collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hondenlectuur  (gelezen 98021 keer)

Offline Manon en Darko

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hondenlectuur
« Reactie #140 Gepost op: maart 02, 2009, 13:16:57 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Gehoorzaamheid aan de lijn
(Anke Mucke)
121 pagina's - ISBN 978-90-447-1899-7

Achterkant boek:

- De lijn hangt losjes door, je hond sjokt vrolijk naast je met je mee. Ontmoetingen met andere honden verlopen ontspannen en jullie genieten samen van het dagelijks 'uitje': de ideale wandeling! Maar jammer genoeg lukt niet iedereen dat... 

In dit boek ontdek je hoe je ervoor zorgt dat je enthousiaste viervoeter niet aan de lijn trekt. Je leert stress te vermijden en hoe je moet omgaan met agressie aan de lijn. Met behulp van begrijpelijke oefeningen en een kalme aanpak word je elke situatie de baas.   

Anke M
Slaap zacht lieve Darko, je was de allerliefste schat. Ik hoop dat je het daar goed hebt

Offline Xena

• *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #141 Gepost op: maart 03, 2009, 13:31:34 »
(Anke Mucke)

Achterkant boek:

- De lijn hangt losjes door, je hond sjokt vrolijk naast je met je mee. Ontmoetingen met andere honden verlopen ontspannen en jullie genieten samen van het dagelijks 'uitje': de ideale wandeling! Maar jammer genoeg lukt niet iedereen dat... 

In dit boek ontdek je hoe je ervoor zorgt dat je enthousiaste viervoeter niet aan de lijn trekt. Je leert stress te vermijden en hoe je moet omgaan met agressie aan de lijn. Met behulp van begrijpelijke oefeningen en een kalme aanpak word je elke situatie de baas.  

Anke M
Losing battles is inevitable, defeat impossible.

Offline Marein

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #142 Gepost op: maart 05, 2009, 21:52:54 »
kent iemand de  boeken van marcel Nijland?

bv "Over Groeistuipen en Mijlpalen "

de achterflap lijkt interessant maar ik koop niet graag boeken zonde erin te bladeren....

Wil ik ook, Fien  :yes:. Staat, samen met Hondse Hoogstandjes, op m'n verlanglijstje. Hij is dierenkinesist en weet dus veel over het bewegingsapparaat van honden.

E

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #143 Gepost op: maart 06, 2009, 12:52:42 »
hondse hoogstandjes is een heel goed boek  :yes:
voor groeistuipen en mijlpalen ben ik ook nog aant uitkijken...  :mrgreen:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline acilon

• hondenvriend pro
  • *
  • 88 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: maart 06, 2009, 12:56:56 »
Wil ik ook, Fien  :yes:. Staat, samen met Hondse Hoogstandjes, op m'n verlanglijstje. Hij is dierenkinesist en weet dus veel over het bewegingsapparaat van honden.

E

Offline acilon

• hondenvriend pro
  • *
  • 88 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: maart 06, 2009, 15:49:46 »
Whoehoe mijn boeken zijn geleverd!

en ik heb al spijt;

spijt dat ik dat ene boek toch niet gekocht heb he, dju toch.

ben in sneltempo hondencultuur van jean donaldson aan het overlezen, interessant!
helaas komt de rechtmatige eigenaar het over een halfuurtje halen...:-(

maar hondse hoongstandjes is ook geleverd,hiephiep!

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #146 Gepost op: maart 18, 2009, 20:24:57 »
heb hem ondertussen besteld!

moest je iets meer weten over een workshop.... laat maar iets weten!

O Fien, ik lees het nu pas! Heb je z'n eerstvolgende workshop al gevonden? Anders mail ik het je nog door. En ik kan WEER niet gaan  :muur:, wegens les

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: maart 25, 2009, 18:18:37 »
vandaag is mn boek eindelijk toegekomen: Off-leash Dog Play

Hoofdstuk 1 is al uit en is  :thumbs: het boek geeft heel mooi aan wanneer je honden wel of niet los mag laten spelen, waar de valkuilen zitten, soorten speel-stijlen, ...
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Xena

• *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: maart 29, 2009, 11:31:47 »
(Anke Mucke)

Een zeer goed boek voor iedereen die een hond heeft die trekt of agressief is aan de lijn. Het boek begint met een zeer uitgebreid overzicht over de leerprocessen van honden: hoe leren honden?, hoe en wanneer moet je je hond belonen en/of straffen?,
Losing battles is inevitable, defeat impossible.

Offline Ines T

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #149 Gepost op: april 02, 2009, 15:37:54 »
Ik heb het boek kalmerende signalen van Turid Rugaas besteld bij  http://www.dierenboeken.nl/. Hopelijk komt hij

Offline cachi

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • epilepsie bij honden
« Reactie #150 Gepost op: april 07, 2009, 22:58:07 »
Voor vele niet te geloven.
Maar toch heel intressant

BK Communiceren met dieren/ Gurney

artikelcode: 9789020283044
uitgave: pb 235blz
uitgever: Ankh-Hermes

Mensen hebben een speciale relatie met dieren. Maar dieren zijn niet alleen onze trouwe metgezellen, ze kunnen ons ook genezen, zijn onze leermeester en zijn de schakel die ons verbindt met de natuur in al zijn eenvoud en wijsheid. Of we het willen of niet, we staan telepathisch in contact met ons huisdier. Het dier vangt onze gedachten en gevoelens op. Door een goede afstemming kunnen we meer gevoel ontwikkelen voor de behoeften, gevoelens en lichamelijke conditie van ons huisdier en bovendien contact maken met wat er in zijn binnenste omgaat. We kunnen ook leren op afstand met dieren te communiceren om zo bijvoorbeeld zoekgeraakte dieren terug te vinden. We kunnen leren ons emotioneel voor te bereiden op de dood van onze geliefde viervoeter. En misschien wel het mooiste geschenk dat we van de dieren krijgen: we komen erachter dat zij ons leren van onszelf te houden. Carol Gurney laat zien hoe we met haar simpele en effectieve methode een veel diepere relatie kunnen aangaan met onze huisdieren. We ontsluiten daarmee een wereld die ons eigen leven
Groetjes Linda, Cachi en Nischka
Hoe meer vrienden ik heb, hoe eenzamer ik wordt, hoe meer dieren ik ken, des te rijker ben ik

Offline Furinox

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: april 10, 2009, 14:40:52 »
Van Jan Fennell heb ik de volgende boeken gelezen:
De vrouw die naar honden luistert
Uw hond natuurlijk baas: dit is het praktische vervolg van De vrouw die naar honden luistert
De zeven levens van mijn hond: hierin legt ze alle fases van het leven van een hond uit en er staan ook medische dingen in

Ben begonnen met het tweede boek: steengoed. Dan eerste boek goed, maar iets minder. Wel leuke anekdotes. Hier heb ik enorm veel uit geleerd over roedelgedrag, en hoewel honden geen wolven (meer) zijn, zie je vele trekjes toch terugkomen in de honden en baasjes die ik ken.
Derde boek heb ik (nog) niet.
« Laatst bewerkt op: april 10, 2009, 14:54:45 door Furinox »

Offline Annemarie

• *
  • 7 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: juni 04, 2009, 09:44:08 »
Denken als een hond van John Fisher en Hondencultuur van Jean Donaldson zijn besteld.

Ik had graag De hond die te veel van zijn baas hield van Nicolas Dodman maar dat vind ik niet onmiddellijk op internet... Straks es bellen naar De Slegte!

Ik denk dat ik er toch nog ga lezen als ik dat hier zo lees. :lol:

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: juni 05, 2009, 10:24:44 »
Hey Annemarie, 'Denken als een hond' heb ik net uit en is echt een goed boek! Voor beginnende hondeneigenaars is het allemaal kei duidelijk verteld, ook op een vlotte leesbare wijze, en voor als je de basis al kent, staan er ook soms dingen in die ik persoonlijk nog niet van gehoord had, en met goede achtergrondinfo over het waarom enzo.

'De hond die teveel van zijn baas hield' heb ik ook gelezen en is echt een supergoed boek. Je belt inderdaad best eens naar de Slegte, daar hadden ze die onlangs voor

Offline Annemarie

• *
  • 7 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: juni 05, 2009, 12:48:13 »
Bedankt voor de uitleg Joni!

Heb naar De Slegte in Leuven gebeld, maar daar hadden ze ze niet. Ook gemaild naar De Slegte Hasselt, daar hadden ze ze ook niet, en naar 2 De Slegtes in Brussel, waar ik nog geen antwoord van heb. Zal ook maar meteen sturen naar De Slegte Antwerpen. :lol:
Hopelijk vind ik het nog ergens!

Offline Annemarie

• *
  • 7 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: juni 05, 2009, 13:14:47 »
Heb daarnet naar De Slegte Mechelen gebeld, zij hadden nog meerdere nieuwe exemplaren van 'De hond die teveel van zijn baas hield' van Nicolas Dodman.
Ik heb eentje laten overkomen naar Leuven. Dat zou er pas binnen 2 weken zijn.  :?  Net dan vertrek ik op vakantie en had 't graag meegenomen, maar goed.

Dus voor zij die absoluut nog graag een exemplaar heeft: De Slegte Mechelen eens opbellen!

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #156 Gepost op: juni 23, 2009, 11:15:14 »
Heb daarnet naar De Slegte Mechelen gebeld, zij hadden nog meerdere nieuwe exemplaren van 'De hond die teveel van zijn baas hield' van Nicolas Dodman.
Ik heb eentje laten overkomen naar Leuven. Dat zou er pas binnen 2 weken zijn.  :?  Net dan vertrek ik op vakantie en had 't graag meegenomen, maar goed.

Dus voor zij die absoluut nog graag een exemplaar heeft: De Slegte Mechelen eens opbellen!

Goede tip! Ik heb hem, maar euhh... in een beetje een opgegeten staat  :shifty:

Offline Annemarie

• *
  • 7 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: juni 29, 2009, 20:04:25 »
Goede tip! Ik heb hem, maar euhh... in een beetje een opgegeten staat  :shifty:

Ik heb dus toch nog net voor ik vertrok dat boek kunnen gaan halen en jeeminee wat heb ik daar nog g

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: juni 29, 2009, 20:15:02 »
kent er iemand een goed boek over anatomie en/of neurologie bij honden? mag engelstalig zijn. liefst iets uitgebreider en diepgaander dan de versie van james o'heare: 'Canine Neuropsychology'...
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #159 Gepost op: juni 29, 2009, 20:16:02 »
Ik heb dus toch nog net voor ik vertrok dat boek kunnen gaan halen en jeeminee wat heb ik daar nog g

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal