collapse

Auteur Topic: Teef die weinig melk produceert  (gelezen 743 keer)

Mesjemessie

• Gast
Teef die weinig melk produceert
« Gepost op: januari 08, 2020, 12:23:10 »
Hallo
Weet niet of ik in het juiste deel bezig ben ( of als dit meer voor medisch deel is ) maar heb teefje ( 4.5joud ) die 2 nestjes had...in het 2de nestje had ze bijna geen melkproductie....he b proberen stimuleren met pens - kipfilet - eiwitrijke voeding...
Mijn vraag is nu : zou je nog een nestje wagen ? Tips om de melkproductie te stimuleren ?
Ze heeft wel een 2tal tepels ( zonder medisch probleem want door DA tot 2x toe onderzocht ) die extreem groot zijn ook wanneer ze niet loops en/ of drachtig is....met groot bedoel ik zo groot als een mensenduim...
Alvast dank

Offline petitparis

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Teef die weinig melk produceert
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2020, 12:52:01 »
Misschien ook vermelden om welk ras het gaat?

De lengte van de tepels zegt niets over de melkproductie, want die vind plaats in de melkklieren die als het goed is amper mogen te voelen zijn als de teef niet (schijn)drachtig is. De hoeveelheid melkproductie is ook wel wat teef/bloedlijn gebonden. Bij sommigen spuit de melk eruit en bij andere zal het maar nipt genoeg zijn en zal je moeten bijvoeren en sneller starten met vaste voeding te introduceren.
Je hebt recepten met bruin bier, eieren en maďsbloem dat zou helpen, maar persoonlijk betwijfel ik dat.

Verder moet ik dit toch even kwijt. Je teef is nog maar 4.5jaar, heeft al 2 nesten gehad en je overweegt al een derde nest wetende dat het 2de nest niet het ideale scenario was? (anders zou je niet om raad vragen)

Offline Epona

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2020, 14:47:38 »
hier liep het de eerste 2dagen ook wat stroef, met bierpap kwam het heel erg snel op gang. Ik heb dat 4 dagen gegeven en dan was ze vertrokken

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2020, 19:00:50 »

Verder moet ik dit toch even kwijt. Je teef is nog maar 4.5jaar, heeft al 2 nesten gehad en je overweegt al een derde nest wetende dat het 2de nest niet het ideale scenario was? (anders zou je niet om raad vragen)

Sluit ik mij helemáál bij aan  :thumbs:

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal