collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: laat uw foto hier beoordelen  (gelezen 239463 keer)

Offline Ien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: laat uw foto hier beoordelen
« Reactie #5620 Gepost op: januari 09, 2017, 19:33:33 »

Je kan de kraters zo tellen!  :shock: Knap zeg. Met welke camera heb je dit getrokken?

Offline Ien

• *
« Reactie #5621 Gepost op: januari 09, 2017, 19:35:09 »
Hier nog een beginner  :fuu: Ben al jaren aan het zeggen dat het me interesseert en dat ik er wat meer mee bezig wil zijn en nu heb ik het eindelijk ook gedaan. Een niet al te duur toestel gekocht om mee te beginnen, want het is echt maar voor de hobby.

Tips zijn uiteraard welkom, ik heb het toestel nog maar net  :fuu: Hier al eens 3 probeersels.

Da's al een mooie start.
De eerste is me net niet scherp genoeg.  :denk: Bij de laatste ligt je scherpstelpunt precies ook niet ideaal (op de hals ipv op de kop?).
En die kelpieblik  :drool: :drool: :drool:

Offline Ien

• *
« Reactie #5622 Gepost op: januari 09, 2017, 19:38:35 »
Ah, via photobucket erop gezet. Dat doet veel schade aan je scherpte, dus kan ook daaraan liggen.  :lol:

Offline Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #5623 Gepost op: januari 10, 2017, 09:19:58 »
Ah, via photobucket erop gezet. Dat doet veel schade aan je scherpte, dus kan ook daaraan liggen.  :lol:

En hoe zet jij ze dan online?

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #5624 Gepost op: januari 10, 2017, 09:58:23 »
En hoe zet jij ze dan online?
Op Flickr heb je zo'n kwaliteitsverlies niet.

Offline Ien

• *
« Reactie #5625 Gepost op: januari 10, 2017, 11:03:32 »
:thumbs:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #5626 Gepost op: januari 10, 2017, 11:18:12 »
Je kan de kraters zo tellen!  :shock: Knap zeg. Met welke camera heb je dit getrokken?

Die foto is idd mooi gelukt! Elke spiegelreflex kan dat, nodig: statief en liefst een goeie telelens de lens is hier belangrijker dan de body. En dan is het kwestie van de juiste instellingen te zoeken en uit te proberen.

Ik neem ook foto met timer, want anders beweegt de camera doordat je de knop indrukt. Niet dat je sluitertijd zoooo traag moet, maar toch wel trager dan gemiddeld. De boodschap is: experimenteren maar! Ik heb een foto genomen van de bloedmaan (vorig jaar of wanneer was dat), maar ik had mijn belichting wel afgesteld op de gewone maan en die afstelling klopte langs de ballen nog voor de bloedmaan dus moest ik trager gaan in sluitertijd. Dus de gewone maan valt op zich wel mee van belichtingstijd  :yes: mijn bloedmaan zag er ook goed uit op het mini-beeld van mijn camera en eens opgeladen op pc toch wat minder scherp. Dan had ik wel spijt dat ik geen 20 foto's genomen had met verschillende instellingen dus da's ook een tip. Ik had het koud en stond in pyjama dus was 1 foto, zag er gelukt uit, en ritsel terug naar binnen en in bed :vuistje: Ik heb het dus nog maar 1x gedaan en kan wel beter, wil het nog wel eens oefenen op een gewone maan ook, als ik ooit eens tijd en zin heb en geen examens moet studeren of stage moet voorbereiden. Volgende zomer dus  :vuistje:

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
    • Mauro & friends
« Reactie #5627 Gepost op: januari 10, 2017, 12:30:13 »
Prachtige maanfoto! Moet ik ook eens uitproberen :-).

Welkom Nida, wat heb je gekocht? Leuke nieuwe hobby hoor!

Bedankt voor de tip! Ik ben dat direct gaan uitproberen, maar ik kan nergens de url naar mijn foto vinden? Kan iemand me helpen?

Offline Ien

• *
« Reactie #5628 Gepost op: januari 10, 2017, 12:39:57 »
Prachtige maanfoto! Moet ik ook eens uitproberen :-).

Welkom Nida, wat heb je gekocht? Leuke nieuwe hobby hoor!

Bedankt voor de tip! Ik ben dat direct gaan uitproberen, maar ik kan nergens de url naar mijn foto vinden? Kan iemand me helpen?
Dat is vrij ingewikkeld en ik heb die vraag ook ooit gesteld en denk zelfs getest in het testhoekje. Uiteindelijk heb ik iemands Flickr foto willen citeren en dan naar de link gekeken. Op flickr zelf staat bij elke foto wel een knop om te delen.

Offline poeseline

• *
« Reactie #5629 Gepost op: januari 10, 2017, 12:43:41 »
Die foto is idd mooi gelukt! Elke spiegelreflex kan dat, nodig: statief en liefst een goeie telelens de lens is hier belangrijker dan de body. En dan is het kwestie van de juiste instellingen te zoeken en uit te proberen.

Ik neem ook foto met timer, want anders beweegt de camera doordat je de knop indrukt. Niet dat je sluitertijd zoooo traag moet, maar toch wel trager dan gemiddeld. De boodschap is: experimenteren maar! Ik heb een foto genomen van de bloedmaan (vorig jaar of wanneer was dat), maar ik had mijn belichting wel afgesteld op de gewone maan en die afstelling klopte langs de ballen nog voor de bloedmaan dus moest ik trager gaan in sluitertijd. Dus de gewone maan valt op zich wel mee van belichtingstijd  :yes: mijn bloedmaan zag er ook goed uit op het mini-beeld van mijn camera en eens opgeladen op pc toch wat minder scherp. Dan had ik wel spijt dat ik geen 20 foto's genomen had met verschillende instellingen dus da's ook een tip. Ik had het koud en stond in pyjama dus was 1 foto, zag er gelukt uit, en ritsel terug naar binnen en in bed :vuistje: Ik heb het dus nog maar 1x gedaan en kan wel beter, wil het nog wel eens oefenen op een gewone maan ook, als ik ooit eens tijd en zin heb en geen examens moet studeren of stage moet voorbereiden. Volgende zomer dus  :vuistje:
Ik kan mijn body met wifi linken aan mijn gsm en die dan als afstandsbediening te gebruiken. Dan heb je ook die beweging niet.
Hier ook een nieuwe camera maar ik moet de handleiding dringend eens lezen en met de nabewerkingssoftwar e wat beter mij best doen. Volgens de software was deze niet overbelicht maar als ik hem nu bekijk dan vind ik van wel:

Roran is ook wel niet het simpelste model om op scherp te stellen

Ik vind trouwens wel dat je op flickr nog altijd kwaliteit kwijt bent. Ik zie veel meer korrel dan op mijn originelen. Ik klik gewoon rechts en dan "copy image location".

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
    • Mauro & friends
« Reactie #5630 Gepost op: januari 10, 2017, 13:37:20 »
Het lukt niet ... Als ik rechtermuisknop doe, komt dat zinnetje er niet. Zou het ermee kunnen te maken hebben dat de foto's als 'all rights reserved' gelabeld zijn? Wat kiezen jullie voor je foto's?

Als ik op 'share' klik, krijg ik een link, maar als ik die link hier plak krijg ik zo'n foto-icoontje maar geen foto  :doh:.

Offline Ien

• *
« Reactie #5631 Gepost op: januari 10, 2017, 13:39:34 »
Ik heb dat niet wat Poeseline aangeeft, van die korrel.
Ik moet zelf even terug testen hoe het werkt. Gebruik het zo zelden en heb nu de app.
Je foto moet wel openbaar staan.

Offline Ien

• *
« Reactie #5632 Gepost op: januari 10, 2017, 13:45:01 »

De app werkt niet zoals op pc. Ik mis wat icoontjes rechts onder de foto, zoals die pijl om te delen?
Straks thuis nog eens zien, of je moet het op hv eens terugzoeken. Of mss krijg je ondertussen nog antwoord van...

Offline poeseline

• *
« Reactie #5633 Gepost op: januari 10, 2017, 13:45:12 »
Die van mij die ik hier net gezet heb staan op privé nochtans. Ik doe dat wel als de foto open staat, dus op die opengaande pijltjes rechtsboven klikken.

Offline Ien

• *
« Reactie #5634 Gepost op: januari 10, 2017, 14:40:07 »
Die van mij die ik hier net gezet heb staan op privé nochtans. Ik doe dat wel als de foto open staat, dus op die opengaande pijltjes rechtsboven klikken.
Idd ik zag net dat die van mij ook privé staan.  :thumbs:

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
    • Mauro & friends
« Reactie #5635 Gepost op: januari 10, 2017, 15:34:54 »
Nog eens proberen ...

Nu is het dus gelukt om hier een foto te tonen, maar in superklein formaat  :weetniet:.

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
    • Mauro & friends
« Reactie #5636 Gepost op: januari 10, 2017, 15:39:25 »

Gelukt!!!! Eindelijk kan mijn Mauriceke hier nog eens schitteren. Maar hoe omslachtig is dat zeg ...

Ineens ook eentje van Roxemieke:

Bij de tweede foto vind ik dat haar zwarte kop te veel 'blinkt', dat probleem heb ik nogal vaak  :oops:.

Offline poeseline

• *
« Reactie #5637 Gepost op: januari 10, 2017, 15:42:48 »
Minder goed eten geven  :mrgreen: Met Roran heb ik dat ook voor, maarja die blinkt nu eenmaal  :hmpf:
Nu je kan dat wel wat wegwerken door de hoge lichten te minderen in een fotobewerkingsprogr amma denk ik

Offline Ien

• *
« Reactie #5638 Gepost op: januari 10, 2017, 17:39:25 »

Ha merci Pixie, door jouw post krijg ik het nu ook weer voor elkaar.  :vuistje:

Ik vind dat blinken trouwens net prachtig!  :wub:

Offline Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #5639 Gepost op: januari 10, 2017, 17:40:41 »
Enne hoe doen jullie dat nu? Want ik krijg het precies ook niet voor mekaar?

Hondenvrienden.be

« Reactie #5639 Gepost op: januari 10, 2017, 17:40:41 »
Dier algemeen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal