collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hondenlectuur  (gelezen 98014 keer)

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
Re: Hondenlectuur
« Reactie #260 Gepost op: december 02, 2011, 22:51:23 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb er nog enkele van haar als je interesse hebt.  :wink:

Feisty Fido - Help for the leash reactive dog
How to be the leader of the pack and have your dog love you for it
I'll be home soon! How to prevent and treat separation anxiety
Play together - stay together

Offline Vennie+Katrien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #261 Gepost op: december 02, 2011, 23:34:55 »
Ik heb er nog enkele van haar als je interesse hebt.  :wink:

Feisty Fido - Help for the leash reactive dog
How to be the leader of the pack and have your dog love you for it
I'll be home soon! How to prevent and treat separation anxiety
Play together - stay together

Yep, zeker geïnteresseerd :wink:
All dogs go to heaven, except small dogs. Small dogs go to hell. Back to where they came from.

Offline Svenvl

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #262 Gepost op: december 08, 2011, 21:32:32 »
" Z'n neus achterna " maak van uw hond een speurneus " door Nicky Gootjes, gaat over speuren met de hond uiteraard (ISBN 978 90 5956 2981)
" De neus van de hond " door Ruud Haak

twee super goede boeken, lezen heel vlotjes :thumbs:

Offline Joni

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #263 Gepost op: december 12, 2011, 16:33:04 »
Hallo iedereen, ik ben bezig in het boek 'If Bones would rain from the sky' van Suzanne Clothier. Echt een héél mooi boek met echt heel goede inzichten (vind ik) voor iedereen die een hond heeft. Het leest snel weg en moeilijk om te stoppen eens je bezig bent, goed en scherp geschreven waardoor iedereen er meteen in kan beginnen. Het is dus wel in het Engels.

De inhoud gaat vooral over een algemeen beeld over met honden samen werken. Met de nadruk op samen werken met je hond en niet de hond als instrument. Een voorbeeld: over verschillende soorten gehoorzaamheid. Leer je je hond om de dingen die jij hem wil leren, dat hij ze graag doet en daarom doet. Of is het belangrijk dat je je hond kan leren om dingen tegen zijn zin te doen? Maar dus geen specifiek trainingsboek ofzo, maar in het algemeen omgaan met en kijken naar je hond.
« Laatst bewerkt op: december 12, 2011, 16:35:30 door Joni »

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
Re: Hondenlectuur-topic
« Reactie #264 Gepost op: januari 07, 2012, 15:50:24 »
Dogs: A Startling New Understanding of Canine Origin, Behavior & Evolution
Raymond Coppinger an Lorna Coppinger

Heb het nog niet volledig uit. Maar tot nu toe een interessant boek met een totaal nieuw inzicht hoe honden ontstaan zijn. Waarom men honden niet kan vergelijken en behandelen als wolven.

Heb het boek eindelijk uitgelzen en eigenlijk echt gewoon een interessant boek. Ook wel veel over de verschillende verschillen tussen hondenrassen, waarom je sommige nu eenmaal niet met elkaar kan vergelijken, en wat aan de basis ligt van het feit dat ze zo anders zijn. Veel over nature/nutture (genen of opvoeding/omgeving?), zowel over uiterlijk als over gedrag.

Offline Ousaka

• warme hondenvriend
  • *
  • 96 HV-Punten
  • onze 3 kapoenen en ik zelf
« Reactie #265 Gepost op: januari 27, 2012, 11:44:20 »
Ik heb me vorig weekend het boek ' hersengym voor uw hond besteld....samen met het boek : iedere hond kan speuren
Ook hier staan allerlei leuke trukjes in om met je viervoeter te oefenen  het 2 de boek vinden wij misschien nog wel goede tips voor het speuren. Ik kijk er naar uit wanneer ze in men bus zullen vallen....

Iemand dit boek al in huis of ervaring mee ?

Leslie

Offline christina

• hondenvriend pro
  • *
  • 224 HV-Punten
    • trouw aan design
« Reactie #266 Gepost op: februari 03, 2012, 13:24:28 »
ik heb onlangs 2 interessante boeken gekocht.

1 - An Eye for a Fog, door Robert W Cole.
http://www.amazon.com/Eye-Dog-Illustrated-Judging-Purebred/dp/192924214X
is eigenlijk bedoeld voor de keurders. De verbanden tussen de ideale bouw en de functie van de hond worden mooi uitgelegd.

2 - Dogs in Motion, door Martin S. Fischer and Karin E. Lilje
http://www.vdh.de/dogs-in-motion.html
Nogal zware lectuur, maar super interessant. Ook over bouw en bewegingsapparaat van rashonden.

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #267 Gepost op: februari 03, 2012, 15:18:36 »
Hallo iedereen, ik ben bezig in het boek 'If Bones would rain from the sky' van Suzanne Clothier. Echt een héél mooi boek met echt heel goede inzichten (vind ik) voor iedereen die een hond heeft. Het leest snel weg en moeilijk om te stoppen eens je bezig bent, goed en scherp geschreven waardoor iedereen er meteen in kan beginnen. Het is dus wel in het Engels.

De inhoud gaat vooral over een algemeen beeld over met honden samen werken. Met de nadruk op samen werken met je hond en niet de hond als instrument. Een voorbeeld: over verschillende soorten gehoorzaamheid. Leer je je hond om de dingen die jij hem wil leren, dat hij ze graag doet en daarom doet. Of is het belangrijk dat je je hond kan leren om dingen tegen zijn zin te doen? Maar dus geen specifiek trainingsboek ofzo, maar in het algemeen omgaan met en kijken naar je hond.

Is ook 1 van mijn favoriete boeken qua honden. Dit samen met 'The other end of the leash' is eigenlijk alles wat je nodig hebt om een goed inzicht te krijgen in hoe omgaan met honden, hoe ze denken... en die je tegelijkertijd ook leren wat je als mens automatisch verkeerd doet en waarom. 2 boeken die ik iedereen kan aanraden.

Offline Svenvl

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #268 Gepost op: februari 07, 2012, 17:22:44 »
Ben op zoek naar nog wat boeken, want heb de mijne al allemaal doorgelezen, sommige zelf meerdere keren.
Deze vindt ik tot hiertoe de beste;

"de neus van de hond" Ruud Haak
"Z'n neus achterna" Nicky Gootjes

echte aanraders :thumbs:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #269 Gepost op: februari 07, 2012, 17:34:07 »
Ik weet niet of het hier thuishoort.  Maar kreeg vandaag een brief in de bus dat het tijdschrift "hondenleven" ophoud met te bestaan.  Heb nu Me an My dog als vervanger gekregen.  Moet het nog bekijken.  Is in alle geval een stuk dunner.
Iemand hierop geabonneerd?

Offline Prada

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 14 HV-Punten
« Reactie #270 Gepost op: februari 08, 2012, 09:28:15 »
Ik ben ook bezig in "The other end of the leash", bijna uitgelezen, inderdaad een heel goed boek! 
"Bones would rain from the sky" is de volgende.

Onlangs "Outwitting dogs" van Terry Ryan gelezen, vond ik ook interessant.  Vlot geschreven en veel goeie tips!  :thumbs:
From world-renowned dog trainer Terry Ryan, with Kirsten Mortensen. Use your brain rather than brawn to motivate your dog's behavior with positive training techniques and solve behavior problems.

Staat op mijn verlanglijstje: "The bark stops here" van Terry Ryan.  Iemand al gelezen?

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #271 Gepost op: februari 08, 2012, 16:14:43 »
Is ook 1 van mijn favoriete boeken qua honden. Dit samen met 'The other end of the leash' is eigenlijk alles wat je nodig hebt om een goed inzicht te krijgen in hoe omgaan met honden, hoe ze denken... en die je tegelijkertijd ook leren wat je als mens automatisch verkeerd doet en waarom. 2 boeken die ik iedereen kan aanraden.

Inderdaad. McConnell (en Clothier, in haar verwijzingen) is trouwens echt pionier (gelukkig maar!) voor professionals die honden willen trainen om te gebruiken in hun beroep met mensen (psychotherapie en dergelijke); om veiligheid te garanderen én vooral: respect en welzijn van de hond op eerste plaats. In tegenstelling tot zoveel andere boeken met performance van de hond waar het doel vaak de middelen heiligt.

The other end of the leash en Bones would rain from the sky zou in mijn ogen 'verplichte' literatuur moeten zijn voor elke hondeneigenaar... Wat een inzichten! En natuurlijk, de toegankelijke wijze waarop het verwoord is. opboeken.

Offline Ousaka

• warme hondenvriend
  • *
  • 96 HV-Punten
  • onze 3 kapoenen en ik zelf
« Reactie #272 Gepost op: februari 13, 2012, 20:17:16 »
@ Sarah en Tom.... Ik zie nu pas dat je iets aan mij gevraagd hebt... ( schaam me )  Ik heb dat boek gevonden via hondentips. De laatste 2 boeken heb ik ook via deze site besteld
Dat boek over de clickertraining kost nu amper 5 euro ofzo ????

Groetjes Leslie

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #273 Gepost op: februari 15, 2012, 14:56:06 »
a guide to living with & training a fearful dog - debbie jacobs

niets dan lof over dit boek  :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #274 Gepost op: maart 25, 2012, 19:47:29 »
Eating animals door Jonathan Foer (of Dieren eten in de Nederlandse vertaling)

Niet zozeer hondspecifiek, wel interessant voor iedereen die zich een honden- of dierenliefhebber noemt. En eigenlijk een must-read voor iedereen.

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #275 Gepost op: maart 28, 2012, 23:04:18 »
De Grote, Vriendelijke George door Dave Nasser.

Over het leven met een Duitse Dog (en niet zomaar een). Ik heb hem nog niet uit, maar het leest heerlijk weg en doet me denken aan Marley & Ik.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #276 Gepost op: maart 29, 2012, 19:10:34 »
Jammer dat in dit topic heel veel info verloren is gegaan.

Offline Nathalie 01

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #277 Gepost op: april 08, 2012, 15:32:07 »
De Grote, Vriendelijke George door Dave Nasser.

Over het leven met een Duitse Dog (en niet zomaar een). Ik heb hem nog niet uit, maar het leest heerlijk weg en doet me denken aan Marley & Ik.

Die heb ik net uit, ik vond het een heel leuk boek. Geen hoogstaande literatuur, wel heel herkenbaar en grappig. :thumbs:

Offline veerleke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 967 HV-Punten
« Reactie #278 Gepost op: mei 18, 2012, 13:36:43 »
Ik weet niet of het hier thuishoort.  Maar kreeg vandaag een brief in de bus dat het tijdschrift "hondenleven" ophoud met te bestaan.  Heb nu Me an My dog als vervanger gekregen.  Moet het nog bekijken.  Is in alle geval een stuk dunner.
Iemand hierop geabonneerd?

Me & my dog een tweetal keer gekocht, en vond het eigenlijk niet zo schitterend... ik koop het ook nie meer. Hier nog altijd van Woef eigenlijk...

Offline Mallory

• warme hondenvriend
  • *
  • 570 HV-Punten
« Reactie #279 Gepost op: september 01, 2012, 15:05:00 »
Weet er iemand een of meerdere goede en duidelijke boeken over het aanleren van de clicker ? En eventueel waar ik ze kan vinden.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal