collapse

Auteur Topic: Welk ras is dit?  (gelezen 912 keer)

Offline Ayco

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Welk ras is dit?
« Gepost op: maart 10, 2020, 11:11:58 »
Hoi hondenvrienden!

Ik ben het trotse baasje van Pablo, een reutje geboren op 25/10/2019, dus 4,5 maand oud nu. Ik heb een vraagje  :denk:

Afgaande op zijn foto (gisteren genomen) en wetende dat hij nu 4,8kg weegt, aan welk ras denk je dan? En weet je eventueel wat zijn volwassen gewicht en lengte zouden kunnen worden?

Alvast bedankt en groetjes   :wink:

Offline evie

• verslaafde hondenvriend
  • *
Re: Welk ras is dit?
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2020, 11:38:50 »
Ik zie er shih tzu in

Offline Linda G.

• *
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2020, 12:39:11 »
Tibetaanse Terriër zou erin kunnen zitten

Offline Perdita

• *
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2020, 13:34:59 »
Hoe komt het dat je niet weet wat de ouders zijn, is hij een vondelingetje?
In elk geval het is een knap hondje!
Ik zie er ook wel shih-tzu of Tibetaan in. Maar kan zoveel zijn.
En mss zelfs wel meer dan 2 rassen ook.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2020, 19:48:28 »
Ik zag ook meteen een Shi Tzu, erg groot zal dat niet worden, ik denk iets van een 40cm schoft en max. 12kg.

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #5 Gepost op: maart 12, 2020, 20:51:59 »
een C.V.
Waarom een rasloze hond kopen, om dan te zoeken naar rassen....

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #6 Gepost op: maart 12, 2020, 21:19:24 »
Ik zie er ook wel shih tzu in maar dan waarschijnlijk met iets groter als hij nu al bijna 5 kilo weegt. Er bestaan ook DNA testen voor honden als je iets meer zekerheid wil.

een C.V.
Waarom een rasloze hond kopen, om dan te zoeken naar rassen....
Tgoh, de mijne is ook een kruising en ik vind het wel handig om te weten welke rassen er in zitten. Het verklaart toch veel van zijn gedrag.

Offline Perdita

• *
« Reactie #7 Gepost op: maart 12, 2020, 21:29:23 »
En het is gewoon leuk om te weten :).

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #8 Gepost op: maart 12, 2020, 23:23:28 »
Ik heb geen kruisingen gekocht, ik heb ze geadopteerd, van een weet ik dat het een kruising Labrador x Border Collie is, van de tweede zou de moeder Cavalier zijn en van de derde heb ik er gewoon het raden naar en maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #9 Gepost op: maart 13, 2020, 11:46:08 »
Ik zie er ook wel shih tzu in maar dan waarschijnlijk met iets groter als hij nu al bijna 5 kilo weegt. Er bestaan ook DNA testen voor honden als je iets meer zekerheid wil.
Tgoh, de mijne is ook een kruising en ik vind het wel handig om te weten welke rassen er in zitten. Het verklaart toch veel van zijn gedrag.

feit is dat de meeste kruisingen, resultaat is van kruising/niet raszuiver op kruising/ niet raszuiver is, dus neen, ik zelf, zie het nut niet van in....maar tegenwoordig wilt men een hond adopteren maar mag men geen bastaard meer noemen maar een leuke rasnaam hebben....

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10 Gepost op: maart 13, 2020, 12:52:36 »
feit is dat de meeste kruisingen, resultaat is van kruising/niet raszuiver op kruising/ niet raszuiver is, dus neen, ik zelf, zie het nut niet van in....maar tegenwoordig wilt men een hond adopteren maar mag men geen bastaard meer noemen maar een leuke rasnaam hebben....

Ik had mijn kruising Labador X BC al meer dan een jaar toen een vriendin zei "maar dat is een Borador!" ... "een wat??" en ik ging googelen en jawel hoor ik heb een designerras, alleen zul je mij dat nooit horen zeggen, ik heb geen Borador geadopteerd, ik heb een bastaard geadopteerd, ik ben trouwens ook heel erg allergisch aan designerrassen, dus dat verzwijg ik wijselijk dat ik er een heb  :dance:  Réglisse, mijn bastaard

Offline Pepperke

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #11 Gepost op: maart 13, 2020, 13:17:42 »
Amai zeg, zo abnormaal is het toch niet dat je een idee wil hebben van hoe groot je hondje eventueel gaat worden? Want dat is de hoofdreden dat er hier naar gevraagd wordt he. Ik vind dit nogal snel oordelen en negatief overkomen...

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #12 Gepost op: maart 13, 2020, 16:54:58 »
Als je een hond neemt heb je normaal gezien toch al een idee van hoe groot die wordt denk ik toch? en wie kan dat hier nu zeggen aan de hand van een foto?

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #13 Gepost op: maart 15, 2020, 11:46:05 »
Amai zeg, zo abnormaal is het toch niet dat je een idee wil hebben van hoe groot je hondje eventueel gaat worden? Want dat is de hoofdreden dat er hier naar gevraagd wordt he. Ik vind dit nogal snel oordelen en negatief overkomen...

maar dat bedoel ik net, neen dat kun je niet weten, ouders zijn wellicht zelf niet raszuiver, zijn zelf kruisingen/bastaarden....dus neen zal je niet exact kunnen weten, dat is toch iets dat je weet als je een kruising/bastaard neemt!

wil je exact weten, zoek een rashond.

Offline Linda G.

• *
« Reactie #14 Gepost op: maart 15, 2020, 12:21:16 »
Ik vind het toch ook leuk om bij een kruising te zoeken welke rassen er allemaal inzitten.
En ik heb al heel wat prachtige kruisingen gezien.
Afgaand op het gewicht dat hij nu heeft zou ik hem volwassen op een 9 of 10 kilo schatten.

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #15 Gepost op: maart 19, 2020, 13:34:15 »
Als je een hond neemt heb je normaal gezien toch al een idee van hoe groot die wordt denk ik toch? en wie kan dat hier nu zeggen aan de hand van een foto?

Je adopteerd een vondeling uit het asiel. Geboortedatum: een schattig. Ras(sen): een schatting. Hoe zou je dan in godsnaam weten hoe groot die gaat worden?  :denk:

Soit, ik vind het ook maar vreemd hoe negatief er hier wordt gereageerd. Oke, je adopteerd een hond omdat het je niet zoveel kan schelen maar het is nog altijd leuk om te weten of er naar te raden.

Offline benji

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #16 Gepost op: maart 19, 2020, 14:58:26 »
Ik vind het toch ook leuk om bij een kruising te zoeken welke rassen er allemaal inzitten.
En ik heb al heel wat prachtige kruisingen gezien.
Afgaand op het gewicht dat hij nu heeft zou ik hem volwassen op een 9 of 10 kilo schatten.

Ja 9 à 10 kg schat ik ook
hoogte moeilijker te zeggen ..Is hij geblokt van gestalte of slank en hoog op poten..Is niet te zien op de foto ..
een 40 cm schofthoogte mss.. in elk geval een mooie snoetje .. :wub:
Veel succes verder

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #17 Gepost op: maart 20, 2020, 14:16:46 »
Je adopteerd een vondeling uit het asiel. Geboortedatum: een schattig. Ras(sen): een schatting. Hoe zou je dan in godsnaam weten hoe groot die gaat worden?  :denk:

Soit, ik vind het ook maar vreemd hoe negatief er hier wordt gereageerd. Oke, je adopteerd een hond omdat het je niet zoveel kan schelen maar het is nog altijd leuk om te weten of er naar te raden.

het is niets negatief, maar weinig kruisingen, hebben rassen achter zich, en komen al uit kruisingen en bastaarden, dus echt amper mogelijk te zeggen....
daar tegenover aan de grootte en gewicht op 8w kunnen ze een schatting krijgen...

Volg ons op Facebook

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal