collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86667 keer)

Online Ien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 845 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #120 Gepost op: april 04, 2013, 18:00:16 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Onze jongste met ons sociaal geval Tonic  :mrgreen:

http://www.facebook.com/photo.php?v=10200886708720157&l=1360733268298808777

Mooie Tonic, en leuk hoe die 2 met elkaar bezig zijn.  :mrgreen: Ons Sookie is ook zo'n fleem, wringt zicht echt bij je op. Maar ze heeft het niet zo op kindjes, dan gaat ze lopen en stresseten. Ze laat zich wel goed aaien als ik haar even vast houd.  :vuistje:

Weet er iemand waar de fascinatie van sommige katten voor bleekwater vandaan komt??

Mss de geur ofzo?

Ik merk dat als ik met bleekwater kuis de katten verliefd worden op de grond! ze kunnen maar niet laten van zich erin rond te draaien, 't is soms alsof ze krols worden (katers ook )  :zot: :lol:

Denk dat ze dan het geurtje willen overdekken met eigen geur? Of markeren, terug eigen maken?
Hier gebeurt dat als het ventje onder de douche stond met Axe. Jeps, dat spul werkt echt, op katinnen dan toch.  :vuistje: Dan krijgt em zelfs liefdesbeetjes.  :mrgreen:

Edit: katten vinden javel blijkbaar idd aangenaam, en het nodigt uit om op te plassen. Toch maar opletten dan?  :vuistje:
« Laatst bewerkt op: april 04, 2013, 18:01:51 door Ien »

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #121 Gepost op: april 04, 2013, 18:13:37 »
Mooie Tonic, en leuk hoe die 2 met elkaar bezig zijn.  :mrgreen: Ons Sookie is ook zo'n fleem, wringt zicht echt bij je op. Maar ze heeft het niet zo op kindjes, dan gaat ze lopen en stresseten. Ze laat zich wel goed aaien als ik haar even vast houd.  :vuistje:

Denk dat ze dan het geurtje willen overdekken met eigen geur? Of markeren, terug eigen maken?
Hier gebeurt dat als het ventje onder de douche stond met Axe. Jeps, dat spul werkt echt, op katinnen dan toch.  :vuistje: Dan krijgt em zelfs liefdesbeetjes.  :mrgreen:

Edit: katten vinden javel blijkbaar idd aangenaam, en het nodigt uit om op te plassen. Toch maar opletten dan?  :vuistje:

Ja ik weet dat je niets mag kuisen met bleekwater als ze er al op geplast hebben, dat dat idd uitnodigt
maar mijn wc kuis ik met bleekwater en dan is die plots de liefde van hun leven  :zot: (en gelukkig, daar wordt wl in geplast  :lol:)
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: april 04, 2013, 18:15:49 »
Hier had ik ook eens iets voor. Ik had de douche uit gekuist, en een beetje javel gebruikt. Sushi vond de cabine ineens erg interessant. En maar moeite doen om er in te geraken  :lol:

Als ik de vloer met Javel durf kuisen dan heb ik rollebollende katten. Ook wel grappig om te zien!

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: april 04, 2013, 20:17:00 »
Ik heb gisteren even gevloekt. Ons oudste kat is altijd al een stresskat geweest en nu heeft ze ook nog eens struvietkristallen waarvoor ze speciaal eten moet krijgen. Ondanks alle behandelingen blijft ze toch af en toe naast de bak plassen (lees op het hondenkussen, dweil, ...)

Nu hebben we sinds eind oktober een jong kattinnetje bij. Zij was in haar opvanggezin perfect zindelijk. In het begin heeft ze wel eens op een hondendeken geplast maar daarna deed ze het altijd heel mooi op haar bak. De laatste weken daarentegen plast ze in de zetels. Wij leggen nu overal kattenmandjes en kussens in zodat ze het niet meer zou doen. Dit ging goed tot gisteren. Gisteren is ze onder het kattenmandje gekropen en heeft ze zo in de zetel geplast. Mijn neef en nicht waren wel bij ons dus dit kan wel stress veroorzaakt hebben. Mijn nichtje kruipt nog maar en de katten zijn er een beetje bang van. Is er iets waar ik Junne mee kan ondersteunen zodat ze minder stress heeft bij het bezoek van de kinderen?

Best voor de struviet is ook stimuleren om te drinken door op verschillende plaatsen drinken te zetten. Telkens als ze een kommetje passeert en ze likt een beetje, dat kan echt het verschil maken. Ook meer nat voer geven helpt.

Plassen: eerst moet je de geur wegnemen. Dus kuisen met bv wat schoonmaakmiddel, drogen, als het droog is gebruik je ofwel alcohol ofwel urine off om ook de geur voor de katten weg te nemen. Zolang ze urine ruiken is dat voor hun een teken dat ze daar mogen plassen.

Als het door angst was, zorg je best dat de kat schuilplekjes heeft of weg kan. Anders ze even apart zetten.

Onzindelijk is meestal al op lossen als volgt:
Grootste tip: naar DA. Meestal is het een medische reden als de kat plots onzindelijk wordt.

Daarna:
Zorg dat het eten en drinken niet in de buurt van de bak staan
Zorg voor een zo groot mogelijk bak. Wij gaan ook niet graag op een krappe wc
Zorg dat de bak proper is
Sommige katten hebben liefst een gesloten bak, andere een open
Hoe fijner de vulling, hoe liever de kat dat heeft
Geen geuren. Vulling met babypoedergeur heeft al onzindelijkheid gegeven
De bak moet op een rustige plaats staan en makkelijk toegankelijk zijn. Teveel passage of een wasmachine die lawaai maakt kan genoeg zijn om de kat een ander plekje te laten zoeken.
De regel is aantal bakken = aantal katten + 1. Dus met 1 kat 2bakken. De bakken 'moeten in aparte kamers staan. De reden is dat een kat via enkel haar blik kan verhinderen dat een andere kat naar de bak gaat.

Veel succes
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: april 04, 2013, 20:18:48 »
Een drinkfontein kan ook helpen. Onze katten drinken het liefst 'stromend' water. Snoopy neemt dat letterlijk, die durft af en toe vragen om de kraan een stukje open te zetten als hij op het aanrecht of in de lavabo zit.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: april 04, 2013, 20:20:13 »
Dat weet ik ook niet. Katten kunnen daar echt wel op reageren. En navel in de kattenbak wordt ook gebruikt om de kat aan te moedigen in de bak te plassen. Het heeft te maken met chloor . Daardoor knagen ze soms ook aan kabels als het een plastic verbinding met chloor is.

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: april 04, 2013, 20:41:27 »
Vandaag bij mensen geweest die een maine coon hadden.
Vriendlief verliefd....
Zal maar es gaan opzoeken want ik ken er niets van

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: april 04, 2013, 22:27:54 »
De MC is n van mijn lievelingsrassen  :wub:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: april 04, 2013, 23:48:31 »
Dat is een Amerikaans ras. Het is een natuurlijk ras, dus niet gebaseerd op een mutatie. Het waren oorspronkelijk boerderij katten die dienden voor de muizenvangst. Main coons zijn grote katten. Ze zijn op dit moment een populair ras. Voor een kitten liggen de prijzen tussen zo'n 600 en 750 euro. Maar als je geduld hebt, kan je wel een herplaatser vinden. Die zijn dan gratis tot 150 euro

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: april 05, 2013, 07:17:14 »
oooh jaaaa Maine coons zijn ook m'n favorietjes  :wub: ik heb er hier enkele die op pension komen

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #130 Gepost op: april 05, 2013, 08:26:55 »
Best voor de struviet is ook stimuleren om te drinken door op verschillende plaatsen drinken te zetten. Telkens als ze een kommetje passeert en ze likt een beetje, dat kan echt het verschil maken. Ook meer nat voer geven helpt.

Plassen: eerst moet je de geur wegnemen. Dus kuisen met bv wat schoonmaakmiddel, drogen, als het droog is gebruik je ofwel alcohol ofwel urine off om ook de geur voor de katten weg te nemen. Zolang ze urine ruiken is dat voor hun een teken dat ze daar mogen plassen.

Als het door angst was, zorg je best dat de kat schuilplekjes heeft of weg kan. Anders ze even apart zetten.

Onzindelijk is meestal al op lossen als volgt:
Grootste tip: naar DA. Meestal is het een medische reden als de kat plots onzindelijk wordt.

Daarna:
Zorg dat het eten en drinken niet in de buurt van de bak staan
Zorg voor een zo groot mogelijk bak. Wij gaan ook niet graag op een krappe wc
Zorg dat de bak proper is
Sommige katten hebben liefst een gesloten bak, andere een open
Hoe fijner de vulling, hoe liever de kat dat heeft
Geen geuren. Vulling met babypoedergeur heeft al onzindelijkheid gegeven
De bak moet op een rustige plaats staan en makkelijk toegankelijk zijn. Teveel passage of een wasmachine die lawaai maakt kan genoeg zijn om de kat een ander plekje te laten zoeken.
De regel is aantal bakken = aantal katten + 1. Dus met 1 kat 2bakken. De bakken 'moeten in aparte kamers staan. De reden is dat een kat via enkel haar blik kan verhinderen dat een andere kat naar de bak gaat.

Veel succes

de struviet kat (ons Nelle) krijgt al natte voeding en er staan verschillende drinkbakken. Ze gebruikt eigenlijk vooral de drinkbakken van de honden. Maar ondanks de aangepaste voeding blijft ze hervallen en krijgt dus regelmatig een blaasontsteking. De DA kon geen kristallen meer vinden dus de voeding werkt. Maar volgens de DA komen de blaasonstekingen ook door stress. Nelle is altijd al een stresskat geweest en krijgt al bijna 7 jaar clomicalm. Ze kan echt niet zonder. Met haar plasprobleem kan ik wel leven.

Maar onze jongste kat zie ik liever niet in de zetels plassen. Het is duidelijk dat zij het doet als er veel volk is en vooral als mijn neefje en nichtje komen. We hebben op verschillende plaatsen een kattenbak staan en ze kan altijd naar boven vluchten. Junne kiest er zelf voor om in de living te blijven maar daar kruipt ze dan weg onder de zetel of onder een kussen of zo.
Ik ga haar volgende keer dan maar terug boven wegzetten. Binnenkort kan ze buitenlopen en hopelijk betert het dan.

Zou een feliway verdamper of verstuiver eigenlijk kunnen helpen? Bij ons Nelle werkte het niet.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: april 05, 2013, 10:06:08 »
Onze jongste met ons sociaal geval Tonic  :mrgreen:

http://www.facebook.com/photo.php?v=10200886708720157&l=1360733268298808777
Dat is gewoonweg t schattig!!! :wub:

Gisterenavond wou Bobby Pluis niet naar huis komen. 't is te zeggen, ik zorg er altijd voor dat hij rond 21u binnen is en dan let ik er op dat hij niet meer naar buiten kan. Echter was hij gisteren rond 22u toch mee buiten geglipt toen ik de hond uitliet en mja, meneerke wou niet meer binnen. Ik ben nog een half uur langer opgebleven en hem af en toe staan roepen, maar hij kwam niet. Dus heeft hij de nacht buiten doorgebracht (en ik heb slecht geslapen omdat ik me zorgen maakte). Deze ochtend stond hij toch aan 't raam en kwam snel binnen, gaf een kopjes, at wat en ging direct zijn mandje in.
Ik weet dat het normaal is dat ze 's nachts buiten zitten, maar ik vind het toch nog een enge gedachte.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: april 05, 2013, 10:55:40 »
Feliway zou idd kunnen helpen. Dat zegt eigenlijk: hier is alles veilig.

Feliway helpt niet tegen blaasproblemen. Dat is onderzocht omdat het idd zo is dat veel blaasproblemen door stress komen. Maar enkel feliway helpt daar niet tegen. Dat deed ze niet vlugger weggaan of minder voorkomen. Maar fic is idd gelinkt aan stress. Daarom niet noodzakelijk stress door de omgeving, maar bv ook constante pijn.

Ik zou toch eens overwegen om een kattenexpert erbij te halen. En omdat de problemen zo zwaar zijn (7jaar op clomicalm) zou ik direct de meest ervaren kattenexpert van de Benelux erbij halen: marcellina stolting. Tweede optie is felinova. De reden waarom ik deze 2aanraadt is dat marcellina enorm veel ervaring heeft en zij is meestal diegene waar men bij belandt als de eersten niet konden helpen. Felinova is een van de weinigen die op universitair niveau geschoold is in advies geven bij gedragsproblemen.

Marcellina is trouwens ook bij mij geweest omdat ik ook een kat heb waarvan ik dacht dat ze onder stress zat. Dat bleek ook zo te zijn, maar de stress kwam in dat geval door constante pijn. Het heeft dan nog meer dan een jaar geduurd en verschillende DA om te weten wat de oorzaak van die pijn was. Maar ze had gelijk.

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #133 Gepost op: april 05, 2013, 11:09:53 »
Dat is een Amerikaans ras. Het is een natuurlijk ras, dus niet gebaseerd op een mutatie. Het waren oorspronkelijk boerderij katten die dienden voor de muizenvangst. Main coons zijn grote katten. Ze zijn op dit moment een populair ras. Voor een kitten liggen de prijzen tussen zo'n 600 en 750 euro. Maar als je geduld hebt, kan je wel een herplaatser vinden. Die zijn dan gratis tot 150 euro
Thx. Zou sowieso voor een kitten gaan, in combi met de honden. Zou ook nog niet voor nu zijn want 1 van de oudste bullen vertrouw ik precies toch niet in combinatie met katten.
De andere 2 dan weer wel.

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: april 05, 2013, 19:58:56 »
Sorry dat ik weer pot.
Ben op een kattensite al de rassen aan het bekijken. Ik ken helemaal niets van katten, heb er ooit wel gehad maar dat waren htk katten.

Vriendlief wil een stevige kat met half lang/lang haar. Maar die karaktertrekken op de site zijn overal bijna hetzelfde dus qua ras vind ik het echt moeilijk.
Aanhankelijk maar toch ook zelfstandig( beetje als de bullen :D)

Momenteel op de lijst:
Maine coon
Noorse boskat
Siberische kat

Iemand die wat meer over de karakters kan vertellen?

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #135 Gepost op: april 05, 2013, 20:21:19 »
En de Turkse Van?  :fuu:

Wat betreft de verschillen tussen de MC en de Noor: http://www.kattensite.be/onderwerp/36951-verschil-noorse-boskat-en-main-coon/

De Sibeer is vrij rustig, tolerant, sociaal maar ook actief. De katten die ik ontmoet heb toch. Mensen die allergisch zijn aan katten, verdragen soms wel de Sibeer en vertonen dan geen reactie. Waarom dat is weet ik niet juist.

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: april 05, 2013, 20:29:09 »
En de Turkse Van?  :fuu:

Wat betreft de verschillen tussen de MC en de Noor: http://www.kattensite.be/onderwerp/36951-verschil-noorse-boskat-en-main-coon/

De Sibeer is vrij rustig, tolerant, sociaal maar ook actief. De katten die ik ontmoet heb toch. Mensen die allergisch zijn aan katten, verdragen soms wel de Sibeer en vertonen dan geen reactie. Waarom dat is weet ik niet juist.
Is die niet fijner? Ofwel een turkse angora. Bah, echt niet makkelijk

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: april 05, 2013, 21:01:08 »
Ik denk dat ik een kruising van een Siberische kat heb (heb ik uit het asiel gehaald)

Als het zo is, ik kan u zeggen, ik heb nog nooit ZO'N aanhankelijke kat gehad, echt dat beest is gewoon niet te doen  :lol:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: april 06, 2013, 09:44:23 »
Pingo die is prachtig :mooi:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: april 06, 2013, 11:37:20 »
Oh pingo, dat is precies ons nobeltje. Dat was een HTK en een absoluut schatje.
Het is echt een super mooi katje

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal