collapse

Cadeauwinkel

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Welsh Springer Spaniel  (gelezen 2395 keer)

Offline KW

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Welsh Springer Spaniel
« Gepost op: april 14, 2013, 20:36:33 »
Ik denk niet dat er al een topic is over de Welsh Springer Spaniel.  :denk: Heeft iemand ervaring met dit ras?

Ik ben aan het overwegen om een Welsh Springer Spaniel te nemen als eerste eigen hond en zou daarom graag me wat meer een beeld kunnen vormen  van dit ras (naast de standaard rasbeschrijving).

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
Re: Welsh Springer Spaniel
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2013, 20:41:14 »
Fijn, nog iemand met interesse in dit ras! Bij mij staan ze ook op nummer 1 in mijn favoriete rassenlijst. Gisteren was het een groepswandeling van het BWSSF, maar ben helaas niet kunnen meegaan..

Mijn advies: ga eens kijken op shows en praat eens met enkele fokkers, of ga eens op huisbezoek of mee op wandeling met enkele (volwassen) honden, zo leer je het ras het beste kennen en kom je ook heel wat te weten  :wink:

Offline KW

• *
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2013, 20:53:17 »
Inderdaad, ik zal de site van het BWSSF wat in het oog houden.

Offline DarrenRastaKaité

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2013, 21:14:42 »
Heeft Terrierlady geen springers? Of zijn dat Engelse?

Offline KW

• *
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2013, 21:42:41 »
Volgens haar profiel zijn dat engelse..

Maar ik zou ook wel graag weten wat het verschil is tussen de welsh en de engelse (naast de grootte)...

Offline v-tje

• begonnen hondenvriend
  • *
    • Avantasia's Diamond
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2013, 23:48:16 »
Ik heb 2 Welsh springer spaniels.
Het verschil tussen een Engelse en een Welsh zie je ten eerste aan hun kleur. De Welsh heb je enkel in rood-wit terwijl de Engelse voorkomen in lever-wit en zwart-wit (eventueel met tanaftekening).
Verder heb je bij de Engelse springer een groot verschil tussen de werk- en showlijnen.
De Welsh is heel zacht van karakter en moet consequent maar met zachte hand opgevoed worden.
Ik merk aan mijn honden dat het echte familiehonden zijn die het liefst dicht bij hun baasje in de buurt zijn. Sommige Welshjes kunnen daardoor ook moeilijk alleen zijn.
Het is een hond met veel mogelijkheden. Agility, gehoorzaamheid, show,  jacht, lange wandelingen,... alles kan.
Ze hebben een goed ontwikkeld jachtinstinct dus het vergt wel enige volharding om je hond te leren om te luisteren ook wanneer hij losloopt. Ze durven nogal eens hun neus achterna te gaan en dan werken hun oren niet meer :)
Indien ze voldoende beweging krijgen buitenhuis (niet alleen in de tuin) dan heb je een rustige hond in huis.
Ze zijn gek op zwemmen vooral als ze het vroeg leren.
De Welsh heeft wel redelijk wat vachtverzorging nodig. Regelmatig borstelen en zeker 4 keer per jaar naar het trimsalon.

Heb je nog vragen over de Welsh, laat maar weten.

Offline Bart Bever

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Man
  • Welsh Springer Spaniel
« Reactie #6 Gepost op: november 12, 2018, 18:25:52 »
Hallo,
Zo te zien niet al teveel Welshen hier...

In mijn kinderjaren was onze huishond ook een Welsh.
En zonet is onze eigen Welsh 1 jaar geworden.

En ik kan bevestigen dat bovenstaande post ook volledig van toepassing is op onze hond. :mrgreen:

Groetjes!

Offline Freya13

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #7 Gepost op: november 14, 2018, 13:36:14 »
Ik heb zelf geen springer, maar ik heb onlangs wel een aantal dagen op een springer spaniel van 2 jaar gepast (huisdier oppasdienst). Ik moet zeggen: schitterende hond: superlief, supersociaal, maar wat een energiebom! Ik ben wel wat gewend (ik heb zelf een husky) maar dit was toch nog iets anders. Dus ik denk dat dit in mijn ogen echt het belangrijkste is: je moet bereid zijn om er veel mee op stap te gaan, veel mee bezig zijn en vooral consequent opvoeden (deze had redelijk houten oortjes ;-) )

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal