onregelmatig loops wordt en dat het voor ons dus ook moeilijk te zien is wanneer het zo ver is. Aangezien wij nog heel graag een nestje wilde was steriliseren nog geen optie dus we zouden wel heel goed opletten. Bij de laatste loopsheid Beau een broekje aangedaan en de honden merendeel gescheiden. Helaas is het de reu toch gelukt om langs het broekje af het teefje te dekken en we hebben de dierenarts gebeld die twee weken daarna de teef een spuit (Alizin) is komen geven. De dag erna moest dit nog eens herhaald worden. Na een week of 5 begon Beau zwangerschapsversch ijnselen te krijgen. DA gebeld en deze zei dat het niet kon dat ze drachtig was. Ze was dus schijnzwanger. Met een angstig hart de eigenlijke datum afgewacht en toen er die dag niks gebeurde was ik eindelijk pas gerustgesteld...... . tot gisteren. Beau begon een donkerbruine push te verliezen en ik heb meteen een andere DA gebeld. Daar kon ik gelukkig meteen terecht en na een echo gemaakt te hebben bleek er een gemummificeerde vrucht aanwezig te zijn in de baarmoeder. Meteen naar de OK en alles is verwijderd. Ook de baarmoeder. Vanmorgen bleek Beau iets koorts te hebben en wilde ze niet eten. Na een zeer onrustige ochtend heb ik net het telefoontje gehad dat ze inmiddels gegeten heeft en gelukkig naar huis mag. Puppies kunnen we helaas vergeten maar onze Beau is er gelukkig nog. De DA zei dat de wand van de baarmoeder op 1 plaats al iets dunner aan het worden was. Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Offline sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 722 HV-Punten
Re: Abortusspuit
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2013, 13:19:18 »
Jee zeg, wat een verhaal. Goed dat de baarmoeder niet opengegaan is!

Offline BeauenSlisse

• startende hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2013, 13:23:31 »
Ja, inderdaad. Ik ben er echt niet goed van. Ik heb wel even de eerste DA gebeld vanmorgen om te zeggen dat het dus WEL kan. En ik had specifiek gevraagd of het mogelijk was dat er bijv. 4 vruchten afkomen en dat er 1 is blijven zitten. En zij zei nee, dat kan niet. Stel je voor zeg. Ons Beauke.....

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2013, 13:24:45 »
Pfiew, die is door het oog van de naald gekropen  :shock:

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2013, 13:41:54 »
Nog een geluk dat er uitvloei was.

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2013, 20:55:45 »
Gelukkig dat het goed afgelopen is...
Het is niet voor het eerst dat ik dergelijk verhaal hoor van Alizin...en ik ben in stilte heel blij dat ik het niet heb laten inspuiten toen ik met een ongeplande dekking geconfronteerd werd...
Veel beterschap voor je meisje!

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 21, 2013, 09:54:24 »
Beauke heeft veel geluk gehad , veel beterschap voor haar :thumbs:

Offline borderlove

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2013, 10:26:55 »
ik ben heel blij voor je teef, dat zal wel verschieten zijn zeg.....

maar heb wel een bedenking : je hebt een cocker teef en jack russel reu , ik mag toch hopen dat het niet je bedoeling was om met die 2 dan een nestje te hebben?  :denk: want om dat je pups wou kon je niet steriliseren, maar dan had je de jack toch kunnen castreren?

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #8 Gepost op: september 21, 2013, 10:57:00 »
Nochtans is Alizin een heel goeie product, de slaagkansen liggen rond de 99%, je zul echt pech gehad hebben.

Of (en deze is een oprechte vraag, en geen verwijt) ben je heel zeker dat je reu, je teef niet meer gedekt heeft na de inspuiting?

Offline BeauenSlisse

• startende hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 21, 2013, 14:38:24 »
ik ben heel blij voor je teef, dat zal wel verschieten zijn zeg.....

maar heb wel een bedenking : je hebt een cocker teef en jack russel reu , ik mag toch hopen dat het niet je bedoeling was om met die 2 dan een nestje te hebben?  :denk: want om dat je pups wou kon je niet steriliseren, maar dan had je de jack toch kunnen castreren?
Het was de bedoeling om ze te dekken van een andere cocker maar nog niet bij deze loopsheid aangezien ik bij de volgende loopsheid meer tijd ga hebben voor de puppies. Onze reu is reeds 7 jaar en mijn man wil hem niet castreren.....

Offline borderlove

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 21, 2013, 15:04:39 »
ah ok, das nu wel heel jammer natuurlijk  :cry: maar al een geluk dat je hondje er nog goed is doorgekomen!!

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #11 Gepost op: september 21, 2013, 17:53:19 »
mja, mannen en een reu laten castreren... :doh:

amai, das wel ff schrikken... je denkt dan dat het probleem door die spuit toch opgelost is geraakt, en dan zoiets...
tbeestje heeft ne goeien engelbewaarder...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2013, 20:51:40 »
mja, mannen en een reu laten castreren... :doh:

amai, das wel ff schrikken... je denkt dan dat het probleem door die spuit toch opgelost is geraakt, en dan zoiets...
tbeestje heeft ne goeien engelbewaarder...

Ewel dat is hier ook wel effe discussiepunt geweest ze. Maar wij willen net zo'n dingen vermijden en k'heb daar nogal kort op gereageerd. En ook keer uitgelegd wat een reu allemaal doet als er een loopse teef is en vooral om erbij te geraken...

Hij was overtuigd en wou de miserie niet  :fuu:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 21, 2013, 22:05:56 »
Ewel dat is hier ook wel effe discussiepunt geweest ze. Maar wij willen net zo'n dingen vermijden en k'heb daar nogal kort op gereageerd. En ook keer uitgelegd wat een reu allemaal doet als er een loopse teef is en vooral om erbij te geraken...

Hij was overtuigd en wou de miserie niet  :fuu:

:yes: om nog maar te zwijgen als je ermee naar buiten moet en hij heeft een loops teefje geroken  :fuu:
nu de mijne heeft daar geen probleem van gemaakt maar ik ken veel mannen die dat ook zo hebben  :weetniet: kzie het probleem niet.. Tis toch niet dat we hen zelf laten castreren?  :mrgreen: :fuu:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal