collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wat hebben je ze ooit wijs gemaakt vroeger?  (gelezen 9135 keer)

Offline myriam.e

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3728 HV-Punten
Re: Wat hebben je ze ooit wijs gemaakt vroeger?
« Reactie #160 Gepost op: september 16, 2013, 10:05:16 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Toen ik klein was, waren de verpakkingen van Tampax nog niet wat ze nu zijn : het waren grote kartonnen hulzen van zo'n 15 cm lang en meer dan een cm doorsnee en die zaten in een wit papiertje. Toen ik vroeg aan mijn moeder wat dat was, heeft ze me wijsgemaakt dat dat dingen waren om je tanden mee te poetsen. Wie raadt wat ik dus probeerde op een onbewaakt moment ... Ik kon er niet aan uit hoe je dat in godsnaam moest gebruiken en zo vies, eikes. Jaren heb ik dat geloofd.

Agda dat meen je niet :vuistje:

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: september 16, 2013, 10:34:00 »
Mij hadden ze wijsgemaakt dat, als ik kauwgom inslikte, mijn prot ging toeplakken en als ik een klokhuis van een appel opat, er een appelboom in mijne buik ging groeien.

Nu maak ik mijn dochter wijs dat, als ze wil fluiten, ze haar korstjes moet opeten.  Het straffe is dat ze nu wel als stillekes kan fluiten en ze is gisteren 3 geworden  :hmpf:. Dat ze van korstjes eten borstjes krijgt verzwijg ik nog even  :shifty:.

Offline Moreghan

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 493 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: september 16, 2013, 10:52:34 »
Mij hadden ze wijsgemaakt dat, als ik kauwgom inslikte, mijn prot ging toeplakken en als ik een klokhuis van een appel opat, er een appelboom in mijne buik ging groeien.

Nu maak ik mijn dochter wijs dat, als ze wil fluiten, ze haar korstjes moet opeten.  Het straffe is dat ze nu wel als stillekes kan fluiten en ze is gisteren 3 geworden  :hmpf:. Dat ze van korstjes eten borstjes krijgt verzwijg ik nog even  :shifty:.
Mij had mijn buurmeisje ook iets in die stijl wijsgemaakt, maar dan dat je dat kreeg door pitjes van watermeloen op te eten  :vuistje: Ik heb dat toch een hele tijd geloofd tot als mijn ouders een keer vroegen waarom ik altijd zo zat te prullen met mijn watermeloen terwijl ik dat heel graag at  :mrgreen:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #163 Gepost op: september 16, 2013, 11:26:31 »
het is iets té genant om hier te zetten, maar bon... kheb wel al "A" gezegd en het spreekwoord wil dat ik dan ook "B" vertel he...

bon.... en bij voorbaat: PIPO, IK WIL HIER GEEN SCHEVE MOPPEN OVER LEZEN HEE!!!!  :vuistje: :vuistje:

ik ben ooit als ik nog een klein manneke was eens geopereerd aan een lui oog... én aan ""iets anders"" neen geen noemenswaardige problemen maar ik heb gehoord dat nogal veel jonge mannekes daar last mee hebben... iets teveel vel...

dus mijne pa... heeft mij indertijd wijsgemaakt dat het teveel aan huid van ""ergens"" er aan mijn linkeroog is bijgezet... en dus heel mijn leven, geloof het of niet, tot ongeveer een jaar of 6 geleden (was er dan 24) geloofde ik dat nog want dat is toen eens in een conversatie, tot groot jolijt van mijn ouders naar boven gekomen... ik was daar dus écht mee weg he!! pas toen heeft mijn ma verteld dat "het ene niks met het andere te maken had" maar de twee operatietjes gewoon gemakkelijkheidshal ve tesamen zijn uitgevoerd.... aan mijn oog moest daar bijlang geen vel bijgezet worden, dat was een spiertje doorsnijden dat ze moesten doen!!!  :shock: :shock: :lol: :muur:

een mens begint zich dan af te vragen wat ze je NOG allemaal hebben wijsgemaakt...  :denk:

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #164 Gepost op: september 16, 2013, 11:31:57 »
 :rolf: hilarisch!!

Mij hadden ze wijsgemaakt dat een tram niet kan stoppen, eens die vertrokken is kan die niet meer stoppen (tenzij aan de halte uiteraard). ik heb dat eigenlijk altijd geloofd. tot ik op een dag met de auto op een tramspoor stond, er kwam een tram aan (in de verte) en ik kon niet vooruit. Ik sloeg natuurlijk compleet in paniek en wou al uit de auto springen, tot de mensen in de auto mij er op wezen dat een tram wel degelijk kan stoppen  :oops:  - ik heb daar wel nog altijd tramangst aan over gehouden -

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #165 Gepost op: september 16, 2013, 12:06:34 »
Niemand heeft het me ooit wijs gemaakt maar vroeger dacht ik dat hondenschool meer leek op een kinderschool en dat je daar tijdens de week s'morgens je hond afzette en om 4u terug kon afhalen. Daar waren dan verschillende mensen die je hond leerde zitten, komen,... en na een jaar of zo had je een getrainde hond  :lol:

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: september 16, 2013, 12:34:53 »
Maddock:  :whoea:  :rofl:

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #167 Gepost op: september 16, 2013, 13:10:10 »
Later als je GROOT bent >>>> Niet dus  ,1,47 cm   :shock:

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #168 Gepost op: september 16, 2013, 13:18:28 »
Niemand heeft het me ooit wijs gemaakt maar vroeger dacht ik dat hondenschool meer leek op een kinderschool en dat je daar tijdens de week s'morgens je hond afzette en om 4u terug kon afhalen. Daar waren dan verschillende mensen die je hond leerde zitten, komen,... en na een jaar of zo had je een getrainde hond  :lol:

oh my god dat zou keischattig zijn :-) allemaal pups met een boekentasje  :wub:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: september 16, 2013, 13:20:34 »
Maddock : :vuistje:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: september 16, 2013, 13:23:05 »

oh schattig en dan elke hond een lunchpakketje meegeven voor 'smiddags , en ongeduldig wachten aan de schoolpoort :mrgreen:

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: september 16, 2013, 15:38:33 »
:rolf: hilarisch!!

Mij hadden ze wijsgemaakt dat een tram niet kan stoppen, eens die vertrokken is kan die niet meer stoppen (tenzij aan de halte uiteraard). ik heb dat eigenlijk altijd geloofd. tot ik op een dag met de auto op een tramspoor stond, er kwam een tram aan (in de verte) en ik kon niet vooruit. Ik sloeg natuurlijk compleet in paniek en wou al uit de auto springen, tot de mensen in de auto mij er op wezen dat een tram wel degelijk kan stoppen  :oops:  - ik heb daar wel nog altijd tramangst aan over gehouden -

Hilarisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline Moreghan

• *
  • 493 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: september 17, 2013, 11:57:48 »
Zou wel makkelijk zijn anders  :vuistje: Maar ik denk dat ze momenteel Bruce (mijn mopshond van 10 maand) snel terug zouden sturen, hij kan het de laatste tijd nogal uithangen soms, last van zijn hormonen denk ik. Of hij zou toch op zen minst een nota in zijn boekje mee naar huis krijgen, hahahaha :lol:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #173 Gepost op: september 17, 2013, 12:19:59 »
Maddock!  :rolf:

Ok, ik doe het niet. Heb er al 2 terug gewist.

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #174 Gepost op: september 17, 2013, 12:56:22 »

:twistedevil:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #175 Gepost op: september 17, 2013, 13:30:27 »
Die verhalen hier  :rolf: :rolf: :rolf:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: september 17, 2013, 14:23:39 »

Allé pipo  :mrgreen:

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • 154 HV-Punten
« Reactie #177 Gepost op: september 17, 2013, 19:15:50 »
Agda dat meen je niet :vuistje:
Ja, toch wel hoor. Kan je je die verpakkingen nog herinneren ?  :mrgreen:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: september 17, 2013, 19:17:56 »
Ja, toch wel hoor. Kan je je die verpakkingen nog herinneren ?  :mrgreen:

Ja zeker (ik ben nog van de middeleeuwen) had altijd last om dat ding open te krijgen en nog meer last om dat 'bij te houden' dat floepte er telkens uit :doh:

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • 154 HV-Punten
« Reactie #179 Gepost op: september 17, 2013, 19:22:34 »
'k Vind het wel grappig om te lezen wat ze kinderen soms wijsmaken om "lastige" antwoorden en "ongewenst" gedrag te stoppen. Zoveel herkenbaars, zoals die plakkende kauwgom en bomen die in je buik gaan groeien, haha.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal