collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86668 keer)

Offline Lien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1179 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kattentopic
« Reactie #100 Gepost op: maart 31, 2013, 13:50:18 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn kat is sinds vier dagen vermist. Moesten hier mensen zijn van Ninove (aspelare) die een grijze kattin zien met zwarte strepen, die wat verloren lijkt te lopen, gelieve iets te laten weten!
Hopelijk is ze snel terug.  :huggg: :huggg:
We hebben sinds een paar maanden een 15 jarige kattin een nieuwe thuis gegeven. We hebben ze toen laten testen op alles en ze bleek op alles negatief en de nieren waren nog goed. Het enige symptoom dat ze bleef hebben was diarree maar ze at nog goed.
Nu heeft ze sinds een 10 tal dagen last van niezen en een bloedneus. We zijn ermee naar de DA geweest en we hebben medicatie meegekregen en ze heeft daar ook 2 antibiotica spuiten gekregen MAAR volgens de Da zag het er niet goed uit... Ik haalde Muis uit haar bakje en ze zei direct die kat heeft een neustumor (of beginnende). Zei sprak direct van Muis te laten inslapen en ik ben het wel eens met haar dat als ze pijn heeft ze best ingeslapen wordt. Nu zijn we een weekje verder de pilletjes zijn op en ze snuffelt (niezen) nog steeds en haar neus is een grote wonde. Iemand ervaring met een neustumor bij katten? Wanneer moet je de beslissing nemen om ze te laten inslapen? Volgens de Da had ze geen pijn maar ze was in korte tijd wel een kilo kwijt.
Aan wat merk je dat een kat pijn heeft en dat het genoeg is? Muis eet nog goed, ze spint en knuffelt nog graag ...

Hopelijk kan dit je helpen...  :huggg: :huggg:   http://forum.viva.nl/forum/list_message/8693518
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: maart 31, 2013, 14:22:12 »
Thinka wat erg meid, hopelijk krijgen jullie nog wat tijd met elkaar , sterkte :huggg:

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: maart 31, 2013, 22:19:42 »
Draagt ze een bandje? Bel anders eens naar de gemeente op te kijken of er ergens in je buurt een vang actie is geweest van zwerfkatten. Tamme worden dan vaak naar een asiel gedaan.
Bezoek het lokale asiel om de week. Bellen is niet zo effectief.
Hang flyers op of steek ze in de brievenbus. Op het platteland kan een kat wel 1km van huis gaan.
Wandel s avonds rond en lok ze (naam roepen, met eten rammelen)
Vraag buren eens in tuinhuis, garage te zien. Vaak worden zo katten per ongeluk opgesloten

Veel succes!

Bedankt. Allemaal gedaan, behalve het bellen naar de gemeente. Maar ik heb wel de wijkagent gecontacteerd, dus dat komt op hetzelfde neer, zeker? In het dierenasiel zit momenteel geen enkele kat.  Heel heel vreemd allemaal. Waar zit die toch?? :cry:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: maart 31, 2013, 22:26:26 »
't Was niet nodig zei bij omdat ze 's ochtends geopereerd was. Volgende keer laat ik me dat toch niet meer wijsmaken.  :?
ow zonde dat je DA die niet meegaf.
Mijn kattinnen hebben wel voor 5 dagen medicatie meegekregen bij castratie, daarna moesten ze ook op controle komen.
De kater had geen medicatie mee, is wel op controle moeten gaan. (moest niet, maar vermits ik toch met de kattinnen moest...)

ze waren trouwens ook nog jong, de oudste ongeveer 6 maanden (geen idee van exacte leeftijd), de 2 jongste net geen 4 maanden.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: maart 31, 2013, 22:43:05 »
Bedankt. Allemaal gedaan, behalve het bellen naar de gemeente. Maar ik heb wel de wijkagent gecontacteerd, dus dat komt op hetzelfde neer, zeker? In het dierenasiel zit momenteel geen enkele kat.  Heel heel vreemd allemaal. Waar zit die toch?? :cry:

Mss een rare tip, maar katten ruiken erg goed. Een stevig ruikende trui van je buiten ophangen heeft ook al in sommige gevallen geholpen.
Ik duim voor een goede afloop.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: april 01, 2013, 10:55:26 »
Dat ga ik zeker doen!
Bedankt!

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: april 01, 2013, 11:34:12 »
ow zonde dat je DA die niet meegaf.
Mijn kattinnen hebben wel voor 5 dagen medicatie meegekregen bij castratie, daarna moesten ze ook op controle komen.
De kater had geen medicatie mee, is wel op controle moeten gaan. (moest niet, maar vermits ik toch met de kattinnen moest...)

ze waren trouwens ook nog jong, de oudste ongeveer 6 maanden (geen idee van exacte leeftijd), de 2 jongste net geen 4 maanden.
Wat een verschil, pijnstillers voor 5 dagen en mijn dierenarts zegt dat het niet nodig is...  :cry:
Floere heeft idd veel pijn gehad, maar nu lijkt het bijna weg, of hindert het in elk geval niet meer veel.
Ze is wel nog steeds kalmer, ook qua karakter, maar dat is meer door weggeweest te zijn dan door de operatie zelf denk ik.
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: april 01, 2013, 13:17:28 »
Wat een verschil, pijnstillers voor 5 dagen en mijn dierenarts zegt dat het niet nodig is...  :cry:
Floere heeft idd veel pijn gehad, maar nu lijkt het bijna weg, of hindert het in elk geval niet meer veel.
Ze is wel nog steeds kalmer, ook qua karakter, maar dat is meer door weggeweest te zijn dan door de operatie zelf denk ik.

Best je DA daar eens over aanspreken. Ik heb het daar ook moeilijk mee dat er geen pijnmedicatie is meegegeven. Toch knap dat je erachter gevraagd hebt. Erg jammer dat de DA dat niet nodig vond.

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #108 Gepost op: april 04, 2013, 00:05:41 »

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: april 04, 2013, 00:32:15 »
@natalie, al nieuws?

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #110 Gepost op: april 04, 2013, 08:54:54 »
Ik heb gisteren even gevloekt. Ons oudste kat is altijd al een stresskat geweest en nu heeft ze ook nog eens struvietkristallen waarvoor ze speciaal eten moet krijgen. Ondanks alle behandelingen blijft ze toch af en toe naast de bak plassen (lees op het hondenkussen, dweil, ...)

Nu hebben we sinds eind oktober een jong kattinnetje bij. Zij was in haar opvanggezin perfect zindelijk. In het begin heeft ze wel eens op een hondendeken geplast maar daarna deed ze het altijd heel mooi op haar bak. De laatste weken daarentegen plast ze in de zetels. Wij leggen nu overal kattenmandjes en kussens in zodat ze het niet meer zou doen. Dit ging goed tot gisteren. Gisteren is ze onder het kattenmandje gekropen en heeft ze zo in de zetel geplast. Mijn neef en nicht waren wel bij ons dus dit kan wel stress veroorzaakt hebben. Mijn nichtje kruipt nog maar en de katten zijn er een beetje bang van. Is er iets waar ik Junne mee kan ondersteunen zodat ze minder stress heeft bij het bezoek van de kinderen?

Offline Louserz

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 264 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: april 04, 2013, 09:41:29 »
Mijn jongste katje, Naloe, is binnen bij de dierenarts. Sterilisatie. Ze gingen bellen als ze er aan gaan beginnen, want ik mocht van mijn DA blijven kijken tijdens de operatie. Ik voel me zo schuldig dat ze daar nu alleen zit, mijn klein meisje.  :oops:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: april 04, 2013, 09:58:38 »
Mijn jongste katje, Naloe, is binnen bij de dierenarts. Sterilisatie. Ze gingen bellen als ze er aan gaan beginnen, want ik mocht van mijn DA blijven kijken tijdens de operatie. Ik voel me zo schuldig dat ze daar nu alleen zit, mijn klein meisje.  :oops:

oh ken dat gevoel , is niet nodig, je meisje is in goede handen .. :huggg:

Offline Louserz

• *
  • 264 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: april 04, 2013, 13:15:24 »
oh ken dat gevoel , is niet nodig, je meisje is in goede handen .. :huggg:

Hihi, ze stelt het goed. Daarnet mocht ik kijken bij de sterilisatie van een ander kattinnetje (héél leerrijk) en zag ik mijn kleine pruts daar liggen. Ik mocht haar na de sterilisatie van de andere kat terug meenemen van mijn DA maar heb haar daar toch maar nog even gelaten uit zekerheid, wil geen risico's nemen. Deze middag bellen ze me en mag ik haar terug gaan halen.

Blijkbaar had ze wel superveel vet toen ze haar open sneden. Waar ik ferm van verschoot want Naloe is super slank en klein. Dus mijn kleine duts moet nu nog op regime gezet worden ook. Ai ai...

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: april 04, 2013, 13:26:38 »
Hihi, ze stelt het goed. Daarnet mocht ik kijken bij de sterilisatie van een ander kattinnetje (héél leerrijk) en zag ik mijn kleine pruts daar liggen. Ik mocht haar na de sterilisatie van de andere kat terug meenemen van mijn DA maar heb haar daar toch maar nog even gelaten uit zekerheid, wil geen risico's nemen. Deze middag bellen ze me en mag ik haar terug gaan halen.

Blijkbaar had ze wel superveel vet toen ze haar open sneden. Waar ik ferm van verschoot want Naloe is super slank en klein. Dus mijn kleine duts moet nu nog op regime gezet worden ook. Ai ai...
Eis aub pijnstillers, ik heb mijn kattin vorige week laten stereliseren en me laten wegsturen zonder pijnstillers met de uitleg dat dat niet nodig was. Floere heeft dus veel pijn gehad.  :silenced: In het begin was het zo niet zichtbaar omdat ze nog een beetje verdwaasd was door d verdoving, maar daarna was het echt duidelijk dat ze afzag.  :cry:

Offline Louserz

• *
  • 264 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: april 04, 2013, 13:57:48 »
Eis aub pijnstillers, ik heb mijn kattin vorige week laten stereliseren en me laten wegsturen zonder pijnstillers met de uitleg dat dat niet nodig was. Floere heeft dus veel pijn gehad.  :silenced: In het begin was het zo niet zichtbaar omdat ze nog een beetje verdwaasd was door d verdoving, maar daarna was het echt duidelijk dat ze afzag.  :cry:

Oei! :( Dat zal ik zeker vragen hoor dan. Bedankt voor de tip!

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: april 04, 2013, 14:05:51 »
Ik heb gisteren even gevloekt. Ons oudste kat is altijd al een stresskat geweest en nu heeft ze ook nog eens struvietkristallen waarvoor ze speciaal eten moet krijgen. Ondanks alle behandelingen blijft ze toch af en toe naast de bak plassen (lees op het hondenkussen, dweil, ...)

Nu hebben we sinds eind oktober een jong kattinnetje bij. Zij was in haar opvanggezin perfect zindelijk. In het begin heeft ze wel eens op een hondendeken geplast maar daarna deed ze het altijd heel mooi op haar bak. De laatste weken daarentegen plast ze in de zetels. Wij leggen nu overal kattenmandjes en kussens in zodat ze het niet meer zou doen. Dit ging goed tot gisteren. Gisteren is ze onder het kattenmandje gekropen en heeft ze zo in de zetel geplast. Mijn neef en nicht waren wel bij ons dus dit kan wel stress veroorzaakt hebben. Mijn nichtje kruipt nog maar en de katten zijn er een beetje bang van. Is er iets waar ik Junne mee kan ondersteunen zodat ze minder stress heeft bij het bezoek van de kinderen?

ik zal hier deze avond op antwoorden... wordt een lange post :)

Offline Loetje

• *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: april 04, 2013, 15:02:32 »

Hihi, van mijn Pommeke, dat in februari gesteriliseerd is , heeft de DA dat ook gezegd. Ze voelt anders ook niet moddervet aan. Ze is goed hersteld en heeft er eigenlijk niet van geweten.  Als die pijn had, dan heeft ze dat toch wreed goed verborgen, ik moest haar intomen. Ze wou al meteen wee ravotten met haar broers.
Ik heb ze niet op regime gezet hoor, ze gaat trouwens toch altijd bij de buren schooien, ze is daar ook al goed thuis. Het is een echt dul spook.

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: april 04, 2013, 15:54:05 »
Hihi, van mijn Pommeke, dat in februari gesteriliseerd is , heeft de DA dat ook gezegd. Ze voelt anders ook niet moddervet aan. Ze is goed hersteld en heeft er eigenlijk niet van geweten.  Als die pijn had, dan heeft ze dat toch wreed goed verborgen, ik moest haar intomen. Ze wou al meteen wee ravotten met haar broers.
Ik heb ze niet op regime gezet hoor, ze gaat trouwens toch altijd bij de buren schooien, ze is daar ook al goed thuis. Het is een echt dul spook.

dat buikvet is trouwens een reden waarom sommige DA liever vroegsteriliseren (op een leeftijd van 8 tot 16 weken). Dan is dat minder zoeken in het buikvet, minder doorbloeding ook van de sex organen, dus ook minder complicaties.

jaja, katte nwinden iedereen rond hun pootjes  :vuistje:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #119 Gepost op: april 04, 2013, 17:49:17 »
Weet er iemand waar de fascinatie van sommige katten voor bleekwater vandaan komt??

Mss de geur ofzo?

Ik merk dat als ik met bleekwater kuis de katten verliefd worden op de grond! ze kunnen maar niet laten van zich erin rond te draaien, 't is soms alsof ze krols worden (katers ook )  :zot: :lol:
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal