collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86577 keer)

Online Tequila

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3336 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • FromSmilingLotus
Re: Kattentopic
« Reactie #40 Gepost op: maart 22, 2013, 08:44:23 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
bedankt voor de uitleg  :thumbs:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #41 Gepost op: maart 22, 2013, 09:29:42 »
Toen we onze Bobby Pluis gingen nemen, vertelde de eigenaar (van het oepsnestje) dat het een lieve kitten was, maar dat hij menselijke aandacht nog niet helemaal wist te appreciëren. Hij was wel niet schichtig.

Awel nu is onze Bobby een echte sloef! Hij is heel rustig, laat zich door iedereen oppakken en aaien, wordt echt lastig als hij een dag geen aandacht heeft gekregen.

Ik ben van mening dat het bij katten echt gokken is.  :?

Offline christina fernandez

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 114 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: maart 22, 2013, 10:49:40 »
Toen we onze Bobby Pluis gingen nemen, vertelde de eigenaar (van het oepsnestje) dat het een lieve kitten was, maar dat hij menselijke aandacht nog niet helemaal wist te appreciëren. Hij was wel niet schichtig.

Awel nu is onze Bobby een echte sloef! Hij is heel rustig, laat zich door iedereen oppakken en aaien, wordt echt lastig als hij een dag geen aandacht heeft gekregen.

Ik ben van mening dat het bij katten echt gokken is.  :?

Bij mij net iets anders uitgedraaid ! De eerste Britse korthaar die ik aankocht lijkt wel bezeten door een hele boze geest  :vuistje: die kan grommen als een hond en niemand kan die aanraken, behalve wij dan. Ze weegt dan ook nog bijna 6kg dus als die een aanval inzet gaan grote stoere mannen op de vlucht. Ik heb dus een waakkat. Toen de aannemer alleen bij ons bezig was is die gewoon het huis uitgejaagd door de kat en hetzelfde met de poetsvrouw die zich had verstopt in een slaapkamer en we hebben haar moeten redden  :lol: Echt gebeurd. Met honden is ze dan weer lief en zacht? Raar hé. Mensen niet maar andere dieren wel  :zot:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: maart 22, 2013, 11:11:15 »
Enkele jaren terug hebben wij een zwangere kat in huis gehaald. Ze is bij ons bevallen van 4 kittens. Eentje bleek heel zelfstandig te zijn en is dat nu nog, maar het is wel een lieve kater. De meisjes waren alle 3 heel verschillend. Kiara was schuw, en dat is ze nog steeds naar vreemden toe. Enkel door haar personeel zal ze zich laten aaien. Xanti was heel speels, wel een allemansvriend als kitten maar nu veel gereserveerder naar vreemden. En Sushi, die is gebleven. Zij bleek al snel erg aanhankelijk en sociaal te zijn en dat is niet veranderd. Zowel naar ons als naar bezoek, het maakt haar niet uit. Als ze maar kan knuffelen.
« Laatst bewerkt op: maart 22, 2013, 12:16:06 door Tinne1990 »

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: maart 22, 2013, 11:22:46 »
.... Enkel door haar personeel zal ze lig laten aaien. ...

Hahaha  :lol: Katten zijn toch zalig  8) Ik ben de portier des huize volgens Bobby.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: maart 22, 2013, 12:16:36 »
Dan zal je dat goed doen he  :mrgreen:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #46 Gepost op: maart 22, 2013, 18:16:02 »
bedankt voor de uitleg  :thumbs:

maar wat ik wél al heb ondervonden is dat de meeste sociale kittens wel sociale poezen worden hoor, 't is gewoon niet altijd een zekerheid
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #47 Gepost op: maart 25, 2013, 08:44:22 »
Een sociaal kitten wilt inderdaad niet altijd een sociale volwassen kat worden maar omgekeerd heb je ook hoor. Een angstig kitten kan een super sociale aanhankelijke kat worden.

Wij hebben al zowat alles gehad. Wij hebben nu 3 totaal verschillende. Onze oudste komt van bij mensen thuis. Op het eerste zicht zou je zeggen dat ze super sociaal is. Ze houdt van mensen in haar buurt en is van niemand bang ook geen vreemde. Een streeltje vind ze leuk maar niet lang. Opgepakt worden vind ze verschrikkelijk. Ze zal nooit bij je komen liggen. Als kitten daarentegen was ze heel aanhankelijk en sliep zelfs bij mij in bed.
De tweede is een vondeling. Ze was heel schuw. Ze hebben haar geschat op 4 maanden toen. De eerste dagen kon je er niet aankomen en zat ze voor het minste onder de kast. Ik ben vaak gewoon bij haar gaan zitten en heb ook gespeeld met haar met een speelgoedje zodat ze afstand kon bewaren. Dit is ondertussen mijn socialste kat. Zij is heel knuffelig. 's Avonds op de schoot uren komen liggen terwijl jij over haar buik en rug streelt. Gepakt worden vind ze totaal niet erg en je krijgt zelfs likjes dan. Lotte moet wel niet weten van vreemde mensen en dat vind ik maar goed ook want ze loopt buiten.
Ons jongste nu komt van een asiel. Ze zat in een opvang gezin en is gevonden op een boerderij toen ze vier weken was. Zij was in het begin ook heel schuw en bang. Ondertussen is ook zij uitgegroeid tot een vrij aanhankelijke kat. Knuffelen en bij op schoot komen zitten doet ze ook maar je mag haar niet zolang strelen als ons Lotte. Zij praat ook meer tegen ons. Ze kan maakt geluidjes als je haar aanspreekt. Van vreemden moet ze ook niks hebben en dat is maar goed ook want zij mag binnenkort de wereld buiten ook gaan verkennen.

Bij een kitten is het altijd een gok over hoe ze gaat uitgroeien. Toch zeker een gewone straatkat.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #48 Gepost op: maart 25, 2013, 13:04:35 »
Hier misschien ook effe vragen: kent hier iemand een goede cattery met Karthuizers (is voor een vriend)?

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: maart 25, 2013, 14:44:30 »
Donderdagavond Floere binnenbrengen bij de dierenarts, ik ben benieuwd...
Ik weet dat het voor haar goed is, die sterelisatie, want ik kan zien dat ze er last van heeft als ze krols is, maar toch vind ik het erg dat ik haar een operatie aandoe...  :?
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline mama

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: maart 25, 2013, 14:50:55 »
Lientje,
dat is erger voor jou dan voor haar hoor.
ze zal dezelfde spring-in-'tveld blijven die ze nu is
Wanneer ze terug thuis zal zijn, zal je amper merken dat er iets geweest is.

Behalve dat ze niet meer krols zal zijn  :huggg:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: maart 25, 2013, 14:53:26 »
Donderdagavond Floere binnenbrengen bij de dierenarts, ik ben benieuwd...
Ik weet dat het voor haar goed is, die sterelisatie, want ik kan zien dat ze er last van heeft als ze krols is, maar toch vind ik het erg dat ik haar een operatie aandoe...  :?
't is voor haar eigen welzijn (en jouw rust)  :happywink:
Ik ben blij wetende dat Bobby nergens kittens zal verwekken. Met een gerust hart durf ik hem buiten te laten.

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: maart 25, 2013, 14:54:38 »
Lientje,
dat is erger voor jou dan voor haar hoor.
ze zal dezelfde spring-in-'tveld blijven die ze nu is
Wanneer ze terug thuis zal zijn, zal je amper merken dat er iets geweest is.

Behalve dat ze niet meer krols zal zijn  :huggg:
De dagen ervoor heeft ze er toch last van vind ik. Ze ligt dan heel stil op een bolletje, met kleine oogkes en voelt warmer aan dan normaal.
En ietsje minder springen in het veld zou geen kwaad kunnen...  :fuu: :mrgreen:

Zal ze nog lang last hebben na de operatie? Maandag ga ik naar BeBa...  :denk:
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: maart 25, 2013, 14:56:02 »
't is voor haar eigen welzijn (en jouw rust)  :happywink:
Ik ben blij wetende dat Bobby nergens kittens zal verwekken. Met een gerust hart durf ik hem buiten te laten.
Bij een kater is dat toch anders vind ik.  sneetjes, knip knip en gedaan.
Bij een kattin moete ze echt in de buik gaan...

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #54 Gepost op: maart 25, 2013, 14:56:16 »
Ons Emmy komt van het asiel. Ze was daar al een jaar aan het wegkwijnen. Letterlijk. Ze was bang, agressief (blazen dat ze kon  :vuistje: ) allesbehalve sociaal. Ze was nochtans al 4 jaar op dat moment ...

Toch hadden we de klik. T'beestje was daar niet op haar plaats. Zelfs in de "open ruimte" van het asiel deed ze niets anders dan blazen en haar wegstoppen ...

We namen ze mee  :hmpf:

Ze is op één week tijd ontpopt tot de aanhankelijkste kat ooit  :doh: geef die één dag geen streeltje, ze loopt er ambetant bij ... Ze slaapt aan mijn voeten of in mijn buikholte, ze wordt graag gestreeld, vroeger speelde ze ook graag (nu niet meer, vermoedelijk door haar leeftijd ;-) )

Ondertussen wordt ze 8 jaar deze zomer ! Ze is allesbehalve sociaal met soortgenoten en andere dieren ( ik heb nog nooit een cadeau'tje gekregen :(  ) maar ze is hééééél mensgericht ! En daar ben ik blij om  :mrgreen:

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: maart 25, 2013, 14:59:06 »
@Liekeuh: Klinkt als een  :wub:-katje

Offline mama

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: maart 25, 2013, 15:16:09 »
De dagen ervoor heeft ze er toch last van vind ik. Ze ligt dan heel stil op een bolletje, met kleine oogkes en voelt warmer aan dan normaal.
En ietsje minder springen in het veld zou geen kwaad kunnen...  :fuu: :mrgreen:

Ons Mariekes is 's morgens om 8.30 uur binnen gedaan bij de DA
om 14 uur mochten we haar gaan halen,
en moesten we het niet geweten hebben dat ze een operatie had gehad, dan zag je daar niets aan

Offline antje

• *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: maart 25, 2013, 15:23:35 »

Charlotte heeft geen enkele last gehad; die was wat rustiger de dag na de operatie, maar dat was het dan ook.

Winnie, die werd gesteriliseerd op haar vijf maand tijdens haar eerste krolsheid en die had er niet beter op gevonden dan 's nachts haar draadjes er uit te bijten  :doh:. Zij werd dus opnieuw gehecht en heeft toen de tijd dat de draadjes erin zaten, rondgelopen met een verband op haar buik en in een nylonkousje om dat verband op zijn plaats te houden. 't Was geen zicht, maar het was de enige oplossing haar ervan te weerhouden opnieuw de draadjes er uit te halen, verder heeft ze ook geen last gehad. Nu ja, Winnie is niet echt een referentie; die kat is gewoon redelijk gestoord  :mrgreen:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #58 Gepost op: maart 26, 2013, 07:07:53 »
Ik en mijn trutje gisterenavond  :wub:

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: maart 26, 2013, 14:14:33 »
Ons Mariekes is 's morgens om 8.30 uur binnen gedaan bij de DA
om 14 uur mochten we haar gaan halen,
en moesten we het niet geweten hebben dat ze een operatie had gehad, dan zag je daar niets aan
Floere moet de nacht blijven. 's Avonds binnen en dan weer ophalen. Weet niet meer of dat ophalen 's ochtends of 's avonds is.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal