collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86785 keer)

Offline zwieperke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 151 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #720 Gepost op: augustus 31, 2013, 19:51:57 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ooit aan gedacht dat een kattenbak GVD NIET MOGELIJK IS ?????
sorry hoor maar jullie maken mij HEEL BOOS
WAT VOOR MENSEN ZIJN JULLIE?????????
HET IS MAKKELIJK OM TE ZAGEN VOOR EEN KATTENBAK het zijn allemaal buitenkatten die we hebben die de mogelijkheid krijgen om naar binnen te gaan

hoe zouden we nu een kattenbak moeten zetten als
1. het niet mogelijk is omdat het nergens kan staan zonder dat de hond de hele vloer onderbedekt
2. de kat alles uit de kattenbak schart waardoor alles toch op de grond ligt
3. niemand hier in huis in staat is om een kattenbak te verversen

en als je nog begint te klagen over het fijt waarom we katten houden als we er toch niet voor zorgen HOU DAN GVD JE KOP aangezien we al superveel geld aan onze katten uitgegeven hebben  :bla:

:merci: om mijn dag nog meer te verpesten  :merci:

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #721 Gepost op: augustus 31, 2013, 19:58:03 »
Lol

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #722 Gepost op: augustus 31, 2013, 20:07:10 »
Mijn kat is ook een buitenkat en die heeft hier wel 2 kattenbakken  :weetniet: :weetniet:

Waarom is een kattenbak niet mogelijk? Want daar wordt wel héél geheimzinnig over gedaan  :vuistje: :vuistje:

En er is in mijn ogen een serieus verschil tussen "voor een dier zorgen" en "er superveel geld aan uitgeven".
Zorgen is meer dan het financieel aspect  :roll:

Offline zwieperke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 151 HV-Punten
« Reactie #723 Gepost op: augustus 31, 2013, 20:12:03 »
WAAROM STEEK IK NOG TIJD IN MENSEN DIE NIET WILLEN BEGRIJPEN EN BLIJKBAAR OOK NIET KUNNEN LEZEN

Commentaar van de forumbeheerder Een deel van het bericht werd verwijderd daar het enkel flamen was.
Ik wil tevens meegeven dat het roepen (schrijven in hoofdletters) ook niet getolereerd wordt op het forum.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2013, 21:42:26 door watchhorse »

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #724 Gepost op: augustus 31, 2013, 20:21:42 »
24 jaar staat er op je profiel  :denk: :denk: :denk:

Aan de manier van schrijven en de schrijffouten, had ik 14 à 15 verwacht  :lol:

Sommige mensen zijn niet gemaakt voor forum's  :shifty:

Offline Fabienne75

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #725 Gepost op: augustus 31, 2013, 21:13:00 »
Ten eerste kan je beleefd blijven tegen mensen die zich terecht vragen stellen.
Ten tweede een kat op die leeftijd die zo mager wordt moet dringend nagekeken worden door een DA, kan haar schildklier zijn maar evengoed nieren ofzo.
Ten derde moet je de plasplek opkuisen met Urine Off, het enige product dat werkt. Ecover werkt niet tegen de geuren die wij niet maar zij wel nog weken ruiken en dus opnieuw gaan plassen op die plek.
Ten vierde moet je een kattebak in huis hebben, desnoods achter een hekje zodat de hond er niet bij kan en die kattebak moet DAGELIJKS schoon gemaakt worden of je dit nu graag doet of niet ... Zo'n oudje verdiend wel wat extra's en zijn eigen toilet in huis.
En ten laatste als je deze kleine aanpassingen niet wil doen haal je beter geen dier meer in huis.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #726 Gepost op: augustus 31, 2013, 21:14:32 »
1. het niet mogelijk is omdat het nergens kan staan zonder dat de hond de hele vloer onderbedekt

1. de kattenbak buiten het bereik van de hond zetten?
2. leg een extra krant onder de bak
3. hallow iedereen kan een kattenbak verversen, of zijn jullie allemaal mensen zonder armen ofzo? (indien ja, sorry)

Ik heb een kat die 50% buiten zit, 50% binnen. Hij doet bijna altijd zijn behoeften buiten en toch hebben we een bak staan, voor 't geval hij moet wanneer wij slapen bijvoorbeeld en hem niet buiten kunnen laten.

En blijf toch beleefd, de mensen proberen je te helpen.

Offline spast

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #727 Gepost op: augustus 31, 2013, 23:52:34 »
HET IS MAKKELIJK OM TE ZAGEN VOOR EEN KATTENBAK het zijn allemaal buitenkatten die we hebben die de mogelijkheid krijgen om naar binnen te gaan

nou nou, wat een lange tenen...

Onze katers zitten ook veel en vaak buiten, maar hebben wel een kattenbak... Toen Aziza er nog was en nog veel op straat rondliep zag ik haar ooit een week niet, maar ze had wel een kattenbak voor als ze weer een weekje lekker warm binnen kwam uitrusten van haar escapades...

1. Makkelijk op te lossen, door, zoals hier al aangehaald een hekje te plaatsen of een soort kastementje te voorzien waar wel een kat ik kan, maar geen hondensmoel.
2. Katten scharten nu eenmaal in de kattenbak, het vuil dat er uit valt kan je opruimen... en je hebt van die speciale matjes om er voor te leggen om je vloer te sparen (stel dat je parket hebt ofzo)
3. Serieus?

Ik vind die kattenbakken ook niet zo fijn om binnen te hebben staan (of om te verversen), maar bij katten hoort nu eenmaal een kattenbak. Als je geen kattenbak wil, dan moet je ook niet zeuren als er eens een op je vloer gezeken wordt...
Als ik m'n hond nooit buiten laat, moet ik ook niet liggen janken als hij dan m'n tapijt onderschijt... sommige dingen heb je zelf in de hand en kan je alleen jezelf kwalijk nemen...

Je hoeft je daar helemaal niet zo in op te winden, de meeste mensen met een kat hebben ook een kattenbak, zelfs al zit hun kat veel buiten en dat is niet voor niets, vandaar dat ik me aansloot bij de bedenking van liekeuh. Wij zijn heus geen onmensen die vinden dat jij slecht voor je dieren zorgt, dus jaag je niet zo op...  :shifty:
laten we lekker link gaan doen!

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #728 Gepost op: september 01, 2013, 00:00:04 »

en als je nog begint te klagen over het fijt waarom we katten houden als we er toch niet voor zorgen HOU DAN GVD JE KOP aangezien we al superveel geld aan onze katten uitgegeven hebben  :bla:

Sorry maar het is een heel normale opmerking van mij hoor  :weetniet: Een kat houden betekent nu eenmaal dat je waarschijnlijk een kattenbak nodig hebt ook.

Toen onze katten de mogelijkheid hadden om buiten te gaan, hadden ze tevens een kattenbak binnen. Er kan altijd een moment zijn dat ze die nodig hebben (heel slecht weer bijvoorbeeld).

Om even op je punten te antwoorden:

1. Dat is perfect mogelijk, zet de kattenbak omhoog, of met de ingang naar een muur en plaats er een hekje naast,... mogelijkheden genoeg om te zorgen dat de hond er niet aan kan.
2. Ook hier is een oplossing voor. Een ander model van kattenbak of een goede opvangbak/mat plaatsen aan de kattenbak.
3. Geen buren/familie/vrienden die hiermee kunnen helpen dan? Ik heb ook de kattenbak ververst in mijn ouders hun plaats. Maar (en schiet mij nu niet af) als je een hond kan houden, dan is een kattenbak verversen toch geen zware taak lijkt me...

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #729 Gepost op: september 01, 2013, 04:38:59 »
Juist ja, het was met jou dat ik het eens was... had het beter eens gaan nazien  :mrgreen:

Offline zwieperke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 151 HV-Punten
« Reactie #730 Gepost op: september 01, 2013, 12:12:44 »

Ten tweede een kat op die leeftijd die zo mager wordt moet dringend nagekeken worden door een DA, kan haar schildklier zijn maar evengoed nieren ofzo.

als je goed gelezen had dan had je geweten dat die kat nog maar pas volledig is nagekeken door een dierenarts, daarnaast heb ik al verschillende keren gezegd dat het niet mogelijk is om een kattenbak in huis te nemen (we hebben echt geen plaats om ze te zetten, en de kat in kwestie had een tijdelijke kattenbak gehad en doet enkel zijn behoefte er naast)

Maar (en schiet mij nu niet af) als je een hond kan houden, dan is een kattenbak verversen toch geen zware taak lijkt me...

de hond die ik heb wordt opgeleid als hulphond (voor mezelf)

daarnaast kan mijn moeder absoluut niet tegen de geur en kan door medische problemen erdoor stikken (en nee dit is niet overdreven haar stembanden verlammen regelmatig waardoor ze gewoon niet meer kan ademen) mijn vader die zit meer in het ziekenhuis dan er buiten (leukemie, suikerziekte, vernauwing bloedvaten, slecht werkend hart, problemen met spieren en gewrichten, .....) zelf kan ik het ook niet doen

het enigste dat ik gevraagd heb is als er andere oplossingen waren, en dan blijven jullie allemaal doorzagen over een kattenbak, sorry als ik dan boos wordt terwijl er al gezegd was dat het geen oplossing was, daarnaast zaten jullie mij ook te beschuldigen van niet voor mijn dieren te zorgen en ja dat komt hard aan als je alles voor je dieren doet

Offline zwieperke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 151 HV-Punten
« Reactie #731 Gepost op: september 01, 2013, 12:14:51 »
24 jaar staat er op je profiel  :denk: :denk: :denk:

Aan de manier van schrijven en de schrijffouten, had ik 14 à 15 verwacht  :lol:

Sommige mensen zijn niet gemaakt voor forum's  :shifty:

blijkbaar word ik nergens aanvaard voor wie ik ben, ook leuk om te weten dat een forum mensen in een hoekje zet zonder te weten we ze zijn ....
goed bezig!

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #732 Gepost op: september 01, 2013, 16:47:51 »
Als je geen kattenbak kan verversen dan neem je geen kat.

Ik zou ook graag een paard hebben maar ik ben allergisch aan hooi, stro en een beetje aan de paarden zelf, dus ik neem geen paard want ik zou er niet voor kunnen zorgen, logisch toch?  :fuu:

Ik snap echt niet dat je deze reacties abnormaal vindt. Als de kat naast de kattenbak doet is hij of te vuil of niet groot genoeg. En een kattenbak neemt ECHT niet veel plaats in dus dat je geen plaats hebt is echt niet mogelijk. Tenzij je een hamsteraar bent en heel je huis vol met brol staat maar dan nog kan er nog wel een kattenbak bij alle andere brol denk ik.

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #733 Gepost op: september 01, 2013, 16:54:56 »
Mijn kat gaat normaal gezien ook altijd buiten haar behoefte doen. Toch staat hier binnen (buiten het bereik van de hond) ook een kattenbak. En ja, het gebeurt toch wel dat ze daar eens in gaat. Dus ik denk dat dit de simpelste oplossing is voor je probleem... Als je de kattenbak na élk plasje ververst, is dat echt geen zwaar werk. Dat wordt hier ook gedaan, ze gaat er toch weinig in, dus dat is geen moeite.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #734 Gepost op: september 01, 2013, 17:15:14 »
dus ge wilt enkel geld steken in die kat, maar geen klets moeite doen heb ik begrepen  :denk:
ne kattenbak uitkuisen is het einde van de wereld. plaats maken van 50cm op 40 (of hoe groot zijn die dingen  :weetniet:) is al teveel moeite,...

1 tip, geef die kat een thuis waar ze wel gewenst is en waar de mensen een zachter temperament hebben  :thumbs:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #735 Gepost op: september 01, 2013, 23:05:06 »
zou je een hulphond niet kunnen leren de kattenbak te verversen?  :mrgreen:

maar ok, als het echt niet kan, dan kan het niet. Aangezien jullie katten ook veel buiten zitten veronderstel ik dat jullie een tuin(tje) hebben? Misschien kan je voor de kat in kwestie gewoon een fijn (warm, van de grond, uit de wind en droog) buitenhok voorzien en de kat buiten houden wanneer jullie niet in de buurt zijn om hem in de gaten te houden. Misschien niet heel fijn voor de kat, maar nog altijd beter als een spuitje  :weetniet:

blijkbaar word ik nergens aanvaard voor wie ik ben, ook leuk om te weten dat een forum mensen in een hoekje zet zonder te weten we ze zijn ....
goed bezig!
Dat is niet van niet aanvaarden, maar van een volwassen vrouw zou je toch mogen verwachten dat ze een beetje kritiek kan verdragen en niet onmiddellijk een woede aanval krijgt wanneer iemand haar een zogezegd verkeerde vraag stelt...
(wat betreft schrijffouten, daar kan je niet altijd iets aan doen, maar als dat zo is, geef je daar de reden voor en zal niemand je daar nog mee lastig vallen... door weer onmiddellijk in de verdediging te schieten lok je enkel meer negatieve reacties uit)

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #736 Gepost op: september 01, 2013, 23:25:14 »
woeps, ik kwam hier net met een kattenbakvraagje en zie net de hele discussie  :vuistje:. Durf ik ze nog te stellen? Soit, wij zitten met een kattenbak-probleem. We weten nl. niet welke korrels te gebruiken. Voor het moment hebben we biologisch afbreekbare korrels maar die zijn niet echt naar onze zin. Ze ruiken nl. erg snel. Onze vorige korrels waren niet geschikt om op de compostput te gooien, en dat vinden we dan weer zonde om daar de vuilbak mee te vullen. Kent er iemand een merk van niet-zo-hard-geurende korrels die afbreekbaar zijn én die liefst ook niet te duur zijn? (babypoedergeur is niet nodig  :wink: - 'k ben er daarnet zo tegengekomen op een website.  :vuistje:)

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #737 Gepost op: september 02, 2013, 00:46:50 »
woeps, ik kwam hier net met een kattenbakvraagje en zie net de hele discussie  :vuistje:. Durf ik ze nog te stellen? Soit, wij zitten met een kattenbak-probleem. We weten nl. niet welke korrels te gebruiken. Voor het moment hebben we biologisch afbreekbare korrels maar die zijn niet echt naar onze zin. Ze ruiken nl. erg snel. Onze vorige korrels waren niet geschikt om op de compostput te gooien, en dat vinden we dan weer zonde om daar de vuilbak mee te vullen. Kent er iemand een merk van niet-zo-hard-geurende korrels die afbreekbaar zijn én die liefst ook niet te duur zijn? (babypoedergeur is niet nodig  :wink: - 'k ben er daarnet zo tegengekomen op een website.  :vuistje:)

Wij gebruiken die van de Colruyt. Dat zijn precies van die pellets voor in een pelletkachel en ik denk dat het ook echt samengeperst zagemeel is.

Wij zijn daar heel tevreden van. Het enige 'nadeel' is dat dat geen klontertjes maakt als er in de bak geplast wordt. Wel breken de korrels gewoon af tot een soort zagemeel. Groot voordeel: zijn heel licht, nemen amper plaats in in de compostbak want ze breken snel af tot zagemeel, én ze zijn echt 100% afbreekbaar/natuurlijk.

Onze katten hebben wel even moeten wennen aan de geur en de structuur, maar dat hebben we opgelost door de eerste week deze korrels te mengen met wat korrels van de oude bak. Zo rook het al naar hun plasplaats. :)

Offline spast

• *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #738 Gepost op: september 02, 2013, 02:29:33 »
wij hebben ook een tijd van die bio korrels gebruikt (merk delhaize). Die waren op zich niet slecht, maar we zijn nu toch overgeschakeld op zo'n geparfumeerde korrel  :yes:
De katten doen er niet moeilijk over en elke keer er een plasje gedaan wordt ruikt de gang naar bloemekes... zalig
(we gebruiken hiervan maar een klein laagje en leggen altijd een stapeltje kranten onder de korrel om zo het afval probleem toch wat in te perken)

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #739 Gepost op: september 02, 2013, 09:46:08 »
wij gebruiken die van Bioplan voor Tipp-Ex en strooien er wat kattenbak-deo over als hij dan wat zit te krabben in de bak ruikt het ook naar bloemetjes :mrgreen:  De andere katten gaan niet op de kattenbak, voor Tipp-Ex kwam hadden wij eigenlijk geen kattenbak meer staan :oops:, 'k had hem weggehaald nadat dat ding 6 maand in de kelder had gestaan zonder dat ze hem gebruikten.  Ondertussen is de kattenbak van Tipp-Ex ook naar de kelder verhuist zo kunnen de honden er niet aan en de kinderen ook niet  :doh: :fuu: :mrgreen:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal