collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Stemmen op Xpencer, mijn huidige blindengeleidehond  (gelezen 401 keer)

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
Stemmen op Xpencer, mijn huidige blindengeleidehond
« Gepost op: mei 20, 2013, 14:55:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Stemmen jullie aub even op Xpencer, mijn huidige blindengeleidehond? Eerst even op de foto klikken en dan de foto liken! Delen mag uiteraard ook!!! BEDANKT!!!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=464636206940199&set=a.464635350273618.1073741825.153040141433142&type=3&theater

Xpencer en Kim Bols

Xpencer is mijn tweede blindengeleidehond, opgeleid door het Belgisch Centrum voor Geleidehonden vzw. Een lekker stoere zwarte labrador retriever uit Engeland en 2,5 jaar jong, ontzettend werklustig, gevoelig, aanhankelijk en ook heel erg speels, alert en onstuimig. Ondanks zijn nog jonge leeftijd, werkt hij met heel veel zorgvuldigheid voor mij. Door zijn enthousiasme in het geleidewerk, neemt hij bij zoekopdrachten vaak letterlijk een sprintje naar datgene wat ik vraag, omdat hij zo graag wil tonen hoe goed hij dat kan! En bij het aangeven van een lege zitplaats, geeft hij diegene die naast mij komt te zitten, snel even een likje hetgeen vaak heel grappige reacties oplevert. Als hij een balie aangeeft, blijft hij daar met z'n voorpoten wel even op staan en draait hij zijn kop naar mij als ik iets vertel en wendt hij zijn kop vervolgens naar de baliebediende als die iets uitlegt. Hilarisch is dat!

Xpencer stopt ook om me aan te geven dat we door een smalle doorgang gaan lopen, hij laveert met gemak tussen een boel mensen en obstakels in een winkelstraat, hij kijkt naar laaghangende takken en ontwijkt ze perfect, hij steekt de straat over als de stoep te smal is en aan de overkant duidelijk beter begaanbaar is, hij zoekt een lift en drukt de liftknop in, hij vindt feilloos op een zeer grote parking de auto van m'n vader terug, in de bus vindt hij de enige nog lege zitplaats, ... Daarbij kwispelt zijn staart continu want Xpencer komt uit een field trial-lijn en heeft een zeer grote will to please! Kortom: Xpencer zorgt er voor dat ik altijd en overal veilig kan geraken, op elk moment van de dag! 'k Ben echt dolgelukkig met hem en ik had nooit durven hopen dat het met een tweede hond ook zo goed zou gaan. Hij komt immers ook heel goed overeen met mijn gepensioneerde geleidehond Olly die ik gehouden heb nu ze op pensioen is en dus niet meer hoeft te werken.

Xpencer mag ook bijna elke dag lekker loslopen in het bos en zwemmen om zijn energie kwijt te kunnen, en natuurlijk wordt er ook dagelijks veel geapporteerd. Voor hem is het leven 1 groot feest en dankzij hem is ook mijn leven 1 groot feest.

Dank je wel Xpencer dat je er bent voor mij!!! Je bent een gouden hond, een vriend uit de duizend en mijn mobiliteitsvreugde!!!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=464636206940199&set=a.464635350273618.1073741825.153040141433142&type=3&theater

Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Offline myriam.e

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3728 HV-Punten
Re: Stemmen op Xpencer, mijn huidige blindengeleidehond
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2013, 14:57:27 »
gestemd en wens jullie heel veel succes :thumbs:

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2013, 14:59:48 »
gestemd en wens jullie heel veel succes :thumbs:

Bedankt! Ik heb Xpencer nu bijna 1 jaar en nu beginnen we pas echt een superteam te worden (de gewenning baas-hond duurt +/- 1 jaar).
Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Online lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2013, 15:00:04 »
Gestemd.

Offline binno

• hondenvriend pro
  • *
  • 732 HV-Punten
    • Wood Fen Moos
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2013, 15:39:28 »
gedaan, en op Olly ook :wink: veel succes Kim :thumbs:
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2013, 15:41:52 door binno »

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2013, 15:52:27 »
gedaan, en op Olly ook :wink: veel succes Kim :thumbs:

Dank je wel!!!!

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2013, 19:53:28 »
Komaan, hop hop hop, 'k heb nog wat stemmekes nodig! Ik zou zo'n verwenpakket voor mijn doggies wel kunnen gebruiken! Xpencer is op 24 mei nl. 1 jaar bij mij!

Offline binno

• hondenvriend pro
  • *
  • 732 HV-Punten
    • Wood Fen Moos
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2013, 19:58:44 »
Komaan, hop hop hop, 'k heb nog wat stemmekes nodig! Ik zou zo'n verwenpakket voor mijn doggies wel kunnen gebruiken! Xpencer is op 24 mei nl. 1 jaar bij mij!
ik heb ze allebei op mijn FB gedeeld, wie weet, elke stem is er eentje hé :wink:

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2013, 19:59:49 »
ik heb ze allebei op mijn FB gedeeld, wie weet, elke stem is er eentje hé :wink:

Dank je wel! Olly heeft tot nu toe van de 2 de meeste stemmen dus laten we hopen dat als mensen stemmen, ze ook ZEKER op Olly stemmen :)!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal