collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: tips gevraagd om 10 tellen te laten aankijken  (gelezen 1548 keer)

Offline hummel

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Datcha
tips gevraagd om 10 tellen te laten aankijken
« Gepost op: januari 11, 2007, 23:24:35 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
In onze hondenschool moet je hond 10 sec naar je kijken zonder afgeleid te worden door wat er in de omgeving gebeurt. Ze kijkt naar mij maar is zeer snel afgeleid. Heeft er iemand nuttige tips om de aandacht vast te houden?

Thanks

Offline Irma

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
Re: tips gevraagd om 10 tellen te laten aankijken
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2007, 23:27:11 »
Met de clicker kan je dit perfect aanleren. Vraag oogcontact door bv een geluidje te maken. Dan geef je een klik en beloning. De tijd tussen aandacht vragen en belonen maak je steeds iets langer. Ze wacht dan in feite op de klik + beloning.

Je kan ook een klein stapje naar links of rechts doen, als dat mag tenminste.

Ik had het record op de HS. 2 minuten en 21 seconden keek ze me aan :mrgreen:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: januari 12, 2007, 00:21:46 »
Zit jij toevallig op de HS van ~Tine~? (zie topic overgangsoefeningen van A naar B)

Ik heb ook zo'n hond die snel afgeleid is. Begin alleszins te trainen in een prikkelarme omgeving, zodat jij sowieso het interessantst bent. Geef je hond het bevel te volgen en praat tegen hem. Terwijl houd je een klein snoepje in je hand (ik werk met 1/4 Frolic) Als je hond niet spontaan opkijkt, koppel je er een bevel aan (ik zeg meestal "Kijk eens hier" ) en zodra zijn kopke omhoog gaat, beloon je met je stem ("Goed zo" of eventueel een click (maar ik clicker niet)) en geef je hem het snoepje.

Zorg in het begin voor v

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
  • There's no need to fear, Underdog is here!
« Reactie #3 Gepost op: januari 12, 2007, 00:31:10 »
een snoepje tussen in je mond steken maar tussen je lippen houden zodat de hond het kan zien!

Offline De Sjelle

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: januari 12, 2007, 07:51:45 »
Waarom moet je hond jou aankijken? :)

We are the Border Terriers.... You will be assimilated. Resistance is futile.

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • "Apport!"
« Reactie #5 Gepost op: januari 12, 2007, 07:55:38 »
Waarom moet je hond jou aankijken? :)

Dan ziet die niet dat je hem probeerd te doen struikelen over een balk die op zijn weg ligt. :mrgreen:

Het is gemakkelijker om verder te werken en te trainen als je hond veel en geconcentreerd kan aandacht hebben voor het baaske

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline De Sjelle

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: januari 12, 2007, 09:46:19 »
 :mrgreen:

We are the Border Terriers.... You will be assimilated. Resistance is futile.

Bruno

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 12, 2007, 11:38:42 »
Als k'ik een apport blok in mijn handen heb dan blijft ie waarschijnlijk een hele dag gefixeerd naar me kijken :rofl:
Maar inderdaad , opbouwen , desnoods ondersteund door clicker.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: januari 12, 2007, 11:47:23 »
Als ik mijn apport in mijn hand houd tijdens het volgen, springt Darco zowat over mijn kop van zottigheid :zot:

Geen goed idee, dus. Ik heb dan wel aandacht, maar wandel ook met een overjaars konijn aan mijn lijn :mrgreen:

Zorg er dus voor dat je beloning het waard is te werken, maar dat hij er niet t

Offline miss esquna

• *
  • 0 HV-Punten
  • Retrievermadness
« Reactie #9 Gepost op: januari 12, 2007, 13:19:35 »
ik leer al mijn honden aandachtig opletten met voedsel
enige nadeel bij nino werkt het iets te goed en hij loopt nu tegen de hindernissen die we tegen komen in de wandeling. de aandacht van nino zal wel nog wat minder worden hij is net geen 6 maand

You are always in my hart

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: januari 12, 2007, 13:24:57 »
Hier is het 'aandacht' en dan kijkt ze naar me. Ze zit dan te wachten totdat we iets gaan doen.

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: januari 12, 2007, 14:48:51 »
wij moeten dat ook doen op de hondenschool, mijn hond is heel ge

Offline hummel

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Datcha
« Reactie #12 Gepost op: januari 13, 2007, 22:02:11 »
Bedankt iedereen voor de tips, maar helaas zijn er al een aantal van deze tips uitgeprobeerd. Ik werk met de clicker en het bevel 'kijk eens'. Ze kent het bevel perfect. Ze kijkt onmiddellijk maar ik kan haar aandacht niet houden. Ook het 'voedsel tussen mijn lippen' trucje is al uitgeprobeerd. Perfect in een prikkelloze omgeving, maar in de hondenschool met leuke vriendjes om mee te spelen word ik omgetoverd naar iemand die toevallig aan de andere kant van de leiband hangt  :denk: en wordt die lekkere beloning minder interessant.

Maar we geven de moed niet op. Het is alleen spijtig dat ik hierdoor in de laagste klas moet blijven vertoeven waar alleen zit wordt aangeleerd terwijl ze al zoveel andere dingen zonder probleem doet.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: januari 13, 2007, 22:43:22 »
Gekke geluidjes maken (hoog stemmetje)? Zo kan ik Sem zijn aandacht wel goed houden. Waarschijnlijk kijken mensen soms wel raar als ze me bezig zien op de hondenschool, maar ik amuseer me  :mrgreen:.

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
« Reactie #14 Gepost op: januari 14, 2007, 18:29:03 »
Ik had het record op de HS. 2 minuten en 21 seconden keek ze me aan :mrgreen:
Magic keek me uren aan een stuk aan (geen gezever)
Die keek nooit van me weg, tijdens elke oefening en ertussen steeds constante focus.
Viel tijdens wandelingen ook constant over de objecten omdat hij ze ni zag :muur: :lol:
Als ik mijn apport in mijn hand houd tijdens het volgen, springt Darco zowat over mijn kop van zottigheid :zot:
Geen goed idee, dus. Ik heb dan wel aandacht, maar wandel ook met een overjaars konijn aan mijn lijn :mrgreen:
Zorg er dus voor dat je beloning het waard is te werken, maar dat hij er niet t

Offline Obelix

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: januari 25, 2007, 23:33:03 »
Snoepje tussen je lippen werkt heel goed MAAR je moet het op onverwachte momenten uitspuwen, zodanig dat je hond het kan vangen.Vergt enige oefening en LET OP :in het begin, als het snoepje op de grond valt,terugpakken en opnieuw beginnen.VOORAL niet van de grond laten eten en oefenen op momenten dat je hond HONGER heeft.Het onverwachte in dit "spel" houdt in dat je hond naar je mond blijft kijken omdat hij niet weet wanneer het snoeple komt.Je zal merken als je dit spel goed speelt hij steeds langer en langer blijft kijken.Maak hiervan gebruik om de tijd te rekken VOOR je het snoepje uitspuwt.Na enige tijd neem je het volledig in je mond en de hond merkt dat er op onverwachte momenten snoepjes uit je mond vallen.Best spannend en voor hem het opletten meer dan waard. :thumbs:
If there are no dogs in heaven, then when I die I want to go where they went.

Offline Butchmama

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: januari 26, 2007, 00:17:33 »
lol !!!
aaaaaaaaaaaallles wat eetbaar is en lekker riekt kan helpen hier !
en op de grond gaan liggen naast hem kan helpen ! lololololol

Offline fervente hondevriend

• *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: januari 26, 2007, 21:52:45 »
hallo,

hier wordt veel de methode van de clicker aangehaald om zo de aandacht van je hond te verkrijgen en vooral te behouden.
dit is naar mijn bescheiden menig ook wel terecht hoor MAAR er wordt nogal vlug gezegd "click en snoepje"
nu zoals je laat verstaan werkt dit niet voor 100%
het probleem is echt wel vrij veel voorkomend
het is NIET zo dat het systeem clicker+beloning niet werkt,maar het zit hem nu net in het gedeelte BELONING!!!!
de beloning(daar moeten ze het toch voor doen he!)dat snoepje is voor vele honden niet DE BELONING waar ze IETS(vb.dat opletten)willen voor doen!
versta me niet verkeerd voor sommige honden kan dat snoepje wel DE BELONING zijn maar voor die anderen zal je op deze manier moeilijk echt vorderingen kunnen maken.(neem daar nog wat afleiding bij zeker voor jonge honden :dance:)
het punt dat ik eigenlijk wil maken is:ZOEK een veel BETERE BELONING!!!(na de click)
bij de meeste honden is dit simpelweg spelen met vb.een "knooptouw"(jachtinstinkt opwekken)
een bijkomend voordeel is(anders dan bij snoep hap slik en binnen en daar staat hij dan werkloos)dat terwijl jij hem laat jagen achter dat touw hij NIET AFGELEID wordt
groetjes
'we are alone,absolutely alone on this planet:and atmid all the forms of life that surround us,excepting the dog,has made alliance wich us'  Maurice Maeterlinck

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal