collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86716 keer)

Offline spast

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 146 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #800 Gepost op: september 28, 2013, 23:54:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb er een kittentje bij. 2 weken geleden in het bos gevonden.

En een nieuwe krabpaal. Van Pet Fun. Echt veel steviger dan de meeste andere merken. Het ding weegt iets van een 40kg!

En dan nog maar even een foto van Miwmiw ook. Zij is zeer tevreden met de nieuwe hangmatjes aan die paal

:loved:  ubercute! en vette krabpaal, ziet er wel uit alsof hij een klein fortuin heeft gekost ...

(ik wil ook een kitten vinden in het bos - ik krijg geen nieuwe poes (de mijne is onlangs gestorven), maar vriendjelief heeft gezegd, als ik er een vind Ún ik kan het vangen (ging over de straatkatten bij ons in de buurt) dan mag ik het houden  :twistedevil: )
laten we lekker link gaan doen!

Offline Ziva_B

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2339 HV-Punten
« Reactie #801 Gepost op: september 29, 2013, 10:27:50 »
Sedde, ze verkleinen soms een heel klein beetje, maar zijn nooit zo smal als bij een andere kat.

Offline Loetje

• *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #802 Gepost op: september 29, 2013, 11:03:43 »
Sedde, ze verkleinen soms een heel klein beetje, maar zijn nooit zo smal als bij een andere kat.
Dat is niet normaal  :shock:

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #803 Gepost op: september 29, 2013, 11:17:56 »
Is idd niet normaal.. Mss heeft ze iets in haar hoofdje?

Offline Thinka

• warme hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
« Reactie #804 Gepost op: september 29, 2013, 11:43:28 »
Is idd niet normaal.. Mss heeft ze iets in haar hoofdje?

Muis (ouder poes) heeft hier ook steeds zo'n verwijde pupillen en is wel degelijk blind. Reden een te hoge bloeddruk (achterliggende reden: te actieve schildklier) heeft voor deze plotse blindheid gezorgd. Maar kan dus ook komen door ataques in de hersenen en dergelijke.

Offline Ziva_B

• *
  • 2339 HV-Punten
« Reactie #805 Gepost op: september 29, 2013, 14:07:42 »
Dat het niet normaal is dat weet ik ook, maar volgens de dierenarts is dat niet zo apart... Vriendin ziet het niet zitten om eens een andere dierenarts te contacteren (heeft het ook niet zo heel breed om verschillende onderzoeken te laten doen), maar is toch aan het nadenken over een gedragtherapeut.

Zouden haar pupillen ook niet steeds zo wijd staan door de constante stress?

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #806 Gepost op: september 29, 2013, 14:26:36 »
Mijn zus heeft ook zo'n kat met verwijde pupillen, het is een heel bang beestje, kruipt overal onder enzo

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #807 Gepost op: september 29, 2013, 21:05:22 »

Is er nagekeken of haar zicht ok is? Het kan van de stress zijn, maar het kan ook zijn dat ze zo onzeker en stresserig is omdat haar zicht niet ok is.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #808 Gepost op: september 29, 2013, 21:20:42 »
@Tom: WAUW! Superknappe poezen en krabpaal!  :thumbs: :thumbs:

Weet er iemand soms nog kittens zitten? Mijn schoonzus wilt een kitten in huis nemen. Ze is al bij een paar asielen langsgeweest, maar zou toch liever een kitten nemen dat niet in een asiel heeft gezeten. Liefts Vlaams-Brabant of Limburg.

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #809 Gepost op: september 29, 2013, 22:40:08 »

Weet er iemand soms nog kittens zitten? Mijn schoonzus wilt een kitten in huis nemen. Ze is al bij een paar asielen langsgeweest, maar zou toch liever een kitten nemen dat niet in een asiel heeft gezeten. Liefts Vlaams-Brabant of Limburg.
:cry:

Vandaag is boudewijn voor het eerst op eigen kracht helemaal tot buiten gekomen (we zijn onlangs verhuisd), hij lijkt zijn recent opgelopen angst voor de honden weer wat te hebben overwonnen. We zagen hem de laatste dagen al een paar keer "het kot" (waar de honden hun manden staan) verkennen en vandaag kwam hij dus al helemaal tot op het terras gelopen waar hij vervolgens ongegeneerd op het bezoek hun schoot kwam springen  :vuistje: weer bijna helemaal de oude dus  :mrgreen:
laten we lekker link gaan doen!

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #810 Gepost op: september 29, 2013, 23:31:22 »

Eens horen bij cat shelter? Die werken met opvanggezinnen, dus dat is ook geen echt asiel. Ze doen ook aan vroegcastratie, dus dat is dan ook al geregeld.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #811 Gepost op: september 30, 2013, 09:09:14 »
wea, cat shelter had ik al doorgegeven  :thumbs:

Ze zei dat die katten en kittens niet normaal zijn (ik vermoed dat ze bedoelt dat ze onder de stress zitten  :?), 2 katten hadden haar gekrabd, een ander zat in het wild te blazen naar alles wat bewoog,... Het is dan erg moeilijk om het karakter van de kat te zien.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #812 Gepost op: september 30, 2013, 12:24:11 »
wea, cat shelter had ik al doorgegeven  :thumbs:
Ze zei dat die katten en kittens niet normaal zijn (ik vermoed dat ze bedoelt dat ze onder de stress zitten  :?), 2 katten hadden haar gekrabd, een ander zat in het wild te blazen naar alles wat bewoog,... Het is dan erg moeilijk om het karakter van de kat te zien.

hm.... dat si niet in elk asiel zo hoor. maar niet elk asiel is bewust bezig met stress reductie bij katten en er zijn ook nog teveel asielen die ook wilde zwerfkatten aannemen. Welk asiel was dat dan? (mag ook in PB)

@-Tom-: die eerste foto! die is gewoon geweldig!!!!
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #813 Gepost op: september 30, 2013, 12:34:11 »
Bij het felix-project uit Opglabbeek werken ze met opvanggezinnen en er zitten toch wel wat kittens ook dacht ik: Felix Project

Online poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #814 Gepost op: september 30, 2013, 19:09:35 »
hm.... dat si niet in elk asiel zo hoor. maar niet elk asiel is bewust bezig met stress reductie bij katten en er zijn ook nog teveel asielen die ook wilde zwerfkatten aannemen. Welk asiel was dat dan? (mag ook in PB)

@-Tom-: die eerste foto! die is gewoon geweldig!!!!

Inderdaad bij KaTThuis is er ook af en toe een blazertje, zijn dan vaak wilde katten die herplaatst worden op een boerderij of dergelijke. Maar meestal wordt je daar direct omsingeld door een bende die aaitjes wil. Sporadisch kan je wel eens als klimtuig gebruikt worden door een enthousiaste kitten maar ja dat is jeugdig enthousiasme e  :mrgreen:

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #815 Gepost op: oktober 01, 2013, 07:58:35 »

Onze oude kater RG gaat plots fel achteruit. Hij loopt sinds een dag of 2 met een scheef kopje rond, een beetje verdwaasd. Kan niet meer in of uit de zetel springen en wast zich precies niet meer. Eten gaat wel nog goed binnen en hij wil heel de tijd op schoot liggen en geknuffeld. Vanavond maar eens naar de DA, al doe ik dat niet graag omdat hij daar zo van in de stress gaat, maar ik vrees dat het niet goed is...

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #816 Gepost op: oktober 01, 2013, 09:44:02 »

Onze oude kater RG gaat plots fel achteruit. Hij loopt sinds een dag of 2 met een scheef kopje rond, een beetje verdwaasd. Kan niet meer in of uit de zetel springen en wast zich precies niet meer. Eten gaat wel nog goed binnen en hij wil heel de tijd op schoot liggen en geknuffeld. Vanavond maar eens naar de DA, al doe ik dat niet graag omdat hij daar zo van in de stress gaat, maar ik vrees dat het niet goed is...

ai klinkt niet goed Joska , we duimen voor straks :pray: :thumbs:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #817 Gepost op: oktober 01, 2013, 09:59:39 »

een attackje gehad?
Of misschien gvs (Geriatrisch vestibulair syndroom)?
 :? veel beterschap!

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #818 Gepost op: oktober 01, 2013, 14:07:10 »

Duimpjes en pootjes voor RG hier. Hopelijk kan de dierenarts hem beter maken.  :huggg:
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline desperate houswive

• *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #819 Gepost op: oktober 01, 2013, 16:54:38 »

Ik denk ook een attaque. Heel veel sterkte en succes gewenst bij de DA.  :huggg:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal