collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86766 keer)

Offline RustlingRose

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 385 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #220 Gepost op: juni 04, 2013, 11:44:06 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik gebruik bij Tosca ook frontline (alle nu is er blijkbaar een generische versie dus gebruiken we dat). Je moet wel echt goed opletten dat je het tussen de schouderbladen doet, anders likt ze het er ook gewoon af.
Och is er een generische versie, wist ik niet!

Zou ik dan durven een nieuw pipet te gebruiken?

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #221 Gepost op: juni 04, 2013, 11:45:42 »
Ik weet nog dat Frontline bij onze katten weinig uithaalde. Advantage wel  :denk: Misschien hebben we hier in BelgiŽ gewoon rare teken :vuistje: Want ik dacht dat Advantage eerder voor vlooien bedoeld is.
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2013, 11:47:34 door Tinne1990 »

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #222 Gepost op: juni 04, 2013, 11:47:11 »
Ik weet nog dat Frontline bij onze katten weinig uithaalde. Advantage wel  :denk: Misschien hebben we hier in BelgiŽ gewoon rare teken  :vuistje:

Ik weet wel dat er de kanten van Antwerpen veel meer teken zijn dan in oost-vlaanderen (alle toen wij naar Brasschaat op kamp gingen werd ons daar toch voor gewaarschuwd). Dus misschien zijn die bij jullie ondertussen al resistent aan Frontline en die in oost-vlaanderen nog niet  :mrgreen:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #223 Gepost op: juni 04, 2013, 11:48:05 »
Ik weet wel dat er de kanten van Antwerpen veel meer teken zijn dan in oost-vlaanderen (alle toen wij naar Brasschaat op kamp gingen werd ons daar toch voor gewaarschuwd). Dus misschien zijn die bij jullie ondertussen al resistent aan Frontline en die in oost-vlaanderen nog niet  :mrgreen:
Frontline bij de hond werkt wel, dus ik denk niet dat onze teken immuun zijn  :lol:

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #224 Gepost op: juni 04, 2013, 11:50:56 »
Frontline bij de hond werkt wel, dus ik denk niet dat onze teken immuun zijn  :lol:

ja maar ik denk dat Bobby wel veeeeeel meer kans loopt op teken dan Django. Dus de kans op een resistente teek is dan ook groter? Ik weet het niet e, tis maar een bedenking  :mrgreen:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #225 Gepost op: juni 04, 2013, 11:52:40 »
ja maar ik denk dat Bobby wel veeeeeel meer kans loopt op teken dan Django. Dus de kans op een resistente teek is dan ook groter? Ik weet het niet e, tis maar een bedenking  :mrgreen:
0-1 voor jou! Dat is inderdaad een valabel punt.  :wink:
Maar ja gaat dat zo snel? Hij heeft die frontline nog maar 2 weken op. Ik wil het testen met een nieuw pipet (ik heb er dus nog 2 liggen), maar heb schrik voor overdosis ofzo.

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #226 Gepost op: juni 04, 2013, 11:54:48 »
0-1 voor jou! Dat is inderdaad een valabel punt.  :wink:
Maar ja gaat dat zo snel? Hij heeft die frontline nog maar 2 weken op. Ik wil het testen met een nieuw pipet (ik heb er dus nog 2 liggen), maar heb schrik voor overdosis ofzo.

Dat is niet van snel maar meer van de pech van er tegen te komen die tegen die Frontline kunnen denk ik.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #227 Gepost op: juni 04, 2013, 12:08:16 »
Dat is niet van snel maar meer van de pech van er tegen te komen die tegen die Frontline kunnen denk ik.
stoeme kut beesten zijn het!  :tongetje: (gisteren had hij er eentje in zijn gezichtje, ik had medelijden met het manneke)

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #228 Gepost op: juni 04, 2013, 12:21:53 »
stoeme kut beesten zijn het!  :tongetje: (gisteren had hij er eentje in zijn gezichtje, ik had medelijden met het manneke)

Ik heb dat hier dus no nooit gezien e  :shifty:

Offline Loetje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #229 Gepost op: juni 04, 2013, 12:43:55 »
Hier heeft Loetje veel vaker een teek dan de katten allemaal samen (en ze zijn met 7).
Ik gebruik die generische effipro voor de katten. En och, voor de teken is er het tekentangetje, dat is meest efficient.

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #230 Gepost op: juni 04, 2013, 12:59:27 »
Je kan misschien een bench gebruiken, en daar een kattenluik in steken met chipnummer herkenning? Zo'n luikje kan meerdere nummers 'onthouden' en dat kan dus handig zijn om de katten die er niet in mogen, buiten te houden, en omgekeerd.

Bij onze katten ben ik speciaal terug het activity board gaan gebruiken. Zodanig dat ze toch een bťťtje moeite moeten doen voor hun brokjes. Het liefst zou ik ze eigenlijk volledig op kvv zetten maar dat is nog niet zo simpel bij die eigenwijze diertjes.
2 vd 4 katten zijn niet gechipt. Plus vind ik het ook wel heel duur om zo'n ding aan te schaffen en dan nog eens de katten die niet gechipt zijn te chippen.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #231 Gepost op: juni 04, 2013, 13:54:59 »
ik heb hier een kat met vlooienallergie en die krijgt om de 3 weken frontline.

maar hoe dik is je kat? De mijne is ook eigenlijk te dik voor de frontline voor katten en nu gebruik ik op aanraden van de DA daar frontline voor kleine honden voor (maar pas op, je mag niet gelijk welk hondenvlooien middel aan katten geven).
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #232 Gepost op: juni 04, 2013, 14:01:31 »
ik heb hier een kat met vlooienallergie en die krijgt om de 3 weken frontline.

maar hoe dik is je kat? De mijne is ook eigenlijk te dik voor de frontline voor katten en nu gebruik ik op aanraden van de DA daar frontline voor kleine honden voor (maar pas op, je mag niet gelijk welk hondenvlooien middel aan katten geven).
Bobby is een lichtgewicht :) Hij weegt 3kg en een beetje. Zou het kwaad kunnen om bijv einde deze week een nieuwe pipet te geven? Dan is het 3 weken geleden na zijn vorige.
Ik vind het echt erg voor het manneke, zeker omdat hij ook steeds een bultje heeft als reactie op de tekenbeet  :?

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #233 Gepost op: juni 07, 2013, 19:58:38 »
de katten hadden vandaag een schoon cadeautje voor me gelegd, een pracht van een mol lag er in de stal  :vuistje:
straffe beesten  :thumbs:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #234 Gepost op: juni 07, 2013, 21:43:42 »
de katten hadden vandaag een schoon cadeautje voor me gelegd, een pracht van een mol lag er in de stal  :vuistje:
straffe beesten  :thumbs:
Mhoehahaha, mijn kat en hond hebben elk al een mol klaar gelegd! 8) Dat ze maar lachen met mijnen Bobby & Django  :vuistje:
Super als beesten ook iets doen voor hun kost en inwoon  :wink:

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #235 Gepost op: juni 07, 2013, 22:23:12 »
Mhoehahaha, mijn kat en hond hebben elk al een mol klaar gelegd! 8) Dat ze maar lachen met mijnen Bobby & Django  :vuistje:

Mijn kat had 2 merels tegelijk op het terras gelegd  :baeh: vraag mij ni hoe ze die gevangen heeft want normaal is ze daar echt te lomp voor  :shifty:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #236 Gepost op: juni 07, 2013, 22:47:44 »
Ik probeer hier een nestje merels te beschermen. Dat zal spannend worden als ze op de grond zitten nog voor ze kunnen vliegen...

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #237 Gepost op: juni 07, 2013, 22:56:02 »
Ik probeer hier een nestje merels te beschermen. Dat zal spannend worden als ze op de grond zitten nog voor ze kunnen vliegen...

Mijn buurman snoeit de haag altijd op de meest strategische momenten en nogal bruut  :doh: ik vrees dat die merels uit de nest gesnoeid zijn  :cry:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #238 Gepost op: juni 07, 2013, 23:21:51 »

ze hoeven het niet te doen hoor, ik heb geen last van mollen, de eigenaar van de weide heet ook Mol, hopelijk was het geen familie  :shifty: :shifty:  :vuistje: :vuistje:

Maar ze vangen wel veel, regelmatig spits- en veldmuizen, konijnenvel ook al gevonden  :oops:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #239 Gepost op: juni 08, 2013, 11:43:10 »
Iets vangen is een ding, maar dat dan half levend mee naar binnen brengen om wat mee te spelen is nog een ander ding... :yeek:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal