collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

“Zooplus”

Gereserveerd voor een partner die aanvullende diervoeders, verzorgingsproducten en medicijnen voor huisdieren verkoopt.

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 88248 keer)

Offline Pingo

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1689 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
Re: Kattentopic
« Reactie #140 Gepost op: april 06, 2013, 11:38:36 »
Dank je, ze is al oud hoor, wss al 12j ofzo, heb haar twee jaar geleden uit het asiel gehaald, ze was gevonden op straat, heel ziek.

Het is echt de liefste van de vier, het enige wat soms ambetant is aan haar is die vacht, die klit echt heel vlug samen ondanks regelmatig borstelen

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #141 Gepost op: april 08, 2013, 16:08:05 »
Heel mooie poes Pingo :loved:

Onze Bobby Pluis is een charelke! Gisteren met de overbuurvrouw die 8 katten heeft gepraat. Blijkbaar zit onzen Bobby bijna hele dagen bij haar in de tuin, met haar katten te spelen :lol: Ik ben blij voor 't ventje dat hij zich zo goed amuseert én dat maakt de kans dat hij richting steenweg trekt al wat kleiner.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: april 08, 2013, 21:00:25 »
Wat fijn dat je kat vriendjes heeft  :thumbs:

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: april 08, 2013, 22:57:46 »
Vandaag bij mensen geweest die een maine coon hadden.
Vriendlief verliefd....
Zal maar es gaan opzoeken want ik ken er niets van
Hier een Maine Coon van bijna 6 maand  :yes:

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #144 Gepost op: april 09, 2013, 08:09:20 »
Als er iemand interesse heeft in een kitten, bij mijn collega haar schoonzus zijn er deze zondag 3 kittens geboren. 2 zwart met wit en 1 grijs met wit. Ze denken dat het drie katers zijn. Ik heb gevraagd achter een foto zodat ik deze ook hier kan plaatsen

Offline Pascale

• hondenvriend pro
  • *
  • 437 HV-Punten
  • weeral oranje ...
« Reactie #145 Gepost op: april 13, 2013, 20:48:58 »
hey, ik kom hier even binnenvallen met een vraag..
wij hebben twee katten (broer en zus) van 16 jaar oud. Buiten wat beginnende afwijkende nierwaarden hebben ze geen gezondheidsprobleme n.
Nu gaan wij binnen x aantal tijd verhuizen (ze mogen mee hoor, niet ongerust worden  :wink:), maar nu zou ik eigenlijk in ons nieuwe huis liever dichte kattenbakken zetten (ze hebben tot nu toe altijd open kattenbakken gehad). Zou dat nog lukken om die omschakeling te maken? en hoe zou ik dat dan het beste aanpakken?

Offline Loetje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: april 13, 2013, 20:53:41 »
Ik zou eens proberen hé. Sommige katten maken daar niets van om in zo'n gesloten bak te gaan. Er zijn er ook die niet willen. Wel het luikje er af doen, ze willen toch wel graag een opening.
Voor de mijne heb ik er gewoon een gezet en ze gingen er op. Maakt hen niks uit.

Offline Pascale

• hondenvriend pro
  • *
  • 437 HV-Punten
  • weeral oranje ...
« Reactie #147 Gepost op: april 13, 2013, 20:57:07 »
mss best al voor de verhuis eens proberen bedenk ik me dan net? zodat dat niet nog iets extra wordt waar ze dan moeten aan wennen..

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: april 13, 2013, 21:28:02 »
Ik zou eens proberen hé. Sommige katten maken daar niets van om in zo'n gesloten bak te gaan. Er zijn er ook die niet willen. Wel het luikje er af doen, ze willen toch wel graag een opening.
Voor de mijne heb ik er gewoon een gezet en ze gingen er op. Maakt hen niks uit.

ja, idd. dat luikje eraf en ik neem ook altijd de filter eruit. Dat ding helpt toch niks en vaak blijft de geur dan in de bak hangen waardoor de kat er niet meer op wil.

best verhuis je hun vlak voor de verhuis naar 1 kamer met hun spullen. Dan verhuis je hun en hun spullen naar een kamer in het nieuwe huis. ondertussen kan je dan de rest uitpakken. Feliway helpt ook.
knap zeg, 16 jaar. Voor de nieren helpt het om veel kommetjes water neer te zetten op verschillende plaatsen.

Offline Pascale

• hondenvriend pro
  • *
  • 437 HV-Punten
  • weeral oranje ...
« Reactie #149 Gepost op: april 13, 2013, 21:46:02 »
om hun in het nieuwe huis even in één kamer te zetten tot alles in orde is, had ik ook gedacht, maar niet om dat eerst hier ook al te doen.. merci voor de tip!
Feliway ga ik sowieso ook gebruiken.

ja, ben blij dat ze het nog zo goed doen op hun 16e! volgende maand terug bloedcontrole, da's altijd spannend. En nu nog meer, want ik ben sinds een paar maanden overgeschakeld naar kvv (wel alleen voor de kattin - Cher. Sonny wil het tot nu toe nog niet - ik geef hem nu ook vlootjes, en meng heel stilletjesaan met kvv)
Ik ben benieuwd of het invloed heeft op haar resultaten, alleszins vind ik dat ze er qua vacht beter uitziet, en ze voelt zich ook heel goed ermee.

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: april 14, 2013, 13:43:34 »
Sonny en Cher, leuk bedacht! :thumbs:

Offline Pascale

• hondenvriend pro
  • *
  • 437 HV-Punten
  • weeral oranje ...
« Reactie #151 Gepost op: april 14, 2013, 16:38:48 »
ja, leuk hè :)
oorspronkelijk werden ze Di en Dodi genoemde door diegenen die hen gevonden had (in een kartonnen doos, langs de kant van de weg). Was in '97, toen het net gebeurd was met prinses Diana. Maar dat vonden we toch niet zo geweldig.

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: april 14, 2013, 19:43:01 »
ja, leuk hè :)
oorspronkelijk werden ze Di en Dodi genoemde door diegenen die hen gevonden had (in een kartonnen doos, langs de kant van de weg). Was in '97, toen het net gebeurd was met prinses Diana. Maar dat vonden we toch niet zo geweldig.
Jullie hebben beter gekozen.  :yes:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: april 17, 2013, 16:47:00 »
Ik heb 2 'Cat it' kattenbakken staan. Vind ik heel handig omdat je die gewoon open kan klappen als je ze uit wil scheppen. Of je kan ze zo open zetten als je een kat hebt die je wil laten wennen aan een gesloten bak. Dan is die niet volledig toe. Voorbeeld:

http://www.twenga.nl/catit-kattenbak.html

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: april 17, 2013, 18:09:31 »
Hoe katten zelf hun plannen maken....

Ik ging even een kat halen, die een dag bij houden en naar de DA brengen, vanwaar ze rechtstreeks naar een opvanggezin zou gaan.

Dat was het plan, 1 dag later zou ik dan beslissen om opvanggezin te zijn voor die kat, want ze was het DA, hier toch al gewend....

5 dagen later heb ik er een kat bij. Opvanggezin zijn is precies niks voor mij.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: april 17, 2013, 18:16:25 »
Dat heb ik met honden. Heel dankbaar 'werk' om te doen, maar oh zo moeilijk! Gelukkig zijn de mandjes vol en heb ik voorlopig geen ruimte meer om een hondje of kat op te vangen  :vuistje:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: april 18, 2013, 10:12:53 »

Ik ging even een kat halen, die een dag bij houden en naar de DA brengen, vanwaar ze rechtstreeks naar een opvanggezin zou gaan.

Dat was het plan, 1 dag later zou ik dan beslissen om opvanggezin te zijn voor die kat, want ze was het DA, hier toch al gewend....

Wel heel tof  :thumbs: En geweldig nieuws voor die kat  :dance: Naam en foto?  :fuu: :mrgreen:

Hier ben ik toch zo verliefd op Bobby Pluis. :loved: Hij luistert gelijk een hond naar zijn naam wat erg handig is, zeker wanneer meneerke onder mijn auto gaat zitten. Alleen denkt meneertje dat hij ook mee mag wanneer ik met de hond ga wandelen.  :doh: Dan ben ik op de wandel met Django en 2 meter achter mij loopt Bobby mee!  :lol:
Hij heeft zich blijkbaar ook ontfermd over de 1 vd 8 katten van de overbuur, nl. diegene die volgens de buurvrouw ADHD heeft, zitten die 2 dus de hele tijd een soort van tikkertje te spelen en maar heen en weer crossen  :zot:

(na deze foto is hij trouwens van het muurtje gevallen, de lomperik  :vuistje:)

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: april 18, 2013, 12:57:59 »
Oh, een kat die mee gaat wandelen, leuk!

:vuistje:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #158 Gepost op: april 18, 2013, 17:32:40 »
Just een foto genomen van m'n twee flessenkittens van afgelopen zomer;

Bacchus

En Doro, de liefste van de twee, ik dacht iig niet dat ze het ging halen toen ik ze meegebracht had naar huis, maar nu is't een vetzakske hoor  :vuistje:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #159 Gepost op: april 18, 2013, 18:02:50 »
Pingo wat zijn ze mooi !

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal