collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Reglementvraag  (gelezen 2667 keer)

Offline Fie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reglementvraag
« Reactie #20 Gepost op: juli 28, 2012, 08:46:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Die fout krijg je er na je brevet wel weer uitgetraind, da's niet zo heel moeilijk op te lossen :wink:

Zoals Chico hierboven zei: die zitvoor (het recht zijn ervan), dat gaat uiteindelijk op 1 punt. Dus als ze scheef zit (varirend van een beetje scheeft tot zo scheef als een krab), dat is geen drama.

Om het er nadien weer uit te trainen: Zia moet gewoon leren dat er gn beloning komt als ze niet recht zit, en daar moet jij consequent in zijn.

Zet je terug op een stoel, met gebogen benen, zodat ze wel recht tussen je benen MOET komen (je benen mogen dus maar even ver open zijn als dat je hond breed is) Beloon dat, dat recht zitten. Nadien zet je je met je rug tegen een muur, en zak je naar beneden, dat je benen nog steeds geplooid zijn (maar al wat minder dan op een stoel) Oproepen, ze komt tussen je benen en zit recht, belonen. En zo ga je rechter en rechter staan, tot je helemaal recht staat. Zit ze scheef? Jammer, geen beloning! (maar als ze zich dan uit zichzelf verbetert, dan zou ik haar wel belonen, want dan heeft ze initiatief genomen om recht te gaan zitten uit zichzelf)

Je kan ook een pasje achteruit dan gaan doen (OP TRAINING!!! Als je dat op wedstrijd doet, is't een 0 (of op zijn minst een dik BBG), want je mag niet van de aangeduide plaats wegwandelen voor de oefening gedaan is!), en zo je hond "rechttrekken", maar daar ben ik geen fan van, omdat je hond leert van te wachten op jouw hulp om recht te gaan zitten.

Nu, mijn hond is natuurlijk wel een paar formaten groter dan de jouwen (:mrgreen:) maar ik heb Goa geleerd van op mijn knen te richten: de "oksels"/borst van Goa komen exact ter hoogte van mijn knien, dus als die in zitvoor moet komen, heb ik geshapet tot ze leerde met haar oksels/borst mijn knien te komen aantikken. Zo zit ze n dicht, n recht, want als die borst helemaal tegen jou zit, dan zit de rest mee recht. Alleen leren richten op die handen, dat is echt een slecht plan, want eens je verder geraakt (P1/P2) kom je in situaties waar je je handen daar niet meer mag houden.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: juli 28, 2012, 08:47:40 »

Ja, snap het nu. Laat je haar nu nog je handen raken dan?

Ik heb Nelson wel anders geleerd, ik gaf zijn snoep altijd achter mijn benen door. Wat gebeurt er als jij je target daar houdt?

Kan je dat met 1 hand of zeg ik nu iets totaal belachelijk? (is dat fysiek mogelijk?  :vuistje: )

Het gevolg was eigenlijk dat hij tussen mijn benen zat. waardoor hij gewoon niet schuin kon gaan zitten als mijn benen gewoon zijn breedte open waren.
Sepke, dat vind ik echt een zeer goede tip!! Zeker het overwegen waard om in de toekomst de zitvoor zo opnieuw aan te leren!

Nee, niet doen. Punten zal je zowiezo kwijt zijn.  :lol:
Ja, uiteraard!! :lol: 100 gaat er niet inzitten hoor! :lol:

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
    • Echtenhof, bouviers en corgi's
« Reactie #22 Gepost op: juli 28, 2012, 08:58:16 »
Een vraagje over het oproepen op het brevet. Ik heb het reglement gelezen, maar vind niet meteen met zekerheid een antwoord op mijn vraag.
Bij het oproepen van de hond in zitvoor staat er: "de geleider begeeft zich naar een door de keurmeester bepaalde plaats en in een vooraf bepaalde houding". Vooraf bepaalde houding wilt toch zeggen dat als je je handen voor je wilt kruisen dat je dat al moet doen wanneer je naar je naar de plaats stapt?
Is het dan toegestaan om 180 gedraaid naar je hond te staan wanneer je hem oproept? Dus met je rug naar je hond toe en dat hij zo de zitvoor moet doen?

Dat wil zeggen dat je gaat staan zoals je je hond wilt oproepen, dus niet na het oproepen nog van houding veranderen.
Dus wil je je handen kruisen, dan doe je dat VOOR je je hond roept (je mag dat dus nog op de plaats doen).
Je mag trouwens je handen voor je onderbuik kruisen OF naast je houden (andere houdingen zijn niet toegestaan).

Waarom zou je in godsnaam met je rug naar je hond willen gaan staan ?  Ik denk niet dat een keurder daar het antwoord op zou weten, gewoon omdat die vraag nooit gesteld is.

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: juli 28, 2012, 09:02:09 »
Ja, maar dat laatste staat specifiek in het reglement vermeld, dat je nzelfde naam moet hanteren tijdens heel het brevet of wedstrijd. Ook is er tijdens het brevet nog helemaal geen sprake van een onderbreking, dus dat onderscheid kan eigenlijk niet gemaakt worden.
Maar ik snap zeker wel wat je bedoelt en het zou inderdaad goed kunnen dat er zo geredeneerd wordt!

Om de meest voor de hand liggende reden, er is een dikke fout in de zitvoor geslopen. :lol: Ik heb altijd getarget op mijn handen en dat ging steeds heel goed, maar nu is er plots een fout ingeslopen. Ze komt zo snel af dat ze mij bijna omver loopt en daarbij bijna met vier poten de lucht ingaat en dus veel te hoog komt. De controle is helemaal weg en ze belandt dan maar gewoon neer door toeval, vaak is dat dus totaal niet meer correct. Ofwel, wanneer ik mijn benen iets teveel open houd, loopt ze er gewoon door omdat ze te laat remt (geen grote hond), en dan is ze helemaal in de war.
De zitvoor vanuit verschillende hoeken kent ze namelijk al een tijdje en dan kunnen bovenstaande fouten niet gebeuren. Ahnee, want ze komt aangecrosst, op de moment dat ze mij voorbij loopt, gooit ze de remmen toe en kan zich zo correct positioneren.
De kans op een correcte zitvoor vanuit 180 is zeker iets van 9/10, terwijl die vanuit de correcte hoek nu echt nog maar 2/10 ofzo is.

Dat staat er niet in, er staat dat je dezelfde naam moet gebruiken tijdens dezelfde oefening, niet tijdens gans de wedstrijd.

Als ze je gaat voorbijlopen bij de zv (als je met je rug naar haar toe gaat staan, loopt ze je gegarandeert een stukje voorbij; dan ga je een "onrechtstreeks" krijgen, ook een punt eraf.

Train toch gewoon een tijdje door telkens als je oproept, met je rug tegen een draad te gaan staan.  Niks zo simpel, en na  keer loopt je hond je niet meer voorbij.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juli 28, 2012, 09:06:16 »
Dat staat er niet in, er staat dat je dezelfde naam moet gebruiken tijdens dezelfde oefening, niet tijdens gans de wedstrijd.

Als ze je gaat voorbijlopen bij de zv (als je met je rug naar haar toe gaat staan, loopt ze je gegarandeert een stukje voorbij; dan ga je een "onrechtstreeks" krijgen, ook een punt eraf.

Train toch gewoon een tijdje door telkens als je oproept, met je rug tegen een draad te gaan staan. Niks zo simpel, en na  keer loopt je hond je niet meer voorbij.

:denk: dat is niet wat het probleem is an.  :lol:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: juli 28, 2012, 09:08:07 »
De hond komt zo hevig en botst dan tegen haar op waardoor hij in zit 'valt' en dat is niet recht. Hij werkt zijn zitvoor dus niet goed af.

Als ze andersom gaat staan dan moet hij achter haar door en zo in zitvoor waardoor hij meer tijd neemt en al rustiger is omdat hij moet afremmen.

Snap je het?

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: juli 29, 2012, 09:31:28 »
De hond komt zo hevig en botst dan tegen haar op waardoor hij in zit 'valt' en dat is niet recht. Hij werkt zijn zitvoor dus niet goed af.

Als ze andersom gaat staan dan moet hij achter haar door en zo in zitvoor waardoor hij meer tijd neemt en al rustiger is omdat hij moet afremmen.

Snap je het?

Ik snapte het van den eerste keer hoor, maar ik zie nog altijd geen "probleem".
Dat leer je toch op 2 weken af, waarom zou je dan het reglement gaan uitpluizen naar achterpoortjes ?
9 kansen van de 10 is die ZV bij het brevet toch scheef, dus wat maakt iemand zich daar zorgen over.
Als dat het enige is wat er mis kan/gaat gaan, dan wordt dat ne fantastische wedstrijd-speler (niet sarcastisch bedoelt,ik meen dat echt). 

:denk: dat is niet wat het probleem is an.  :lol:

Dat was maar om aan te tonen dat TS het regelment toch niet zo goed gelezen heeft. 

In ieder geval veel succes met je brevet (met of zonder zit-voor !!!)

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: juli 29, 2012, 20:43:46 »
Ok, even reageren.

Fie, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik beloon inderdaad al maanden niet als ze scheef zit. Dat targetten op de knien met de borst en schouders lijkt me wel heel moeilijk. Voor Zia fysiek natuurlijk ook onmogelijk (toch op de knien, het zal iets lager moeten), maar ik begrijp wel goed wat je hiermee bedoelt. Het is beter dat ik op dat gedeelte van haar lichaam target, want als dat correct is, is de rest ook correct. Nu target ik op haar neus en ja, dat staat los van of de rest van de oefening eigenlijk wel correct is. Ze kan perfect targetten met haar neus, maar zo scheef als iets zitten.

Ik snapte het van den eerste keer hoor, maar ik zie nog altijd geen "probleem".
Dat leer je toch op 2 weken af, waarom zou je dan het reglement gaan uitpluizen naar achterpoortjes ?
9 kansen van de 10 is die ZV bij het brevet toch scheef, dus wat maakt iemand zich daar zorgen over.
Als dat het enige is wat er mis kan/gaat gaan, dan wordt dat ne fantastische wedstrijd-speler (niet sarcastisch bedoelt,ik meen dat echt). 

Dat was maar om aan te tonen dat TS het regelment toch niet zo goed gelezen heeft. 

In ieder geval veel succes met je brevet (met of zonder zit-voor !!!)
Deze post had ik dus inderdaad niet meer gezien. Ahnee, toen stonden we al op te warmen in Mol. :lol:
Ondertussen begrijp je waarom ik die twee weken niet had, want het was dus vandaag. :mrgreen:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: juli 29, 2012, 20:48:02 »
Uitgebreidere update volgt morgen!

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: juli 29, 2012, 22:30:03 »
 :shock:

Mogen we het resultaat nu niet weten?!

Gij zijt een goei.  :lol:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: juli 29, 2012, 23:57:30 »
Ik had op FB al gelezen dat we haar proficiat mogen wensen, 't was een heel keurig brevet! :yes:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: juli 29, 2012, 23:59:50 »
Proficiat!
Heel goed gewerkt!  :thumbs:

Offline Turco Andaluz

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 62 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • Amor vincit omnia
    • Perromasters Blog
« Reactie #32 Gepost op: juli 30, 2012, 00:20:36 »
 :dance:  :thumbs:  :thumbs:  :thumbs:  :dance:
          :wave:  :wave:  :wave:
            :bow:  :bow:
                  :vuistje:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: juli 30, 2012, 08:04:31 »
 :thumbs: :thumbs:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: juli 30, 2012, 08:09:18 »
:shock:

Mogen we het resultaat nu niet weten?!

Gij zijt een goei.  :lol:
:lol: Ze verdient een eigen topic en gisteren was hv hier weer zooo traag.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: juli 30, 2012, 08:19:23 »

Offline Ynexes

• warme hondenvriend
  • *
  • 345 HV-Punten
    • Dark Sensation
« Reactie #36 Gepost op: juli 30, 2012, 10:02:23 »
Ja, snap het nu. Laat je haar nu nog je handen raken dan?

Ik heb Nelson wel anders geleerd, ik gaf zijn snoep altijd achter mijn benen door. Wat gebeurt er als jij je target daar houdt?

Kan je dat met 1 hand of zeg ik nu iets totaal belachelijk? (is dat fysiek mogelijk?  :vuistje: )

Het gevolg was eigenlijk dat hij tussen mijn benen zat. waardoor hij gewoon niet schuin kon gaan zitten als mijn benen gewoon zijn breedte open waren.

Opgepast als een hond geleerd wordt de zitvoor te doen met zijn hoofd tussen de benen van de geleider! Sommige keurders hebben daar een grondige hekel! Is goed mogelijk dat het reglement aangepast wordt. :wink:
een hond is voor altijd, niet voor even.
Ynexes en de Platjassen

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: juli 30, 2012, 10:11:53 »
Dat is de eerste stap h, nadien krijgt hij zijn snoep anders, maar zijn lichaam zit daar nog wel steeds.
Hij keek dus netjes naar boven.

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: juli 30, 2012, 17:50:23 »
Ik had op FB al gelezen dat we haar proficiat mogen wensen, 't was een heel keurig brevet! :yes:

Ja, ik schijn gelijk te hebben gekregen, dat die Zit-voor het enige was dat eraan mankeerde !!

Proficiat !!

Offline anita

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • DAG HONDEVRIENDEN
KIKI  & BOY

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal