collapse

Auteur Topic: Qetesh des Senteurs du Ciel  (gelezen 919 keer)

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
Qetesh des Senteurs du Ciel
« Gepost op: april 16, 2019, 20:40:20 »
Op verzoek wat foto's van Qetesh des Senteurs du Ciel, Braque Français Type Pyrénées van ondertussen 2 jaar:  :mrgreen:

Offline Perdita

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qetesh des Senteurs du Ciel
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2019, 20:59:03 »
Hahaha, wat een heerlijk ding. Prettig gestoord ook precies.
En zo'n fijn vrouwelijk kopje ook.
Ze is prachtig Steve, je mag fier zijn op haar!

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2019, 21:07:45 »
Merci Perdita, ik ben ook zéér fier op haar. Ze heeft dan ook in razendsnel tempo een permanent plekje in m'n hart veroverd!

En jawel: ze is ook "totally bonkers"!  :mrgreen:

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2019, 21:26:37 »
What a beauty  :wub: daar mag je terecht héél trots op zijn   :yes:

Hopelijk brengt het nieuwe nestje het zelfde mooie resultaat 

Offline Epona

• *
« Reactie #4 Gepost op: april 17, 2019, 08:45:31 »
Knappe grote zus in spé :yes:

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2019, 10:44:18 »
Bedankt Happy en inderdaad Epona: Qetesh wordt een grote zus. We zijn eens benieuwd wat grote zus van al dat jonge gespuis gaat vinden, want Qetesh is een echte diva die met alle plezier haar moeder opzij duwt zodat zij alle aandacht kan krijgen.  :mrgreen: (wij zorgen er natuurlijk wel voor dat Juno ook nog voldoende aandacht krijgt  :wink:)

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 17, 2019, 11:05:33 »
dat ziet er ook echt een happy type uit. Prachtig die energie en kracht die er vanaf straalt.

Hoe zit het eigenlijk met het "onder controle houden" van hun jachtinstinct? Niet dat het de eerste 10-20 jaar aan de orde is, maar misschien is dit een leuk ras ter "opvolging" van het mijne. 30kg schoothond dat ook nog eens trekt aan de lijn (en believe me, ik heb al veel geprobeerd, maar kom niet in de buurt van wat er in gehoorzaamheidscurs ussen aangeleerd wordt  :oops: maar tov anderen zijn de mijne nog vrij goed opgevoed en onder apel) dat is niet wat ik ambieer voor mijn oude dag  :mrgreen:

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #7 Gepost op: april 17, 2019, 13:17:34 »
Hoe zit het eigenlijk met het "onder controle houden" van hun jachtinstinct?
Dat jachtinstinct is sterk aanwezig dus je gaat daar zeker werk aan hebben om dat onder controle te krijgen. Het helpt als je ze een uitlaatklep voor dat instinct kunt geven (jachthondentraining dus). Maar het is zeker geen must als je dan wel bereid bent om aardig wat tijd en energie in gehoorzaamheidstrai ning te steken (en toch ook regelmatig mogelijkheden voorziet waar ze veilig kunnen rennen want daar hebben ze ook een zeer sterke behoefte aan). Zo zagen we laatst de eigenares van een zus van Qetesh die nu aangaf dat ze het trekken ondertussen onder controle gekregen heeft (maar dat heeft dus wel een kleine 2 jaar geduurd en we weten dat zij daar aardig wat tijd en energie in gestoken heeft).

In het slechtste geval heb je wel al het voordeel dat je "slechts" zo'n 17kg trekkende schoothond (want dat zijn ze ook) aan de lijn hebt hangen.  :mrgreen:

Offline Artan

• *
« Reactie #8 Gepost op: april 17, 2019, 13:50:20 »
Dat ziet (en klinkt) echt gewoon als de vrouwelijke versie van mijnen Oreo  :vuistje: incl dat opzijduwen voor aandacht en “totally Bonkers” zijn :rofl:

Offline myriam.e

• *
« Reactie #9 Gepost op: april 17, 2019, 16:17:21 »
 :wub: :wub: :wub:

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #10 Gepost op: april 17, 2019, 16:29:45 »
Dat jachtinstinct is sterk aanwezig dus je gaat daar zeker werk aan hebben om dat onder controle te krijgen. Het helpt als je ze een uitlaatklep voor dat instinct kunt geven (jachthondentraining dus). Maar het is zeker geen must als je dan wel bereid bent om aardig wat tijd en energie in gehoorzaamheidstrai ning te steken (en toch ook regelmatig mogelijkheden voorziet waar ze veilig kunnen rennen want daar hebben ze ook een zeer sterke behoefte aan). Zo zagen we laatst de eigenares van een zus van Qetesh die nu aangaf dat ze het trekken ondertussen onder controle gekregen heeft (maar dat heeft dus wel een kleine 2 jaar geduurd en we weten dat zij daar aardig wat tijd en energie in gestoken heeft).

In het slechtste geval heb je wel al het voordeel dat je "slechts" zo'n 17kg trekkende schoothond (want dat zijn ze ook) aan de lijn hebt hangen.  :mrgreen:

goh uitlaatklep voorzien, ben ik gewend. Dalmatiërs hebben dan wel niet zoveel jachtinstinct, maar evengoed vinden ze het geweldig om de achtervolging in te zetten als er wild plots wegspringt of opvliegt. Uiteraard mogen ze dit niet en gelukkig staken ze hun pogingen wel, op dat vlak staan ze best goed onder apel. Ze blijven ook perfect bij mij zonder dat ik ze moet aanlijnen, maar van zodra ik er een lijn aanklik, dan moeten ze er spanning kunnen opzetten.
Ik woon op een kilometer van het bos en een waterloop dus kilometers maken en veilig laten loslopen is hier geen probleem. Zelfs al zouden ze achter een fazant gaan, er zijn stukken waar dit veilig kan. Vriendin heeft een kleine munsterlander en we staan vaak genoeg aan een weiland te kijken wanneer die gaat terug keren nadat hij een vogel heeft zien vliegen. Mijn honden mogen rennen en spelen in weilanden, op en af sprinten langs het water en zwemmen,  maar ik vind het eerlijk gezegd genant in mijn vriendin haar plaats dat we elke keer meermaals moeten staan wachten totdat haar hond uitgejaagd is en op sommige plaatsen niet kunnen gaan wandelen omdat het "te dicht" bij een baan komt...
Wel gaan we soms naar een hondenrenbaan voor zowel een rondje over de renbaan achter een kunsthaas als een run in het veld (coursing) prachtig ook om te zien als je 2 honden hebt, hoe deze samenwerken en proberen hun "prooi" de pas af te snijden...

Het verschil tussen gemiddeld 30 en 20kg is groot  :mrgreen:

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #11 Gepost op: april 17, 2019, 20:54:23 »
Dat ziet (en klinkt) echt gewoon als de vrouwelijke versie van mijnen Oreo  :vuistje: incl dat opzijduwen voor aandacht en “totally Bonkers” zijn :rofl:
Ja, we hebben hier al wat stoten meegemaakt. Een andere typische eigenschap als iets haar niet aanstaat, is dus om vanop een hondenkussen (doorgaans aan de andere kant van de kamer) je indringend aan te kijken en dan zacht (maar toch duidelijk genoeg) "wwwwwoeeff" te doen, en dan nog eens, en nog eens, en nog eens...tot je doet wat ze wilt (of natuurlijk even verbaal ingrijpt want we laten ons niet tot slaven herleiden; dat gezegd zijnde doet ze het op een zodanige manier dat we er toch vaak intrappen)  :mrgreen:

Ze doet dat ook als ze vindt dat Horus "verkeerd" ligt (dat wil zeggen: op of vlak naast één van haar speeltjes en, by the way, ALLE speeltjes zijn van haar  :lol:). Dan staat ze voor hem te "wwwwoeeffen" tot hij het aftrapt en ze haar slag (= haar speeltje) kan slaan. Bij Juno gaat ze gewoon op/over haar moeder staan om aan haar speeltje te geraken of om gewoon wat in haar moeder te beginnen knabbelen.  :zot: (Juno laat dat doorgaans ook allemaal toe en begint dan vaak op haar beurt in Qetesh te knabbelen, regelmatig ontaardt dat dan ook in "oorlogje"  :mrgreen:)

maar ik vind het eerlijk gezegd genant in mijn vriendin haar plaats dat we elke keer meermaals moeten staan wachten totdat haar hond uitgejaagd is en op sommige plaatsen niet kunnen gaan wandelen omdat het "te dicht" bij een baan komt...
Dat is inderdaad niet zo fijn natuurlijk. Maar dat is allemaal een kwestie van training en elders uitlaatkleppen voorzien. Ik ben net terug van een wandeling waarbij m'n 3 honden op zo'n 25 meter van een reebok gepasseerd zijn in het bos. Dit terwijl ze los waren en 2 van de 3 het ook effectief gezien hadden (Horus wordt oud). De ree is gewoon blijven staan, wij zijn gewoon rustig verder gewandeld, tegen Qetesh heb ik even "EY" moeten zeggen want die stond wel in de startblokken maar ging meteen na die verbale correctie ook gewoon verder.

Kortom: je kan dat wel degelijk onder controle krijgen. Maar je moet er wel tijd en energie insteken...maar tijd en energie in je hond steken is toch juist wat je wilt als je een hond in huis haalt, niet?  :mrgreen:

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #12 Gepost op: april 17, 2019, 21:04:32 »
Klopt het heeft mij ook best wat bloed zweet en tranen gekost. Maar ik kan nu mijn honden bij mij houden of terug roepen wanneer ze een ree, konijn, eend of fazant zien (zelfs weglopen).
Uitzonderlijk loopt het mis omdat ik het te laat gezien heb en de hond van ijn vriendin er vol achtergaat EN ""succes" heeft (als in dichter dan 2m geraken).

Oh dat aandacht trekken is ook gelijkaardig al gaan ze hier voor de tv staan...

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal