collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86544 keer)

Offline Lien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1179 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #20 Gepost op: maart 13, 2013, 13:09:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Gisteren met Zelda naar de DA geweest en alles is nu ok! Ze mag terug vrij rondlopen en is dan ook dolgelukkig.
:thumbs:
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Online Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: maart 13, 2013, 15:19:53 »
Fijn dat alles in orde is met Zelda  :thumbs:

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: maart 16, 2013, 12:46:52 »
Had even goed in het wat-maakt -je boos-vandaag-topic kunnen staan.

Doordat ik van de dokter voor een proef met mijn medicatie moest stoppen, heb ik de sterelisatie van Floere moeten uistellen. Bij de dokter bleek gisteren dus dat ik een week voor niets gestopt ben, want die proef was plots niet meer nodig om een verlenging van een toelating aan te vragen, en tot overmate van ramp lijkt Floere vandaag weer krols te worden.  :bla:
Rusteloos door het huis lopen, janken en af en toe dat prrrrr-geluid ertussen. Hopelijk is het vals alarm, maar anders zadel ik mijn buurvrouw dus weer op met de overlast van een krolse kattin.
Vorige keer viel nog mee, heeft het maar enkele dagen geduurd en is het maar 1 dag echt erg geweest, maar dat was haar eerste krolsheid, dus nu zal het wel 7-9 dagen duren zoals hier gezegd was in dit topic.  :muur:

Ik hoop echt op vals alarm, want na een week zonder medicatie kan ik ook wel wat rust gebruiken...
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: maart 16, 2013, 12:56:48 »
wea fijn om te lezen  :thumbs:

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #24 Gepost op: maart 18, 2013, 09:16:28 »
katten zijn toch zalige dieren. Deze morgend wakker geworden met Lotte aan de ene kant van mijn hoofd en Junne aan de andere kant. Ik was op slag goedgezind toen ik ze beide hoorde spinnen

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: maart 18, 2013, 09:38:33 »
katten zijn toch zalige dieren. Deze morgend wakker geworden met Lotte aan de ene kant van mijn hoofd en Junne aan de andere kant. Ik was op slag goedgezind toen ik ze beide hoorde spinnen
Zalig!  8)

Ik heb de minder leuke kant gehad, een uur voor de wekker afging zat Bobby aan ons deur te zagen en te krabben.  :doh:

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: maart 18, 2013, 13:47:29 »
Hier ook een minder zalige kat, van het moment dat het licht wordt begint ze op mij te roepen. :muur:
Madam verveelt zich zeker alleen?  :doh:

Toen er sneeuw lag, begon ze een half uur vroeger, want dan is het sneller licht (of zo lijkt het toch door de reflectie).  :roll:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: maart 18, 2013, 14:46:15 »
@Lien, misschien de gordijnen toedoen of zijn er geen in de ruimte dat ze zit?

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #28 Gepost op: maart 18, 2013, 18:33:04 »
Is dit het vervolg van het kattentopic want het andere topic staat in archief en ik kan daar dus
niet meer reageren?  :eh:
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: maart 18, 2013, 18:57:46 »
Is dit het vervolg van het kattentopic want het andere topic staat in archief en ik kan daar dus
niet meer reageren?  :eh:
Ja :)
Na 100+blz wordt het afgesplitst.

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: maart 19, 2013, 14:33:25 »
@Lien, misschien de gordijnen toedoen of zijn er geen in de ruimte dat ze zit?
Die zijn toe, maar niet helemaal lichtddicht. Daarbij kruip Floere er steeds onder, waardoor de er steeds een speelt ontsstaat tussen de 2 gordijnen.
Het is begonnen toen ze voor het eerst krols was en sinds dan is ze daat blijven doen, het is intussen een aangeleerde gewoonte denk ik.
Ik hoop dat het weer over gaat als ze gestereliseerd is, maar stilletjes weet ik dat een aangeleerde gewoonte niet weggaat op die manier... :(

We zien wel zeker? :weetniet:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: maart 19, 2013, 14:35:27 »
iemand nog opzoek naar een katje?
ik heb 2 zwart-witte katjes in het herplaatsingshoekje staan...
Echt prachtig schone beestjes.
Moest iemand iets weten... thx!

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: maart 19, 2013, 14:38:56 »
iemand nog opzoek naar een katje?
ik heb 2 zwart-witte katjes in het herplaatsingshoekje staan...
Echt prachtig schone beestjes.
Moest iemand iets weten... thx!

Waar zitten de katjes Linsay, anders hoor ik hier eens rond (Hoevenen) ?

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: maart 19, 2013, 14:39:52 »
Waar zitten de katjes Linsay, anders hoor ik hier eens rond (Hoevenen) ?
Ze zitten in omgeving Roeselare...
We moeten wel zeker zijn van een goede thuis!

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: maart 19, 2013, 15:05:28 »
Ze zitten in omgeving Roeselare...
We moeten wel zeker zijn van een goede thuis!

Zal wat te ver zijn vrees ik ...
Veel succes verder , duim mee voor goede thuis  :thumbs:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #35 Gepost op: maart 22, 2013, 00:26:21 »
'k kom hier ook nog eens binnenvallen, begin maart hebben we onze kater Smirnoff moeten laten inslapen :cry:, we hebben nu nog 1 sociale kat Tonic en 2 angstige katjes, ons Mazout (dikke troela die je nooit kan pakken) en Yamazaki (die kan je bij het neerzetten van het natvoer wel even aanraken maar da's al).  We zijn op een 8-tal maanden 3 van onze katten kwijt, allemaal heel sociale knuffelkatten, Ginn is met de noordezon verdwenen, Calvados is door een auto gegrepen en Smirnoff hebben we moeten laten inslapen ... 'K wou vorig jaar een heel leuk sociaal kitten adopteren van bij onze DA maar 't ventje zag dat toen niet zitten,  nu is de situatie helemaal anders en m'n ventje zegt te wachten op de kittentijd en dan eentje bij onze DA te gaan halen (ze zet zich enorm in voor katten, heeft speciaal een grote ren gezet om de kittens meer bewegingsruimte te kunnen geven enz) maar 'k zou het echt jammer vinden moest dat kitten niet echt sociaal worden  :shifty: of mag je daar bij een ubersociaal kitten vanuit gaan dat die sociaal blijven? Of zouden jullie eerder richting volwassen kat denken (de 4 sociale katten waren allemaal volwassen toen 'k ze ging halen, de angstige katten zijn allemaal als kitten toegekomen, heb wel nog een paar kittens gehad die wel sociaal waren maar die werden dan meegenomen omdat ze gewoon in 't midden van 't straat lagen tijdens een wandeltocht die voor de deur langskwam   :muur:)
Wat zouden jullie aanraden?

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline christina fernandez

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 114 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: maart 22, 2013, 07:08:27 »
Ik ben van mening dat je al je katten moet castreren en steriliseren als je er niet mee fokt!

Wij hebben 3 Britse Kortharen een blauwe, een witte en een tri-color. De oudste poes waar ik geen nestje mee wou heb ik bij eerste krolsheid laten helpen. De kater is vorige week op 6 maanden gecastreerd en ik het nog 1 poes waar wel mee gefokt gaat worden (afspraak met de fokker). Dit zijn stamboom katten.

Waarom zou je het risico nemen dat je kater of poes buitenglipt en met een volle buik terug komt of de kater de poes van de buren gaan lastig vallen? Er zijn zoveel zwerfkatten en ongewenste nestjes....

Bij de honden laten we toch ook niet zomaar onze teef dekken of onze reu door de draad de buur dekken?

castratie kost 70 euro.

Offline garfield

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 24 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: maart 22, 2013, 07:10:45 »
Ik ben van mening dat je al je katten moet castreren en steriliseren als je er niet mee fokt!

Wij hebben 3 Britse Kortharen een blauwe, een witte en een tri-color. De oudste poes waar ik geen nestje mee wou heb ik bij eerste krolsheid laten helpen. De kater is vorige week op 6 maanden gecastreerd en ik het nog 1 poes waar wel mee gefokt gaat worden (afspraak met de fokker). Dit zijn stamboom katten.

Waarom zou je het risico nemen dat je kater of poes buitenglipt en met een volle buik terug komt of de kater de poes van de buren gaan lastig vallen? Er zijn zoveel zwerfkatten en ongewenste nestjes....

Bij de honden laten we toch ook niet zomaar onze teef dekken of onze reu door de draad de buur dekken?

castratie kost 70 euro.

Ik denk dat iedereen hier dezelfde mening heeft, niet?  :weetniet:

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #38 Gepost op: maart 22, 2013, 08:04:52 »
'k kom hier ook nog eens binnenvallen, begin maart hebben we onze kater Smirnoff moeten laten inslapen :cry:, we hebben nu nog 1 sociale kat Tonic en 2 angstige katjes, ons Mazout (dikke troela die je nooit kan pakken) en Yamazaki (die kan je bij het neerzetten van het natvoer wel even aanraken maar da's al).  We zijn op een 8-tal maanden 3 van onze katten kwijt, allemaal heel sociale knuffelkatten, Ginn is met de noordezon verdwenen, Calvados is door een auto gegrepen en Smirnoff hebben we moeten laten inslapen ... 'K wou vorig jaar een heel leuk sociaal kitten adopteren van bij onze DA maar 't ventje zag dat toen niet zitten,  nu is de situatie helemaal anders en m'n ventje zegt te wachten op de kittentijd en dan eentje bij onze DA te gaan halen (ze zet zich enorm in voor katten, heeft speciaal een grote ren gezet om de kittens meer bewegingsruimte te kunnen geven enz) maar 'k zou het echt jammer vinden moest dat kitten niet echt sociaal worden  :shifty: of mag je daar bij een ubersociaal kitten vanuit gaan dat die sociaal blijven? Of zouden jullie eerder richting volwassen kat denken (de 4 sociale katten waren allemaal volwassen toen 'k ze ging halen, de angstige katten zijn allemaal als kitten toegekomen, heb wel nog een paar kittens gehad die wel sociaal waren maar die werden dan meegenomen omdat ze gewoon in 't midden van 't straat lagen tijdens een wandeltocht die voor de deur langskwam   :muur:)
Wat zouden jullie aanraden?
:silenced:
Ik denk dat een sociale kitten wel sociaal blijft of ze moet toch ergens een trauma opgelopen hebben  :wink:
Anderzijds denk ik ook dat een minder sociale kitten ook nooit een echte knuffelkat zal worden. Dat heb ik met mijn Blanco voor, zij komt van een boerderij en ik weet eigenlijk niks van haar eerste weken maar ze is altijd heel schichtig geweest. Nu is ze 13, ze is heel aanhankelijk tegenover mij, wil niks liever dan op mijn schoot zitten, oppakken verdraagt ze maar ik moet haar niet te lang vast houden, soms komt ze zelfs naar vreemden om aandacht te vragen maar haar aanraken is op eigen risico en soms schrikt ze nog steeds enorm van de meest banale dingen. Ze heeft in haar leven een enorme vooruitgang gemaakt maar er blijft een hoek af.
We hebben ooit eens een dochter van haar gehouden (daarna beide katten wel gesteriliseerd), die is geboren in de living, werd door iedereen geknuffeld en dat is ook een zelfzekere sociale knuffelkat geworden, daar kon je echt alles mee doen. Jammer genoeg heeft ze 1 keer te veel op straat gelopen :(
Mijn ervaring is ook dat katers rustiger en daardoor 'aaibaarder' zijn dan katinnen.

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #39 Gepost op: maart 22, 2013, 08:14:10 »
Ik ben daar niet mee akkoord dat een sociaal kitten uitgroeit tot een sociale kat, katten hebben hun karakter en kittens zijn meestal aanhankelijker en liever maar kunnen uitgroeien tot een volwassen poes die niet graag komt knuffelen of geaaid is.

Je kan daar an sich niet veel aan veranderen, zelfs al heb je ze als kitten.

Ik heb twee katjes die ik met de papfles heb opgevoed, hun mama was een wilde kat. Ze hebben maar drie weken hun mama gehad en dan heb ik ze verder opgevoed. En ze zijn totaal niet sociaal, de kater haat aanrakingen, hij heeft echt niet graag mensen. Het katinnetje is enkel aanhankelijk bij mij en dan nog enkel als zij het wil.

Bij m'n ouders hebben we ook zo'n katje, is van kitten bij ons geweest samen met haar zus, en haar zus is een 'normale' kat, zij is heel bang en wil enkel bij m'n vader knuffelen, en da's dan ook op een heel zeldzame keer. Verder kunnen wij haar niet aanraken.

Een aanhankelijk kitten wil dus niet zeggen dat het uitgroeit tot een sociale kat (als het al geen sociaal kitten is om mee te beginnen dan moet je er helemaal niks van verwachten) zelfs al voedt je het op met knuffels en aaitjes. 

I'm Sorry I'm Just Your Equal

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal