collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86521 keer)

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #820 Gepost op: oktober 01, 2013, 18:03:50 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Kan ook een oorontsteking zijn. Ik duim dat het zoiets onschuldig is...
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline spast

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #821 Gepost op: oktober 01, 2013, 20:22:00 »
wea, cat shelter had ik al doorgegeven  :thumbs:
Ze zei dat die katten en kittens niet normaal zijn (ik vermoed dat ze bedoelt dat ze onder de stress zitten  :?), 2 katten hadden haar gekrabd, een ander zat in het wild te blazen naar alles wat bewoog,... Het is dan erg moeilijk om het karakter van de kat te zien.
hmja, maar met een kitten kan je toch altijd nog alle kanten op  :weetniet:
kleine leo werd bij ons binnen gegooid toen hij een week of drie/vier was. Hij haalde ook uit naar alles dat bewoog (ik had er zowaar schrik van, klein hoopje ellendigheid met z'n dichtgeplakte oog)
De kleine vlooienbak kwam recht van't straat en als je hem wou opnemen blies hij, (maar onder het deken lekker warm slapen ging uiteraard wel onmiddellijk...)

nu ligt dat hier elke avond op je schoot te spinnen voor dood, hij is een beetje angstiger dan onze andere kater, maar het is echt een hele fijne kat geworden... al kijkt hij dan een beetje scheel  :vuistje:

:cry:

Onze oude kater RG gaat plots fel achteruit. Hij loopt sinds een dag of 2 met een scheef kopje rond, een beetje verdwaasd. Kan niet meer in of uit de zetel springen en wast zich precies niet meer. Eten gaat wel nog goed binnen en hij wil heel de tijd op schoot liggen en geknuffeld. Vanavond maar eens naar de DA, al doe ik dat niet graag omdat hij daar zo van in de stress gaat, maar ik vrees dat het niet goed is...
:huggg:
laten we lekker link gaan doen!

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #822 Gepost op: oktober 02, 2013, 07:58:12 »
Gisteren dus geweest, naar de DA, met een ellendig mauwende kater in zijn benchke. Gelukkig weet ik dat hij altijd zo doet als hij in de auto moet.
Volgens de DA zijn er 3 mogelijkheden: 1. een tumor, en dan zou het moeten verslechteren, 2. een oorontsteking, al zag hij niks, maar het kan dieper zitten, daarvoor moeten we antibiotica geven, dan zou het dus moeten verbeteren, 3. iets 'idiopathisch' (?) dat vanzelf op enkele weken zou kunnen verdwijnen.
Afwachten nu dus, en hopen op optie 2 of 3.

Offline Krulleke

• *
  • 539 HV-Punten
    • DATI turnboetiek
« Reactie #823 Gepost op: oktober 02, 2013, 08:33:38 »
Cat Shelter? voor mij top  :thumbs: mijn trio komt van daar, woont nu een maand bij mij en volgens mij zijn dat heel normale kittens  :yes:   en ook bij het opvanggezin leken me dat al doodgewone, speelse, nieuwsgierige rakkertjes.
allez ja, aan ons katertje zit wel een vijs los denk ik want wat die allemaal uitspookt  :mrgreen:
Maar blazen of bijten is er bij geen één van de drie bij hoor ! ik ben helemaal happy met mijn 3 poezeltjes  :wub:

Joska, duimen staan hier omhoog voor RG !!!

Offline myriam.e

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #824 Gepost op: oktober 02, 2013, 09:21:28 »
Gisteren dus geweest, naar de DA, met een ellendig mauwende kater in zijn benchke. Gelukkig weet ik dat hij altijd zo doet als hij in de auto moet.
Volgens de DA zijn er 3 mogelijkheden: 1. een tumor, en dan zou het moeten verslechteren, 2. een oorontsteking, al zag hij niks, maar het kan dieper zitten, daarvoor moeten we antibiotica geven, dan zou het dus moeten verbeteren, 3. iets 'idiopathisch' (?) dat vanzelf op enkele weken zou kunnen verdwijnen.
Afwachten nu dus, en hopen op optie 2 of 3.

Joska we duimen mee  :pray: :thumbs:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #825 Gepost op: oktober 02, 2013, 16:09:40 »
@joska,

ik hoop dus mee op optie 2 of 3.

ken dat ook, zo'n konstant miauwende kat in de auto. heb al vanalles geprobeerd: een draagmand die ze ook dagdagelijks gebruiken (dus hun geur zit er in en dat geeft minder stress), feliway,... maar niks helpt.

ps idiopatisch wil gewoon zeggen in een moeilijk woord: iets waarvan men de oorzaak niet weet.
bv idiopatische blaasontsteking is een blaasontsteking zonder dat er blaasgruis is of bacterien zijn, dus men weet de exacte oorzaak niet (wat dan wsl stress kan zijn)

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #826 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:18:55 »
Tosca heeft een stuk van haar tand gebroken  :doh:  morgen naar de DA als hij te ver is afgebroken moet ze verdoofd worden en gaan ze hem trekken (of reconstrueren als ik dat gedaan krijg). Hopelijk is het niet nodig  :pray:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #827 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:21:16 »
poeseline hopelijk valt het mee bij DA :pray: :thumbs:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #828 Gepost op: oktober 02, 2013, 20:13:24 »
Oei zeg, hoe is dat gebeurt?

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #829 Gepost op: oktober 02, 2013, 20:15:24 »
Oei zeg, hoe is dat gebeurt?

Geen idee pure lompigheid waarschijnlijk  :doh:
Net de DA nog eens aan de lijn gehad: we moesten proberen kijken of we een zwart of rood puntje zagen. Het is allemaal nog tand dat we zien en ze eet goed dus we hoeven niet te gaan zolang ze goed blijft eten.

Offline Loetje

• *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #830 Gepost op: oktober 02, 2013, 20:38:52 »
Mijn Whoopi is zaterdag naar de tandarts geweest. Ze had al een tijdje pijn bij het eten (dan begon madam te schreeuwen). Een paar rotte tandjes zijn getrokken en een afgebroken tand van vroeger is er nu ook uit. Ze is al helemaal weer beter. Ze mag nog geen brokjes eten, maar dat vindt ze helemaal niet erg.
Dus poeseline : als ze geen pijn heeft zal het wel niet zo erg zijn.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #831 Gepost op: oktober 03, 2013, 08:55:16 »
Tosca is een specialleke precies  :lol:

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #832 Gepost op: oktober 03, 2013, 13:24:37 »
Vanmorgen moest ik naar de DA met de hondjes. Ons Ninja was al een dag niet thuisgekomen, maar dat heeft ze nog al is gedaan. Ik was een straat ver toen ik haar langs de kant van de weg zag liggen. Kheb ze meegenomen om haar chip te controleren en ze was het echt. :'(

Ik ga haar zo hard missen... Ze was ons eerste eigen diertje, samen met haar zus. Ze is slechts 2 jaar en 1 maand mogen worden. :(

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #833 Gepost op: oktober 03, 2013, 13:32:18 »
Lizzz, de nachtmerrie van elke katteneigenaar  :cry:  :huggg: :huggg: :huggg: :huggg:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #834 Gepost op: oktober 03, 2013, 13:33:44 »
Lizzz,  :huggg: :huggg: :huggg:

Veel sterkte.

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #835 Gepost op: oktober 03, 2013, 13:49:30 »
Lizzz, de nachtmerrie van elke katteneigenaar  :cry:  :huggg: :huggg: :huggg: :huggg:

Inderdaad... Angstvallig langs de weg kijken en ze dan nog écht vinden ook.

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #836 Gepost op: oktober 03, 2013, 13:50:14 »
Lizzz,  :huggg: :huggg: :huggg:

Veel sterkte.

Bedankt! :(

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #837 Gepost op: oktober 03, 2013, 13:53:10 »
Lizzz , zo erg dat je je schat langs de weg moest vinden , heel veel sterkte :huggg: :huggg:

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #838 Gepost op: oktober 03, 2013, 14:10:08 »
Lizzz , zo erg dat je je schat langs de weg moest vinden , heel veel sterkte :huggg: :huggg:

Bedankt...!

Heeft iemand hier trouwens ervaring met 2 poezen (2 zusjes) waarvan er eentje overlijdt? Zal ons Soekie daar fel last van hebben of zijn katten daar anders in dan honden?

Offline Ziva_B

• *
  • 2339 HV-Punten
« Reactie #839 Gepost op: oktober 03, 2013, 14:20:22 »
Sterkte Lizzz, echt niet leuk om je poes zo terug te vinden.

Wij hadden ook twee zusjes die echt heel nauw naast mekaar leefden. Steeds samen in een mand slapen, elkaar wassen, ...
Toen mimi een dik jaar geleden gestorven is, bleef Fien over. Ze was wel niet de enige poes, we hebben ook nog 2 katers. Fien begon gewoon meer naar 1 van de 2 katers toenadering te zoeken. De kater lijkt voor haar de plaats van mimi wat te hebben ingenomen. Ze slapen samen, wassen elkaar, ...
Fien heeft eerst wel wat 'verloren' gelopen vooraleer ze meer naar onze Finkel trok. Dus ik denk dat ze wel wat heeft getreurd... :weetniet:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal