collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: snelheid van uitvoering  (gelezen 926 keer)

Offline bbo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 262 HV-Punten
  • Geslacht: Man
snelheid van uitvoering
« Gepost op: november 02, 2012, 10:30:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hoi,

Ik probeer alles aan te leren met de clicker, dus zo veel mogelijk shapen zonder hulp.  Zitten, liggen, staan...
Ik vroeg mij af hoe ik de snelheid van uitvoering kon be´nvloeden.   Heeft dit uitsluitend te maken met de drift op het moment of kun je dit ook 'shapen' maar misschien pas op het allerlaatste van de leerfase of moet je dit van meteen proberen erin te shapen?

mvg

Offline elliot

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 949 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: snelheid van uitvoering
« Reactie #1 Gepost op: november 02, 2012, 10:39:04 »
Ik doe het zo: eerst het gedrag aanleren zonder aan te dringen op snelheid. Eens het gedrag door clicken gekend is, dan de snelheid erin brengen door niet te klikken als het te traag is en enkel te klikken als het snel wordt uitgevoerd.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline bbo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 262 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2012, 11:03:29 »
Ik doe het zo: eerst het gedrag aanleren zonder aan te dringen op snelheid. Eens het gedrag door clicken gekend is, dan de snelheid erin brengen door niet te klikken als het te traag is en enkel te klikken als het snel wordt uitgevoerd.

en dat lukt goed?  Ik dacht het ook zo te doen maar het lukt mij nie echt... Enkel de zit kent hij voorlopig vlekkeloos maar als ik es nie klik in de hoop zijn snelheid te verhogen dan begint ie vanalles uit te voeren (liggen, staan, draaien..) behalve sneller te zitten :).   Tenzij hij eens behoorlijk driftig is, dan valt ie gelijk een blok.... maar t probleem is dat ik die 'hogere drift' niet zelf kan bepalen...

Offline youri clauw

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2012, 11:12:18 »
heb je nu al club gevonden om te trainen?

Offline Drossie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: november 02, 2012, 11:19:40 »

idem. Al wandelend uitvoeren. Niet snel genoeg: niets zeggen en doorwandelen.

Offline bbo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 262 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2012, 11:56:20 »
heb je nu al club gevonden om te trainen?

ja hoor voor t bijtwerk vooral aan te leren, de rest doe ik zelf

Offline elliot

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 949 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: november 02, 2012, 12:47:03 »
en dat lukt goed?  Ik dacht het ook zo te doen maar het lukt mij nie echt... Enkel de zit kent hij voorlopig vlekkeloos maar als ik es nie klik in de hoop zijn snelheid te verhogen dan begint ie vanalles uit te voeren (liggen, staan, draaien..) behalve sneller te zitten :).   Tenzij hij eens behoorlijk driftig is, dan valt ie gelijk een blok.... maar t probleem is dat ik die 'hogere drift' niet zelf kan bepalen...

Ja, ik heb hier ook ene die wat in de war raakt als hij moet uitzoeken wat hij moet doen voor de click. Op zich kan wat positieve stress geen kwaad, integendeel, maar de mijne wordt gefrustreerd en geeft op.

Wat ik zou doen met je jouwe:
- zoals drossie zegt eens proberen vanuit een snelle stap
- eventueel zorgen voor veel drift door te werken met een balletje aan een touw, eerst wat zot maken, dan balletje weg, dan bevel zit en balletje vliegensvlug voor zijn neus houden op een hoogte die zit uitlokt en als hij gaat zitten vliegensvlug belonen met een trekspelletje. Als je er snelheid en drift wil inkrijgen kan je dat dus bewerkstelligen door zelf zeer snel te werken en de drift uit te lokken, evt met trekspeeltje.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline youri clauw

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: november 02, 2012, 14:35:57 »
aja, w

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal