collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kattentopic  (gelezen 86549 keer)

Offline chepp

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 669 HV-Punten
Kattentopic
« Gepost op: maart 03, 2013, 17:37:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Veel beterschap voor Zelda!  :huggg: :huggg: :huggg:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
Re: Kattentopic
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2013, 18:21:32 »
wea veel beterschap voor Zelda , katten zijn sterke dieren :thumbs: :thumbs:

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2013, 21:40:18 »
@Wea: Ik weet dat ik haar had moeten laten stereliseren, en dat was ik eigenlijk van in het begin van plan.
Ik heb mij door jou en andere mensen hier in dit topic uitgebreid laten informeren en nog wat rondgelezen op andere sites, maar toen in Floere eindelijk had en ze oud genoeg was voor sterelisatie was ik te zien om naar de dierenarts te gaan.
Toen ik er maar niet raakte heb ik me laten omspraten, door de kostprijs en door mensen die blijkt achteraf helemaal niets van katten kennen. Ik ben gewoon stom geweest, ik heb het gewoon aangenomen omdat het me toen uitkwam.

Vrijdag is de krolsheid begonnen, of toen heb ik ze voor het eerst opgemerkt omdat Floere heek de dag liep je klagen en te janken en voortdurend in houding zat/kroop/wandelde. Gisteren was ze al rustiger en vandaag deed ze bijna normaal, ging ze alleen nog in houding zitten als ik bij hegt aaien over haar achterste wreef.
Ik neem aan dat Floere nie meer krols mag zijn bij sterelisatie? Maar als ze binnen 2 weken weer krols kan zijn heb ik maar een klein venster om haar te laten opereren denk ik?  :?
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2013, 08:35:07 »
Ons Lotte was krols en is toen ontsnapt en ja hoor madam had prijs. Ik heb de dag na de ontsnapping direct gebeld. De maandag erna is ze al gesterilliseerd. Ik was blij dat ik had laten doen want Lotte had dus al vruchtjes in haar baarmoeder

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2013, 09:47:42 »
@Lien, is geen ramp he. Laat ze na de krolsheid steriliseren en komt wel goed  :happywink:

Bobby wilt nu meer en meer naar buiten, zal uiteraard te maken hebben met het feit dat onze overbuur 6 kattinnen heeft en het de tijd van 't jaar is.  :roll: Nu ja, zolang Bobby van de steenweg weg blijft , is het voor mij allemaal goed.

Offline desperate houswive

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2013, 15:50:01 »
Lien, zoals Rustling Rose zegt : steriliseren na het krols zijn  :yes: De poezen van mijn moeder zijn dan ook pas gesteriliseerd. Een sterilisatie heeft zijn prijsplaatje, is ingewikkelder dan een castratie maar daarna ben je voor de rest van je leven gerust. Eens informeren of de gemeente waar je woont geen premie toekent voor het onvruchtbaar maken van katten. Sommige gemeentes doen dat.

Onze Baziel heeft een nieuwe kat gevonden om ruzie mee te maken deze morgen, rond een uur of 7. Dochter vond het niet leuk, ze had eens een vrije dag en dan kan ze nog niet uitslapen. En voor de rest is het vandaag zonnen geblazen net als onze Martha.

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: maart 04, 2013, 18:43:25 »
Vandaag kijkt Floere weer helemaal normaal.
Kan dat al over zijn? Op 3 dagen?  :denk:
Ik heb ze wel niet durven meenemen op mijn terras (aan een tuigje) uit schrik dat ze alsnog alle katers van de buurt bijeen zou roepen.  :vuistje:

When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2013, 00:37:34 »
Eventjes mijn 2 poezebeesten showen  :dance:

Hier onze rosse, Herge. Ex-kater, 14 jaar, vorige winter is hij 3 maanden zoek geweest, maar dat is gelukkig weer helemaal vergeten. Grootste hobbies: eten en slapen.

En Minimie, of ons zwart spook, in november in ons straatje gevonden, helemaal uitgemergeld (woog nog amper 1,7kg). Nu is ze helemaal bekomen en is zelfs een kieskeurige eetster geworden (alleen brokjes, van whiskas! en melk uit mijn glas. Vlees is bah, vis is bah, tenzij ze het kan pikken, dan is zelfs brood lekker)
Grootste hobbies: muizenjacht en Joska ambeteren.

Offline mama

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: maart 05, 2013, 12:49:08 »
Vandaag kijkt Floere weer helemaal normaal.
Kan dat al over zijn? Op 3 dagen?  :denk:
Ik heb ze wel niet durven meenemen op mijn terras (aan een tuigje) uit schrik dat ze alsnog alle katers van de buurt bijeen zou roepen.  :vuistje:

onze jongste aanwinst is 2 weken geleden gesteriliseerd, ze is 5 maand, ze weegt 1,9 kg,
en ik heb 137 euro betaald.
Dan heb je een idee hoeveel het je gaat kosten.
 :huggg:

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #9 Gepost op: maart 05, 2013, 13:51:38 »
Zijn er nog katten die lentekriebels krijgen? De laatste paar dagen is Blanco extra speels. Die ligt op tafel zelfs met het tafelkleed te spelen  :zot:
En gisteren is ze zelfs eens naar buiten durven gaan, dat is ook al een half jaar geleden denk ik. Na een kwartiertje is ze wel weer naar binnen gespurt  :vuistje:

Offline mama

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: maart 05, 2013, 14:34:40 »
de kat van mijn nichtje, die wij geadopteerd hebben, heeft een nieuwe slaapplaats gevonden
Boven in de schuif van de kleerkast.
Dat is een schuif met zo een uitholling bovenaan rechts om te openen, geen handvaten.

Dat ze die open krijgt, dat lijkt me geen probleem,
maar ze doet die dus terug dicht ook eh!

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: maart 05, 2013, 18:07:43 »
de kat van mijn nichtje, die wij geadopteerd hebben, heeft een nieuwe slaapplaats gevonden
Dat is een schuif met zo een uitholling bovenaan rechts om te openen, geen handvaten.

:vuistje:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: maart 05, 2013, 18:36:06 »

Knap hoor  :vuistje:

Offline mama

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: maart 07, 2013, 11:43:59 »
ik heb ook nog eens een vraagje

Mijn zus heeft een allergische reactie aan haar oog gehad, vanwege een kattenallergie.
Nu heeft de DA een pilletje aan de kat gegeven, opdat de allergie van mijn zus beter zou gaan............... ................

hebben jullie daar al van gehoord.
het was 20 euro voor dat pilletje, en dat zou een jaar werken ????????????

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: maart 07, 2013, 12:18:37 »
ik heb ook nog eens een vraagje

Mijn zus heeft een allergische reactie aan haar oog gehad, vanwege een kattenallergie.
Nu heeft de DA een pilletje aan de kat gegeven, opdat de allergie van mijn zus beter zou gaan............... ................

hebben jullie daar al van gehoord.
het was 20 euro voor dat pilletje, en dat zou een jaar werken ????????????
Dan zou dat een pil moeten zijn die de aanmaak van het allergeen bij de kat beperkt/stopt.
Dat lijkt mij eerlijkgezegd wel heel raar.
Medicatie tegen allergie werkt normaal zo dat het in het lichaam van de persoon met allergie de "stukjes" bezet waar die allergenen normaal aanhechten en op die manier een reactie veroorzaken. Als de "stukjes" bezet zijn met medicatie, kunnen de allergenen dus niet aanhechten en geen allergiesymptomen veroorzaken.

Offline merel

• warme hondenvriend
  • *
  • 198 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: maart 07, 2013, 13:24:40 »
Vraagje aan de kattenliefhebbers.

Ik heb hier thuis 6 niet-tamme katten die hier buiten leven.
Ze hebben hun slaapplaats in de garage, krijgen elke dag 2x eten en drinken.
4 ervan heb ik al kunnen vangen (met een vangkooi) om ze steriel te maken en te laten castreren.
2 ervan (kater en poes) moeten nog gedaan worden, maar die willen maar niet in die vangkooi komen.
En als ze dan in de buurt zijn van de kooi dan komt er een ander in die kooi zitten die reeds steriel is.
Die poes kan ik voorlopig de pil geven (in stukje vlees), dus momenteel geen gevaar.
Toch wil ik ze dringend laten steriel maken en castreren want gisteren waren we getuige van een mooi liefdesspel tussen die 2 :doh:
Iemand tips hoe ik die 2 te pakken kan krijgen? Ik heb al vanalles in die kooi gestopt van lekkers om ze te lokken maar ze willen niet.....

Offline desperate houswive

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: maart 07, 2013, 18:20:46 »
Merel, heb je al van die vleesbrokzakjes van de aldi geprobeerd (je weet wel, natte voeding). Heb in 2006 ook zo mijn niet-tamme poes gevangen om haar te laten steriliseren.

Offline merel

• warme hondenvriend
  • *
  • 198 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: maart 07, 2013, 19:14:18 »
@desperate housewive: neen, dat nog niet geprobeerd. Wel sneetjes filet de sax, paté, vleesbrood, maar madam en meneer hebben geen zin. Ze komen zelfs niet eten. De liefde gaat door hun maagje momenteel. Ik zie ze hier in onze tuin achter elkaars gat lopen, maar komen naar huis zit er voorlopig niet in. Ik denk dat ik nog een dag of 5 geduld zal moeten hebben totdat madam haar krolsheid voorbij is.
Ik heb (op aanraden van de DA) een doek over die vangkooi gelegd, dan zien ze zo niet direct die kooi. Ben daarnet nog gaan kijken, maar ze is nog steeds leeg. :doh:

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #18 Gepost op: maart 07, 2013, 19:58:16 »
En als ze dan in de buurt zijn van de kooi dan komt er een ander in die kooi zitten die reeds steriel is.
Kun je hen op de een of andere manier in de garage krijgen zonder of met zo weinig mogelijk van de steriele katten?  :denk:

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: maart 12, 2013, 20:06:11 »
Wou ook net voorstellen een doek erover te leggen. Tonijn is ook vrij populair vaak.

Knap dat je dit doet!

Gisteren met Zelda naar de DA geweest en alles is nu ok! Ze mag terug vrij rondlopen en is dan ook dolgelukkig.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal