collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Probleem met apporteren  (gelezen 2251 keer)

Offline orpheum

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met apporteren
« Reactie #20 Gepost op: mei 14, 2013, 01:39:44 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Diene waar ik ging smeerde daar iets in om het te drogen als ik me ni vergis (kan een zout mengeling zijn) of iets wat hij er zelf in smeerde  om interessant over te komen :oops:
Ben geen expert in die zaken, maar hij zei toch dat da langer meeging daardoor.
Ik wil er wel eens achter horen wat hij er mee deed.
Een mening is gelijk een kont.  Iedereen heeft er één, maar de één is al beter gevormd dan de andere !!

Offline Kieran

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1899 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Probleem met apporteren
« Reactie #21 Gepost op: mei 14, 2013, 11:07:58 »
Ga voor een vacht gewoon langs bij een jager, zeg waar het voor dient en die smeren dat dan in met een product waardoor het minder snel 'aantast'.
Ik haalde die bij een kennis.  MAAR als je hond een "geur" te pakken heeft, moet je er ook de controle op leren.  Anders ga je nog wel eens verschieten  :cheeky:
Ohja, jager en stroper zijn niet hetzelfde, dus soms moet je geduld hebben buiten het seizoen.

Hoe is het trouwens op een vreemd terrein gegaan (die wedstrijd waar je toen over sprak) ??
Op de hondenschool doet ie het tegen zijn zin zeg je en thuis niet.  Hoe apporteert hij in een bos/weide waar je normaal niet met hem traint ??

Ik heb een kleine münsterlander kruising en die heeft jaren enkel balletjes geapporteerd.  Sinds een jaar of 3 ook frisbees enzo, maar niet met hetzelfde enthousiasme.

Kieran apporteerd overal alleen niet op de hondenschool. Ik heb nu zijn balletje weggenomen (we gebruikte het thuis en op de hondenschool) en gebruik het alleen op de hondenschool en nu gaat het al wat beter.
Door een val kan ik 5 weken niet gaan trainen en nu begint hij echt te zeuren voor zijn bal. Op zich heel goed maar ook een beetje zielig. Nu apporteerd hij hier thuis met alles gewoon om te kunnen spelen.
Vanaf volgende week ergens ga ik voorzichtig terug trainen want ik heb een wedstrijd eind van de maand en dan zal ik wel zien.

Alvast bedankt voor de tip, fokker van onze vorige munsterlander was een jager dus kan ik het wel eens aan hem vragen als het probleem zich blijft voordoen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal