collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: welk voedsel voor een wedstrijd????  (gelezen 2058 keer)

Offline terrierlady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1227 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Off the wetlandclan
Re: welk voedsel voor een wedstrijd????
« Reactie #20 Gepost op: oktober 29, 2012, 08:13:53 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Zaterdag zag ik iemand met een kuipje vlees in zijn zakken om tijdens het jagen af en toe een stukje van te geven. En de hond deed het er beter van dan brokken.

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: oktober 29, 2012, 08:26:54 »
Niet als dagelijks voedsel, nee
 Maar Cesar is gemakkelijk, af en toe en vooral als we op verplaatsing zijn
Thuis krijgen ze Duck

En Frolicjes alleen als beloning ...
Heb je mss al van problemen gehoord met deze producten ??

Problemen is een groot woord maar cesar en frolic hebben toch veel toegevoegde 'nutteloze' stoffen? Of ben ik verkeerd. Iemand die ik ken gaf het ook, de hond had voortdurend jeuk, oorontstekingen... niets dan miserie. Dan zijn ze overgestapt naar KVV en hebben ze een heel andere hond die letterlijk en figuurlijk beter in zijn vel zit.
Ik zeg niet dat dat "slecht" is maar hoorde toch nog niet veel goeds daarover. Duck heb ik ook tijd gegeven maar dat was hier vaak met diarree tot gevolg. Nu ook KVV en hondje in topvorm.

Voor de wedstrijd of training krijgt kinai altijd een derde van zijn dagelijks eten 's morgens. De rest krijgt hij na de wedstrijd of training. En hij weet dat goed hoor. Hij "werkt" echt voor zijn eten. Heb dat geleerd in de gehoorzaamheidsles. Vond het eerst maar zever maar toen het eens probeerde om te zien wat het gaf, amai, zo'n verschil. Ik heb nu wel een zeer "eten gerichte" hond  :mrgreen: everything for food   :mrgreen:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: oktober 29, 2012, 08:45:24 »
De dagen voor de wedstrijd geef ik gewoon hetzelfde als anders; Hun spieren moeten immers vol voedingsstoffen zijn.
De ochtend zelf geef ik eigenlijk ook de gewone portie. Lopen we om 9u, dan zijn er al 3 uren verstreken (dan geef ik wel iets minder 100gr Duck en na elke race banaan), maar meestal moet ik pas een stuk in de voormiddag beginnen en dan krijgt ze haar gewone portie.
Natuurlijk voor gehoorzaamheid is er niet veel energieverbruik. Mssn kan je dan beter goed belonen met voedsel na de oefn.
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2012, 08:47:45 door pipo de clown »

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: oktober 29, 2012, 08:48:08 »
Ik geef gewoon hetzelfde als anders :weetniet:

Nu, ze eten hier sowieso maar 1x/dag, en dat is 's avonds, dus 's ochtends voor de wedstrijd krijgen ze nooit wat te eten.

Het enige waar ik wat op let, is dat ik geen combinatie geef die kans geeft op diarree (geitenribben met zalmsnippers ofzo), maar verder ... En trouwens: diarree-combinaties probeer ik sowieso te vermijden :mrgreen:

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #24 Gepost op: oktober 29, 2012, 08:49:22 »
bij een gehoorzaamheidsweds trijd geef ik de dag ervoor gewoon hun portie brokken zoals altijd. Als ik pas in de namiddag speel dan krijgen ze ook 's morgens nog gewoon hun brokken. Speel ik in de voormiddag dan krijgen ze maar de helft.
Bij een IPO wedstrijd krijgen ze niks 's morgens.

Als ik canicross of flyballwedstrijd heb dan krijgen ze twee dagen op voorrand kvv. Bij brokken hebben ze te veel dorst tijdens het lopen. De dag van de wedstrijd zelf krijgen ze een halve portie kvv 's morgens

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 29, 2012, 09:45:16 »
Feya moet 2 keer per dag eten krijgen, zij krijgt 1/2 's morgens en 1/2 's avonds.
Kalypso krijgt dan mee 2 keer per dag eten, maar 1/4 's morgens en 3/4 's avons.

Gaat Feya op wedstrijd (agility hier), krijgt ze de dag ervoor gewoon eten, de dag zelf 's morgens een kleinere portie en 's avonds de rest.
Kalypso gaat nog niet op wedstrijd, maar voor trainingen in de voormiddag krijgt hij de dag ervoor gewoon eten, de dag zelf 's morgens iets in zijn kom zodat hij denkt dat hij eet en 's avonds zijn portie, voor wedstrijden ga ik hetzelfde doen denk ik.
Avondtrainingen: krijgen ze 's morgens de normale portie en moeten ze allebei wachten tot na de training om te eten.

Offline benji

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: oktober 29, 2012, 12:37:41 »
Dank jullie voor de reacties, dat heeft ons doen nadenken.... :denk:  euh..dat was nodig  :shock:

ons manneke voelde zich bij de laatste wedstrijd duidelijk niet in in vorm.. heeft een alarm belletje laten rinkelen

Wij voelden ons schuldig, het moet plezant blijven

Besluit:

Wij gaan zijn eten beter verdelen over de dag en lichter verteerbaar
Poedels hebben dikwijls een gevoelige lever, daar zullen we ook meer rekening mee houden

Ja Elke Kay, we proberen zeker Pens 
Zelfs buiten de wedstrijden kan een betere verdeling van zijn voedsel helpen, zodat hij zich goed voelt in zijn vel

Dank voor de inlichtingen ... dat helpt ons vooruit..We gaan een andere voedingsplan proberen...

Benieuwd wat dat gaat geven  :lol:

Groetjes ...
wandelen spelen en ja ook sporten , zolang het leuk blijft voor de hond.

Offline benji

• *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: oktober 29, 2012, 12:43:47 »
Benji, wat Noshje krijgt is Calma van cdVet, we kopen dat bij Emmanuelle (Cool4Pets).
Het bevat Sint-Janskruid en Melisse en het heeft haar heel goed geholpen...
http://www.hondenvrienden.be/forum/cool4pets/calma-van-cdvet-tegen-wagenziekte/
Noshje doet ook agility en het was vroeger heel de weg overgeven en dat was niet te doen.
Nu gebeurt het nog heel zelden, ze rijdt zelfs bijna wekelijks mee naar Luxemburg zonder problemen...
Het voordeel is dat je na een tijd kan afbouwen en stoppen met het middeltje.
Het ondersteunt een tijd om de stress te verminderen en na een tijd wist ze dat autorijden niet erg is  :wink:

Dat is interessant, een verminderde stress kan zeker al helpen
Honden voelen nu eenmaal de stress van hun baasje aan ..De een wat meer dan een ander
Onze rakker is sterk gehecht aan zijn begeleider, zodat een andere begeleider niet zo evident is.

Vriendelijk van u om ons deze inlichting door te geven   

Groetjes

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #28 Gepost op: oktober 29, 2012, 14:30:15 »

Dat is interessant, een verminderde stress kan zeker al helpen
Honden voelen nu eenmaal de stress van hun baasje aan ..De een wat meer dan een ander
Onze rakker is sterk gehecht aan zijn begeleider, zodat een andere begeleider niet zo evident is.

Vriendelijk van u om ons deze inlichting door te geven   

Groetjes

Ja en ik heb de indruk dat poedels daar extra gevoelig aan zijn, Noshje die is bv. ook enorm gehecht aan mij.
Wij hadden ook van de dierenarts al een middel gekregen, Kalmivet, dat werkte wel maar daar was ze te suf van.
Dat was goed als ze alleen moest autorijden maar als ze moest gaan sporten was dat helemaal niet geschikt.
We hadden ook DAP-spray maar dat heeft in haar geval ook niet veel geholpen.
Dit middeltje bleek te helpen, je moet het wel geven met iets heel lekkers want het ruikt niet lekker, ze trekt er altijd haar neus voor op  :vuistje:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #29 Gepost op: oktober 29, 2012, 16:16:54 »
Ik geef gewoon hetzelfde als anders :weetniet:

Nu, ze eten hier sowieso maar 1x/dag, en dat is 's avonds, dus 's ochtends voor de wedstrijd krijgen ze nooit wat te eten.

Het enige waar ik wat op let, is dat ik geen combinatie geef die kans geeft op diarree (geitenribben met zalmsnippers ofzo), maar verder ... En trouwens: diarree-combinaties probeer ik sowieso te vermijden :mrgreen:

Hier ook zo. (maar dan wel met agilitywedstrijden en trainingen schapendrijven)

Offline benji

• *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: november 07, 2012, 21:35:06 »
Zondag was er weer een wedstrijd
De laatste van het jaar, voor ons

Onze bruine poedel heeft zijn apport te laat gevonden..buiten tijd
Het was niet zo gemakkelijk.. Spijtig want anders zou hij goede punten gehaald hebben

En ons zwarte  :shock:

Al de tips indachtig, pasten wij zijn eet schema aan. En de avond voor de wedstrijd kregen ze pens
Licht verteerbaar en geeft voldoende energie
Tja hij voelde zich goed in zijn vel, maar... toonde zoveel tegenzin bij de oefeningen ..Amaai het viel de toeschouwers ook op
Hoorde een commentaar (die werkt ook duidelijk tegen zijn zin) :doh:
ondanks lekkere geurtjes enzo ... stond hij als hij als eerste aan de uitgang als hij de kans zag
Dus mijn moeder houdt er mee op.. Hoogstens nog een clubmatch, waar het al gemoedelijker aan toe gaat
of één wedstrijd bij HS die ze graag hebben en ze onze rakker kennen
Kwestie er wat in te blijven..

Hij heeft nog aan shows meegedaan en werd toch reserve kampioen ..
Samen met HS trainingen was dat mss niet zo een goed idee
En dan heb ik mij ook nog met hem ingeschreven in activ dog
Regelmatig in een home op bezoek gaan .. Hij is een lieverd en een echte knuffel...Daar geniet hij echt van . Met kleinere kinderen is hij ook een voorzichtige lieverd
En ik kreeg de opmerking dat hij de ietwat strengere aanpak en stress van een wedstrijd, natuurlijk niet meer leuk vind, door die activiteiten
Kan best  :doh:  wil zijn apport aan de keurders geven   :mrgreen:
euh  ...  :shifty:
Een andere begeleider is geen optie, hij is teveel gehecht aan zijn baasje ... We probeerden dat al eens
Amaai ...  wat een clown ...de lach van de dag

Die tips over voedsel komen toch goed van pas.. En wij zullen het zeker verder gebruiken

Ergens letten wij daar niet genoeg op ... En dat is toch belangrijk, als de hond zich goed voelt in zijn vel.

Dan is hij vrolijker en werkt beter mee   :doggyrun:

Eh ja, men koopt een hond en kijken wat men er kan mee doen, ieder hond is nu eenmaal anders..
En trainen doet hij graag met zijn baasje, zonder stress en belonend. Zo heeft hij toch beweging genoeg en ergens komt die training ook goed van pas bij zijn bezoekjes.. Hij toont zich een welopgevoede poedel  :mrgreen:

Dank jullie voor de moeite

Groetjes  :wave:

« Laatst bewerkt op: november 07, 2012, 21:39:22 door benji »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal