collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wat hebben je ze ooit wijs gemaakt vroeger?  (gelezen 9140 keer)

Offline Tequila

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3336 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • FromSmilingLotus
Re: Wat hebben je ze ooit wijs gemaakt vroeger?
« Reactie #20 Gepost op: juni 03, 2013, 19:09:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dat ons konijn was verdwenen en onze kuikens (all ja kippen) over de muur waren gevlogen, 'k heb lang over die muren zitten staren op zoek naar m'n beestjes  :silenced:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline desperate houswive

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: juni 03, 2013, 19:28:53 »
Niks  :weetniet: :cryblue:

Mijn ouders geloofden rotsvast in brute, koude eerlijkheid.  Sinterklaas en de Paasklokken bestonden niet, kindjes kwamen niet met de ooievaar of uit een bloemkool, maar uit het zaadje van de papa bij het eitje van de mama als die vrijden, het paard dat we hadden toen ik 7 was is niet 'verkocht aan een lief baasje', maar naar de slacht gebracht omdat het mank stond...

Eerlijkheid heeft zijn verdiensten, enige zin voor realisme is niet slecht... maar soms denk ik toch dat de wereld er wat zachter had uitgezien hadden ze af en toe wl eens een sprookje verteld.

:huggg:

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: juni 03, 2013, 19:33:05 »
Vroeger kon je pauwen horen roepen, mijn nichtje zegde toen dat het babietjes waren, die in de bomen lagen te wenen.

Ik ging vroeger naar een nonnenschool, in mijn fantasie gingen 's avonds die nonnen allemaal achter elkaar in een rij, met een slaapmuts en een kandelaartje in hun hand naar boven, naar hun kamer.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: juni 03, 2013, 19:34:55 »
"De bidet is voor je voeten te wassen." Ik dus jaaaaren mij voeten daarin gewassen...

:mrgreen:

Volgens mij hebben ze iedereen dat ooit wijsgemaakt. Volgens mij zijn er volwassenen die dat nog altijd denken en zo doorgeven aan hun kinderen.  :lol:

Offline desperate houswive

• *
  • 222 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juni 03, 2013, 19:35:35 »
Nog iets waar ik nu wel mee kon lachen maar toen heel bang was :

in de jaren 60 was er de algerijnse onafhankelijkheid en omdat wij aan de belgisch-franse grens woonden kwamen er toen gekleurde mannen in het straatbeeld, vooral de zaterdagavond. Hier werden ze de "algeriens" genoemd. Dus wat hebben onze overbezorgde bange ouders mij en mijn zus wijsgemaakt ? Dat wij in geen enkel geval iets mochten zeggen tegen die mensen en er hard van moesten weglopen want dat het handelaars waren in "blanke slavinnen." En wij, net uit de poppen gegroeid, dachten dat "slavinnen zijn" betekende dat wij dan het huishouden gingen moeten doen maw van 's morgens vroeg tot 's avonds laat kuisen. Tja, de jaren 60 h  :mrgreen:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: juni 03, 2013, 19:53:55 »
Dat was ook iets dat mijn ouders tegen ons zegden  :yes:

"En van tuutterfruut gaan je darmen samenplakken."

Ik was en ben tot heden te dage nog altijd vies van kauwgum. Als je mij wil doen kokhalzen dan moet je maar beginnen bellen blazen recht voor mijn gezicht  :yeek:

Oh ja, tuttefrut.  Dat mocht je niet inslikken hoor, is echt gevaarlijk!!!!!!  Man, ik krijg nog het koud zweet als iemand per ongeluk z'n 'tuttefrut' inslikt.

Niks  :weetniet: :cryblue:

Mijn ouders geloofden rotsvast in brute, koude eerlijkheid.  Sinterklaas en de Paasklokken bestonden niet, kindjes kwamen niet met de ooievaar of uit een bloemkool, maar uit het zaadje van de papa bij het eitje van de mama als die vrijden, het paard dat we hadden toen ik 7 was is niet 'verkocht aan een lief baasje', maar naar de slacht gebracht omdat het mank stond...

Eerlijkheid heeft zijn verdiensten, enige zin voor realisme is niet slecht... maar soms denk ik toch dat de wereld er wat zachter had uitgezien hadden ze af en toe wl eens een sprookje verteld.

Klinkt echt niet fijn.   :cry:  Ik maak m'n kinderen ook niet wijs dat ze uit bloemkolen komen of zo, maar het plezier van Sinterklaas of Pasen zou ik hen toch niet willen afnemen. :huggg:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #26 Gepost op: juni 03, 2013, 20:08:32 »
Het enige wat ik kreeg wat Sinterklaas .. En verder niets :p Die ooievaren, bloemkolen, ... nooit van gehoord. En k'vind het eerlijk gezegd niet zo slecht ze  :lol:

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: juni 03, 2013, 20:39:35 »
Als we naar zee reden moest ik de koeien naast de snelweg goed in't oog houden, hoe meer bruine koeien, hoe dichter de zee (zo zag ik vanzelf of het nog lang rijden was  :vuistje:)

Offline Irisvdb

• *
  • 759 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: juni 03, 2013, 21:06:51 »
Op school deden wij soms loopwedstrijden tegen de grotere meisjes en ik won daar altijd van. Ik heb altijd geloofd dat ik heel snel kon lopen als kind tot ik als tiener ooit eens mijn buurjongetjes liet winnen in een loopwedstrijdje en toen pas viel mijn frang...  :oops:

En euh, dus een bidet is niet voor voeten?  :oops:  :oops:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: juni 03, 2013, 21:10:56 »
Op school deden wij soms loopwedstrijden tegen de grotere meisjes en ik won daar altijd van. Ik heb altijd geloofd dat ik heel snel kon lopen als kind tot ik als tiener ooit eens mijn buurjongetjes liet winnen in een loopwedstrijdje en toen pas viel mijn frang...  :oops:

En euh, dus een bidet is niet voor voeten?  :oops:  :oops:
:rolf:

Offline rabbittine

• warme hondenvriend
  • *
  • 10 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: juni 03, 2013, 21:20:48 »
Dat ons pekineesje naar een boerderij verhuisd was omdat mama en papa er geen tijd genoeg meer voor hadden. Ze hadden me beter verteld dat ons Brutus gestorven was want jaaaaaaren heb ik hun de oren van het lijf gezaagd dat ik hem wou gaan bezoeken op die boerderij. En al die jaren was ik zo boos dat ik geen goeiendag had mogen zeggen voor hij naar de 'boerderij' vertrok. Ons dochter heeft hier het eerste hondenoverlijden meegemaakt toen ze vier was en toen heeft ze wel mooi afscheid kunnen nemen en daar uiterst sereen mee kunnen omgaan.

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
« Reactie #31 Gepost op: juni 03, 2013, 21:28:37 »
van kauwgom ging je poep dichtplakken

als je scheel keek en de klok sloeg, bleef je kop zo staan

als je niet goed studeerde, werd je later niks  :mrgreen: :mrgreen: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf:

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: juni 03, 2013, 21:35:10 »

:yes:

En verder, dat 'de stoute man' op zolder woonde, toen ik stout was als kind, sloot mijn moeder mij soms op op mijn ouders hun slaapkamer... waar de deur naar de zolder was... en zei ze dat hij mij ging komen halen  :silenced:
Gelukkig geen trauma aan overgehouden  :lol: :lol:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: juni 03, 2013, 21:43:28 »

als je niet goed studeerde, werd je later niks  :mrgreen: :mrgreen: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf:

:whoea:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: juni 03, 2013, 21:44:46 »
Dat je de saus van pasta met hesp & kaassaus de dag op voorhand moest maken en een nacht moest laten staan in de frigo :hmpf:

Mijn mama & haar broers mochten geen huisdieren houden. Dus hadden ze een Boa gekocht en die leefde in de tuin. Hij had een nest in een boom in de tuin. Dus wij elke zondag gaan roepen op Cezar de Boa, die in het vogelsnest in de boom woonde :mrgreen:

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: juni 03, 2013, 22:09:21 »
Mijn dochter wou als kleuter oorbellen, ik vond dat maar niks, zij geloofde, hoe dat komt weet ik niet, dat die gaatjes
vanzelf in haar oortjes kwamen :shhh: :shhh: :shhh:
tot een nichtje toen ze der 12 werd liet schieten,  zeg mama, dat komt niet vanzelf

das niet echt wijsmaken, maar wel de waarheid verzwijgen.....

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: juni 03, 2013, 22:10:00 »
Ben de laatste van zeven op een rij; was gemaakt met den overschot, lang gedacht dat dat zo was,
tot ik wist hoe kindjes werden gemaakt :oops:

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #37 Gepost op: juni 03, 2013, 22:15:58 »
Dat de auto niet start als niet iedereen de veiligheidsgordel aan heeft.
Tot mama eens de auto startte terwijl ze zelf haar gordel nog niet aan had  :fuu:

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: juni 03, 2013, 22:17:58 »
Ik mocht met de grote broer mee naar Amerika,  met de auto :zot:, tja in Nederland ligt een dorp dat zo heet...
Wat een teleurstelling, ik wou zo graag vliegen!

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #39 Gepost op: juni 03, 2013, 22:18:44 »

een klassieker  :lol:

de ooievaar of het bloemkolenverhaal hebben ze me ook nooit wijsgemaakt eigenlijk... misschien dat ik anders wel teveel had gezaagd voor een broertje of zusje  :lol:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal