collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Stemmen op Olly, mijn gepensioneerde blindengeleidehond!  (gelezen 345 keer)

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
Stemmen op Olly, mijn gepensioneerde blindengeleidehond!
« Gepost op: mei 20, 2013, 14:52:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Willen jullie aub ff "liken" op ons Olly, mijn prachtig gepensioneerd geleidehondje? Heb nog enkele honderden stemmekes nodig ;). De stemwedstrijd loopt tot morgen. BEDANKT!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=464645166939303&set=a.464635350273618.1073741825.153040141433142&type=3&theater

Olly, mijn zwarte labrador retriever, mijn meisje, mijn allessie, mijn spiegel! Met haar aan mijn zijde, kon ik bijna 7 jaar lang gaan en staan waar en wanneer ik wilde. Mijn eerste geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden vzw, de hond waar ik 5,5 jaar op heb moeten wachten en waar ik zo naar uitkeek! Olly is inmiddels 9,5 jaar oud en op pensioen; ze moet dus niet meer voor me werken en is nu fulltime huishond.

Ik heb besloten haar te houden als alleenstaande jongedame, hetgeen wel druk is want ik heb inmiddels ook een nieuwe geleidehond Xpencer die al vanaf dag 1 dikke vriendjes is met Olly; nooit is er rangorde uitgevochten want er was meteen respect tussen beide partijen. Met Olly maak ik elke dag heerlijke wandelingen waarbij ze heel veel mag snuffelen (hetgeen vroeger niet mocht als geleidehond) en uiteraard loopt ook zij heel veel los. Haar grootste hobby is modderduiken; dan heb ik na de wandeling een heuse smeerlab in huis. Maar ach, niet erg, poetsen moet je elke dag, of het nu een beetje of heel erg vuil is in huis! En gelukkig heeft een labrador retriever een zelfreinigende vacht dus valt al het vuil er meteen uit als mevrouw is opgedroogd.

Olly heeft ook het privilege dat ze nu door iedereen geaaid worden en mevrouwtje geniet daar enorm van. Onlangs nog kreeg ik een mailtje van een rusthuis waar ik ooit met Olly ben geweest als sociale hond en zwaar dementerende personen haar mochten knuffelen. Ze is heel geliefd en men wil die lieve, zachte Olly die iedereen zo goed aanvoelt en zelfs de meest stille mensen plots doet spreken, zeker terugzien!

Geweldig toch voor Olly: Hier en daar nog ergens mogen verschijnen, op tijd en stond heerlijk languit liggen en rusten in de mand, een lekker kluifje en tot slot nog een beetje knuffelen met mij en/of met Xpencer. Een zalig leven.

Ik voel me zo rijk met mijn 2 lieve honden rond mij!

Groetjes
Kim Bols

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=464645166939303&set=a.464635350273618.1073741825.153040141433142&type=3&theater

Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
Re: Stemmen op Olly, mijn gepensioneerde blindengeleidehond!
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2013, 14:59:13 »
Gestemd.

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2013, 15:00:10 »
Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Offline binno

• hondenvriend pro
  • *
  • 732 HV-Punten
    • Wood Fen Moos
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2013, 15:49:35 »
op allebei gestemd, Olliebol en Xpencer :thumbs:

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2013, 15:52:48 »
op allebei gestemd, Olliebol en Xpencer :thumbs:

DANK!

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2013, 19:54:26 »
Komaan, hop hop hop, nog een 70-tal stemmen om op gelijke tred met nummer 1 te staan! Ik heb nog wat stemmekes nodig! Ik zou zo'n verwenpakket voor mijn doggies wel kunnen gebruiken! Xpencer is op 24 mei nl. 1 jaar bij mij dus dat verdient een feessie voor zowel Olly als Xpencer!!!

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2013, 06:52:42 »
Jippie, ik sta op de eerste plaats, maar de voorsprong is maar heel miniem! Dus: stemmen aub!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=464645166939303&set=a.464635350273618.1073741825.153040141433142&type=1&theater

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal