collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86669 keer)

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #860 Gepost op: oktober 10, 2013, 12:07:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Bobby Pluis heeft nu al anderhalve week aan zijn snoet iets. Eerst dacht ik dat het een vuile vlek was, bij nader onderzoek lijkt het precies wat geschuurd ofzo (ik kan het moeilijk zien want hij trekt zijn hoofdje weg en zijn snorharen zitten daar).
Ik dacht dat het van zelf wel snel zou weg zijn. Maar 't is er nog steeds, de ene dag lijkt het beter dan de andere. Kan ik er iets op doen om het genezingsproces te versnellen/verbeteren? 't is echt op zijn snuit naast zijn neus.

Hoe ziet dat eruit? Is dat onder aan de kin? Zwarte bollekes met wat rood?
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #861 Gepost op: oktober 10, 2013, 12:09:33 »
@ziva_b, hoe mooi! Wauw, dat is echt knap om te zien. Veel eigenaars van multi katshuishoudens zijn jaloers opmerken met katten die onderling zulke hechte band hebben. Zijn ze familie van mekaar?

Offline RustlingRose

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #862 Gepost op: oktober 10, 2013, 13:16:21 »
Neen niet op de kin, naast zijn neus (de wang?) bollekes zo ver ik kan zien zijn er niet, geen rood.
Ik heb er gisteren een foto van proberen te maken (maar het was nogal donker en de flash te hevig), maar je ziet het niet goed. Als ik er naar kijk, kan ik ook niet echt iets zien. Ik probeer vanavond opnieuw een foto te nemen.

Ik heb er een rood cirkeltje rond getrokken:

Online Ziva_B

• *
  • 2339 HV-Punten
« Reactie #863 Gepost op: oktober 10, 2013, 13:23:00 »
Wea, het is tante en neefje. Beiden nu 'geholpen'.
Maar Fien (de gevlekte) probeert dat met Marcel, onze andere kater, ook. Al laat die dat niet toe (geen familiale band ook)

Offline Jindi

• *
  • 3213 HV-Punten
« Reactie #864 Gepost op: oktober 10, 2013, 13:23:28 »
hey een vraagje hier. Vorige week zaterdag (28/9) zijn er twee katjes geboren hier. Eentje dood en een ander leefde. Mama poes zorgt er zo wat half en half voor en ik doe de rest (bijvoeren, s nachts opstaan enzo :mrgreen:) Het beestje woog geen 50 gram toen het geboren was en ondanks veel bijvoeren komt het pas de laatste dagen goed bij. Momenteel weegt het 80 gram. Wel een heel vief ding en heel actief. Zou het te vroeg geboren kunnen zijn? We zijn eind juli verhuisd en poesie kan toen pas zwanger zijn geraakt want ze zat altijd binnen van tevoren. Ook had het bijna geen haar op de poten bij de geboorte. Het is wel een heeeeel schoontje (blauwgrijs zoals de mama, als ze erbij ligt zie je niet waar zij ophoudt en het kitten begint)

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #865 Gepost op: oktober 10, 2013, 19:22:13 »
hierop kan je zien hoe een kitten evolueert naarmate hij ouder wordt (en dus ook wat je zou moeten zien bij jouw kitten) http://www.alleycat.org/page.aspx?pid=956 http://www.alleycat.org/page.aspx?pid=678 het gewicht staat er ook bij maar niet in gram dat vind je hier: http://www.kattensite.be/onderwerp/16610-gewicht-schema-kittens/ naar mijn idee is het dus echt wel te mager. Ik zou er zeker mee naar de DA gaan en maak misschien direct een afspraak voor de mama ook  :fuu:

Offline Jindi

• *
  • 3213 HV-Punten
« Reactie #866 Gepost op: oktober 10, 2013, 19:55:28 »
Ik zou er zeker mee naar de DA gaan en maak misschien direct een afspraak voor de mama ook  :fuu:
merci voor het advies

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #867 Gepost op: oktober 10, 2013, 20:32:55 »
hey een vraagje hier. Vorige week zaterdag (28/9) zijn er twee katjes geboren hier. Eentje dood en een ander leefde. Mama poes zorgt er zo wat half en half voor en ik doe de rest (bijvoeren, s nachts opstaan enzo :mrgreen:) Het beestje woog geen 50 gram toen het geboren was en ondanks veel bijvoeren komt het pas de laatste dagen goed bij. Momenteel weegt het 80 gram. Wel een heel vief ding en heel actief. Zou het te vroeg geboren kunnen zijn? We zijn eind juli verhuisd en poesie kan toen pas zwanger zijn geraakt want ze zat altijd binnen van tevoren. Ook had het bijna geen haar op de poten bij de geboorte. Het is wel een heeeeel schoontje (blauwgrijs zoals de mama, als ze erbij ligt zie je niet waar zij ophoudt en het kitten begint)

Gemiddeld duurt dat 63 dagen. 50 gram is echt te weinig. Goed dat dit bijgekomen is. Ik zou de DA eens langs laten komen. Als de moeder dat kitten volledig negeert, moet je naast voeren ook dat kitten helpen ontlasten door met een doekje over het poepje te wrijven..

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #868 Gepost op: oktober 10, 2013, 21:35:33 »

Nu ben ik wel benieuwd wat dat onder de kin kan zijn. Ons Soekie heeft dat al eventjes... :)

En verder: Soekie is effectief beginnen zoeken, vrees ik. :( De afgelopen dagen wist ze precies niet goed wat te doen. Binnen of buiten?
Bij het thuiskomen als ik haar eten geef, eet ze even en gaat ze vrij snel al naar buiten (wat niet van haar gewoonte is)
En in plaats van elke avond heel de avond binnen te liggen is ze nu bijna altijd buiten 's avonds. (Behalve vanavond dan)
Ook meer aandacht vragen dan anders natuurlijk.

Hopelijk duurt dat niet te lang voor haar :(

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #869 Gepost op: oktober 10, 2013, 22:05:06 »
Nu ben ik wel benieuwd wat dat onder de kin kan zijn. Ons Soekie heeft dat al eventjes... :)

En verder: Soekie is effectief beginnen zoeken, vrees ik. :( De afgelopen dagen wist ze precies niet goed wat te doen. Binnen of buiten?
Bij het thuiskomen als ik haar eten geef, eet ze even en gaat ze vrij snel al naar buiten (wat niet van haar gewoonte is)
En in plaats van elke avond heel de avond binnen te liggen is ze nu bijna altijd buiten 's avonds. (Behalve vanavond dan)
Ook meer aandacht vragen dan anders natuurlijk.

Hopelijk duurt dat niet te lang voor haar :(

Dat is acne. Maar dat komt vaak van plastic eetbakjes.

Ja, doorgaans gaan ze idd echt zoeken naar het maatje. Hopelijk gaat dat vlug voorbij. Dat is ook niet leuk voor jullie.

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #870 Gepost op: oktober 10, 2013, 23:02:02 »
Dat is acne. Maar dat komt vaak van plastic eetbakjes.

Ja, doorgaans gaan ze idd echt zoeken naar het maatje. Hopelijk gaat dat vlug voorbij. Dat is ook niet leuk voor jullie.

Aha! Dat weten we dan ook alweer. :) Valt daar iets specifiek aan te doen?

En inderdaad, ook niet fijn voor ons, maar wij kunnen dat wel plaatsen natuurlijk. Vanavond heeft ze voor één keer een hele avond binnen gelegen. Om volop te genieten van de aaitjes. ;)

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #871 Gepost op: oktober 10, 2013, 23:13:02 »
Aha! Dat weten we dan ook alweer. :) Valt daar iets specifiek aan te doen?

En inderdaad, ook niet fijn voor ons, maar wij kunnen dat wel plaatsen natuurlijk. Vanavond heeft ze voor één keer een hele avond binnen gelegen. Om volop te genieten van de aaitjes. ;)

Probeer eens eetpotjes van metaal of porselein. Erge gevallen worden met ab behandelt. Maar dat is wanneer dat echt ontsteekt.

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #872 Gepost op: oktober 10, 2013, 23:18:40 »
Probeer eens eetpotjes van metaal of porselein. Erge gevallen worden met ab behandelt. Maar dat is wanneer dat echt ontsteekt.

Aha, goeie tip! Ga ik zeker doen!

Last heeft ze er denk ik niet van. Het lijkt eerder een 'permanent' korstje als je begrijpt wat ik bedoel, maar fijn zal het ook niet echt zijn.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #873 Gepost op: oktober 10, 2013, 23:51:09 »
Aha, goeie tip! Ga ik zeker doen!

Last heeft ze er denk ik niet van. Het lijkt eerder een 'permanent' korstje als je begrijpt wat ik bedoel, maar fijn zal het ook niet echt zijn.

Acne zijn zwarte puntjes die men soms verward met vlo strontjes. Maar als het echt korsten zijn, dan kan dat een kontaktallergie zijn. Ik zou dan echt voor porseleinen potjes gaan en zien of dat betert.

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #874 Gepost op: oktober 11, 2013, 06:44:02 »
Acne zijn zwarte puntjes die men soms verward met vlo strontjes. Maar als het echt korsten zijn, dan kan dat een kontaktallergie zijn. Ik zou dan echt voor porseleinen potjes gaan en zien of dat betert.

Ik ga van 't weekend eentje halen! Hoe komt het toch dat jij zoveel weet over poezen? :)

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #875 Gepost op: oktober 11, 2013, 08:43:22 »
Ik vrees dat het voor onze oude kater zijn laatste dagje wordt :(
RG loopt dus al 10 dagen met zijn kopje scheef. De AB helpt duidelijk niet, dus is het geen oorontsteking. Sinds eergisteren vindt hij ook zijn eten niet meer, we moeten zijn bakje echt voor zijn neus houden en dan nog lukt het amper. Gisteren heeft hij niet alles meer opgegeten.
Op de kattenbak geraakt hij niet meer, als hij probeert te gaan zitten, valt hij omver en ligt dan in zijn eigen water.
Vanavond naar de DA, maar ik denk dat we zonder hem weer gaan thuis komen.
16 jaar is natuurlijk een mooie leeftijd, maar wat haat ik die momenten :cry:

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #876 Gepost op: oktober 11, 2013, 08:49:17 »
RG loopt dus al 10 dagen met zijn kopje scheef. De AB helpt duidelijk niet, dus is het geen oorontsteking. Sinds eergisteren vindt hij ook zijn eten niet meer, we moeten zijn bakje echt voor zijn neus houden en dan nog lukt het amper. Gisteren heeft hij niet alles meer opgegeten.
Op de kattenbak geraakt hij niet meer, als hij probeert te gaan zitten, valt hij omver en ligt dan in zijn eigen water.

Heel veel sterkte!!!

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #877 Gepost op: oktober 11, 2013, 09:12:42 »
ai Joska  :cry: :huggg:

Nee acne is het bij Bobby niet, hij heeft ook geen plastic bakje maar metalen. Ik hoop geen allergie  :?

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #878 Gepost op: oktober 11, 2013, 09:29:28 »

ai , veel sterkte straks Joska :huggg:

Offline desperate houswive

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #879 Gepost op: oktober 11, 2013, 14:48:23 »

heel veel sterkte  :huggg:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal