collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86554 keer)

Offline Lien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1179 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #880 Gepost op: oktober 11, 2013, 14:50:42 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik vrees dat het voor onze oude kater zijn laatste dagje wordt :(
RG loopt dus al 10 dagen met zijn kopje scheef. De AB helpt duidelijk niet, dus is het geen oorontsteking. Sinds eergisteren vindt hij ook zijn eten niet meer, we moeten zijn bakje echt voor zijn neus houden en dan nog lukt het amper. Gisteren heeft hij niet alles meer opgegeten.
Op de kattenbak geraakt hij niet meer, als hij probeert te gaan zitten, valt hij omver en ligt dan in zijn eigen water.
Vanavond naar de DA, maar ik denk dat we zonder hem weer gaan thuis komen.
16 jaar is natuurlijk een mooie leeftijd, maar wat haat ik die momenten :cry:
Heel veel sterkte  :huggg: :huggg:
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline desperate houswive

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #881 Gepost op: oktober 11, 2013, 14:55:10 »
Toen ik gisterenavond door het raam van de achterdeur keek dacht ik "Euh, wat doen al die blaadjes hier ?" OK het waaide en hagelde maar toch vond ik er iets vreemds aan. Toen ik het licht aanstak waren dat geen blaadjes maar pluimen  :yeek: en toen ik de achterdeur opendeed lag daar het kadootje van onze Baziel : een dode tortelduif  :yeek: Ach, daarom dat onze Baziel zo bleiterig en lastig was het voorbije half-uur. Wij dachten eerst dat het door de hevige regen en hagel kwam. Hij wilde constant naar buiten en eens buiten zat hij te bleiten als geen een. De achterdeur was dicht (gelukkig) want anders had hij zijn trofee wel mee naar binnen gebracht.  :vuistje: Want dat heeft hij nog gedaan maar toen leefde die duif nog en hebben wij klopjacht moeten doen  :vuistje: Baziel zal gedacht hebben : mijn vrouwkens hebben kip op het menu staan, ga ik maar zorgen voor een duifje.

En naar RR : het  zijn geen kleefkruidbolletjes die aan Bobby Pluis zijn kaakjes hangen ?  :weetniet:

Offline Jindi

• *
  • 3213 HV-Punten
« Reactie #882 Gepost op: oktober 11, 2013, 18:14:25 »
Gemiddeld duurt dat 63 dagen. 50 gram is echt te weinig. Goed dat dit bijgekomen is. Ik zou de DA eens langs laten komen. Als de moeder dat kitten volledig negeert, moet je naast voeren ook dat kitten helpen ontlasten door met een doekje over het poepje te wrijven..
Gelukkig ligt ze er wel bij en wast ze het maar het eten moet van mij komen, hij zuigt wel bij haar maar ze heeft niet genoeg.
Merci voor de info.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #883 Gepost op: oktober 11, 2013, 22:25:05 »
zijn hier mensen met een kattenluik in de buitenmuur? hoe hebben jullie dat gedaan?

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Thinka

• warme hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
« Reactie #884 Gepost op: oktober 11, 2013, 22:29:33 »

Ik vrees dat het voor onze oude kater zijn laatste dagje wordt :(
RG loopt dus al 10 dagen met zijn kopje scheef. De AB helpt duidelijk niet, dus is het geen oorontsteking. Sinds eergisteren vindt hij ook zijn eten niet meer, we moeten zijn bakje echt voor zijn neus houden en dan nog lukt het amper. Gisteren heeft hij niet alles meer opgegeten.
Op de kattenbak geraakt hij niet meer, als hij probeert te gaan zitten, valt hij omver en ligt dan in zijn eigen water.
Vanavond naar de DA, maar ik denk dat we zonder hem weer gaan thuis komen.
16 jaar is natuurlijk een mooie leeftijd, maar wat haat ik die momenten :cry:

Oh hopelijk heb je toch RG mee terug naar huis mogen nemen!! 16 jaar is inderdaad een mooie leeftijd maar daarom ben je nog niet klaar om ze af te geven  :huggg: :huggg: :huggg:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #885 Gepost op: oktober 12, 2013, 01:01:35 »
@joska, veel sterkte
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #886 Gepost op: november 10, 2013, 21:23:16 »
Kiekeboe!!

:mrgreen:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #887 Gepost op: november 10, 2013, 22:50:42 »
 :lol:

daaaaaaaag :wave:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #888 Gepost op: november 10, 2013, 23:17:04 »
Onze Jos heeft sinds een kleine week zijn derde oogleden die de helft van zijn ogen soms bedekken.
Ik ben naar de dierenarts geweest en die vermoed een opstoot van neosinofiele plaque. Hij heeft een inspuiting gekregen maar het betert niet  :cry: Hij heeft geen oogontsteking ofzo, en hij is ook niet ziek.

Offline Jindi

• *
  • 3213 HV-Punten
« Reactie #889 Gepost op: november 10, 2013, 23:24:02 »
Onze Jos heeft sinds een kleine week zijn derde oogleden die de helft van zijn ogen soms bedekken.
Ik ben naar de dierenarts geweest en die vermoed een opstoot van neosinofiele plaque. Hij heeft een inspuiting gekregen maar het betert niet  :cry: Hij heeft geen oogontsteking ofzo, en hij is ook niet ziek.
Oei, das minder!  :huggg:
Hier is kleine Milky ondertussen zes weken en weegt 350 gram, eet whiskas junior in versheidszakjes en weigert nog altijd melk te drinken uit een kattenvoerbakje. Ik moet nog altijd spuitjes geven. Hij weegt in principe nog altijd veel te weinig voor zijn leeftijd en is veel te klein, maar hij ziet er goed uit, is heel vinnig en windt het hele gezin rond zijn pootje(s). De DA heeft hem gezond verklaard, dus we doen gewoon voort zoals we bezig zijn. Dat beestje heeft in elk geval een heleboel vechtlust getoond.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #890 Gepost op: november 11, 2013, 03:54:18 »
Een derde ooglid zien is een teken dat de kat zich niet goed voelt.had hij dat ook bij de vorige allergie aanvallen? Is dat niet het geval, zou ik verder gaan kijken en een bloedonderzoek vragen. Zeker bij een kat van  8 of ouder.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #891 Gepost op: november 11, 2013, 03:58:51 »
Jindi, ik zou naar RC overstappen. Dat is echt kwaliteitsvoer, wat whiskas eigenlijk niet is. Vooral voor een kitten dat miet aansterken, zou ik toch eerder RC geven.
Niet elke kat drinkt graag melk en eigenlijk hebben ze dat ook niet nodig. Mss gewoon overschakelen op water?

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #892 Gepost op: november 11, 2013, 09:28:25 »
Een derde ooglid zien is een teken dat de kat zich niet goed voelt.had hij dat ook bij de vorige allergie aanvallen? Is dat niet het geval, zou ik verder gaan kijken en een bloedonderzoek vragen. Zeker bij een kat van  8 of ouder.

dat zei de  DA ook. Nee hij had dat vorige keer niet. Hij had wel oogontstekingen toen maar dat is nu duidelijk niet het geval.
De DA zei ook van bloed te laten nemen als het niet betert.
Hij is 4.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #893 Gepost op: november 11, 2013, 12:20:30 »
dat zei de  DA ook. Nee hij had dat vorige keer niet. Hij had wel oogontstekingen toen maar dat is nu duidelijk niet het geval.
De DA zei ook van bloed te laten nemen als het niet betert.
Hij is 4.

Wanneer moest je terug naar de DA? Ik zou niet te lang wachten. Katten proberen ziekte te verbergen. Dat dat niet lukt is een teken dat ze zich echt slecht voelen.
Kijk eens hoe goed hij drinkt ( meet dit eens), eet, naar de kattenbak gaat. Dan heb je wat meer info voor de DA.
Ik duim!

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #894 Gepost op: november 11, 2013, 12:53:58 »
Wanneer moest je terug naar de DA? Ik zou niet te lang wachten. Katten proberen ziekte te verbergen. Dat dat niet lukt is een teken dat ze zich echt slecht voelen.
Kijk eens hoe goed hij drinkt ( meet dit eens), eet, naar de kattenbak gaat. Dan heb je wat meer info voor de DA.
Ik duim!

Hij zei als het begin deze week niet beter was. eten doet hij goed, drinken ook. Kattenbak heb ik niet, ze gaan gewoon buiten dus dat kan ik niet nagaan.

Dank u!

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #895 Gepost op: november 11, 2013, 15:49:43 »
Ik ben geen kattenmens en lees hier ook nooit mee. Maar toch een vraagje:

Ik was gisteren aan het wandelen langs een rustige weg, dat langs een stuk van het bos loopt. Ik hoor kleine kittens miauwen. Ik had besloten dat ik mijn honden zou vast maken aan een paal van de weide aan de overkant en gaan kijken. Net als ik ze allebei vast had gekregen (want zij hoorden de kittens ntt ook) kwam de moederkat (?) vanuit de bosjes. Ze was volledig zwart met groene ogen. Ik denk wel dat ze haar kittens wilde beschermen. Ze stopte toen ze mij zag en zag dat Ella en Winke aangelijnd waren. Ik ben dan verder gewandeld en ze is blijven staan tot wij uit het zicht verdwenen waren.

De vraag is wat nu? - Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Was de moeder een wilde kat of een dakloze kat? Ik weet het niet. Maar kan een moeder met kittens dit weer overleven? Ik vond het gisterennacht toch behoorlijk koud. Of overdrijf ik?

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #896 Gepost op: november 11, 2013, 16:53:01 »
Mits een goede locatie, zou dit normaal wel gaan. Maar dit is echt geen goede tijd van het jaar voor kittens. Enig idee hoe oud ze waren?
Je kan best eens kijken of je gemeente een zwerfkattenbeleid heeft. Daarvoor bel je naar de millieudienst en vraag zeker wat het beleid precies is voor je dut meldt.

Welke gemeente was dat?

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #897 Gepost op: november 11, 2013, 23:45:45 »
Mits een goede locatie, zou dit normaal wel gaan. Maar dit is echt geen goede tijd van het jaar voor kittens. Enig idee hoe oud ze waren?
Je kan best eens kijken of je gemeente een zwerfkattenbeleid heeft. Daarvoor bel je naar de millieudienst en vraag zeker wat het beleid precies is voor je dut meldt.

Welke gemeente was dat?

zoutleeuw vlaams-brabant

Offline flanel

• warme hondenvriend
  • *
  • 660 HV-Punten
« Reactie #898 Gepost op: november 12, 2013, 10:16:10 »
ik kom hier ook even duimpjes vragen... Mijn kat is opnieuw ziek.. vanavond een bezoekje aan de dierenarts.. Ze drinkt nu 5 tot 7 kommetjes water per dag en plast overal in huis...
Als ze miauwt aan de achterdeur om naar buiten te gaan, heeft ze al binnengeplast voor iemand de deur kan opendoen...
Ze ziet er ook opnieuw niet uit.. Kale plekken, loopt helemaal niet soepel... pfff... :cry:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #899 Gepost op: november 12, 2013, 10:43:50 »
ai Flanel  :? , ik duim voor je kat  :thumbs:
 :huggg:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal