collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hondenlectuur  (gelezen 98022 keer)

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no "I" in "team" !!
Re: Hondenlectuur
« Reactie #300 Gepost op: september 11, 2013, 06:51:11 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Iemand een mening over de boeken van Cesar Millan ?
Ik zag 1  van zijn boeken in de Maxizoo liggen,
maar twijfelde beetje...

Of zijn er tips voor goede, praktische boeken voor iemand die net begint te werken met een jonge hond?

Ik vond de 1e 2 boeken van hem wel leuk om te lezen als beginner..Maar als je er echt praktische hulp of tips of begeleiding van verwacht kom je van een kale kermis thuis vrees ik :s

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #301 Gepost op: september 11, 2013, 09:39:59 »
Ik vond de 1e 2 boeken van hem wel leuk om te lezen als beginner..Maar als je er echt praktische hulp of tips of begeleiding van verwacht kom je van een kale kermis thuis vrees ik :s

Ze waren inderdaad "leuk" maar nu ik dan overgeschakeld ben op andere boeken,
zie ik dat de boeken van CM inhoudelijk niet veel voorstellen, omzetten in de praktijk zit er daar niet echt in...
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #302 Gepost op: september 13, 2013, 04:22:34 »
zie ik dat de boeken van CM inhoudelijk niet veel voorstellen, omzetten in de praktijk zit er daar niet echt in...

Helemaal mee eens!  :yes:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Akasha

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 281 HV-Punten
« Reactie #303 Gepost op: september 28, 2013, 13:51:54 »
Heeft er iemand hier Tales of Two Species van Patricia McConnell al gelezen?

Zo ja, wat vond je ervan? Even goed als haar andere boeken?

Ik denk erover hem te kopen.

Offline Labje Emmy

• *
  • 758 HV-Punten
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #304 Gepost op: september 28, 2013, 18:39:39 »
Daar ben ik het helemaal mee eens.  :happywink:
Ik heb de boeken (Cesar's aanpak, Cesar, de leider van het roedel en Cesar's aanpak voor puppy's) allemaal 1x gelezen en nu staan ze in m'n boekenkast, maar te staan.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #305 Gepost op: oktober 13, 2013, 23:45:04 »
aanrader voor wie een beetje van wetenschap houdt:
De wijsheid van honden (brian hare & Vanessa Woods)...
(heden ten dage te vinden in de betrekkelijk beperkte hondenboekenrayon van de Standaard)...

conclusies van wetenschappelijke onderzoeken (zonder de langdradige beschrijvingen van de onderzoeken), het weerleggen van behaviorisme, een bewijs waarom BSL geen nut heeft en enkel stoelt op massahysterie, de conclusies van het vossenonderzoek in rusland (de kleurverandering bij het fokken van de braafste vosjes...), een hilarische beschrijving van karaktertesten in Zweden ....
Niet hét boek der boeken, wel interessante lectuur, leest vlot, interessante passages, paar keer kleine aha-erlebinissen.. goed boek  :yes:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Mallory

• warme hondenvriend
  • *
  • 570 HV-Punten
« Reactie #306 Gepost op: februari 18, 2014, 19:20:31 »
Ik zou graag het boek control unleashed eens lezen, maar ik heb nog nooit een boek in het Engels gelezen. Leest het een beetje makkelijk als je geen Engelse literatuur gewend bent en je niet super bent in Engels?

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #307 Gepost op: maart 04, 2014, 14:51:10 »
Ik vind dat het vrij vlot leest, maar als je het niet gewend bent om in het Engels te lezen kan het denk ik best wel zwaar overkomen. Deels ook door het jargon dat ze gebruikt en de vrij droge, weinig omfloerste benadering. Zelf ben ik het gewend om Engelstalige, wetenschappelijke teksten te lezen, dus ik kan moeilijk inschatten hoe het voor jou is.

Kan je het boek misschien niet eens lenen van iemand? Eventueel kan ik wel eens een pagina inscannen en doormailen zodat je weet waaraan je begint?

Offline Mallory

• warme hondenvriend
  • *
  • 570 HV-Punten
« Reactie #308 Gepost op: maart 04, 2014, 15:11:19 »
Eventueel kan ik wel eens een pagina inscannen en doormailen zodat je weet waaraan je begint?
Als je dat zou willen doen, graag!
Ik pb je zo meteen mijn mailadres.

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #309 Gepost op: maart 04, 2014, 15:16:44 »
Tuurlijk, geen probleem!

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #310 Gepost op: maart 06, 2014, 09:22:27 »
Aangezien er in mijn 'gezocht'-topic nogal weinig reactie komt, probeer ik het hier ook eens.

Welk GOED en UITGEBREID puppyboek kunnen jullie mij aanraden? Graag eentje dat verder gaat dan de standaard ... Dus verder dan het boekje dat ik van de rasvereniging kreeg en verder dan de standaardwerken die in de bibliotheek uit te lenen zijn.

Wat ik bijvoorbeeld interessant vind: Welke problemen kunnen opduiken en hoe los je die op? Op welke manier voed je een pup op die als tweede hond in huis komt? Verschillende levensfases en waar moet je aandacht aan besteden? Al die dingen komen ook aan bod in de standaardwerken, maar vaak slechts één pagina of zo.

Ik heb dit topic al volledig doorgenomen en kwam al uit bij "Over groeistuipen en mijlpalen" van M. Nijland. Is dat een goed standaardwerk voor toekomstige pupeigenaars? Of wat raden jullie aan? Mag ook in het Engels zijn.

In het andere topic wordt 'Toepoels puppywijzer' aangeraden, is die volgens jullie nuttig om in huis te hebben?

Offline Akasha

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 281 HV-Punten
« Reactie #311 Gepost op: mei 01, 2014, 16:20:13 »
Is "Waarom blaffen honden?" van Desmond Morris een goed boek?

Offline Lynn85

• hondenvriend pro
  • *
  • 32 HV-Punten
    • 2 sets of ears
« Reactie #312 Gepost op: september 22, 2014, 11:45:48 »
Kent iemand het boek 'Manual of Clinical Behavioral Medicine for Dogs and Cats'?
In control unleashed wordt dit boek aangehaald. En op zich wel interessant (lijkend), maar duur boek.
Iemand dit boek kan aanraden? Of net helemaal niet?

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • 208 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #313 Gepost op: september 22, 2014, 12:18:21 »
Kent iemand het boek 'Manual of Clinical Behavioral Medicine for Dogs and Cats'?
Ja, interessant boek maar dan wel al eerder richting mensen die professioneel met honden en katten om dienen te gaan. Het gaat vooral over de neurologische en sociale ontwikkeling van honden en katten en hoe en wat er daar fout kan lopen. Vervolgens dan ook hoe men kan proberen om dit terug recht te trekken al dan niet met behulp van medicinale ondersteuning. Allerlei pathologieën (ingedeeld in 2 groepen: diegene mét en diegene zonder een agressieve component) komen aan bod. De eerste helft van het boek gaat over honden. De tweede over katten.

Het boek is richting een wetenschappelijk doelpubliek geschreven en dus niet vlot leesbaar voor iemand die geen wetenschappelijke studies in het betreffende domein heeft gehad (kan ook door ervaring hoor: als je al jaren wetenschappelijke studies en cursusboeken leest over honden en katten dan zal je ook wel kunnen volgen ook al heb je geen opleiding tot dierenarts gevolgd).

Het is echter wel een heel ander soort lectuur dan Control Unleashed en eerder zware kost...

Offline Lynn85

• hondenvriend pro
  • *
  • 32 HV-Punten
    • 2 sets of ears
« Reactie #314 Gepost op: september 22, 2014, 12:24:10 »
Ja, interessant boek maar dan wel al eerder richting mensen die professioneel met honden en katten om dienen te gaan. Het gaat vooral over de neurologische en sociale ontwikkeling van honden en katten en hoe en wat er daar fout kan lopen. Vervolgens dan ook hoe men kan proberen om dit terug recht te trekken al dan niet met behulp van medicinale ondersteuning. Allerlei pathologieën (ingedeeld in 2 groepen: diegene mét en diegene zonder een agressieve component) komen aan bod. De eerste helft van het boek gaat over honden. De tweede over katten.

Het boek is richting een wetenschappelijk doelpubliek geschreven en dus niet vlot leesbaar voor iemand die geen wetenschappelijke studies in het betreffende domein heeft gehad (kan ook door ervaring hoor: als je al jaren wetenschappelijke studies en cursusboeken leest over honden en katten dan zal je ook wel kunnen volgen ook al heb je geen opleiding tot dierenarts gevolgd).

Het is echter wel een heel ander soort lectuur dan Control Unleashed en eerder zware kost...
Dank je wel voor het uitgebreide antwoord. Dan ga ik het toch maar laten liggen in de online boekenrek van Bol.

Offline EllenL

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 265 HV-Punten
« Reactie #315 Gepost op: maart 19, 2015, 11:10:55 »
Dag hondenvrienden!
Had graag dit topic eens omhoog gehaald :)
ben de laatste tijd bezig geweest met een lijstje te maken welke boeken ik nog allemaal wil lezen en stootte daarmee onder andere op de boeken van Stanley Coren, maar hij heeft zoveel boeken!
Verschillen ze echt allemaal van elkaar of is het vooral herhaling?
Mij leek vooral psychologie vd hond interessant en het bekendst? Zijn de andere ook de moeite?
Bedankt :)

Offline Herdershond

• startende hondenvriend
  • *
  • 19 HV-Punten
« Reactie #316 Gepost op: juli 20, 2015, 14:34:29 »
Zijn de boeken die je kan kopen op hondencentrum.com goed?
Ik was van plan ze te kopen, maar nu ik dit topic zie vraag ik het liever even na...

Offline wesley_dali

• hondenvriend pro
  • *
  • 928 HV-Punten
« Reactie #317 Gepost op: juli 25, 2015, 01:53:23 »
Wallace: The Underdog Who Conquered a Sport, Saved a Marriage, and Championed Pit Bulls-- One Flying Disc at a Time van Jim Gorant.
Het verhaal van een asielhond tot kampioen frisbee... ondertussen is Wallace heen gegaan  :cry:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #318 Gepost op: juli 25, 2015, 20:04:45 »
Heeft iemand het boek "dit is de hond" van John Bradshaw?

Offline EllenL

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 265 HV-Punten
« Reactie #319 Gepost op: juli 25, 2015, 22:28:09 »
Heeft iemand het boek "dit is de hond" van John Bradshaw?
Hebben niet, wel gelezen :) zelf van de bib geleend, misschien is dat een optie?
Heb deze na de wijsheid van honden gelezen, ook heel interessant, bepaalde delen gaat over zelfde onderwerp, leuk het verschil (van bvb interpretaties) te lezen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal