collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Workingtesten  (gelezen 6500 keer)

Offline Ynexes

• warme hondenvriend
  • *
  • 345 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Dark Sensation
Re: Workingtesten
« Reactie #20 Gepost op: december 05, 2009, 19:49:16 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Jachttraining voor alle jachthonden kan je ook trainen in Oost-Vlaanderen bij SRCF, vroeger was dat in Merendree, nu denk ik ergens bij Oudenaarde.
Om op eigen houtje een trainingsgroep op te richten in West-Vlaanderen is er wel een probleem. Ofwel bevindt men zich op privÚterrein, ofwel is het natuurgebied. Met een kleine groep (5 honden ) is het nog te doen, maar van het ogenblik de groep groter is, loopt men in de kijker en wordt men weggejaagd. Dikwijls zijn onze fluitsignalen de verraders!
Daarom dat het merendeel van de liefhebbers zich aansluiten bij een club en de jachtcursus volgen op het grondgebied van de club. In West-Vlaanderen is er "Will to please" en in Oost-Vlaanderen is er "Best of Friends" de cursussen starten einde februari, begin maart. Er is altijd een introductiedag waar info verschaft wordt. Beslist even kijken op de websites van de club.
een hond is voor altijd, niet voor even.
Ynexes en de Platjassen

Offline ands

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: december 06, 2009, 17:04:55 »
Maar in Vlaams Brabant?  Waar kan je daar terecht?  Kortste bij is voor mij Watermaal Bosvoorde, maar is Franstalig.

Offline Ynexes

• warme hondenvriend
  • *
  • 345 HV-Punten
    • Dark Sensation
« Reactie #22 Gepost op: december 06, 2009, 19:18:13 »
Maar in Vlaams Brabant?  Waar kan je daar terecht?  Kortste bij is voor mij Watermaal Bosvoorde, maar is Franstalig.

Bedoel je CCDISH? Dan nog Zichem? Beauraing?
een hond is voor altijd, niet voor even.
Ynexes en de Platjassen

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: december 06, 2009, 20:14:40 »
Bedoel je CCDISH? Dan nog Zichem? Beauraing?
Zichem is zonder files al 45 minuten rijden, woon in Grimbergen en met files toch gemakkelijk 1 u 30 onder weg.  Beauraing is zonder files 1 u 15.  Dus ook niet echt een optie en tevens Franstalig.

Een hele fotoreeks van hoe het er aan toe gaat op zo een workingtesten:
http://picasaweb.google.be/BFRC2008/Selectie2009?authkey=Gv1sRgCJanoajH7IfxigE&feat=directlink#
http://picasaweb.google.be/BFRC2008/BfrcBeauraing?authkey=Gv1sRgCIK_qY-Q_uD93QE&feat=directlink#

Toch prachtige hondjes die flatjes.

Offline Gobe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: december 07, 2009, 20:39:34 »
Een hele fotoreeks van hoe het er aan toe gaat op zo een workingtesten:
http://picasaweb.google.be/BFRC2008/Selectie2009?authkey=Gv1sRgCJanoajH7IfxigE&feat=directlink#
http://picasaweb.google.be/BFRC2008/BfrcBeauraing?authkey=Gv1sRgCIK_qY-Q_uD93QE&feat=directlink#
Toch prachtige hondjes die flatjes.

Merci voor de impressie!
Idd prachtige honden  :yes:, ... maar hoe houden jullie die uit elkaar?!  :lol:
En ja, ziet er een gezellige ontspannende bedoening uit.

Offline Lieze

• *
  • 256 HV-Punten
  • There's no I in team.
« Reactie #25 Gepost op: december 07, 2009, 21:44:38 »

Idd prachtige honden  :yes:, ... maar hoe houden jullie die uit elkaar?!  :lol:

Niet, je neemt gewoon de eerste de beste die luistert :mrgreen:

Iemand die niet weet hoe zeep smaakt, heeft nog nooit een hond gewassen.

Offline Gobe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: december 08, 2009, 17:28:21 »
Niet, je neemt gewoon de eerste de beste die luistert :mrgreen:

Ok, onze volgende wordt ook een flatje, ...

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: december 10, 2009, 17:54:07 »
Ok, onze volgende wordt ook een flatje, ...
:grijns:

Gobe, voor die lessen zou ik eens horen of Jef het niet ziet zitten, hij gaf ook de cursus van de tollerclub en traint zelf met zijn toller en goldens en speelt toch wedstrijd op goed niveau!

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline Gobe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: december 10, 2009, 18:26:20 »

Gobe, voor die lessen zou ik eens horen of Jef het niet ziet zitten, hij gaf ook de cursus van de tollerclub en traint zelf met zijn toller en goldens en speelt toch wedstrijd op goed niveau!

Goede tip, ... ga ik zeker doen.
Wordt dus vervolgd.

Offline Gobe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: januari 13, 2010, 21:30:02 »

Ik heb intussen met Jef (terug) gemaild, ... nadat de kerstkalkoenen zijn verteerd  :happywink: en wacht op zijn reactie.
Ik blijf het een aantrekkelijk idee vinden om een (eerder intensieve) workshop/initiatie te organiseren. Kwestie van een echte doop te krijgen waardoor we snel weten of het iets voor ons en de hond is.

Offline Gobe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: januari 16, 2010, 11:04:40 »
Voor wie het aanbelangt  :happywink:,

Van Jef Savels, jachttrainer die o.a. voor de Belgische tollervereniging al verschillende jachtcursussen (met bij behorende proeven) heeft gegeven, heb ik op de vraag om eventueel een week initiatie te organiseren voor beginners het volgende antwoord gekregen: 

"Op je vraag voor een trainingsweek kan ik je het volgende zeggen , dit is goed voor volwassen en ervaren honden , NIET voor beginners , met een jongen of beginnende hond train je heel kleine stukjes , zoals een puzzel , tot de boel in elkaar past , zo is het beter om met een paar mensen op regelmatige basis te trainen dan alles te doen ik een korte periode , de hond moet ook de kans krijgen om alles op te nemen".

"De ervaring heeft mij geleerd dat iedere hond anders is en op een verschillende manier moet worden benaderd qua training , ik train wel op hetzelfde principe maar de aanpak is anders , ieder geval moet je appart bekijken.
Ik denk dat het best is om eens met een kleine groep af te spreken , zo kan ik iedere hond bekijken en waar nodig bijsturen om op weg te helpen , het is zinloos om van voordien meerdere lessen af te spreken als ik niet weet op voorhand wat het kunnen is van de honden."

Ik heb met Jef afgesproken om eerst te bekijken wie er (effectief) ge´nteresseerd is om met hem af te spreken.
In tweede instantie kunnen we dan bekijken waar en wanneer dit kan georganiseerd worden.

Dus wie zich geroepen voelt, ... laat hier een berichtje achter  :yes:.

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • 208 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #31 Gepost op: januari 17, 2010, 10:39:42 »
Gobe,

misschien dit voorstel in een nieuw topic opstarten met duidelijke bijbehorende titel...ik denk dat je op die manier meer ge´nteresseerden gaat bereiken aangezien dit topic er al een tijdje staat en wellicht door niet veel mensen meer gevolgd wordt...  :wink:

Offline Gobe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: januari 17, 2010, 11:01:09 »
Gobe,

misschien dit voorstel in een nieuw topic opstarten met duidelijke bijbehorende titel...ik denk dat je op die manier meer ge´nteresseerden gaat bereiken aangezien dit topic er al een tijdje staat en wellicht door niet veel mensen meer gevolgd wordt...  :wink:

Goed idee  :thumbs:!
Komt eraan.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal