collapse

Auteur Topic: lichte vracht met airco gezocht, een matig verbruik en niet teveel kilometers  (gelezen 707 keer)

Offline Neverever

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
Als iemand toevallig iets leuks zou weten staan van een betrouwbare verkoper, mijn pb -box staat open.Je weet maar nooit of ik op deze manier iets tref :lol:
Verdere adviezen ook welkom!

Mijn nemootje had toen ik het kocht dacht iets van een 20.000 km, ik heb daar een dikke 50.000 km aan bij geplakt op periode van 3 jaar ongeveer.Pak dat ik toch zeker aan een 15.000 km per jaar kom. Diesel, naft? ik weet het niet  :weetniet: Budget: tot 5000 -6000 euro maximum.

Wat ik zeker NIET wil: opnieuw een autooke dat meer dan 9 liter zuipt (terwijl ik rijd als een bommake) :fuu:

Rond de 7 liter maximum vind ik aanvaardbaar. Maar weet totaal niet naar welk type / merk lichte vracht ik dan moet kijken.

Citroen nemo komt er nooit meer in. Mijn model was een multispace, met drie zetels vanachter die ik standaard omhoog had staan, maar mijn voorkeur gaat uit naar een echte lichte vracht, ik heb zelden meer dan 1 passagier of het zouden honden zijn en heb absoluut geen zetels vanachter nodig.

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
Re: lichte vracht met airco gezocht, een matig verbruik en niet teveel kilometers
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2020, 19:54:33 »
Moet ik eens over nadenken  :denk:  ik heb nu een citroen jumpy, 1,6 HDI lichte vracht, met airco (en nog heel wat opties, o.a. een goeie navigatie, cruise control, mistlampen voor, trekhaak, aansluiting voor een 2e accu, achterin hondenkennels en koeling laten bouwen voor de honden) voorin 3 zetels. Zuinige nette auto.
Bouwjaar 2012, 160.000 gelopen nu (autoweg kilometers), en altijd dealer onderhouden geweest.

Is een diesel, en wij zijn erover aan het denken om benzine of elektrisch aan te schaffen, eigenlijk nog niet voor nu meteen.

Wij zijn vorig jaar terug naar NL verhuisd vanuit BE, hebben deze ingevoerd in NL, maar ik ben aan het denken mijn btw nummer op te geven, en dan zou deze in NL gewoon te duur in wegenbelasting zijn.

In BE deed die als lichte vracht 129 euro /jaar, in NL dan 110 euro /maand, en dat is me te gek.
Dat is de enige reden dat ik er ook maar over dénk hem weg te doen.

Op welke termijn zoek je evt.en zou het een probleem voor je zijn zelf de invoer (terug) naar BE te regelen?

Voor het idee, zo een:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/citroen-jumpy-1-6-hdi-3-places-etat-neuf-1er-proprietaire-diesel-wit-766e0ac5-6069-4cfa-8c9a-eb4861431382?cldtidx=4
Alleen heeft die van ons dichte achterdeuren zonder ruit erin, en heeft de mijne een vaste houten vloer op de laadruimte.

Moest je interesse hebben dan wil ik in het weekeinde wel eens foto's trekken.

« Laatst bewerkt op: februari 12, 2020, 20:07:14 door Sassy »

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
Re: lichte vracht met airco gezocht, een matig verbruik en niet teveel kilometers
« Reactie #2 Gepost op: februari 12, 2020, 21:35:25 »
Hey Sassy, alvast bedankt om te reageren. Hij heeft wat meer kilometers dan ik in gedachten had, maar het klinkt wel een degelijke auto en je uitleg heeft mijn interesse wel gewekt, altijd naar dealer geweest, dus ook netjes het onderhoudsboekje erbij neem ik aan ?Ik had graag wat foto's gezien.
Ik verschiet wel van die belasting in NL eigenlijk :shock:
Invoer naar BE regelen, wat houdt dat in? Dat gewoon iemand met die auto moet rijden? Dat zou geen probleem moeten geven, al lijkt het me nu ook weer gek om voor een auto die je toch eerst gezien moet hebben helemaal tot Groningen te reizen :denk:
Op welke termijn, er is niet echt haast bij in de zin van ik kan wel even mijn plan trekken, maar het originele plan : wachten tot huidige autolening is afgelopen in mei dat gaat het hem niet worden, zolang zing ik het niet uit zonder auto :lol:

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: februari 12, 2020, 23:42:31 »
Ik weet niet van waar je bent, wij wonen (nu) in NL Limburg, niet zo ver van Maasmechelen af.
Ik heb van alle onderhoud de facturen van de citroen garage.
Zal van het weekeinde eens zien dat ik foto's maak.

Ja, die NL wegenbelasting is echt niet te doen op een diesel, en zolang je die rijdt als bedrijfswagen gaat dat nog, maar anders  :zot:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #4 Gepost op: februari 13, 2020, 00:21:00 »
Ah, das dus niet te ver van hier, Maasmechelen is een goeie 20 minuten. rijden van hieruit.
Het is niet meteen wat ik in gedachten had ook  niet qua type (ik had meer iets grootte van renault kangoo in gedachte) en iemand wees me erop dat je met een auto uit buitenland moet zien dat die qua papieren in orde is en niet nog eens door de belgische keuring uit moet.Aan de andere kant, als ik met hulp wel netjes overal in raak geparkeerd , betekent dat dat ik gewoon wat extra parkeerlessen nodig heb want eigenlijk is dat het enige wat me tegenhoudt om voor iets groters te gaan dan dat nemootje dat ik had.

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2020, 17:42:05 »
Ik heb een Ford Transit Custom (groot model) maar maar een verbruik van 6.8....due ik vermoed dat de gewoon Transit ook zoiets of zelf lager zit!

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #6 Gepost op: februari 13, 2020, 18:34:47 »
Ik ga deze keer echt letten op het verbruik bij aankoop, en kiezen voor voldoende zware motor want dat nemootje had een veel te lichte motor en kon da gewicht niet aan ofzo. 6.8 klinkt al veel beter dan 9 liter.

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #7 Gepost op: februari 14, 2020, 00:05:31 »
Ik heb onlangs buren wat geholpen met de invoer van een auto uit Nederland. Je moet een preregistratie doen, online via de site van de DIV geloof ik. Is blijkbaar iets nieuws en hun garagist wist daar nog niet van. Hun verzekering heeft dat uiteindelijk voor hen geregeld. Meer weet ik er eigenlijk ook niet van.

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #8 Gepost op: februari 14, 2020, 09:40:46 »
Wij hebben al eens een auto ingevoerd naar Belgie, ik meen via DIV Alken, dat was toen een "papieren" keuring, en een technische keuring aan de wagen.
Scheelt dat deze auto van oorsprong uit BE komt, en wij het gelijkvormigheids-attest er nog bij hebben.

Maar voordat ik daar in duik moet ik eerst dit weekeinde met mijn man overleggen óf we zeker zijn ervan dat we de wagen wel weg willen doen.
Als ik de meerkost van wegenbelasting afzet tegen meerkost en hoge afschrijving op een nieuwe dan komen de twijfels...nu weet ik wat ik heb.

@Neverever:  al eens gekeken naar een opel combo?
Die kun je in deze prijsklasse ook met minder kilometers vinden.

Of een dacia dokker, en een fiat doblo is een heel comfortabele auto, ruim voorin ook.

Parkeren is een dingetje met het formaat van een jumpy, daarom ben ik blij met de achteruitrij sensoren.

Zou ik, ongeacht voor welk merk je kiest altijd op letten, minstens sensoren, beter nog achteruitrij camera, want je moet toch vaak alleen op je spiegels achteruit zetten :happywink:

Offline Anja

• *
    • http://www.trimstyle.be
« Reactie #9 Gepost op: februari 15, 2020, 13:51:56 »
Ik heb vanaf einde maart een Jumpy lichte vracht te koop. 5 zitplaatsen.

Weinig km’s op de teller

Offline antje

• *

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #11 Gepost op: februari 15, 2020, 16:22:42 »
https://www.2dehands.be/a/auto-s/opel/m1514967948-opel-combo-c-84-000km-met-veel-opties.html?utm_medium=social&fbclid=IwAR1BZD3I5ZVfMdWVTxenBSX9dTEbF75KyxMfFKNdrJ4KlCBpDGqWbbvpLhI

Is de tweede auto van een FB-vriend, moest ik het geld liggen hebben, ik kocht hem zelf  :mrgreen:
hij staat wel even gereserveerd tot de 18e...maar inderdaad is wat ouder maar dat wil niet altijd iets zeggen, heeft niet teveel kms...diesel (vind ik fijner rijden) ... thanx

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #12 Gepost op: februari 16, 2020, 19:28:44 »
hij staat wel even gereserveerd tot de 18e...maar inderdaad is wat ouder maar dat wil niet altijd iets zeggen, heeft niet teveel kms...diesel (vind ik fijner rijden) ... thanx

houd rekening met LEZ steden...

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
houd rekening met LEZ steden...
je hebt gelijk geloof ik. Ik heb eens nagelezen, mijn dorp behoort tot 1 van de 16 gemeenten en steden die er ook over denken een LEZ in te stellen.
Dat betekent dus best geen tweedehands diesel ofwa? Ik kan geen van die nieuwe diesels veroorloven.

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
Inderdaad benzine of op zijn minst een euro 5 nemen...die kun je nog tot 2025 rijden.

Wij hebben besloten onze Jumpy voorlopig nog zelf te houden, volgend jaar zien we dan wel verder, maar voor nu kan ik ook zo snel niks anders vinden wat betaalbaar is en aan onze eisen voldoet.

Dat is ons probleem dus ook, een degelijke en betaalbare lichte vracht is allemaal diesel, en daarvoor hoef ik huidige niet in te ruilen, een goeie benzine vind ik zo snel niet, dan zou ik al een nieuwe moeten kopen  :weetniet:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
Garagist heeft een suggestie gedaan, er komt een fiesta lichte vracht binnen bij hem. Ik wist niet eens dat dat bestond.Ik heb eens opgezocht en ik zie dat je voor het bedrag dat ik maximum wil spenderen meer hebt dan als je gaat voor pakweg een renault kangoo.Bij zo een fiesta lichte vracht heb je al makkelijk een autootje dat maar paar jaar oud is , weinig kilometers heeft, niet veel verbruikt , beantwoordt aan euro 5,  airco en hoop andere opties erbij ook nog.Ik heb een fiesta gehad, helaas snel weer kwijtgeraakt, was een heel leuk autooke en bolde perfect.Ik ga gewoon eens kijken de woensdag.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal