collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: volgen  (gelezen 748 keer)

Offline mira

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1349 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
volgen
« Gepost op: december 19, 2012, 12:25:37 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Joni mechelse herder is echt nen blok aan mijn been!!!
Tijdens volgoefeningen stoemp ze zo hard dak blij ben dak ben rondgeraakt :doh:
Mijn binnenbochten worden soms zo groot omdat ze zo hard tegen mij duwt, bij het lopen moet ik zien dak rechtblijft :lol:
Madam heeft natuurlijk wel alles gezien wa er rond haar gebeurt terwijl ze goe aant duwen is :doh:
Ik begin pas in augustus terug me wedstrijden te spelen, maar als ze zo blijft duwen ga ik veel stuurt krijgen.

Iemand tips da ze iets minder hard gaat duwen

Offline chanelle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
Re: volgen
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2012, 13:52:35 »
volgoefening terug vanaf 0 beginnen met voedsel in de hand zodat ze de hand gaan volgen in plaats van uw been?
bal of speeltje onder de arm steken zodat ze ter hoogt van je been blijven en afstand leren houden?

Offline mira

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1349 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2012, 14:38:36 »
volgoefening terug vanaf 0 beginnen met voedsel in de hand zodat ze de hand gaan volgen in plaats van uw been?
bal of speeltje onder de arm steken zodat ze ter hoogt van je been blijven en afstand leren houden?

Ik heb zo een magneet en bal, maar dan pakt ze soms meer dan bal :doh: :lol:
Ze is heel driftig al ze hare bal ziet steken.
Ik heb nen tijd geprobeerd da ze naar mij moet kijken, maar dan pakken we een toestel en dan struikelt ze en dan boenk terug duwen als zot. Zo van shit kben van u weggeweest baas.

Mischien da ik inderdaad terug moe van 0 beginnen, korte stukjes da ze naar mij kijkt en ni hard duwt.

Offline chanelle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: december 20, 2012, 13:15:27 »
Inderdaad, korte stukjes en belonen als het goed is. Als ze wegkijkt, ben jij in fout, je hebt te lang gewacht. Dat is mijn princiepe. En zo langzaam opbouwen, 2 m ... 5 m ....10 m. En dan hoeken.
Ik werk eerst met snoep, dan met een balletje, dat vind ik beter om de stress van de oefening weg te nemen dan een snoepje, dat is te statisch en je moet toch snel en energiek werken om een hond zijn interesse te laten houden. Die bal zal eerst in mijn hand zitten, later in mijn zak of onder mijn oksel, het is te zien waar je hond loopt.
Maar een magneetbal is voor mijn hond geen optie, dan gaat al zijn energie op aan pogingen om die ervan af te trekken........

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal