collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86714 keer)

Online Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #80 Gepost op: maart 29, 2013, 18:31:02 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn ouders hebben daar geen last van, dankzij hun honden  :wink: Daarnaast zijn de katers die naast de tuin wonen nogal territoriaal dus komen er niet snel andere katten. En zij zelf vangen geen vissen. Nee, als er een dier komt eten dan is dat een zeldzaam ijsvogeltje dat ik helaas nog niet op foto heb kunnen vastleggen. Een enkele keer ook een reiger.

Offline Perdita

• *
  • 752 HV-Punten
« Reactie #81 Gepost op: maart 29, 2013, 18:48:24 »
Met kattenkruid aan de vijver hebben de katten geen tijd om naar de vissen te loeren hoor :lol:.

We hebbezn hier ook een heleboel Nepeta staan, het is nu al terug aan het schieten. Ik geef het meestal vers.

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #82 Gepost op: maart 30, 2013, 12:13:24 »
Floere zat er gisterenavond maar zielig bij, helemaal onder de indruk van wat er gebeurd is.
Eerst was ze kwaad op mij en legde ze haar oren plat toen ze mij zag, maar eens we weer thuis waren en ze het appartement had afgensuffeld kwam ze bij mij liggen onder de slaapzak. Daarna kroop ze erop en ik dekte haar met een dekentje, maar hoewel ze doodmoe was wou ze niet slapen tot ik mijn hand onder haar dekentje stak, die ze met haar pootjes heeft vastgenomen waarna ze meteen insliep.

Gisteren liep ze er maar beroerde bij, keek mij aan vanuit de bovenhoek van haar ogen, haar kopje alsof ze onderdanig of beschaamd was naar de grond.
Vanmorgen heeft ze veel gedronken toen ik opstond en daarna wou ze met haar balletje spelen.
Even later heeft ze alles weer overgegeven in een soort van gebonden slijm.  :?
Eten heeft ze bijna nog niet gedaan, enkel een heel kelin ministukje kippenfilet van mijn boterham en gisterenavond enkel korreltjes.
Hopelijk is ze weer snel ok, mijn Floesje...
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #83 Gepost op: maart 30, 2013, 13:18:43 »
Lien, heb je pijn medicatie meegekregen? Volwassen katten zijn daar echt een paar dagen van onder de voet. Kittens zien daar veel minder van af.

Hier heb ik mijn kat een paar dagen na de operatie met de hand gevoerd. Die wou ook niet eten, tenzij brokje per brokje uit mijn hand.

Katten hè
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #84 Gepost op: maart 30, 2013, 13:39:16 »
Lien, heb je pijn medicatie meegekregen? Volwassen katten zijn daar echt een paar dagen van onder de voet. Kittens zien daar veel minder van af.

Hier heb ik mijn kat een paar dagen na de operatie met de hand gevoerd. Die wou ook niet eten, tenzij brokje per brokje uit mijn hand.

Katten hè
Niks meegekregen, ze is 's morgens geopereerd en ik ben haar 's avonds gaan halen. De dierenarts zei dat ze miss nog wat moe zou zijn, maar dat dat alles was. Echt volwassen is ze nog niet, ze is bijna 11 maand.
Ik hoop dat ze geen pijn heeft...  :?
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #85 Gepost op: maart 30, 2013, 13:55:39 »
Lien hoop dat je katje vlug beter is .. :huggg:

Hou is het vandaag , wil ze al wat eten ?

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: maart 30, 2013, 13:59:38 »
Lien hoop dat je katje vlug beter is .. :huggg:

Hou is het vandaag , wil ze al wat eten ?
Neen, enkel die paar korrels en vanmorgen dat stukje kippenfilet.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: maart 30, 2013, 14:10:41 »
Denk dat ze nog wat tijd nodig heeft om te bekomen , mss. wat last van de narcose ..

Als ze goed drinkt is al goed, laat ze maar goed rusten en eten komt ook wel in orde ..

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: maart 30, 2013, 14:14:20 »
Denk dat ze nog wat tijd nodig heeft om te bekomen , mss. wat last van de narcose ..

Als ze goed drinkt is al goed, laat ze maar goed rusten en eten komt ook wel in orde ..
Intussen heeft ze niet meer gedronken ook.
Zou ik haar durven natvoer geven of zou dat nog slechter aankomen dan brokken? Normaalgezien is ze daar zot van...
Vanavond miss, ik zal zien.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: maart 30, 2013, 14:19:35 »
Denk dat dat geen kwaad kan hoor, natvoer dus en op die manier krijgt ze ook wat vocht binnen..

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: maart 30, 2013, 15:53:27 »
Floesje heeft intussen véééél gedronken en heeft net weer een paar korreltjes naar binnen gespeeld, en er is niets terug uitgekomen! :D   

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: maart 30, 2013, 17:14:55 »
Joepie!!! Ze komt er wel door hoor.

Toch raad ik aan om volgende keer bij sterilisatie ook pijnmedicatie te vragen aan de DA.

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: maart 30, 2013, 17:32:58 »
Joepie!!! Ze komt er wel door hoor.

Toch raad ik aan om volgende keer bij sterilisatie ook pijnmedicatie te vragen aan de DA.
't Was niet nodig zei bij omdat ze 's ochtends geopereerd was. Volgende keer laat ik me dat toch niet meer wijsmaken.  :?

Online Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: maart 30, 2013, 17:41:16 »
Ik heb altijd Onsior in huis  :wink: Zeker na de operatie van mijn jongste hondje, want madame verdroeg de Onsior niet en kreeg er een darmbloeding van. Resultaat: een bijna volledig doosje dat ik niet kon gebruiken  :doh:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #94 Gepost op: maart 30, 2013, 19:17:23 »
Katten zijn erg goed in pijn verbergen. Dus vaak denkt men dan dat pijn medicatie niet nodig is. Maar bij welke operatie heeft men nadien geen pijn?

Kattenbaasjes hebben soms echt wel wat werk aan hun DA... Overtuigen voor pijnmedicatie, overtuigen van vroegcastratie, urine onderzoek eisen bij plotse onzindelijkheid, bloedonderzoek vragen bij jaarlijkse controle vanaf zo'n 8 jaar, lab bevestiging eisen bij positieve snap testen, ...

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: maart 30, 2013, 21:39:44 »
Mijn kat is sinds vier dagen vermist. Moesten hier mensen zijn van Ninove (aspelare) die een grijze kattin zien met zwarte strepen, die wat verloren lijkt te lopen, gelieve iets te laten weten!

Offline Thinka

• warme hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: maart 31, 2013, 09:42:58 »
We hebben sinds een paar maanden een 15 jarige kattin een nieuwe thuis gegeven. We hebben ze toen laten testen op alles en ze bleek op alles negatief en de nieren waren nog goed. Het enige symptoom dat ze bleef hebben was diarree maar ze at nog goed.
Nu heeft ze sinds een 10 tal dagen last van niezen en een bloedneus. We zijn ermee naar de DA geweest en we hebben medicatie meegekregen en ze heeft daar ook 2 antibiotica spuiten gekregen MAAR volgens de Da zag het er niet goed uit... Ik haalde Muis uit haar bakje en ze zei direct die kat heeft een neustumor (of beginnende). Zei sprak direct van Muis te laten inslapen en ik ben het wel eens met haar dat als ze pijn heeft ze best ingeslapen wordt. Nu zijn we een weekje verder de pilletjes zijn op en ze snuffelt (niezen) nog steeds en haar neus is een grote wonde. Iemand ervaring met een neustumor bij katten? Wanneer moet je de beslissing nemen om ze te laten inslapen? Volgens de Da had ze geen pijn maar ze was in korte tijd wel een kilo kwijt.
Aan wat merk je dat een kat pijn heeft en dat het genoeg is? Muis eet nog goed, ze spint en knuffelt nog graag ...

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: maart 31, 2013, 10:57:31 »
Mijn kat is sinds vier dagen vermist. Moesten hier mensen zijn van Ninove (aspelare) die een grijze kattin zien met zwarte strepen, die wat verloren lijkt te lopen, gelieve iets te laten weten!

Hopelijk is je kat snel terug thuis :huggg:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #98 Gepost op: maart 31, 2013, 11:03:57 »

Draagt ze een bandje? Bel anders eens naar de gemeente op te kijken of er ergens in je buurt een vang actie is geweest van zwerfkatten. Tamme worden dan vaak naar een asiel gedaan.
Bezoek het lokale asiel om de week. Bellen is niet zo effectief.
Hang flyers op of steek ze in de brievenbus. Op het platteland kan een kat wel 1km van huis gaan.
Wandel s avonds rond en lok ze (naam roepen, met eten rammelen)
Vraag buren eens in tuinhuis, garage te zien. Vaak worden zo katten per ongeluk opgesloten

Veel succes!

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #99 Gepost op: maart 31, 2013, 11:10:04 »
We hebben sinds een paar maanden een 15 jarige kattin een nieuwe thuis gegeven. We hebben ze toen laten testen op alles en ze bleek op alles negatief en de nieren waren nog goed. Het enige symptoom dat ze bleef hebben was diarree maar ze at nog goed.
Nu heeft ze sinds een 10 tal dagen last van niezen en een bloedneus. We zijn ermee naar de DA geweest en we hebben medicatie meegekregen en ze heeft daar ook 2 antibiotica spuiten gekregen MAAR volgens de Da zag het er niet goed uit... Ik haalde Muis uit haar bakje en ze zei direct die kat heeft een neustumor (of beginnende). Zei sprak direct van Muis te laten inslapen en ik ben het wel eens met haar dat als ze pijn heeft ze best ingeslapen wordt. Nu zijn we een weekje verder de pilletjes zijn op en ze snuffelt (niezen) nog steeds en haar neus is een grote wonde. Iemand ervaring met een neustumor bij katten? Wanneer moet je de beslissing nemen om ze te laten inslapen? Volgens de Da had ze geen pijn maar ze was in korte tijd wel een kilo kwijt.
Aan wat merk je dat een kat pijn heeft en dat het genoeg is? Muis eet nog goed, ze spint en knuffelt nog graag ...

Tiinka, ik leef met je mee. Wat een rotdiagnose!

Pijn bij katten is moeilijk te zien. Ze zijn dan doorgaans minder actief als anders, slapen meer.
Andere symptomen zijn een openstaande vacht.
Spinnen is dubbel. Katten doen dat als ze zich goed Voelen, maar ook bij pijn en stress.

Als baasje ken jij je kat het best en je zal dan ook wel zien als ze het moeilijk krijgt.

Veel sterkte en ik vind het mooi dat ze nu toch nog een warme thuis heeft gekend. Sommige katten blijven maar even, andere heel hun lange leven. Maar ze laten altijd hun poot afdrukjes achter in je hart.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal