collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wat hebben je ze ooit wijs gemaakt vroeger?  (gelezen 9112 keer)

Offline zwtmoni

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 87 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat hebben je ze ooit wijs gemaakt vroeger?
« Reactie #140 Gepost op: augustus 01, 2013, 15:02:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Als die iets aan hun hart hebben miss wel...  :denk:

:yes: :yes: :yes:

Offline Pascale68

• warme hondenvriend
  • *
  • 191 HV-Punten
« Reactie #141 Gepost op: augustus 01, 2013, 15:55:14 »
dat als ge iemand doet verschieten, dat die kunnen doodvallen  :shock:

of je kan doodvallen weet ik niet maar je kan er misschien wel inblijven. Toen ik 22 jaar geleden zwanger was ben ik ooit zodanig geschrokken dat ik ettelijke minuten naar adem moest snakken, niet kon uitleggen wat er met mij aan de hand was en nadien 1 week platte rust moest houden omwille van de baby. Véél te hoge waardes in mijn bloed en dus gevaarlijk voor de baby. (ik moet er wel bij vermelden dat ik nogal gemakkelijk verschiet  :oops:)

--- "Without my PETS my house would be clean and my wallet would be full but my heart would be EMPTY!" ---

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: augustus 01, 2013, 16:00:50 »
Mensen met een slecht hart zou ik toch maar opletten,want ik denk dat ze zich echt wel kunnen doodschrikken.
Een oudje van mijn werk heeft al een paar keer een hartaanval gehad op korte tijd,probleem is ook dat ze zo goed als doof is,dus ze schrikt enorm snel waardoor ze eventjes terug moet rustig kalmeren en ademhalen.
Elke week als ik binnenkom doe ik dat met zoveel mogelijk kabaal,zodat ze al iets van geluidje hoort voordat ik opeens de kamer in kom.
Eerst aanbellen werkt niet,want die bel hoort ze toch niet.. binnen zonder bellen,en veel kabaal maken dus  :lol:
Met een lichtsignaal werken?

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: augustus 01, 2013, 16:58:45 »
Met een lichtsignaal werken?

Een zaklamp meenemen?  :mrgreen:
Ik moet eerst een inkomhal door,dan een living,en dan ben ik in de keuken waar ze altijd zit.
Tussen elke ruimte is een deur die altijd toe is,dus gewoon licht aanknippen zal ze niet merken..

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: augustus 01, 2013, 17:45:34 »
alle zeg, heeft niemand van jullie dat ook als kind als smoes gehoord om je toch maar zo kalm mogelijk te houden?
Bv als je de hoek om kwam lopen bij tikkertje of zo en je botste op iemand, dat je dat dan te horen kreeg?  :weetniet:
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline Linn

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 181 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: augustus 07, 2013, 19:58:13 »
Iemand van bij ons in 't straat heeft mij vroeger ooit eens wijsgemaakt dat als je een pissebed aanraakt dat je de volgende nacht in bed plast! :)

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • ons chekepeeke
« Reactie #146 Gepost op: augustus 07, 2013, 20:02:11 »
Toen mijn man nog kind was hadden ze hem wijs gemaakt dat hij kikkers kon vangen met een rood lapje, en slakken als je zout op hun staart legde  :zot:
Das mir mein hund viel lieber sei, Sagst du o mensch sei sunde
Der hund blieb mir im sturme treu, Der mensch nicht mal im winde, Groetjes van mij en een poot van Che

Offline Irisvdb

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 759 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: augustus 08, 2013, 15:56:20 »
Toen mijn man nog kind was hadden ze hem wijs gemaakt dat hij kikkers kon vangen met een rood lapje, en slakken als je zout op hun staart legde  :zot:
Als je zout op slakken strooit, gaan ze echt wel dood hoor  :lol: Sommige mensen bestrijden zo slakken, maar dat is niet zo goed voor uw planten en ook niet echt diervriendelijk.
(Ze lossen trouwens ook op in suiker, daar werd vroeger hoestsiroop van gemaakt  :wink:)

Kikkers met een rood lapje vangen heb ik nog niet gehoord, maar dat klinkt als een fabeltje..

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #148 Gepost op: augustus 12, 2013, 19:30:34 »
Een zaklamp meenemen?  :mrgreen:
Ik moet eerst een inkomhal door,dan een living,en dan ben ik in de keuken waar ze altijd zit.
Tussen elke ruimte is een deur die altijd toe is,dus gewoon licht aanknippen zal ze niet merken..

een lamp aansluiten op de bel (ale eens vrange of niemand van de familie dat kan doen)
Vroeger kende ik iemand op kot die heel slecht hoorde, die haar bel was idd via het licht

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #149 Gepost op: augustus 12, 2013, 21:08:03 »

Bij mij zei m'n grootvader altijd dat je vogels kon vangen door zout op hun staartje te doen! En probeer maar es zout op een vogel z'n staart te strooien, dat lukt dus niet hé... ik spreek uit ervaring... :shifty:
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline Lins

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: augustus 14, 2013, 16:09:47 »
Dat als ge ne kilo van uw neuskeutels opat... Da ge dan doodging! (ik was toen wel KLEIN eh!  :yes: )
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: augustus 14, 2013, 17:24:45 »

Het waren vogels die je met zout op de staart kon vangen en dat komt omdat er toen op de busjes zout van Cerebos een jongetje stond afgebeeld dat zout op de staart van een vogel probeert te strooien (bestaat nu mss nog  :weetniet:).

Toen mijn jongste zoon nog klein was (hij is nu 35) heb ik hem wijs gemaakt dat de mechelse koekoek een kippenras was waar kleine jongetjes op mochten rijden, vóór Pasen werden er koersen georganiseerd, (in het Mechelse),  de winnende koekoek mocht blijven leven, de anderen werden geslacht en als "paaslam" verkocht.  :doh: (en ja hoor, hij geloofde het, wou persé eens met zo"n kip gaan rijden).

En waarom zou je voeten niet mogen wassen in een bidet? Of daar je kleine handwas in doen of zo?  :weetniet:

edit: kijk het bestaat nu nog!!  :clap: http://1783.fr.all.biz/nl/voedsel-zout-g1020
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2013, 17:26:38 door Thellozorra »

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #152 Gepost op: augustus 14, 2013, 17:26:56 »
"De bidet is voor je voeten te wassen." Ik dus jaaaaren mij voeten daarin gewassen...

:rolf: :whoea: :rolf: :whoea:

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: augustus 14, 2013, 19:51:20 »
Het waren vogels die je met zout op de staart kon vangen en dat komt omdat er toen op de busjes zout van Cerebos een jongetje stond afgebeeld dat zout op de staart van een vogel probeert te strooien (bestaat nu mss nog  :weetniet:).

Toen mijn jongste zoon nog klein was (hij is nu 35) heb ik hem wijs gemaakt dat de mechelse koekoek een kippenras was waar kleine jongetjes op mochten rijden, vóór Pasen werden er koersen georganiseerd, (in het Mechelse),  de winnende koekoek mocht blijven leven, de anderen werden geslacht en als "paaslam" verkocht.  :doh: (en ja hoor, hij geloofde het, wou persé eens met zo"n kip gaan rijden).

En waarom zou je voeten niet mogen wassen in een bidet? Of daar je kleine handwas in doen of zo:weetniet:

edit: kijk het bestaat nu nog!!  :clap: http://1783.fr.all.biz/nl/voedsel-zout-g1020

Haha dat doe ik meestal op verlof.  :mrgreen:
Ik haat het gevoel van vuile voeten en zo'n bidet is superpraktisch daarvoor!
Wassen doe ik daar ook in ja, mijn bikini's meestal  :lol:

Offline Melissa224

• *
  • 1914 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: augustus 14, 2013, 20:56:05 »

En waarom zou je voeten niet mogen wassen in een bidet? Of daar je kleine handwas in doen of zo?  :weetniet:

Ik gebruik dat idd voor mijn handwas in te laten weken  :lol:

Offline Staffordiaan

• *
  • 3115 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #155 Gepost op: augustus 15, 2013, 17:07:24 »
Ik zie het nu staan en moet er over nadenken... Is het niet "Wat hebben ze je.." ipv "Wat hebben je ze.." ?

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:52:53 »
Ik zie het nu staan en moet er over nadenken... Is het niet "Wat hebben ze je.." ipv "Wat hebben je ze.." ?

Ik heb dat gisteren ook opgemerkt, maar ik was toen te lui om er iets van te zeggen. :D

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: september 15, 2013, 20:11:37 »
Bij mij zei m'n grootvader altijd dat je vogels kon vangen door zout op hun staartje te doen! En probeer maar es zout op een vogel z'n staart te strooien, dat lukt dus niet hé... ik spreek uit ervaring... :shifty:
Neen, maar als het je lukt kan je hem wel vangen.  :wink:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: september 15, 2013, 20:13:21 »
Dat hebben je ze maar wijsgemaakt vroeger.  :lol:

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • 154 HV-Punten
« Reactie #159 Gepost op: september 15, 2013, 23:27:09 »
Toen ik klein was, waren de verpakkingen van Tampax nog niet wat ze nu zijn : het waren grote kartonnen hulzen van zo'n 15 cm lang en meer dan een cm doorsnee en die zaten in een wit papiertje. Toen ik vroeg aan mijn moeder wat dat was, heeft ze me wijsgemaakt dat dat dingen waren om je tanden mee te poetsen. Wie raadt wat ik dus probeerde op een onbewaakt moment ... Ik kon er niet aan uit hoe je dat in godsnaam moest gebruiken en zo vies, eikes. Jaren heb ik dat geloofd.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal