collapse

Auteur Topic: Verhaaltjes over gehoorzaamheidswedstrijden en brevetten  (gelezen 190279 keer)

Offline poeseline

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verhaaltjes over gehoorzaamheidswedstrijden en brevetten
« Reactie #1360 Gepost op: juli 16, 2018, 09:11:53 »
Wow! proficiat  :cheer:

Offline Anja

• *
    • http://www.trimstyle.be
« Reactie #1361 Gepost op: juli 16, 2018, 19:45:56 »
Thx!!

Offline poeseline

• *
« Reactie #1362 Gepost op: november 26, 2018, 16:45:51 »
Ik zit met een inschattingsproblee m: 2 niet-officiele wedstrijden gedaan, de eerste op onze eigen club: een vodje dat geen zin had om iets te doen en dus een beetje achter mij aansjokte, apport niet ging halen, snuffelde tijdens het komen,... soit 60/100. Bibi dacht: ah motivatieproblemen ik zal hem een beetje optrekken. 2 trainingen later superenthousiaste hond die zeer goed werkt mits hier en daar een verbeterpuntje, maar kom ik was content. Wedstrijd 2 op verplaatsing: overenthousiaste stuiterbal die als puntje bij paaltje kwam bij de wandelingen en oproepingen toch terug begon te snuffelen, zijn apport bij de keurders ging afgeven in plaats van bij mij,... 50/100  :oops: nu ik had wel een kei blije hond ipv mijn triestig vodje maar het was dus ook niet wat het moest zijn.

Ik ben nu aan het wachten op bevestiging van inschrijving voor 2 brevetten in januari en februari in de hoop dat wat op verschillende plaatsen trainen en werken helpt. Maar ik weet niet goed waar ik de fout in ga. Sommige zeggen: hij staat niet onder appel, akkoord als het een enthousiaste stuiterbal waarschijnlijk niet helemaal maar als ik hem echt onder appel heb dan is het dus zo'n vodje. En het is niet dat hij het niet kan want op training doet hij het fantastisch en zijn brevet was op één oefening na (waar we een herkansing op hadden) bijna perfect.

Offline Ziganeke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #1363 Gepost op: januari 12, 2019, 12:12:46 »
Poeseline, misschien kan je hier en daar wat gasttrainingen gaan doen en kijken hoe hij dan reageert? Op basis daarvan verder gaan en werken aan de punten die nodig zijn?
Bij een gasttraining is er al de factor nieuw terrein, maar nog niet de factor "stress van het baasje" :)

Offline poeseline

• *
« Reactie #1364 Gepost op: januari 12, 2019, 15:03:12 »
Poeseline, misschien kan je hier en daar wat gasttrainingen gaan doen en kijken hoe hij dan reageert? Op basis daarvan verder gaan en werken aan de punten die nodig zijn?
Bij een gasttraining is er al de factor nieuw terrein, maar nog niet de factor "stress van het baasje" :)
Die stress van het baasje zal er dan ook zijn hoor  :grijns:
Maar we zitten ondertussen met het probleem dat hij zijn stress terug begint om te zetten naar uitvallen dus we gaan eerst daar ff op moeten werken

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal