collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86545 keer)

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #160 Gepost op: april 19, 2013, 22:53:04 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
@ Pingo: Mooie katten!

Offline Pingo

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #161 Gepost op: april 20, 2013, 09:35:34 »
Dank je!
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline merel

• warme hondenvriend
  • *
  • 198 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: april 21, 2013, 21:05:55 »
Mensen verderop in de straat zijn ergens anders gaan wonen en lieten hun zwart/wit kater achter. (Vreselijk)
Nu komt dat beestje geregeld zijn buikje vullen bij ons. Ik zou hem graag houden, maar een 13de poes is er écht teveel aan.
Ik heb al verschillende opvang-organisaties gecontacteerd, nergens plaats of welkom.
Weten jullie iemand die die lieve kater een 2de kans kan geven? Ik ben een beetje einde raad..... :cry:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #163 Gepost op: april 21, 2013, 21:19:08 »
Merel: zo erg  :cry: Misschien kan je hem hier op 't forum bij de herplaatsertjes zetten, je weet nooit dat er iemand interesse heeft  :weetniet:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: april 22, 2013, 13:12:33 »
Mensen verderop in de straat zijn ergens anders gaan wonen en lieten hun zwart/wit kater achter. (Vreselijk)
Nu komt dat beestje geregeld zijn buikje vullen bij ons. Ik zou hem graag houden, maar een 13de poes is er écht teveel aan.
Ik heb al verschillende opvang-organisaties gecontacteerd, nergens plaats of welkom.
Weten jullie iemand die die lieve kater een 2de kans kan geven? Ik ben een beetje einde raad..... :cry:
:cry: 
Hopelijk vind je een goede thuis voor hem.  :huggg: :huggg:
Ik mag er maar eentje houden, dus ja...  :?
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #165 Gepost op: april 24, 2013, 09:38:30 »
Oh nee :( hoe kunnen mensen dat nu doen??

Merel, heb je ondertussen al opvang gevonden?

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: april 24, 2013, 09:44:42 »
Dat probleem hadden wij dus ook. Ik doe dus alle moeite van de wereld om een thuis te vinden voor de katten van mijn vader. En de kat van de buren die al eerder overleden zijn, die loopt daar dus verloren rond. We krijgen ze jammer genoeg niet gepakt, mijn zus zet wel eten voor de kat zodat ze niet verhongerd. Als ik 1 van die zonen zie, ga ik toch eens zeggen dat het er niet op trekt, want als het huis verkocht is komen wij daar niet meer en dan is het beestje helemaal aan zijn lot overgelaten.

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: april 24, 2013, 12:02:02 »
Hier met Ibele naar 2x naar de DA moeten gaan. Ze rook een beetje uit haar mond en bij het nazien van haar gebit zag ik een rood randje rond de tanden, dus zijn we voor de zekerheid maar naar de DA gegaan. Hopelijk door het wisselen vd tanden en dat ze niet de chronische vorm van tandvleesontsteking te pakken zal hebben zoals gekend bij het ras. Nu had ze reeds een dag of 4 echt platte diarree, er zit geen beetje structuur meer in, dus terug naar de DA. Ze had een klein beetje koorts, daarvoor heeft ze een prikje gekregen en nu moet ze medicatie nemen tegen die diarree.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: april 24, 2013, 12:08:11 »
melissa veel beterschap voor Ibelle :thumbs:

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: april 24, 2013, 12:41:31 »
Hier met Ibele naar 2x naar de DA moeten gaan. Ze rook een beetje uit haar mond en bij het nazien van haar gebit zag ik een rood randje rond de tanden, dus zijn we voor de zekerheid maar naar de DA gegaan. Hopelijk door het wisselen vd tanden en dat ze niet de chronische vorm van tandvleesontsteking te pakken zal hebben zoals gekend bij het ras. Nu had ze reeds een dag of 4 echt platte diarree, er zit geen beetje structuur meer in, dus terug naar de DA. Ze had een klein beetje koorts, daarvoor heeft ze een prikje gekregen en nu moet ze medicatie nemen tegen die diarree.
Hopelijk idd geen chronische ontsteking!
Veel beterschap voor haar.  :huggg:
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: mei 04, 2013, 22:11:53 »
Het gaat niet goed tussen Jeanne en Jos  :cry:
Jeanne is hier nu toch al een 4-tal maand en nog steed wordt ze niet aanvaard door Jos.
Hij kan haar echt niet hebben  :cry: Het is toch wel dagelijks ruzie en Jeanne, de duts, krimpt al ineen als ze hem ziet komen, ofwel gaat ze vluchten.
Ze hebben voor het moment binnenshuis niet zoveel plaats omdat we aan het verbouwen zijn, dus we hopen dat het gaat beteren als we verhuizen maar dan nog, ook in de tuin vechten ze soms en daar hebben ze massa's plaats.
Het is steeds Jos die Jeanne aanvalt, Jeanne doet echt niks verkeerd maar hij moet van haar niet weten.
En nochtans, in het asiel zat hij emt zeker 10 andere katten op 10 m˛ en daar ging dat wel :weetniet:

Vind het zo jammer voor Jeanneke  :cry: Ze blijft gelukkig naar huis komen maar of dat zo zal blijven :weetniet:

Ook de honden moeten haar niet echt. Binnen laten ze haar gewoon gerust en als ik er bij ben ook maar als ze durft passeren en ik heb het niet op tijd in de kiem gesmoord, dan zitten ze haar achterna, dat doen ze met Jos nooit :weetniet:

Iemand tips?

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: mei 04, 2013, 23:54:22 »
Jeanne is hier nu toch al een 4-tal maand en nog steed wordt ze niet aanvaard door Jos.
Hij kan haar echt niet hebben  :cry: Het is toch wel dagelijks ruzie en Jeanne, de duts, krimpt al ineen als ze hem ziet komen, ofwel gaat ze vluchten.
Ze hebben voor het moment binnenshuis niet zoveel plaats omdat we aan het verbouwen zijn, dus we hopen dat het gaat beteren als we verhuizen maar dan nog, ook in de tuin vechten ze soms en daar hebben ze massa's plaats.
Het is steeds Jos die Jeanne aanvalt, Jeanne doet echt niks verkeerd maar hij moet van haar niet weten.
En nochtans, in het asiel zat hij emt zeker 10 andere katten op 10 m˛ en daar ging dat wel :weetniet:

Vind het zo jammer voor Jeanneke  :cry: Ze blijft gelukkig naar huis komen maar of dat zo zal blijven :weetniet:

Ook de honden moeten haar niet echt. Binnen laten ze haar gewoon gerust en als ik er bij ben ook maar als ze durft passeren en ik heb het niet op tijd in de kiem gesmoord, dan zitten ze haar achterna, dat doen ze met Jos nooit :weetniet:

Iemand tips?
Echt veel tips heb ik jammer genoeg niet, maar ik heb dat hier ook een klein beetje met Moesty, al is het niet zo erg dat de honden haar ook achterna zitten. Wat ik zie bij Moesty is dat ze dat zelf een beetje "uitlokt" met haar gedrag. Ze zien dat ze niet zeker is, dat ze wil gaan lopen en daar profiteren ze van en dan begint ze uiteraard te lopen en zitten ze haar achterna. Heel soms doet ze zelf ook eens een move richting 1 vd andere katten, dus 100% onzeker en bang zal zij dan wel niet zijn.

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #172 Gepost op: mei 05, 2013, 10:50:28 »

Iemand tips?
Ik zou zeker een plaatsje voorzien waar alleen zij kan/mag komen. En hopen dat het idd betert na de verhuis.  :huggg:

Heeft er hier iemand tips over hoe ik mijn kat kan laten verdikken? Blanco is nooit zwaar geweest, ook niet na haar sterilisatie maar de laatste tijd voel ik soms haar ruggegraat als ik haar aai  :? Ik vermoed dat het komt door de stress sinds Fala in huis mag. Nogtans heeft ze de hele bovenverdieping voor haar alleen en vind ik dat ze er al veel beter mee omgaat dan in het begin. Vroeger liep ze al weg als ze Fala nog maar zag, nu kunnen ze tot op 2m van elkaar liggen slapen. Als er beweging is probeert Fala wel soms nog achter Blanco te lopen.
Ik heb al een extra eetplaats voorzien en ze eet op beide plaatsen. Ik kan geen ander voer geven want ze moet een streng nierdieet volgen en ze mag niks anders eten.

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #173 Gepost op: mei 05, 2013, 10:53:27 »
En nog een vraagje, Blanco wil nooit dat Fala te dicht komt maar ze ligt wel graag op Fala haar matje, die toch moet doordringt zijn van hondengeur. Ze heeft haar eigen kussen maar als Fala niet in huis is ligt ze dus graag op dat matje. Weet er daar iemand een verklaring voor?

Offline Loetje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #174 Gepost op: mei 05, 2013, 15:21:41 »

Ik heb al een extra eetplaats voorzien en ze eet op beide plaatsen. Ik kan geen ander voer geven want ze moet een streng nierdieet volgen en ze mag niks anders eten.
Nierdieetkatten zijn vaak mager. Komt ook omdat nierdieet in feite proteine-arm is. Als ze goed eet en drinkt zou ik mij geen zorgen maken.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #175 Gepost op: mei 05, 2013, 18:31:49 »
@runa, ik zou eens een bloedonderzoek laten doen als ze zo vermagerd is. het kan zijn dat de nieren nog verder achteruit zijn gegaan en je ook medicatie moet beginnen bijgeven. maar dan weet je zeker dat er niets anders aan de hand is.

@mehado, ik leef met je mee... het is niet simpel om dit aan te zien, dat weet ik. Hier ook dus een nieuwe kat erbij en ik heb echt enorm gestressd. gelukkig gaat het eigenlijk vrij goed.
Asielen zijn vaak een kunstmatige omgeving en katten zijn soms veel passiever dan normaal. daardoor kan het zijn dat een kat die in een groep zit en niet vecht met andere katten, toch niet dol is op andere katten. je gaat dit wel kunnen zien aan kleinere signalen zoals steeds met de rug gekeerd naar de andere katten liggen of zich verstoppen, doen alsof ze slapen. dat wordt vaak niet herkend als een stress signaal, maar katten doen alsof ze slapen als ze onder stress zitten.
Maar hebben de katten een echt conflict, of wordt er gewoon een spel gespeeld? als er bv bloed en haren in de ronde vliegen, dan heb je een groter probleem dan als er eentje nogal fel entousiast speelt en de ander daar niet altijd mee is opgezet.

Nu wat ik zou doen (maar ik ken je situatie natuurlijk niet helemaal), ik zou de katten een tweetal weken apart zetten. Zodat ze allebei tot rust kunnen komen. Daarna zal ik naast hun eetbakje een doekje leggen waar de geur van de andere kat in zit. Ook als ze een snoepje of traktaak krijgen, dan komt dat met dat doekje met die geur van de andere kat in. De mandjes worden al eens uitgewisseld en reageren ze goed dan worden de geuren meer en meer verspreid (op tafel poten,...). en dan gaat de deur eens op een kier terwijl ze een lekernij krijgen of de ene kat is afgeleid met een spelletje. maar er wordt niks geforceerd, de katten bepalen zelf hoe kort ze naar de andere kat willen gaan en of ze er naartoe willen. op die manier vermijd ik grote stress pieken. hoe moelijker het is, hoe trager de stappen gaan en meer routine erin komt (zoals zelfs op een bepaald uur de deur op een kier zetten). Als de katten mekaar tolereren, dan ben je al heel ver. of ze vriendjes worden, dat ligt ook enorm aan hun karakter.
tolereren ze mekaar enkel dan heeft dit wel gevolgen. katten kunnen het huis dan onderverdelen en dan moet je goed gaan kijken waar welke kat veel zit. elke kat moet immers toegang hebben tot eten, drinken en een kattebak in zijn core gebied. de regel voor kattenbakken is bv elke kat +1 extra. maar dan moet er wel een bak in elk leefgebied staan want anders blijft de stress en de blijven er conflicten. Daarnaast moeten de katten veilige verstopplekjes hebben en moeten er vluchtwegen zijn.

men moet beseffen dat katten geen verzoeningsgedragin gen ontwikkeld hebben om het weer goed te maken na een conflict. katten zijn sociale dieren, maar solitaire jagers. dat wil zeggen dat ze in sociale groepen leven omdat ze dat willen en niet omdat ze dat  nodig hebben voor hun overleving. bij conflicten verlaat men dan gewoon de groep. je kan dan ook nooit een konflikt laten uitvechten omdat de verliezer dan ofwel verdwijnt ofwel enkel nog onder angst door het huis zal sluipen. Uiteindelijk zijn konflikten tussen katten dikwijls goed op te lossen mits men daar een goede KGT bij haalt en onder begeleiding de katten opnieuw laat wennen aan mekaar. Ik ken een paar zeer zware gevallen die toch opgelost zijn geraakt. Maar men moet gewoon weten wat men moet doen.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: mei 05, 2013, 18:32:30 »

en hoe gaat het nu met haar?

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #177 Gepost op: mei 05, 2013, 18:49:25 »
@runa, ik zou eens een bloedonderzoek laten doen als ze zo vermagerd is. het kan zijn dat de nieren nog verder achteruit zijn gegaan en je ook medicatie moet beginnen bijgeven. maar dan weet je zeker dat er niets anders aan de hand is.
Ik heb niet zo lang geleden nog een bloedonderzoek laten doen en alles was ok. Ze was altijd al slank en het is niet zo dat haar ruggegraat er uit steekt, ik voel die gewoon lichtjes als ik haar streel. Ze zal misschien maar een paar honderd gram vermagerd zijn maar ik zou toch liever hebben dat ze wat voller staat.
Ook qua gedrag is er niks veranderd, met het goeie weer wordt ze zelfs actiever.
De extra eetbak staat er nog maar een week dus ik weet nog niet of dat helpt.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: mei 05, 2013, 19:55:46 »
Ik heb niet zo lang geleden nog een bloedonderzoek laten doen en alles was ok. Ze was altijd al slank en het is niet zo dat haar ruggegraat er uit steekt, ik voel die gewoon lichtjes als ik haar streel. Ze zal misschien maar een paar honderd gram vermagerd zijn maar ik zou toch liever hebben dat ze wat voller staat.
Ook qua gedrag is er niks veranderd, met het goeie weer wordt ze zelfs actiever.
De extra eetbak staat er nog maar een week dus ik weet nog niet of dat helpt.

ik zou het dan ook een beetje bekijken. als ze blijft afvallen zou ik toch nog eens naar de DA gaan, maar als ze goed fit blijft, het gedrag niet echt verandert en ze eet goed, dan zou ik me ook niet ongerust maken.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #179 Gepost op: mei 05, 2013, 20:30:28 »
Toutroux, de kat van mijn zus, mag hier ook effe in de spotlight ;-)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal