collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86550 keer)

Offline poeseline

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3552 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #200 Gepost op: mei 31, 2013, 14:57:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
:cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue:

Ze liep er al 14 dagen (alle er was al 14 dagen geleden gebeld) maar ze zijn 6 keer ofzo geweest om ze te proberen vangen en het lukte nooit. Gelukkig is het nu wel gelukt maar het is echt niet te bevatten hoe erg dat pijn moet gedaan hebben. Dat bandje zat al in haar spierweefsel  :yeek:

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #201 Gepost op: mei 31, 2013, 14:59:23 »
Ze liep er al 14 dagen (alle er was al 14 dagen geleden gebeld) maar ze zijn 6 keer ofzo geweest om ze te proberen vangen en het lukte nooit. Gelukkig is het nu wel gelukt maar het is echt niet te bevatten hoe erg dat pijn moet gedaan hebben. Dat bandje zat al in haar spierweefsel  :yeek:
Heeft ze er iets aan over gehouden, buiten de vlees- en spierwonden?
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #202 Gepost op: mei 31, 2013, 15:00:55 »
Heeft ze er iets aan over gehouden, buiten de vlees- en spierwonden?

Ze hebben een uur gewerkt om het er uit te krijgen maar buiten de vleeswonde ziet ze er "gezond" uit. Ze zit in een opvanggezin om rustig te bekomen.

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #203 Gepost op: mei 31, 2013, 15:25:56 »
Deze kat is gisteren gevangen door KaTThuis en gered van haar bandje

Ik kan er eigenlijk nog altijd niet bij dat dat beestje zolang heeft lopen afzien  :cry:

Als ik stage deed in de dierenkliniek ook zo'n gevallen gezien. Mensen die naar de DA komen omdat hun kat niet meer wil eten. Het bandje zat super strak rond de nek en begon al te ruiken. De DA heeft het bandje weggeknipt en de kat at terug. Die mensen vonden dat bandje dus nog niet te vast  :shock:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #204 Gepost op: mei 31, 2013, 15:26:51 »
 :puke:
ocharme dat beestje  :cry:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: mei 31, 2013, 15:41:14 »
Jeetje zeg....

gelukkig zijn er nu al bandjes die open springen onder spanning. Veel veiliger als je het mij vraagt.

Wsl ook geen chip? Het is mss de moeite eens een paar databases zoals CAW af te speuren, het kan zijn dat dit katje al een hele tijd is vermisd.

Goed dat jullie ze hebben kunen vangen zeg! dat moet wel erg frusterend geweest zijn die keren dat het niet lukte en je terug naar husi moest....
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #206 Gepost op: mei 31, 2013, 15:42:49 »
Jeetje zeg....

gelukkig zijn er nu al bandjes die open springen onder spanning. Veel veiliger als je het mij vraagt.

Wsl ook geen chip? Het is mss de moeite eens een paar databases zoals CAW af te speuren, het kan zijn dat dit katje al een hele tijd is vermisd.

Goed dat jullie ze hebben kunen vangen zeg! dat moet wel erg frusterend geweest zijn die keren dat het niet lukte en je terug naar husi moest....

Chip zowiezo niet dat controleren ze bij de DA direct. Ze is in Hamme gevonden en daar zijn alleszins geen zwarte katten vermist. Maar ik zal eens wat ruimer zoeken op binnenbeest ed.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #207 Gepost op: mei 31, 2013, 15:46:12 »
en mss ook een stuk terug in de tijd. Het kan zijn dat die kat al maandenlang vermisd is als dat bandje zo in kunnen ingroeien...

Als jullie in Hamme werken, werken jullie dan ook samen met kattenopvang waasland?

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #208 Gepost op: mei 31, 2013, 15:51:17 »
en mss ook een stuk terug in de tijd. Het kan zijn dat die kat al maandenlang vermisd is als dat bandje zo in kunnen ingroeien...

Als jullie in Hamme werken, werken jullie dan ook samen met kattenopvang waasland?

Ja er worden mensen doorgestuurd, soms katten opgevangen voor elkaar, giften gedeeld ed

Evy zei ook dat ze geen weet had van vermiste zwarte katten in Hamme de laatste tijd.

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #209 Gepost op: mei 31, 2013, 17:16:41 »
Mijn moeder heeft ook zo'n kat die niet meer naar huis durft te komen omdat ze daar een hele tijd in de wijk hebben gewerkt om bij ieder huis een tuinhuis te zetten.. Hij leeft nog, hij komt nu en dan eens tot in de wijk, maar hij is behoorlijk schuw, altijd al geweest en durft dus de omheining niet meer over.. Van het minste dat hij iemand ziet of hoort loopt hij weer weg :( Hij heeft ook een bandje aan en ik hoop dat ditzelfde hem dan ook niet overkomt :(

Hier gisteren iets ontdekt op Puma zijn bil. Was precies een verdikking maar door zijn haar zag ik geen korstjes of iets anders, dus probeerde ik het haar daar weg te scheren. Heb zowiezo enkele krabbels en een beet gevangen, niet alleen door de scheermachine, want ook ervoor begon hij zich ook al af en toe van me af te duwen.. Ik zag een rode "ring", maar zag geen kale plek. Vanmorgen dan naar de DA geweest en met de lamp v Wood gekeken en hij zag er buiten de cirkelvorm ook geen andere symptomen in die konden wijzen op schimmel. Een pak van mijn hart! Als het dat had geweest ging het weer een helse periode zijn met dagelijks een pilletje voor ieder, katten in bad, alles in de wasmachine, rookkaarsen, been there, done that enkele jaren geleden bij mijn moeder.. Het is dus een bacteriŽle infectie en hij heeft cortisone en AB gekregen.

Kom ik thuis, zit ik in de zetel en ruik ik iets.. Feline lag naast me, 'k zeg 'k zal maar eens kijken naar haar poep en ik hef haar staart op en zie dat het nat is rond haar plasser en dat het ruikt.. Op wat kan dit wijzen?
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2013, 17:22:03 door melissa_0429 »

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #210 Gepost op: mei 31, 2013, 18:37:57 »
@ poeseline : arm beestje  :silenced:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #211 Gepost op: mei 31, 2013, 18:53:10 »
Kom ik thuis, zit ik in de zetel en ruik ik iets.. Feline lag naast me, 'k zeg 'k zal maar eens kijken naar haar poep en ik hef haar staart op en zie dat het nat is rond haar plasser en dat het ruikt.. Op wat kan dit wijzen?

bedoel je dat ze rond de vagina een vuile afscheiding (bruin/roze) heeft? Als dit zo is, onmiddelijk naar de DA. Dat kan een baarmoederontstekin g zijn.

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #212 Gepost op: mei 31, 2013, 19:36:55 »
die kat met dat bandje  :shock: Het verbaast met dat die kat niet gewoon gestikt is

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #213 Gepost op: mei 31, 2013, 19:37:42 »
Als ik stage deed in de dierenkliniek ook zo'n gevallen gezien. Mensen die naar de DA komen omdat hun kat niet meer wil eten. Het bandje zat super strak rond de nek en begon al te ruiken. De DA heeft het bandje weggeknipt en de kat at terug. Die mensen vonden dat bandje dus nog niet te vast  :shock:
:silenced: :silenced: :silenced:

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #214 Gepost op: mei 31, 2013, 23:04:41 »
bedoel je dat ze rond de vagina een vuile afscheiding (bruin/roze) heeft? Als dit zo is, onmiddelijk naar de DA. Dat kan een baarmoederontstekin g zijn.
Ze is gesteriliseerd. Het ziet er gewoon nat uit en het ruikt naar urine. Ik moet wel zeggen, het is de dikke kat die eigenlijk dringend moet vermagen en ze kan haar niet meer zo makkelijk wassen  :?

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #215 Gepost op: juni 02, 2013, 16:08:45 »
Ze is gesteriliseerd. Het ziet er gewoon nat uit en het ruikt naar urine. Ik moet wel zeggen, het is de dikke kat die eigenlijk dringend moet vermagen en ze kan haar niet meer zo makkelijk wassen  :?

Een gesteriliseerde kat kan nog steeds baarmoederontstekin g krijgen. weliswaar komt dit zeer zelden voor, maar het gebeurt. Niet alle DA nemen ook de baarmoeder weg bij een sterilisatie.

oei een kat laten vermageren... soms is dat simpel, soms niet. Wat soms al helpt is het voer in voerpuzzels te steken. veel katten overeten zich uit een soort van verveling. Als je ze dan laat werken voor elk brokje, eten ze vanzelf minder en zijn ze ook al langer aan het eten. mijn persoonlijke favoriet is en blijft de cat activity board. er kan een grote hoeveelheid in, kan in de  vaatwas en het is gewoon prachtig om de kat ermee bezig te zien. ook de slow down bowls voor honden kan je gebruiken.

is ze ook dikker omdat ze minder aktief is? Als dat het geval is, kan het zijn dat ze last van artrose heeft. Die katten worden gewoon minder aktief en een pijnstiller (metacam) kan dan helpen.

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #216 Gepost op: juni 02, 2013, 22:13:20 »
Een gesteriliseerde kat kan nog steeds baarmoederontstekin g krijgen. weliswaar komt dit zeer zelden voor, maar het gebeurt. Niet alle DA nemen ook de baarmoeder weg bij een sterilisatie.

oei een kat laten vermageren... soms is dat simpel, soms niet. Wat soms al helpt is het voer in voerpuzzels te steken. veel katten overeten zich uit een soort van verveling. Als je ze dan laat werken voor elk brokje, eten ze vanzelf minder en zijn ze ook al langer aan het eten. mijn persoonlijke favoriet is en blijft de cat activity board. er kan een grote hoeveelheid in, kan in de  vaatwas en het is gewoon prachtig om de kat ermee bezig te zien. ook de slow down bowls voor honden kan je gebruiken.

is ze ook dikker omdat ze minder aktief is? Als dat het geval is, kan het zijn dat ze last van artrose heeft. Die katten worden gewoon minder aktief en een pijnstiller (metacam) kan dan helpen.
Voordat ze gesteriliseerd was, was ze een grote slanke kat. Dan heb ik haar laten steriliseren en dan is ze beginnen verdikken.. Ondertussen weegt ze 7,4 kg en ze zou toch tot op 5 kg mogen afvallen.. Het is tenslotte wel een behoorlijk grote kat. Puma weegt er 4,4 kg en die is goed op gewicht volgens zijn grootte.

Maar het is idd niet makkelijk. We zitten hier met 4 katten. Puma staat goed op gewicht, Ibele is een Maine Coonkitten van ong. 8 maand en die krijgt kittenkorrels tot ze 1,5 jaar is, dan heb ik Moesty en die mag desnoods ook een klein beetje afvallen en dan hebben we onze giant Feline..

Feline is idd ook niet zo actief. Als ik in de zetel zit, ligt ze naast me. Als ik zelf naar buiten ga, komt ze wel even achter, maar voor de rest komt ze totaal niet veel buiten en al zeker niet als ik de deur achter haar terug sluit want dan komt ze paniekerig terug naar de deur.. Spelen, mja, haar zotte 5 minuten per dag en als ik iets smijt, dan loopt ze er 2x achter en de 3e keer mag je er zelf achter lopen. Ik heb zo'n stokje met een beestje aan een touwtje en daar gaat ze ook max. 2x een poging doen om erachter te springen of haar poot gebruiken om het te pakken en het is gedaan.

Wat probeer ik nu? Normaalgezien zitten Moesty, Ibele (Maine Coon) en Feline (giant cat) en de kattenkamer 's nachts en Puma slaapt bij ons en heeft daar zijn eet- en drinkpotje ook. Nu slaapt Ibele ook bij ons met haar eigen korrels in een potje. En tijdens de dag probeer ik nog een een goede oplossing te zoeken.. Hou ik het weg tijdens de dag en zet ik enkel 's avonds eten? Zo kunnen Moesty en Feline dieetkorrels eten en hoeven de andere 2 daarvan niet te eten en zo kunnen Puma en Ibele toch eten wat ze moeten/mogen eten.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #217 Gepost op: juni 04, 2013, 11:29:57 »
Vraagje ivm teken. Ik heb Bobby en Django elk behandeld met Frontline een paar weken terug. Bij Django werkte het quasi onmiddellijk, een teek die er nog op zat (en ik duidelijk had gemist), viel er de dag erop af en sindsdien geen teken meer gehad.
Bij Bobby echter werkt het langs geen kanten. :weetniet: Bijna dagelijks moet ik er een teek afhalen.  :?

Kan het zijn dat hij die frontline er af heeft gelikt of gewreven? Zelf ben ik niet zeker dat het er goed is ingedrongen aangezien meneer vervelend deed toen ik het pipet toebracht. Mag ik anders een nieuw pipet aanbrengen? Of is dit gevaarlijk? Welke tekenmiddel gebruiken jullie?

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #218 Gepost op: juni 04, 2013, 11:31:44 »
Vraagje ivm teken. Ik heb Bobby en Django elk behandeld met Frontline een paar weken terug. Bij Django werkte het quasi onmiddellijk, een teek die er nog op zat (en ik duidelijk had gemist), viel er de dag erop af en sindsdien geen teken meer gehad.
Bij Bobby echter werkt het langs geen kanten. :weetniet: Bijna dagelijks moet ik er een teek afhalen.  :?

Kan het zijn dat hij die frontline er af heeft gelikt of gewreven? Zelf ben ik niet zeker dat het er goed is ingedrongen aangezien meneer vervelend deed toen ik het pipet toebracht. Mag ik anders een nieuw pipet aanbrengen? Of is dit gevaarlijk? Welke tekenmiddel gebruiken jullie?

Ik gebruik bij Tosca ook frontline (alle nu is er blijkbaar een generische versie dus gebruiken we dat). Je moet wel echt goed opletten dat je het tussen de schouderbladen doet, anders likt ze het er ook gewoon af.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #219 Gepost op: juni 04, 2013, 11:38:34 »
Voordat ze gesteriliseerd was, was ze een grote slanke kat. Dan heb ik haar laten steriliseren en dan is ze beginnen verdikken.. Ondertussen weegt ze 7,4 kg en ze zou toch tot op 5 kg mogen afvallen.. Het is tenslotte wel een behoorlijk grote kat. Puma weegt er 4,4 kg en die is goed op gewicht volgens zijn grootte.

Maar het is idd niet makkelijk. We zitten hier met 4 katten. Puma staat goed op gewicht, Ibele is een Maine Coonkitten van ong. 8 maand en die krijgt kittenkorrels tot ze 1,5 jaar is, dan heb ik Moesty en die mag desnoods ook een klein beetje afvallen en dan hebben we onze giant Feline..

Feline is idd ook niet zo actief. Als ik in de zetel zit, ligt ze naast me. Als ik zelf naar buiten ga, komt ze wel even achter, maar voor de rest komt ze totaal niet veel buiten en al zeker niet als ik de deur achter haar terug sluit want dan komt ze paniekerig terug naar de deur.. Spelen, mja, haar zotte 5 minuten per dag en als ik iets smijt, dan loopt ze er 2x achter en de 3e keer mag je er zelf achter lopen. Ik heb zo'n stokje met een beestje aan een touwtje en daar gaat ze ook max. 2x een poging doen om erachter te springen of haar poot gebruiken om het te pakken en het is gedaan.

Wat probeer ik nu? Normaalgezien zitten Moesty, Ibele (Maine Coon) en Feline (giant cat) en de kattenkamer 's nachts en Puma slaapt bij ons en heeft daar zijn eet- en drinkpotje ook. Nu slaapt Ibele ook bij ons met haar eigen korrels in een potje. En tijdens de dag probeer ik nog een een goede oplossing te zoeken.. Hou ik het weg tijdens de dag en zet ik enkel 's avonds eten? Zo kunnen Moesty en Feline dieetkorrels eten en hoeven de andere 2 daarvan niet te eten en zo kunnen Puma en Ibele toch eten wat ze moeten/mogen eten.

Je kan misschien een bench gebruiken, en daar een kattenluik in steken met chipnummer herkenning? Zo'n luikje kan meerdere nummers 'onthouden' en dat kan dus handig zijn om de katten die er niet in mogen, buiten te houden, en omgekeerd.

Bij onze katten ben ik speciaal terug het activity board gaan gebruiken. Zodanig dat ze toch een bťťtje moeite moeten doen voor hun brokjes. Het liefst zou ik ze eigenlijk volledig op kvv zetten maar dat is nog niet zo simpel bij die eigenwijze diertjes.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal