collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Eurodogshow Kortrijk 2011 - met Dyango  (gelezen 1221 keer)

Offline kathytjeuh_newfy

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 748 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Eurodogshow Kortrijk 2011 - met Dyango
« Gepost op: november 19, 2011, 20:42:52 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Sommige zullen het misschien gezien hebben, andere hebben het misschien gelezen of gehoord  :mrgreen:
maar onze Dyango-man viel niet zo in de smaak...
de keurmeester vond hem overbouwd (dat is ie ook, de ene week staat hij waterpas, de andere week loopt hij omhoog op...)
de keurmeester vond zijn lichaam te groot voor zijn kleine kop.. Oftewel de keurmeester ziet liever grotere/massievere koppen... (dat heeft ie op dit moment ook, in augustus was het nog omgekeerd)
de keurmeester had een voorkeur voor donkere types, er waren 6 Leo's en 2 blondie's (ik en nog een franse meneer)
Conclusie van de keurmeester: niet geplaatst (als enige van de 6  :cryblue:) en samen met een andere blonde Leo werden we al snel aan de kant gezet. Dyango kreeg wel een belovend.
De keurmeester is wel nog naar een teleurgestelde Kathy gegaan om te zeggen dat ik niet moest wanhopen,
dat hij op dit moment gewoon niet 'klopt' en nogal speciaal aan het groeien is.
Zijn staart is te vrolijk, hij krult teveel (noeme het een tť vrolijke staart)
maar zijn borst en spieren zijn wel exellence alsook de hoekingen vooraan  :thumbs:

Conclusie van mij  :shifty:: we hebben met een bevriende fokker gesproken, foto's bekeken en tot de conclusie gekomen dat ze de 1 week er gewoon helemaal anders uitzien dan de andere week. We laten de moed niet zakken en doen mee in Gent  :thumbs:

Little Barbie-Mango-Man met zijn bekertje waar hij wel fier op is

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
Re: Eurodogshow Kortrijk 2011 - met Dyango
« Reactie #1 Gepost op: november 19, 2011, 20:58:15 »

De ene Keurmeester is de andere niet...

Show is ťťn moment opname.

Komt echt wel goed.  :thumbs:

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
    • Nathalie & Pieter en Yargo & Aki
« Reactie #2 Gepost op: november 19, 2011, 22:19:43 »
Het is Vanhoenacker zo te zien?

Hij heeft onze Godja ook al twee keer gekeurd, ik vond hem toen echt wel goed keuren. En hij geef tenminste uitleg  :thumbs:

Volgende keer beter!

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 19, 2011, 22:21:57 »
Het is Vanhoenacker zo te zien?

Hij heeft onze Godja ook al twee keer gekeurd, ik vond hem toen echt wel goed keuren. En hij geef tenminste uitleg  :thumbs:

Volgende keer beter!

Ja de uitleg is goed hoor, was ik ook blij mee, hij was ook erg rustig

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline Tuinkabouter

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 670 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: november 19, 2011, 22:29:30 »
Het is enkel spijtig dat hoewel hij NL-talig is, we een geschreven rapport in het Frans hebben ontvangen en dat maakt het voor ons wat lastig te lezen maar het gaat nog vertaald worden!

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 19, 2011, 22:41:13 »
Het is enkel spijtig dat hoewel hij NL-talig is, we een geschreven rapport in het Frans hebben ontvangen en dat maakt het voor ons wat lastig te lezen maar het gaat nog vertaald worden!

Sinds wanneer wordt er op een belgische show een keurverslagje geschreven?  :eh:
Wel leuk voor jullie!

Offline PaŽssa

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
    • Quando
« Reactie #6 Gepost op: november 19, 2011, 22:48:03 »
Sinds wanneer wordt er op een belgische show een keurverslagje geschreven?  :eh:
Wel leuk voor jullie!
Voor de leonbergers wordt in Kortrijk meestal een verslagje geschreven !

Offline PaŽssa

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
    • Quando
« Reactie #7 Gepost op: november 19, 2011, 23:03:28 »
Tja, Kathy, Roger heeft meestal wel een voorkeur voor de donkere honden.
Meestal is hij wel correct in z'n keuringen en neemt hij ook zijn tijd, je zal nog wel andere tegenkomen.
Maar aan bepaalde puntjes kan je wel werken, zoals de staart en het uitgrijpen ( iets te kleine pas ), tja, sorry ben op je site gaan lezen !
Die vrolijke staart, de ene let er niet op en de andere valt erover, maar eigenlijk mag het niet en op 't filmpje zag ik, dat hij hem wel erg hoog draagt, maar dat kan je hem ev. aanleren !
'k las dus ook ' iets te kleine pas ' , misschien ietsje rapper lopen, zodat hij meer moet uitgrijpen, maar da's iets dat je moet aanvoelen, hond per hond.
Wat je ook zou kunnen doen, is hem naast de fiets laten lopen.
En ja voor 't ogenblik klopt het totaal beeld niet, maar daar kan jij niets aan doen, hij komt er wel !
Weet je soms de keurmeester in Flanders ?
Alvast nog veel succes en niet wanhopen !
groetjes,
Patje

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: november 19, 2011, 23:16:21 »
Ah, niet wanhopen!  :huggg:
Hoe oud is hij, 9 maand?
Hij moet nog zoveel veranderen!
June heeft ook een paar keer ZG gekregen in haar jeugd, commentaar was ook dat ze nog
niet in proportie was en niet "af".
En nu doet ze het goed.
Geef hem tijd..  :wink:
En iedere km heeft zen smaak, sommige hebben liever donker, bleek, breed, smal..

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: november 20, 2011, 10:26:31 »
Tja, Kathy, Roger heeft meestal wel een voorkeur voor de donkere honden.
Meestal is hij wel correct in z'n keuringen en neemt hij ook zijn tijd, je zal nog wel andere tegenkomen.
Maar aan bepaalde puntjes kan je wel werken, zoals de staart en het uitgrijpen ( iets te kleine pas ), tja, sorry ben op je site gaan lezen !
Die vrolijke staart, de ene let er niet op en de andere valt erover, maar eigenlijk mag het niet en op 't filmpje zag ik, dat hij hem wel erg hoog draagt, maar dat kan je hem ev. aanleren !
'k las dus ook ' iets te kleine pas ' , misschien ietsje rapper lopen, zodat hij meer moet uitgrijpen, maar da's iets dat je moet aanvoelen, hond per hond.
Wat je ook zou kunnen doen, is hem naast de fiets laten lopen.
En ja voor 't ogenblik klopt het totaal beeld niet, maar daar kan jij niets aan doen, hij komt er wel !
Weet je soms de keurmeester in Flanders ?
Alvast nog veel succes en niet wanhopen !
groetjes,
Patje

D'hooge Paul, ook een Belg :-).
Ik heb ook helemaal niks tegen Roger. Ik vond het erg 'lief' dat hij nog bij mij apart is gekomen om te zeggen 'niet wanhopen'.
Zijn commentaar ben ik het ook helemaal mee eens, moest ik keurmeester zijn geweest had ik dezelfde Leo's een plaats gegeven, ze zeggen wel 'eigen hond, schone hond', maar stiekem heb ik ook een voorkeur voor donker, ik neem hem dus helemaal niks kwalijk, moest dit ev. zo overkomen.
Voor naast de fiets te lopen is hij nog iets te jong lijkt mij?
Hoe moet ik werk maken van zijn vrolijke staart?

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: november 20, 2011, 10:36:55 »
Ik zou het niet erg vinden als ze wat vreemd uitgroeien, zolang het eindresultaat dan maar in orde is.  :lol:

Wel mooi dat je achteraf nog wat duiding en een hart onder de riem kreeg. Denk dat velen de ring anders verlaten.
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: november 20, 2011, 11:10:08 »
Zeker blijven oefenen en maak er eens een filmpje van en vraag eventueel wat raad. Ik heb van bernermensen op mijn filmpje ook de opmerking gekregen dat ik Godja zijn voorpoten iets verder naar achter moet zetten dan dat ik normaal doe, omdat hij dan wat meer 'borst' heeft. Zo heb ik verschillende tips gekregen, waar ik echt wel iets mee ben!

Ik zou het niet erg vinden als ze wat vreemd uitgroeien, zolang het eindresultaat dan maar in orde is.  :lol:

Wel mooi dat je achteraf nog wat duiding en een hart onder de riem kreeg. Denk dat velen de ring anders verlaten.

Dat vind ik echt leuk aan Vanhoenacker!
Ik was op de show in luik in de ring met twee honden zonder stamboom. In plaats van ze gewoon een DK te geven heeft hij ze echt persoonlijk aangesproken en uitleg gegeven. Velen zouden dat niet doen en de mensen gewoon de ring uitsturen!
Als die man binnenkort de berners nog eens showt, trekken wij daar zeker nog eens naartoe!
De fin die we gisteren hadden heeft 1 woord gebrabbeld, dat was 'Age?'. Voor de rest kwam daar geen woord, maar echt geen woord uit. Hij weest met zijn vinger in de richting dat we moesten lopen. Niets heb je aan zo'n show.

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: november 20, 2011, 11:18:27 »
Volgende keer laat hij al de concurrentie mijlenver achter zich.  :hmpf:
 :huggg:
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Offline PaŽssa

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
    • Quando
« Reactie #13 Gepost op: november 20, 2011, 12:37:04 »
D'hooge Paul, ook een Belg :-).
Ik heb ook helemaal niks tegen Roger. Ik vond het erg 'lief' dat hij nog bij mij apart is gekomen om te zeggen 'niet wanhopen'.
Zijn commentaar ben ik het ook helemaal mee eens, moest ik keurmeester zijn geweest had ik dezelfde Leo's een plaats gegeven, ze zeggen wel 'eigen hond, schone hond', maar stiekem heb ik ook een voorkeur voor donker, ik neem hem dus helemaal niks kwalijk, moest dit ev. zo overkomen.
Voor naast de fiets te lopen is hij nog iets te jong lijkt mij?
Hoe moet ik werk maken van zijn vrolijke staart?
Hoi Kathy,
had ondertussen ook reeds gezien, dat het Paul D'hooge was die ging keuren in Flanders. Is eentje die nog niet zolang keurt, heb er geen ervaring mee, waarmee ik wil zeggen, dat ik nog niet bij hem in de ring heb gestaan of hem heb zien keuren. Maar 'k ken hem wel, is reeds vele jaren als ringhulp op de clubmatch aanwezig, dus heeft hij al heel wat verschillende leo's gezien.
Bij Roger ben ik ook maar enkel met ons PaŽssa geplaatst geweest, m'n overige leo's kregen meestal wel een goed rapport, maar waren dan ook niet zo van het donkere type, maar da's voorkeur, kan je niet veel aan doen.
De fiets : Hij moet ook nog wennen aan de fiets, stilaan beginnen, tegen dat hij mooi meeloopt naast de fiets ( zonder te verongelukken, is meestal ook een hele opgave ), gaat daar normaal nog wat tijd over gaan en ge moet wel geen kilometers gaan afmalen, gewoon dat hij leert uitgrijpen.
Het lopen is echt iets wat je moet aanvoelen, misschien ook eens proberen om wat rapper te lopen, grotere passen nemen, kijken wat dit geeft, of efkes je man ermee laten lopen.
En ja, 'k weet, 't is soms moeilijk op sommige shows om je hond goed te kunnen voorbrengen, geen plaats om te lopen, wegens veel te kleine ringen, maar toch ...
Wat de staart betreft, da's ook iets van lange adem, maar wel mogelijk. Die krul mag niet, hij mag hem ev wel hoog dragen, maar die krul zou eruit moeten, liever dat hij er flink meezwaait. Wij leerden het staartje aan, hebben in 't begin wel enkele malen een klein tikje op de staart moeten geven tijdens het lopen, maar op den duur snappen ze het wel. Zo moest m'n vriendin met haar chow-chow, precies 't omgekeerde aanleren, daar moet de staart krullen op de rug, wat ze nog dikwijls niet deed, omdat ze haar niet goed voelde in de ring. Zelf heb ik een pup gehad, die toen ze op 8 weken naar huis kwam, de 2 volwassen leo's begroette met een kaarsrechte staart, ook andere honden in 't begin. Dat was ons Talitha, enig geboren in 't nest en was een speciaal gevalleke, maar een hele lieve ! We hebben het eruit gekregen, maar 't heeft heel wat gevraagd. Dus veel op 't staartje letten en belonen als hij 't goe doet.
En zoals Nathalieke zegt regelmatig eens filmen, zodat je alles eens goed kan bekijken.
Nog veel succes en hou de moed erin !
Sorry, 't is een hele boterham, maar als ge vragen hebt, ge roept maar, we zullen proberen te helpen !
groetjes,
Patje

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #14 Gepost op: november 20, 2011, 19:32:45 »
Maar meisje toch, hij zit nu eenmaal in zen slungelfase  :lol: Dat komt allemaal wel goed  :thumbs: :huggg: :huggg:
En ik ken mss wel niks van het ras, maar vind hem toch een ontzettend knappe beer hoor :wub:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: november 20, 2011, 21:17:14 »
Die twee laatste foto's zijn zo lief!

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: november 21, 2011, 13:38:28 »
Voor mij ist een knap beertje hoor en een lief kopke.
Maar ja, ik ben geen keurmeester en denk dan eerder, zolang ze gezond zijn, dat is het voornaamste.
En niet wanhopen, volgende keer beter hť. :yes:

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline Labje Emmy

• *
  • 758 HV-Punten
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #17 Gepost op: november 21, 2011, 14:09:29 »
Mooie foto's.
En niet wanhopen, dat komt wel in orde.  :huggg:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal